abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74504078
quote:
Op zondag 8 november 2009 00:53 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb ook nog wel een printer staan, mag je gratis ophalen. Is in de buurt van Eindhoven en zonder inkt. Werkt wel uitstekend, is zuinig met inkt en maakt mooie afdrukken! Het is een HP 720c.

Kun je die vertrokken huisgenoot overigens niet achterhalen? Wat een aso dat hij de halve inboedel meegenomen heeft zeg. Zat daar nog wat meer achter?
Hij woonde er eerder dan ik en het waren zijn spullen dus op zich stond hij wel in z'n recht. het kwam alleen nog al onverwacht en binnen een week. Ik wist ook niet dat ZO veel spullen van hem waren!

Bedankt voor het aanbod, echt heel erg lief, maar Eindhoven is een beetje uit de route, sorry
misschien dat ik het kan combineren met een OV + dagje Eindhoven
pi_74533988
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:16 schreef Dwan het volgende:
Ik heb nog een HP895i die staat te wachten tot dat ik weer een keer naar de rommelmarkt in amsterdam noord ga maar met een volle zwarte cardridge mag hij weg voor 10,- incl printerkabel.

Het is dan wel geen eettafel maar wel een hardhouten tuintafel (altijd binnen gestaan) mag ook weg voor een tientje. als je interesse hebt PM je maar.

Locatie allemaal Amsterdam vlak bij sloterdijk

see ya
Ik heb een PM gestuurd!
pi_74534032
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:08 schreef Skaai het volgende:
.
Ik ben nu bij m'n ouders en hij is echt super mooi! Helemaal in plastic ook nog! En een gourmet stel, helemaal in plastic! Je bent (te) echt gek weet je dat !!
pi_74782873
Ik heb heel onverwachts vorige week een huis aangeboden gekregen & kon meteen tekenen & kreeg meteen de sleutels.

Waaaaaaa!

Maar goed nu ben ik dus naar hele andere dingen op zoek!!
pi_74784411
ik ga wel even vragen aan m'n ouders wat ze voor de Zanussidroger willen hebben, uiterlijk is gruwelijk lelijk maar hij werkt als een trein (als je bedenkt dat hij zo'n 50 wassen per jaar draait)
pi_74787167
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:52 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik ga wel even vragen aan m'n ouders wat ze voor de Zanussidroger willen hebben, uiterlijk is gruwelijk lelijk maar hij werkt als een trein (als je bedenkt dat hij zo'n 50 wassen per jaar draait)
Ik heb hier geen ruimte voor een wasmachine/droger. Zal even de OP laten aanpassen.
  † In Memoriam † dinsdag 17 november 2009 @ 17:31:34 #57
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_74787300
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:02 schreef P.F het volgende:
Ik heb heel onverwachts vorige week een huis aangeboden gekregen & kon meteen tekenen & kreeg meteen de sleutels.

Waaaaaaa!

Maar goed nu ben ik dus naar hele andere dingen op zoek!!
Oooh wat goed!
Neem je je frietpan en gourmetset mee?
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_74787334
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:31 schreef Skaai het volgende:

[..]

Oooh wat goed!
Neem je je frietpan en gourmetset mee?
Uiteraard !
pi_74787357
Maak een nieuw topic...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_74787370
Dat is misschien handiger ja !
  † In Memoriam † dinsdag 17 november 2009 @ 17:38:34 #61
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_74787513
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:32 schreef P.F het volgende:

[..]

Uiteraard !
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_74787888
Nee nieuw topic hoeft niet, OP is aangepast en heb ff in je TT gezet dat er een update is
pi_74791359
Dank je wel!
pi_74866910
quote:
Op donderdag 5 november 2009 22:40 schreef mgerben het volgende:
Scherpe messen.

Verwen jezelf. Koop er een nieuw.

12.95 bij de Ikea. Superscherp, heel prettig formaat, en blijft ook lang scherp.
Ik heb er een van tefal, met meteen een slijpertje erbij. Iedere keer dat je hem opbergt, wordt ie gescherpt.
Echt erg fijn, gekregen bij het afscheid bij de slagerij en schijnt decennia mee te gaan.
Bij de IKEA kun je trouwens ook zo'n slijpertje kopen voor weinig.

Maar enfin, ik raad dus die van tefal aan. Of victorinox, die heb ik een gekregen van een collega
pi_75182684
Even een schopje! Ben nog steeds hard op zoek naar van alles!
  dinsdag 1 december 2009 @ 16:17:03 #66
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_75185818
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:07 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik heb er een van tefal, met meteen een slijpertje erbij. Iedere keer dat je hem opbergt, wordt ie gescherpt.
Echt erg fijn, gekregen bij het afscheid bij de slagerij en schijnt decennia mee te gaan.
Bij de IKEA kun je trouwens ook zo'n slijpertje kopen voor weinig.

Maar enfin, ik raad dus die van tefal aan. Of victorinox, die heb ik een gekregen van een collega
Heb hier allemaal sabatier messen liggen die zijn ook fantastisch! Alleen wel aan de dure kant.
pi_75188745
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:17 schreef Radio-silence het volgende:

[..]

Heb hier allemaal sabatier messen liggen die zijn ook fantastisch! Alleen wel aan de dure kant.
[ afbeelding ]
Ja klopt, die heeft mijn vader ook Maar dat komt ooit wel
pi_76963699
Frituurpan wordt trouwens meer dan goed gebruikt !!!

Hierin ben ik inmiddels ook in voorzien, deze mogen van de lijst !!

- koelkast/koelkast met vriezer
- vriezer
- tosti ijzer
- kookplaatje (elektrisch)
pi_77577847
Heb inmiddels de oude vriezer/koelkast van mijn buren kunnen overnemen, een kookplaatje gekocht & 1 gevonden en een tosti ijzer gekregen van mijn broertje!
pi_77577852
O dat had ik al gezegd !
pi_77577876
Ik ben van de week ook wezen kijken naar die SLITBAR messen van de ikea, zien er echt heel erg mooi uit!
Maarrrr ik kon niet kiezen! Welk mes heb je sowieso nodig? Of kan ik toe met 1? Heb ik er minimaal 4 nodig?

Ik eet geen vlees dus een uitbeenmes of zo is niet nodig !
pi_77588959
Openingspost aangepast
pi_77590167
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 00:41 schreef P.F het volgende:
Ik ben van de week ook wezen kijken naar die SLITBAR messen van de ikea, zien er echt heel erg mooi uit!
Maarrrr ik kon niet kiezen! Welk mes heb je sowieso nodig? Of kan ik toe met 1? Heb ik er minimaal 4 nodig?

Ik eet geen vlees dus een uitbeenmes of zo is niet nodig !
Tenzij je slager bent, heb je dat sowieso niet nodig. Vlees koop je tegenwoordig gewoon zoals je het gebruikt.
Als je met 1 toe wilt, zou ik gewoon een koksmes nemen. Die zijn vrij universeel: niet te breed zoals een groentemes ( http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80149323 ), niet te smal zoals een vismes ( http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70134949 ), dus gewoon in het midden en daar kun je prima mee toe. Zie hieronder.
Mijn ervaring is dat een gewoon vleesmes ook alles kan. Verder zou ik dan een fatsoenlijk (aardappel)schilmesje en eventueel tomatenmesje (met kromming) nemen voor het kleine grut en je fruit of tomaten.
En ik zou ook nog een gekarteld mes nemen. Je kunt een broodmes nemen, maar als je niet zo vaak brood snijdt of meestal alleen kleine broodjes, dan kan dat ook een gekarteld steakmes zijn, is mijn ervaring. Handig voor dingen met een harde schil e.d.

Ik raad je deze maten/soorten messen aan, je kunt ze van victorinox kopen maar ook goedkoper.:
Vleesmes:

( http://www.victorinoxmessen.nl/ 5.5503.18 Victorinox steekmes zwart )

of deze als je geen vlees eet en ook niet echt veel snijdt, die is kleiner en handzamer:

Koksmes (ook voor groenten te gebruiken):

Schilmesje

http://www.victorinoxmessen.nl/ 5.0403 Victorinox Groentemes 8cm recht zwart.

Tomatenmesje:

http://www.victorinoxmessen.nl/ 5.0503 Victorinox Schilmesje 4,5cm zwart.

[ Bericht 0% gewijzigd door B.ertha op 03-02-2010 14:12:39 ]
pi_77590468
Oh, en je kunt ze best van de Ikea kopen, maar ik weet niet of ze dan ècht scherp zijn. Messen koop je bijna voor je leven, als je ze goed onderhoudt, dus misschien kun je beter meteen goede kopen.
http://www.victorinoxmessen.nl/webwinkel/N_frame.html?http://www.victorinoxmessen.nl/webwinkel/N_art_462.html

of bij de makro in de sale: 3 global messen. De winkelwaarde daarvan is meer dan 100 euro, dus zeker waard.

Deze zijn beiden echt aan te raden.

Bij de ikea of de xenos ofzo kun je dan zo'n messenslijpertje kopen om het mes een beetje bij te houden. Om de zoveel jaar moet je dan echt goed laten slijpen om ze weer scherp te krijgen.
pi_80270001
Nog messen en een combimagnetron en ik ben compleet
Alleen koop ik mijn eten meestal voorgesneden dus messen heb ik nog niet echt gemist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')