abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3991360
quote:
Op zondag 28 april 2002 01:51 schreef R@b het volgende:

[..]

Wat vind jij ervan dat zoveel Marokkanen met hun neef of nicht trouwen

Ik vind dat ze mogen trouwen met wie ze willen.
  zondag 28 april 2002 @ 15:44:15 #177
272 R@b
No-nonsens
pi_3991387
quote:
Op zondag 28 april 2002 15:41 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik ook. En wat mij betreft ook met niet-moslims.

Maar welk waardeoordeel geef jij eraan. Vind je het normaal, of onverstandig ?

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_3991402
quote:
Op zondag 28 april 2002 15:41 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik ook. Maar dan ben ik wel voor een eigen risico bij die mensen. Leggen ze maar een spaarpotje aan voor als hun kind gehandicapt of erfelijk 'belast' is.
Thunder announces that the storm is coming
  zondag 28 april 2002 @ 15:48:42 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3991432
quote:
Op zondag 28 april 2002 15:26 schreef FROSTBITE het volgende:
Ik heb een hekel aan dat in stukjes knippen maar anders vooruit......plus rest
[..]
dat klinkt al een stuk genuanceerder dan jouw eerdere opmerking
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_3991536
quote:
Op zondag 28 april 2002 15:44 schreef R@b het volgende:

[..]

Ik ook. En wat mij betreft ook met niet-moslims.

Maar welk waardeoordeel geef jij eraan. Vind je het normaal, of onverstandig ?

Als het risico heel groot si dan vind ik het onversandig. Maar ik heb het hele topic niet gelezen dus ik weet niet hoe dat zit. Daarnaast vind ik het ook gewoon normaal. Helemaal als je al van plan bent geen kinderen te willen
  zondag 28 april 2002 @ 16:23:16 #181
272 R@b
No-nonsens
pi_3991735
quote:
Op zondag 28 april 2002 15:59 schreef Youssef het volgende:
Maar ik heb het hele topic niet gelezen dus ik weet niet hoe dat zit.
Dat was bekend, dat Marokkanen niet weten hoe het zit. Daar draait dit topic juist deels om.
  zondag 28 april 2002 @ 16:25:26 #182
272 R@b
No-nonsens
pi_3991760
quote:

Daarnaast vind ik het ook gewoon normaal.

Het wordt in de Westerse cultuur toch een beetje (beetje boel) als incest gezien als je met je neef of nicht het nest induikt. Naar Westerse normen en waarden is het niet helemaal normaal.
pi_3991767
quote:
Op zondag 28 april 2002 16:23 schreef R@b het volgende:

[..]

Dat was bekend, dat Marokkanen niet weten hoe het zit. Daar draait dit topic juist deels om.

, net alsof de Nederlandse jongeren dat weten. Dit slaat werkelijk nergens op.

Je laat je weer van je zwakste kant zien. Toedeloe

zondag 28 april 2002 @ 16:34:20 #184
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3991859
quote:

Daarnaast vind ik het ook gewoon normaal.

Om met familie te trouwen? .
quote:
Helemaal als je al van plan bent geen kinderen te willen
95% van de stellen die trouwen willen kinderen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 28 april 2002 @ 16:35:41 #185
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3991874
quote:
Op zondag 28 april 2002 15:39 schreef Youssef het volgende:

[..]

Als mensen die ook een normaal leven verdienen. Dus zeker niet zoals diegene replyde.

Ik vroeg het aan Hicham, maar goed.

Je bent het er wel mee eens dat het wel een afwijking is die de kwaliteit van het leven van de persoon in kwestie vermindert, en dat dat soort zaken toch liever voorkomen moeten worden? Als het enigzins kan?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zondag 28 april 2002 @ 16:38:13 #186
2391 Jimmy
Door het bot
pi_3991902
quote:
Op zondag 28 april 2002 16:26 schreef Youssef het volgende:

[..]

, net alsof de Nederlandse jongeren dat weten. Dit slaat werkelijk nergens op.

Je laat je weer van je zwakste kant zien. Toedeloe

In Nederland heerst al jaren het denkbeeld dat je 'gewoon' niet trouwt met je neef of nicht mede omdat je dan kans hebt op zieke of gehandicapte kinderen.
Ja dus, Nederlandse jongeren weten dat.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_3992019
quote:
Op zondag 28 april 2002 16:35 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik vroeg het aan Hicham, maar goed.

Dat weet ik
quote:
Je bent het er wel mee eens dat het wel een afwijking is die de kwaliteit van het leven van de persoon in kwestie vermindert, en dat dat soort zaken toch liever voorkomen moeten worden? Als het enigzins kan?
Jawel.
pi_3992071
quote:
Hemoglobinopathieën

Hemoglobinopathieën zijn, met een incidentie van 40 nieuwe gevallen per jaar, de meest voorkomende erfelijke ziekten bij allochtonen. Hemoglobinopathieën erven autosomaal recessief over. Voorzichtige schattingen laten zien dat 1 op 18 allochtonen drager is van een hemoglobinopathie. Aangezien allochtonen voornamelijk binnen hun eigen ethnische groep trouwen en moslims vaak ook binnen hun eigen familie, maakt dat het aantal risicoparen schrikbarend hoog is. 1 op de 300 allochtonen paren heeft een risico van 25 % kans op het krijgen van een kind met een ernstige hemoglobinopathie. Met goede preconceptionele voorlichting kunnen eventuele dragers tijdig op de hoogte worden gebracht van de verschillende opties die er zijn.

erfocentrum

quote:
Erfelijke ziekte eerste doodsoorzaak allochtone zuigelingen

Erfelijke ziekten en aangeboren afwijkingen zijn de voornaamste doodsoorzaak van een grote groep zeer jonge allochtonen.

Turken en Marokkanen trouwen niet zelden in de familie. Wetenschappers hebben vergeefs geadviseerd meer aan erfelijkheidsvoorlichting te doen. Dit blijkt uit onderzoek van prof. dr. T. Schulpen, hoogleraar sociale kindergeneeskunde aan het Universitair Medische Centrum Utrecht.

Gezondheid

Maar ja, als het de cultuur is mag niemand er wat van zeggen. En de overheid maar zeuren over roken, sporten, groete eten of wat iets meer zij.

[Dit bericht is gewijzigd door FROSTBITE op 28-04-2002 16:52]

pi_3992076
quote:
Op zondag 28 april 2002 16:38 schreef Jimmy het volgende:

[..]

In Nederland heerst al jaren het denkbeeld dat je 'gewoon' niet trouwt met je neef of nicht mede omdat je dan kans hebt op zieke of gehandicapte kinderen.
Ja dus, Nederlandse jongeren weten dat.

Wat ben jij grappig zeg. Ik heb toevallig met biologie het hoofdstuk 'Erfelijkheid' achter de rug met onder andere de onderwerpen mutaties etc. Maar dat de zogenaamde superieure nederlandse jongeren niet trouwen met neven en nichten omdat ze weten dat meer kans hebben op zieke of gehandicapte kinderen is gewoon ONZIN! Het enige beeld dat er is, is dat het 'ethisch' onacceptabel is of omdat het incest heet dan. Maar laat dat achterlijke geblaat achterwege.
  zondag 28 april 2002 @ 16:54:47 #190
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3992115
quote:
Op zondag 28 april 2002 16:25 schreef R@b het volgende:

[..]

Het wordt in de Westerse cultuur toch een beetje (beetje boel) als incest gezien als je met je neef of nicht het nest induikt. Naar Westerse normen en waarden is het niet helemaal normaal.

hou eens op man met je westerse normen en waarden, Amerika en Canada zitten vol met inteelt gemeenschappen
pi_3992155
quote:
Op zondag 28 april 2002 16:51 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat ben jij grappig zeg. Ik heb toevallig met biologie het hoofdstuk 'Erfelijkheid' achter de rug met onder andere de onderwerpen mutaties etc. Maar dat de zogenaamde superieure nederlandse jongeren niet trouwen met neven en nichten omdat ze weten dat meer kans hebben op zieke of gehandicapte kinderen is gewoon ONZIN! Het enige beeld dat er is, is dat het 'ethisch' onacceptabel is of omdat het incest heet dan. Maar laat dat achterlijke geblaat achterwege.

En hoe denk je dat men op het idee gekomen is dat het wellicht niet goed was om met familieleden kinderen te maken?

Dat is trail en error geweest. Men zag de resultaten van incest en kwam tot de conclusie dat het niet goed was. Later is dit in een religieus jasje gegoten en zo is het deel van de cultuur geworden (moraal en ethiek).

In oorsprong trouwt men dus idd niet met familie vanwege de hoge kans op afwijkingen. Het is alleen de vraag waarom dit niet in de islamitische cultuur is doorgedrongen.

pi_3992161
quote:
Op zondag 28 april 2002 16:54 schreef Re het volgende:

[..]

hou eens op man met je westerse normen en waarden, Amerika en Canada zitten vol met inteelt gemeenschappen

Goot Brittanië ook.

(leer de geschiedenis eens wat beter uit je hoofd Rabje )

pi_3992204
quote:
Op zondag 28 april 2002 16:57 schreef FROSTBITE het volgende:

[..]

En hoe denk je dat men op het idee gekomen is dat het wellicht niet goed was om met familieleden kinderen te maken?

Dat is trail en error geweest. Men zag de resultaten van incest en kwam tot de conclusie dat het niet goed was. Later is dit in een religieus jasje gegoten en zo is het deel van de cultuur geworden (moraal en ethiek).

In oorsprong trouwt men dus idd niet met familie vanwege de hoge kans op afwijkingen. Het is alleen de vraag waarom dit niet in de islamitische cultuur is doorgedrongen.

Dat mag dan wel zo zijn, maar dan nog slaat het nergens op om te zeggen dat Nederlandse jongeren in tegenstelling tot Marokkaanse jongeren allemaal zo goed weten wat er gebeurd wanneer je met een Neef of Nicht trouwt.

Dat wanneer ik zeg tegen R@b dat ik niet weet of de kans groot is op een afwijking dat hij dan meteen begint te blèren dat dat nou jusit het probleem is van de Marokkanen. Dit terwijl ik ook hier in Nederland ben opgevoed en hier op school zit en dezelfde lessen krijg als de Nederlandse jongere, want ik ben er tenslotte zelf ook een.

-edit-
wat hier stond was dus niet nodig.
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 28-04-2002 17:09]

zondag 28 april 2002 @ 17:04:10 #194
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3992226
quote:
Op zondag 28 april 2002 16:51 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik kan niet voor iedereen spreken, maar ik wist wel dat trouwen binnen je familie de kans op erfelijke ziektes vergroot.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  † In Memoriam † zondag 28 april 2002 @ 17:04:41 #195
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_3992232
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 17:14 schreef FROSTBITE het volgende:
Het verklaart ook waarom allochtonen 3 keer zoveel meer beroep doen op de gezondheidszorg dan Nederlanders. En waarom er zoveel in de WAO zitten.
Dat van de wao heeft andere oorzaken.
Ik zie regelmatig knipsels op het gebied van de UWV , WAO, arbodiensten etc.

Een van de dingen die vaak genoemd worden is dat veel allochtonen anders over ziekte denken dan veel westerse mensen, bv als je ziek bent dan kun je niet werken. Als de WAO in het vizier komt dan denken veel mensen toch aan ander werk, iets wat ze nog wel kunnen doen. Voor veel allochtonen is dat volgens keuringsartsen onbespreekbaar.

Verder is de mate van afkeuring, het verlies aan verdien capaciteit.
Als diezelfde allochtoon ook nog eens geen Nederlands praat dan is een arbeidsdeskundige al gauw geneigd om te zeggen dat die verdien capaciteit er niet is.

De wao uitkering heeft daardoor meer te maken met het niet hebben willen integreren dan met hun lichamelijke toestand.

The future is after you
pi_3992264
quote:
Op zondag 28 april 2002 17:04 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik kan niet voor iedereen spreken, maar ik wist wel dat trouwen binnen je familie de kans op erfelijke ziektes vergroot.

En ik ook, alleen weet ik niet of de kans groot is of klein.
pi_3992287
quote:
Op zondag 28 april 2002 17:01 schreef Youssef het volgende:

[..]

Dat mag dan wel zo zijn, maar dan nog slaat het nergens op om te zeggen dat Nederlandse jongeren in tegenstelling tot Marokkaanse jongeren allemaal zo goed weten wat er gebeurd wanneer je met een Neef of Nicht trouwt.

De functie van cultuur is dan ook om kennis over te dragen zonder dat men de achterliggende functie hoeft te weten.

Nu denk ik dat men op Nederlandse scholen idd wel leert dat inteelt genetisch kwaliteitsverlies opleverd en dat die kennis bij migranten over het algemeen ontbreekt.

Om dit ene aspect wordt de hele islamitische cultuur heus niet als inferieur verklaard.

Het is echter wel opvallend dat men feiten en onderzoeken aan kan dragen wat men wil, dat anderen niets anders doen dan die verzwakken, ontkennen en proberen onderuit te halen met schijnargumenten (zoals vergelijken met andere gemeenschappen).

zondag 28 april 2002 @ 17:22:04 #198
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3992431
quote:
Op zondag 28 april 2002 17:09 schreef FROSTBITE het volgende:

[..]

Nu denk ik dat men op Nederlandse scholen idd wel leert dat inteelt genetisch kwaliteitsverlies opleverd en dat die kennis bij migranten over het algemeen ontbreekt.

En migranten gaan natuuurlijk massaal niet naar school?
quote:
Om dit ene aspect wordt de hele islamitische cultuur heus niet als inferieur verklaard.
omdat het niet specifiek islam gebonden is
quote:
Het is echter wel opvallend dat men feiten en onderzoeken aan kan dragen wat men wil, dat anderen niets anders doen dan die verzwakken, ontkennen en proberen onderuit te halen met schijnargumenten (zoals vergelijken met andere gemeenschappen).
het gaat niet om schijnargumenten maar om verdraaiing van feiten. Inteelt gebeurd overal, dat heeft te maken met kleine gemeenschappen die moeilijk geschikte partners kunnen vinden, en dat komt voor binnen elk geloof of afkomst groepen
De constatering dat er veel binnen familiair verband wordt getrouwd is een juiste, dit afschepen op de islam is dat niet
pi_3995442
quote:
Op zondag 28 april 2002 16:54 schreef Re het volgende:

[..]

Ja, en we willen hier geen tweede Amerika!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 28 april 2002 @ 22:51:09 #200
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3996542
quote:
Op zondag 28 april 2002 21:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ja, en we willen hier geen tweede Amerika!

inderdaad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')