Ik denk vanwege haar leeftijd. Je bent pas met een leeftijd van 27 (?) fiscaal partner met je ouders als je ook daadwerkelijk met hen samenwoontquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:53 schreef Soohr het volgende:
waarom ontvang je nu al een toeslag terwijl je bij je ouders woont?
Een toeslag voor alleenstaanden, blijkbaar tellen ouders niet mee.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:53 schreef Soohr het volgende:
waarom ontvang je nu al een toeslag terwijl je bij je ouders woont?
Ligt eens toe?quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:51 schreef kingmob het volgende:
Misschien moet ik even toevoegen dat ik vind dat je moreel gezien idd sowieso geen recht hebt op die toeslag
Snap je zelf nou dat dit tegenstrijdig is?quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:01 schreef Rawedni het volgende:
Geen kwestie van niet willen, meer van niet kunnen. Het is gewoon te duur. Maar als het een gewone vriendin zou zijn, ben ik dus verplicht haar in te lichten over deze situatie, ookal delen we alleen de huur en etenskosten, en haar gegevens en inkomen en zelfs kopie salarisstrook enzo door te geven aan het UWV? Terwijl zij er helemaal niks mee te maken heeft en de financiele situaties dus gescheiden zijn..
Zoals al eerder gemeld is dit na 6 maanden automatisch.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:01 schreef Rawedni het volgende:
Geen kwestie van niet willen, meer van niet kunnen. Het is gewoon te duur. Maar als het een gewone vriendin zou zijn, ben ik dus verplicht haar in te lichten over deze situatie, ookal delen we alleen de huur en etenskosten, en haar gegevens en inkomen en zelfs kopie salarisstrook enzo door te geven aan het UWV? Terwijl zij er helemaal niks mee te maken heeft en de financiele situaties dus gescheiden zijn..
Het spijt me, maar dit is gewoonweg niet waar. Ik begrijp dat het geen vetpot is, maar bijvoorbeeld mijn broer weet regelmatig van minder rond te komen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:01 schreef Rawedni het volgende:
Geen kwestie van niet willen, meer van niet kunnen. Het is gewoon te duur.
Ieder maakt zijn deel van de huur over en betaalt zijn deel voor het eten. Verder is alles gescheiden, heb je geen inzage in elkaars financiele gebeuren. Wat is hier tegenstrijdig aan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:04 schreef Conflict het volgende:
[..]
Snap je zelf nou dat dit tegenstrijdig is?
Natuurlijk verschilt dat per situatie. De een heeft 300 euro huur en de ander 500. Weet je toch niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:07 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het spijt me, maar dit is gewoonweg niet waar. Ik begrijp dat het geen vetpot is, maar bijvoorbeeld mijn broer weet regelmatig van minder rond te komen.
Het hele punt van de toeslag is dat je de kosten niet kan delen en daardoor meer lasten hebt. Zodra je samenwoont met iemand ben je veel goedkoper uit.
Maar goed, ik ga er eigenlijk wel van uit dat als je kan aantonen dat de verdeling gelijk is onderling, dat je het automatisch fiscaal partner worden kan voorkomen.
Lijkt me wel duidelijk toch? De toeslag is een tegemoetkoming van de staat voor het feit dat je alleen voor alle kosten moet opdraaien. Als je dan die tegemoetkoming nog steeds wil ontvangen terwijl je niet alleen voor die kosten hoeft op te draaien, dan is dat moreel eigenlijk onjuist. Ik zal niet echt iemand veroordelen die probeert om het toch voor elkaar te krijgen, maar respect dwingt het iig niet af...quote:
Wat een onzin. Als iemand daar recht op heeft, dan is dat gewoon zo.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:10 schreef kingmob het volgende:
[..]
Lijkt me wel duidelijk toch? De toeslag is een tegemoetkoming van de staat voor het feit dat je alleen voor alle kosten moet opdraaien. Als je dan die tegemoetkoming nog steeds wil ontvangen terwijl je niet alleen voor die kosten hoeft op te draaien, dan is dat moreel eigenlijk onjuist. Ik zal niet echt iemand veroordelen die probeert om het toch voor elkaar te krijgen, maar respect dwingt het iig niet af...
Goh wat een goed idee. Graag ontvang ik een telefoonnummer van iets of iemand die mij een goedkope plek kan aanbieden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:12 schreef Kreator het volgende:
Huur dan gewoon iets goedkopers.
Als jij met je vriend onder het sociaal minimum valt, heb je dan niet gewoon recht op een gedeelte bijstand?quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:14 schreef Rawedni het volgende:
[..]
Goh wat een goed idee. Graag ontvang ik een telefoonnummer van iets of iemand die mij een goedkope plek kan aanbieden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |