quote:Grote dag voor WNL
Den Haag - De grote dag voor WNL. Vanmiddag maakt minister Plasterk (Media) bekend of de nieuwe omroep wordt toegelaten tot het bestel en in september 2010 kan gaan uitzenden.
Alle voortekenen wijzen erop dat Plasterk positief zal beslissen over WNL, omdat zijn drie adviesorganen het licht al op groen hebben gezet. Ook over nieuwkomer PowNed waren de adviezen positief, dus die mag waarschijnlijk ook aan de slag in Hilversum. De erkenning gaat gelden voor de periode 2010-2015.
Voor Llink valt waarschijnlijk het doek, na een negatief advies. Deze idealistische omroep zou er niet in zijn geslaagd goede programma's te maken over milieu en duurzaamheid. Max kan naar verwachting wél blijven en krijgt dan een definitieve erkenning. Verder zal Plasterk ingaan op het kritische advies van het Commissariaat voor de Media over verlenging van de erkenning voor de TROS.
Voorzitter Fons van Westerloo gaf eerder al aan dat WNL een omroep wordt voor "conservatief-liberaal ingestelde Nederlanders", die zich in belangrijke mate richt op ondernemend Nederland.
quote:Moment van waarheid voor omroepen
DEN HAAG - Het moment van de waarheid is aangebroken voor de groene en idealistische omroep Llink.
Woensdagmiddag licht minister Ronald Plasterk (Media) zijn besluit toe of Llink na september 2010 mag blijven uitzenden op radio en televisie of na vijf jaar weer moet verdwijnen uit het publieke omroepbestel.
Eveneens maakt Plasterk bekend of de nieuwe omroepen PowNed van weblog GeenStijl en WNL (voorheen Wakker Nederland) een zendmachtiging krijgen voor de nieuwe concessieperiode 2010-2015.
Ook voor de TROS is het een spannende dag, aangezien ook deze omroep niet helemaal zeker is van een verlenging van de uitzendlicentie. Het Commissariaat voor de Media vindt namelijk dat de TROS de Mediawet te vaak overtreedt bij het sponsoren van programma's.
Meer zendtijd voor Max
Aspirant-omroep Max daarentegen is zo goed als zeker van zijn definitieve plek in het publieke bestel. Max kan rekenen op veel meer zendtijd, omdat de ouderenomroep forse ledenwinst heeft geboekt.
Plasterk heeft zich de afgelopen maanden uitgebreid laten adviseren over de toekomst van de publieke omroep. De raad van bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), de Raad van Cultuur en het Commissariaat voor de Media adviseerden alle drie positief over Max, PowNed en WNL en negatief over Llink, die niet onderscheidend genoeg zou zijn.
Na een moeizame ledenwerfcampagne en alle financiële problemen eerder dit jaar vreest de idealistische omroep Llink voor zijn bestaan. Onlangs voerden medewerkers van Llink nog actie in Den Haag. Ze lazen de namen van de 153.000 Llink-leden op en overhandigden Plasterk een koffertje met bijzondere Llink-programma's in de hoop dat de minister de negatieve adviezen alsnog naast zich neer zou leggen. (ANP)
Nee dat is geadviseerd. Maar Plasterk heeft het laatste woord.quote:Op woensdag 4 november 2009 08:55 schreef Provinciaal het volgende:
Ik dacht dat het al zeker was dat Llink en een paar van die anderen niet door konden?
Kan, maar uit angst voor de Telegraaf lobby gaat men echt wel WNL en Powned toelaten.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:04 schreef Stroekie het volgende:
adviezen kunnen genegeerd worden. Zie aad nuis bij de start van bnn
Zie niet echt in wat WNL toe moet voegen. Voor PowNed valt dan nog te zeggen dat ze een doelgroep bedienen die weinig (publieke) TV kijkt, en alleen een beetje door BNN bereikt word.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kan, maar uit angst voor de Telegraaf lobby gaat men echt wel WNL en Powned toelaten.
Ben ook lid, kreeg inderdaad in die periode wekelijks een nieuwsbrief enzo. Toen het aantal leden binnen was misschien nog 1x een nieuwsbrief en daarna is het heeel stil gewordenquote:Op woensdag 4 november 2009 09:25 schreef Apuleius het volgende:
Ik was destijds vrij vlot lid geworden van Powned, dan kon je na registratie inloggen op een forum voor abonneehouders. Toen het aantal wat ze nodig hadden was bereikt, deden ze geen flikker meer aan dat hele forum en hadden de abohouders het nakijken.
Achteraf bekeken heb ik ernstige twijfel of ze het voor elkaar krijgen om leuke onderwerpen uit te zenden en een behoorlijke doelgroep weten te bereiken. En of ze de mensen die al een abo hebben vast weten te houden.
Jep. Ik was zo naïef om te denken dat ze het echt meenden en duidelijk verschil gingen maken ten opzichte van de reguliere zenders, maar natuurlijk gaat het zoals gewoonlijk weer eens om het grote geld. Hoewel ze dat laatste min of meer in een geintje toegaven door te zeggen dat ze ook willen meevreten uit de grote staatsruif.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ben ook lid, kreeg inderdaad in die periode wekelijks een nieuwsbrief enzo. Toen het aantal leden binnen was misschien nog 1x een nieuwsbrief en daarna is het heeel stil geworden
In het kader van > er is al een zender als SBS6 of .. ?quote:Op woensdag 4 november 2009 09:44 schreef IHVK het volgende:
ik mag toch hopen dat powned er uit blijft
o.a.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
In het kader van > er is al een zender als SBS6 of .. ?
Wat nog meer dan? Ik bedoel, je hoeft niet te kijken naar Powned hequote:
Kijk maar op Geenstijl.nl en je weet wat ik bedoel.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:47 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wat nog meer dan? Ik bedoel, je hoeft niet te kijken naar Powned he
Van mij mag dat LLink wel weg....dom gebral (maar da's mijn persoonlijke mening)
Dat heb ik dus bij andere dingen, maar daar wordt ook niks aan gedaan..we delen elkaars leedquote:Op woensdag 4 november 2009 09:55 schreef IHVK het volgende:
Ze mogen het best zeggen, maar niet m.b.v. belastinggeld vind ik.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Hoezo ook? De website is om te huilen.quote:Op woensdag 4 november 2009 08:59 schreef Loveless85 het volgende:
Powned erin, wil weleens zien of ze het op TV ook 'kunnen' en de verwachtingen waarmaken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |