Je zou kunnen overwegen om het door te snijden en het in 2 delen te leggen... beetje afhankelijk van waar en hoe 't komt te liggen (mogelijk combineren met een andere kleur) maar de vouw eruit halen gaat zeuren worden. Misschien zou 't nog wel kunnen lukken als je de vloerbedekking lijmt, maar daar heb ik geen ervaring meequote:Op dinsdag 3 november 2009 13:28 schreef Schrijfgek het volgende:
Het is algemeen bekend dat je een rol vloerbedekking niet moet dubbelvouwen. Wist ik ook, maar heb ik toch gedaan. De oude vloerbedekking van mijn flat heeft lange tijd als dubbelgevouwen rol op zolder gelegen tot ik de tijd had om er iets mee te doen, nu. Op de vouw is de vloerbedekking helemaal bobbellig en is er niets mee te beginnen. Afgezien van het feit dat ik dit niet had moeten doen, zijn er mogelijkheden om dit te herstellen of tips om het nog zo netjes mogelijk te krijgen?
Het is een hoogpolig tapijt en het heeft ruim 2 maanden zo gelegenquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:31 schreef error_404 het volgende:
Misschien als je het een hele tijd vlak laat liggen, maar dan nog.
Ik kan je weinig hoop geven helaas.
Wat voor soort tapijt is het en hoe lang heeft het zo gelegen?
Ik kan je er helaas niet meer over vertellen. Ik weet niets van tapijt en er zijn geen product- of merknamen te vinden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:37 schreef error_404 het volgende:
Ok, maar wat voor soort materiaal, polyesther, wol, whatever en wat voor soort rug / backing?
Misschien staat er een merk- / productnaam op?
Dan zou ik nog eerder kiezen om de hele boel te verlijmen eigenlijkquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:07 schreef Oblivion het volgende:
kan je dat stuk niet met dubbelzijdig tape vastplakken aan de vloer?
Of zeg ik nu iets heel geks...?
Dat kan een optie zijn, mits je de vouwen over het gehele oppervlakte goed aandrukt, d.w.z. vlakke platen op het tapijt leggen met een flink gewicht erop en laten drogen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:10 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Dan zou ik nog eerder kiezen om de hele boel te verlijmen eigenlijk
Je bedoelt dan de onderkant? Want aan met een strijkijzer over het tapijt heen betekent dat alle polen aan elkaar smelten... Klinkt als een idee voor zondagnacht half 4 als ik niets meer weet...quote:
quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:14 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dat kan een optie zijn, mits je de vouwen over het gehele oppervlakte goed aandrukt, d.w.z. vlakke platen op het tapijt leggen met een flink gewicht erop en laten drogen.
Snijden is natuurlijk wel 1 van de laatste opties die je hebt; mocht het mislukken dan is er geen enkele weg terug meerquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:14 schreef Schrijfgek het volgende:
Als de vouw er niet op een manier uit gaat of minder wordt ga ik meerdere kleine stukken snijden en die tegen elkaar aan leggen. Met lijmen denk ik niet dat ik het strak krijg. Ik hoop dat als ik de rollen een paar dagen goed neerleg de vouwen afnemen zodat ik meer opties heb dan snijden.
ik dacht zelf meer aan de zaterdag-nacht na een flinke borrelquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:23 schreef Schrijfgek het volgende:
[..]
Je bedoelt dan de onderkant? Want aan met een strijkijzer over het tapijt heen betekent dat alle polen aan elkaar smelten... Klinkt als een idee voor zondagnacht half 4 als ik niets meer weet...
quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:05 schreef dribbel79 het volgende:
Heb mijn oom even gebeld, heeft een eigen tapijtzaak...
Nieuw tapijt kopen, bij voorkeur bij hem
Da's hetzelfde als de volkswagen-dealer vragen wat je het beste kunt doen met een toyota die stuk is.... de kans is groot dat ie je een vw probeert aan te smerenquote:Op dinsdag 3 november 2009 15:05 schreef dribbel79 het volgende:
quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:05 schreef dribbel79 het volgende:
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |