Zeker geen Modigliani. Die inderdaad een Italiaanse schilder was, maar voornamelijk in Parijs werkte en daar ook begraven is op de prachtige begraafplaats Père Lachaise. Zou je echt eens heen moeten gaan.quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is het Modigliani?
Of was dat een italiaan??
Ik stem er voor als het niet geraden wordt dat dan google, wikipedia etc gebruikt mag worden
Grappig om te zien dat mensen het herkennen van de Cosby show van 20 jaar geleden, het was daar eigenlijk alleen maar een schilderij op de achtergrond van het decor. Knap staaltje werk dus van de kunstenaarquote:Op maandag 9 november 2009 13:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vandaar dat het me bekend voorkwam!!
Van titel of schilder heb ik geen idee trouwens..
ja dacht ik ook, goed hequote:Op maandag 9 november 2009 18:54 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Cosby show van 20 jaar geleden
[...]. Knap staaltje werk dus van de kunstenaar![]()
Er is een aflevering dat speciaal over de aankoop van dit schilderij op een veiling gingquote:Op maandag 9 november 2009 18:54 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Grappig om te zien dat mensen het herkennen van de Cosby show van 20 jaar geleden, het was daar eigenlijk alleen maar een schilderij op de achtergrond van het decor. Knap staaltje werk dus van de kunstenaar![]()
De schilder is overigens twintigste eeuw en Afro-American en heeft een echt "blues" leven gehad en is arm en eenzaam gestorven en niemand weet waar ie begraven is
En eentje waarin Vanessa opschept over dat het een authentieke '...' is. Stom dat ik me de aflevering wel herinner, maar de naam nietquote:Op dinsdag 10 november 2009 07:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Er is een aflevering dat speciaal over de aankoop van dit schilderij op een veiling ging
Ja verrek das waar ook ik herinner het me weerquote:Op dinsdag 10 november 2009 07:35 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Er is een aflevering dat speciaal over de aankoop van dit schilderij op een veiling ging
Daar heb je gelijk de titel te pakkenquote:Op dinsdag 10 november 2009 09:45 schreef omapietje het volgende:
Het lijkt op zo'n begrafenis stoet uit New Orleans.
De schilder zegt me niets.
Ik heb het omgekeerde. Ik weet wie het heeft geschilderd, maar geen idee hoe het schilderij heet.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ken het schilderij, alleen geen idee van wie....
Nee, die is al wel eens aan de beurt geweest in dit topic! Zijn stijl is toch wat...euh...krassender. Deze schilder heeft juist aanvankelijk meer onder de invloed van Klimt gewerkt. Ook is hij maar 28 jaar geworden...quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar ik stem ervoor dat google gewoon gebruikt mag worden, want de grote stiltes doet het topic geen goed.
Wat betreft de laatste opagve, is dat een Max Beckmann??
Dat denk ik dan ookquote:Op zaterdag 12 december 2009 23:50 schreef conleche het volgende:
Het is toch Egon Schiele?
Ik wist het direct, daar het 1 van mijn lievelingsschilders is, maar ik weet bijna nooit hoe schilderijen heten. (Op de cliché's na dan.quote:Op zondag 13 december 2009 09:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat denk ik dan ook
Ik wist dat het een schilder was die ik onlangs gezien heb
Yes, geraden! Yihoe voor coquote:Op zondag 13 december 2009 10:15 schreef .Juliet. het volgende:
En vanwaar is deze favoriet voor je, Laureline? Of doelde je daarmee op Schiele ?
Het is raad het schilderij, niet de schilder!! Maar ik geloof dat Heartwork het verlossende antwoord heeft gegeven!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |