Daar zou ik nou eens graag heen willen.quote:Op donderdag 5 november 2009 18:42 schreef k_man het volgende:
Klopt A_R.
Het schilderij hangt - uiteraard, zou ik haast zeggen - in het Prado. De dame is zijn vrouw en heeft diverse keren voor hem geposeerd.
A dus daarom komt die me bekend voor! Ben er laastst nog een dagje geweest! Vooral voor de liefhebbers van bosch en rubens is het smullen geblazen!!quote:Op donderdag 5 november 2009 19:12 schreef heartwork het volgende:
[..]
Daar zou ik nou eens graag heen willen.
Jij bedoelt Goya, maar dat is de schilder die dat potret heeft geschilderd zeker niet.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
A dus daarom komt die me bekend voor! Ben er laastst nog een dagje geweest! Vooral voor de liefhebbers van bosch en rubens is het smullen geblazen!!
Heeft deze schilder ook die burgeroorlogportretten gemaakt?
Die is toch al dood in 1876?quote:Op donderdag 5 november 2009 20:37 schreef heartwork het volgende:
[..]
Jij bedoelt Goya, maar dat is de schilder die dat potret heeft geschilderd zeker niet.
En mocht het wel zo zijn, dan ... dan ... word ik gek.
Nee, die bedoel ik niet, hoya is toch wel echt een andere stijl.... Naja laat maarquote:Op donderdag 5 november 2009 20:37 schreef heartwork het volgende:
[..]
Jij bedoelt Goya, maar dat is de schilder die dat potret heeft geschilderd zeker niet.
En mocht het wel zo zijn, dan ... dan ... word ik gek.
Geef nog eens een hint? Rijmt op...quote:Op donderdag 5 november 2009 20:57 schreef k_man het volgende:
Goya is niet de schilder van het portret inderdaad. Goya hing o.a. in de naastgelegen zaaltjes.
Wat doen we eigenlijk als het niet geraden wordt? Ik vond het wel een erg fraai portret, maar de schilder is volgens mij niet zo heel bekend.
Lijkt me uitstekend.quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is het Modigliani?
Of was dat een italiaan??
Ik stem er voor als het niet geraden wordt dat dan google, wikipedia etc gebruikt mag worden
Ja de titel, ik ben al blij dat ik de schilder herkenquote:Op zaterdag 7 november 2009 12:27 schreef k_man het volgende:
Raimundo de Madrazo y Garreta.
Nu de titel nog...
Portrait of Mme Madrazo?quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:27 schreef k_man het volgende:
Nu de titel nog...
quote:Op zondag 8 november 2009 23:00 schreef ColdFeet het volgende:
Met het risico mezelf voor eeuwig als cultuurbarbaar te ontmaskeren: hing dit schilderij niet bij de Huxtables in de woonkamer, in de Cosby Show?
ik iig nietquote:Op maandag 9 november 2009 13:24 schreef Manono het volgende:
nou, weet inmiddels hoe het heet en van wie het is door te googelen maar ben nu wel erg benieuwd of iemand er ook zonder zoekmachine uitkomt
Vandaar dat het me bekend voorkwam!!quote:
Die moet ik maar eens in mn favorieten opslaan.quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:27 schreef k_man het volgende:
Nu de titel nog...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |