abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74351696
Welke soorten pakken zijn er nou allemaal? (tuxedo, smoking e.d.) en welke hoor je naar wat te dragen? (gala, sollicitatiegesprek e.d.)
pi_74351773
rokkostuum.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:34:29 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74351980
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:28 schreef appelsjap het volgende:
rockkostuum.

tevens tvp, binnenkort voor een chique-de-friemel trouwkostuum shoppen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:35:20 #4
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74352019
Drink-pak met bijpassend drink-hemd en braak-schoenen
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_74352072
Kijk om te beginnen maar eens hier
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_74353760
Naar een gala trek je iets anders aan dan naar een sollicitatiegesprek. Dat lijkt me duidelijk. Naar een gala trek je een rokkostuum ('s avonds en écht formeel, staat ook op de uitnodiging) aan en naar een sollicitatiegesprek een 3-delig pak met das. (mits formeel gekleed een vereiste is natuurlijk). Een strik doe je om bij formele feesten.
It's funny
But not ha-ha funny.
  dinsdag 3 november 2009 @ 20:05:25 #7
165633 eriksd
The grand facade...
pi_74361372
Staat allemaal op google.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_74361412
Vergeet vooral het immer populaire braspak niet.
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
pi_74362411
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:26 schreef Cahir het volgende:
Welke soorten pakken zijn er nou allemaal? (tuxedo, smoking e.d.) en welke hoor je naar wat te dragen? (gala, sollicitatiegesprek e.d.)
Een tuxedo is de Amerikaanse benaming voor wat wij smoking noemen en de Britten dinner jacket.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_74389452
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:05 schreef eriksd het volgende:
Staat allemaal op google.
Waar dan?
  woensdag 4 november 2009 @ 16:46:14 #11
165633 eriksd
The grand facade...
pi_74390182
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:28 schreef Cahir het volgende:

[..]

Waar dan?
Laat ik mijn zin even aanpassen. In plaats van zo gemakzuchtig te zijn en hier de bende te vragen kan je het zelf ook even opzoeken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_74390219
Ik heb al diverse pogingen ondernomen maar nog geen site gevonden waar alles duidelijk staat. Alleen hoop loshangende site's.
  woensdag 4 november 2009 @ 17:01:49 #13
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_74390761
Ingetypt bij google: Welk pak bij welke gelegenheid.

1e hit:
quote:
Sollicitatiegesprekken:
Draag een effen maatpak met een uni shirt en een rustig ogende das. Zorg ervoor dat alles verzorgd over komt. Een gestreken hemd, de pantalon geperst en het jasje zonder kreuken. Vergeet niet om de schoenen te poetsen.

Dagelijkse zakelijke beslommeringen:
Tegenwoordig hoeven niet veel mensen meer in pak te verschijnen op de werkvloer maar wij adviseren toch altijd om minimaal in een combinatie aan te treden of in ieder geval een jasje bij de hand te hebben. Het kan zomaar zijn dat er spontaan een klant verschijnt of dat je met spoed naar een belangrijke bijeenkomst moet. Het is dan wel gepast om niet in pull-over of alleen in hemdsmouwen te verschijnen.

Belangrijke zakelijke bijeenkomsten:
Afhankelijk van de graad van importantie van de bijeenkomst adviseren wij om altijd in pak of combinatie te verschijnen. Tegenwoordig is een das niet altijd meer een vereiste maar zorg dat je er één bij je hebt voor het geval dat.

Informele bijeenkomsten:
Een katoenen pak of een chino met een sportjasje en een mooi shirt zijn ideaal om naar dit soort gelegenheden te dragen, draag vooral geen das maar zorg ervoor dat alles goed op elkaar is afgestemd en dat je niet te overdressed bent.

Formele gelegenheden:
Draag een goed pak met een mooi shirt en een dito das. In de zomer is een linnen kostuum de ideale partner in de winter zijn dit de wollen kostuums. Zomers zijn lichte kleuren acceptabel en ’s winters donkere tinten.

Heb je een huwelijk?
Let dan goed op wat de dresscode is. Met black tie is het zaak ervoor te zorgen dat er een goede smoking wordt gedragen met hierbij een wit shirt met blinde sluiting en beau tie. Draag onder de smoking geen afgetrapte schoenen, maar een paar mooie lakschoenen of in ieder geval een zwarte gladde schoen, schoenen zetten de puntjes op i. Draag daarbij een riem in dezelfde kleur als de schoenen. Maak het geheel af met zwarte zijden sokken, draag sokken die bij het maatkostuum passen en vermijdt ‘leuke’ prints.

Tot Slot:

Indien je onzeker bent over dresscode, raden wij je aan om tiptop aan te treden. Een kledingstuk afdoen zoals een das is makkelijker dan er geen aan of bij je te hebben.
Bron: http://www.websiteartikel(...)lke-gelegenheid.html
pi_74391734
Wat een boutartikel.

Waarom zou je per sé een maatpak moeten laten aanmeten voor een sollicitatie, lijkt me een tikkeltje overdreven. En termen als 'mooi' doen het hem ook niet bij mij, ik vind mijn hawaishirts ook mooi, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ze aan doe naar een begrafenis.:')

En pantalons. Ik draag liever gewoon een broek hoor.
-
  woensdag 4 november 2009 @ 17:42:37 #15
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_74391871
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:38 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Wat een boutartikel.

Waarom zou je per sé een maatpak moeten laten aanmeten voor een sollicitatie, lijkt me een tikkeltje overdreven. En termen als 'mooi' doen het hem ook niet bij mij, ik vind mijn hawaishirts ook mooi, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ze aan doe naar een begrafenis.:')

Het zijn ook adviezen lieverd, je hoeft niet alles letterlijk te nemen. Het geeft iig meer informatie dan wat hierboven is gegeven.
pi_74392193
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:38 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Wat een boutartikel.

Wat is nou het verschil tussen een pantalon en broek? Ik dacht altijd dat een pantalon de broek-versie voor een pak was.
pi_74392348
Een pantalon is een zwarte broek, meestal gemaakt van een dunne soort polyester die te verkrijgen is bij de goedkopere 'herenmodezaken' en ketens als de C&A. Een broek heeft ongeveer dezelfde filosofie, maar is dan van katoen of wol gemaakt en die koop je gewoon bij een klerenwinkel.
-
pi_74392443
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:56 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Een pantalon in een zwarte broek, meestal gemaakt van een dunne soort polyester die te verkrijgen is bij de goedkopere 'herenmodezaken' en ketens als de C&A. Een broek heeft ongeveer dezelfde filosofie, maar is dan van katoen of wol gemaakt en die koop je gewoon bij een klerenwinkel.
Dat gezeik over terminologie altijd. Denk je dat als je Oger binnenloopt en je zegt dat je een pantalon wilt, niet geholpen wordt? Kijkt niemand raar van op hoor.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_74392474
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:56 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Een pantalon in een zwarte broek, meestal gemaakt van een dunne soort polyester die te verkrijgen is bij de goedkopere 'herenmodezaken' en ketens als de C&A. Een broek heeft ongeveer dezelfde filosofie, maar is dan van katoen of wol gemaakt en die koop je gewoon bij een klerenwinkel.
quote:
Een pantalon is een ander woord voor broek.

Het woord wordt meestal gebruikt om een broek van een net pak mee aan te duiden.
Volgens wiki is het exact hetzelfde, lekker al die duidelijkheid Maar kan je ook een normale broek aandoen onder een pak? Ik dacht dat al die 'broeken' van een vaag iets gemaakt zijn.
pi_74392516
Maar nou heb ik nog steeds geen duidelijk bron. Want je hebt echt veel soorten als ik zo rond me heen kijk, diepe hals, hoge hals, flapje erachter e.d. En jassen die slechts met 1 knoop vast kunnen terwijl andere weer 4 hebben
pi_74392558
Op een sollicitatiegesprek mag je toch geen pak die een vrij diepe hals heeft? Zoals dit

pi_74392565
Een pantalon is een ander woord voor broek ja. Alleen sommigen vinden 't horen om een bepaald jargon te gebruiken zodat ze de 'ignoranti' eruit filteren. Een pak is eigenlijk simpelweg een jasje en een broek die van dezelfde stof zijn gemaakt. Als je een broek van een andere stof aan hebt dan 't jasje heb je dus geen pak aan.
pi_74392576
Als ik jou was zou ik gewoon een grijs pak kopen, niets speciaals en 2 knopen, dat is het fatsoenlijkst voor elke dag.
-
pi_74392658
Binnen welk budget vallen C&A, WE e.d. pakken eigenlijk? Zie net bij C&A @Wehkamp dat ze daar ook ruim 300 euro zijn
pi_74392666
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:03 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Als ik jou was zou ik gewoon een grijs pak kopen, niets speciaals en 2 knopen, dat is het fatsoenlijkst voor elke dag.
Ik zat meer te denken aan donkerblauw .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')