Alleen is dit niet Disney, maar een leuk gevalletje realiteit.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:07 schreef timbob het volgende:
Mooi verhaal. Met het soort moraal dat Disney ook gebruikt.
Dat ze van hun praatjes af zijn is maar tijdelijk, maar dat we ze met hun (huidige) situatie kunnen confronteren kan decennia lang duren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:18 schreef eleusis het volgende:
Dat is inderdaad wel mooi aan zo'n crisis, een hoop mensen zijn van hun praatjes af.
Helaas maar tijdelijk...
Ja vind je het gek? Alleen vrienden kies je zelf uit... maar niet hun vrienden die je regelmatig tegenkomt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:34 schreef bas-beest het volgende:
"Een vriend van een vriend"... tuurlijk...
Ook niet lang meer dus, zometeen mag hij naar de bijstand, 600nogiets euro.quote:Op dinsdag 3 november 2009 06:03 schreef PjotrXII het volgende:
Gelijk heeft ie. Nu gaat hij nog 70% van 4.500 eu vangen.
Op zich heeft hij dus wel gelijk dat werkloos zijn een keuze is... Tenminste, als je er voor kiest niet een baan te nemen op lager niveau.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:05 schreef Paginabeheerder het volgende:
Hij wist het zeker; werkeloos zijn is een keuze want voor wie echt zocht was er wel werk.
[...]
Kort geleden zag ik hem weer, klagend dat hem geen baan op zijn niveau werd aangeboden. Ja een paar kutbaantjes als verhuizer of bij de gemeentelijke plantsoenendienst...
Helaas... 70% van je laatstverdiende inkomen, maar dat laatstverdiende inkomen is gemaximeerd op 185 euro per dag.quote:Op dinsdag 3 november 2009 06:03 schreef PjotrXII het volgende:
Gelijk heeft ie. Nu gaat hij nog 70% van 4.500 eu vangen.
Per werkdag bedoel je? Anders kom ik nog op 185 euro x 31 dagen = 5735 euro bruto..quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Helaas... 70% van je laatstverdiende inkomen, maar dat laatstverdiende inkomen is gemaximeerd op 185 euro per dag.
Uiteraard per werkdag... (en daar dan 70% van (de eerste maanden 75%))quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:30 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Per werkdag bedoel je? Anders kom ik nog op 185 euro x 31 dagen = 5735 euro bruto..
Ik denk dat ze bij het CWI vooral naar je diploma's kijken en die heeft ie mogelijk niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:18 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt me vreemd dat iemand "van het hogere middenkader" baantjes in de plantsoenendienst of als verhuizer krijgt aangeboden. Wie biedt hem die dan aan? Niet het arbeidsbureau, die kijken naar vooropleiding en werkervaring. Ook zal hij er zelf niet op solliciteren.
Het UWV werkbedrijf is bagger imho. Beter is het om zelf te zoeken en niet teveel noten op je zang te hebben. Geschikt werk aanpakken en niet te moeilijk doen over de arbeidsvoorwaarden, als je geschikt bevonden bent en ze willen je graag houden is je onderhandelingspositie een stuk beter.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:00 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bij het CWI vooral naar je diploma's kijken en die heeft ie mogelijk niet.
Hoe heb jij dat eigenlijk gedaan? Hij had, als ik me goed herinner, vrij snel weer een nieuwe baan. Of vergis ik me (sorry dan!)?quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het UWV werkbedrijf is bagger imho. Beter is het om zelf te zoeken en niet teveel noten op je zang te hebben. Geschikt werk aanpakken en niet te moeilijk doen over de arbeidsvoorwaarden, als je geschikt bevonden bent en ze willen je graag houden is je onderhandelingspositie een stuk beter.
Dat dus, na een paar maanden werk ben je alles weer vergetenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |