quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:31 schreef Slaap-lekker het volgende:Volgens mij merk ik een vorm van irritatie of een dipje.
Kip, snap je de insteek van mijn verhaal wel eens of is het je bedoeling iemand proberen online toe te schreeuwen wat je in de praktijk niet snel zult doen?!
Ik snap de insteek heel goed, je doet net alsof je mensen ergens voor wil behoeden maar eigenlijk wil je lekker zwelgen in je zelfmedelijden.
Ik ken het gevoel hoor, na jaren morfine gekregen te hebben was ik er ook aan verslaafd. Dat is mijn eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat ik ondanks die medicijnen geen puinhoop van mn leven maakte zoals jij hebt gedaan, mijn verantwoordelijkheid om aan de bel te trekken toen ik die pillen wel erg fijn begon te vinden. Het is oh zo makkelijk om te doen alsof het je maar overkomt en je er zelf niets aan kan doen. Maar er zijn altijd een heel aantal alarmbellen. Je hebt zelf gemerkt dat je ze te lekker vond, dat je er meer ging nemen, dat je bedrijf de shit in liep. Je nam zelf de beslissing om met je HBO te stoppen terwijl je na maximaal een maandje afkicken gewoon weer de oude bent en je bij iedere HBO wel een maand kan inhalen. Tuurlijk zijn middelen zoals dit soms lastig om goed mee om te gaan maar jij hebt jezelf de shit in geholpen met behulp van die middelen, dat hebben die middelen niet op eigen houtje gedaan.
Alle echt sterke pijnstillers, slaap- en kalmeermiddelen zijn verslavend. Je arts dacht waarschijnlijk net als bij mij dat het kiezen uit twee kwaden was en aangezien jij hem niet hebt vertelt hoe het je beinvloedde kon hij niet tot een beter inzicht komen of je op en ander middel zetten,. Wederom, jouw eigen fout.
Ik heb geen medelijden met verslaafden die naar alles en iedereen wijzen behalve zichzelf. Je arts heeft inschattingsfouten gemaakt maar je hebt hem ook geen kans gegeven tot beter inzicht te komen. Jij doet net of hij je vergiftigd met nare pillen terwijl er ook middelen zonder nadelen zijn. Die zijn er niet. Gezien je talent voor jankballen heb je bij de huisarts ook de indruk gewekt dat je als hij je niks gaf je het krukje onder je weg ging schoppen en ja dan schijven artsen sterke middelen voor en ja ook vaak langer dan het beste is verslavingstechnisch gezien. Dat is bij sommige patienten nu eenmaal nodig, ik kreeg jarenlang een middel wat je max. twee weken mag nemen, zenuwaandoening, wat moet je anders?
Dat neemt niet weg dat ik tenminste de ballen had om te zeggen het is niet anders, nu schouders er onder en zorgen dat het mn leven maar minimaal beinvloedt. Dat gedeelte, het omgaan met, heeft te maken met karakter en niet met je huisarts.