Nu zullen de meeste mensen Star One niet kennen, echter, zodra ik de naam Arjen Anthony Lucassen laat vallen zal er bij enkele mensen al wel een belletje gaan rinkelen, en als ik dan zeg dat diezelfde meneer lucassen meestal CD's uitbrengt onder de naam Ayreon is het feest compleet natuurlijk.
Voor dit project heeft Arjen een leuke line-up voor elkaar gekregen, oa Damian Wilson, Robert Soeterboek, Dave Brock, Jens Johansson, Erik Norlander en ons aller Floor Jansen (van After Forever).
Wat 'hij' zelf over dit album zegt: "I based the songs on this album on films that take place entirely in spac. So let me take you on a journey through my mind and memory where you will relive those great sceince fiction films that made such an impact on me. Maybe some of those galaxies will seem strangely familiar to you."
Ok, genoeg geluld over de achtergrond, over naar de muziek:
ikzelf was al bij het eerste nummer verkocht een spacey nummer waar veel synths inzitten, een klein beetje ge 'aaaaah' op de achtergrond maakt het compleet, erg lekker en tekenend voor de rest van het album.
Bij het 2e nummer begint het gitaarwerk en herkennen we duidelijk arjen's compositie kwaliteiten, hetgeen de rest van de CD ook zo is. De verschillende zangers vullen elkaar goed aan en het geheel voelt lekker afgewerkt aan. Niks over the top, en stuk voor stuk goede nummers. (echter, als je de CD als achtergrond hebt aanstaan lijken sommige nummers wel beetje op elkaar, als je er echt naar gaat zitten luisteren is dit totaal niet het geval)
Helemaal leuk wordt het als je tijdens een van de eerste luistersessie's ook de teksten meeleest, om de kleine verhaaltjes beetje te leren. En daar krijgt Arjen dan toch gelijk, sommige situaties komen je idd bekend voor
mits je een beetje van SF houdt that is.
al met al een hele mooie CD, en het hoesje van de limited mag er ook zeker weten. Bij de limited zit er ook nog een 2e CD bij btw (dus ruim 90 minuten genieten), geen idee of dat bij de normale versie ook zo is
dikke 8
[Dit bericht is gewijzigd door KELDER op 26-04-2002 17:14]
quote:Juist
Ayreon
Heb al wat gehoord en het komt er toch op neer dat het mijn muziek niet is. Ik luister nu erg veel naar de nieuwe (ook zeer recente) CD van Soilwork.
quote:Floor van After Forever doet ook mee hoor
Op vrijdag 26 april 2002 18:19 schreef Yokozuna het volgende:
He, die gast lijkt verdomd veel op die ene van Areyon ofzo.
[..]Juist
Ik moet zeggen dat daar wel steving op voortgeborduurd is, alleen dan zonder vrouwelijk vocals. Het is wel erg apparte muziek, welk genre zou jij het noemen? Electric ofzo? Of gewoon progressieve metal?
Heb al wat gehoord en het komt er toch op neer dat het mijn muziek niet is. Ik luister nu erg veel naar de nieuwe (ook zeer recente) CD van Soilwork.
quote:Dit is gewoon Ayreon, al noemt ie het zelf anders.
Op vrijdag 26 april 2002 18:19 schreef Yokozuna het volgende:Juist
Ik moet zeggen dat daar wel steving op voortgeborduurd is, alleen dan zonder vrouwelijk vocals.
Best leuk interview trouwens, niet zo standaard... Maargoed, onder welk genre zouden jullie het verdelen? Ik vind het enorm moeilijk. Niet dat het wat uitmaakt, gaat maar om het idee.
De composities zijn zoals altijd bij Arjan super, en alles is weer tot in de puntjes goed geregeld (productie, mix ect)
quote:De muziek was geschreven voor een soloproject van Bruce Dickinson. Helaas ging dat avontuur niet door en zat Arjen met een bult geweldige muziek die hij dus liet inzingen door andere mensen. Omdat de muziek niet speciaal voor Ayreon geschreven was, besloot ie om het niet zo te noemen.
Op vrijdag 10 mei 2002 15:02 schreef BDisOKE het volgende:
Maar waarom heet het nou Star one ipv Ayreon?
Nog meer vragen?
Weet iemand trouwens hoe die twee CD's voor The electric castle zijn?? zijn die ook zo goed??
quote:Ik heb The Final Experiment, en die kan je ook wel blindelings aanschaffen als je de rest goed vindt. Actual Fantasy heb ik niet, dus daar kan ik niks over zeggen, maar ik verwacht dat die ook niet zoveel anders zal zijn.
Op zondag 12 mei 2002 00:59 schreef BDisOKE het volgende:
Weet iemand trouwens hoe die twee CD's voor The electric castle zijn?? zijn die ook zo goed??
Ik kwam niet verder dan Star Trek 4, Star Wars, Stargate, Dune en Alien.
Kan niet veel anders zeggen dat dit een heerlijk, goed, sfeervol, mooi, rockend album is
quote:Verder dan die titels ben ik ook niet gekomen
Op zondag 12 mei 2002 02:05 schreef Seborik het volgende:
Weet iemand op welke films die nummers gebaseerd zijn?Ik kwam niet verder dan Star Trek 4, Star Wars, Stargate, Dune en Alien.
quote:Ook nog Enemy Mine, Blake's 7 (serie) en 2001.
Op zondag 12 mei 2002 02:05 schreef Seborik het volgende:
Weet iemand op welke films die nummers gebaseerd zijn?Ik kwam niet verder dan Star Trek 4, Star Wars, Stargate, Dune en Alien.
Leuk album.
quote:Bij welke liedjes horen die?
Op zondag 12 mei 2002 17:35 schreef Summoner het volgende:[..]
Ook nog Enemy Mine, Blake's 7 (serie) en 2001.
Leuk album.
quote:Ga naar de dichtbijzijnste tijdschriftenwinkel, pak de aardschok, blader naar het interview met Arjen en daarin wordt uitgebreid vertelt over welke films de nummers gaan.
Op zondag 12 mei 2002 17:42 schreef Seborik het volgende:[..]
Bij welke liedjes horen die?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |