quote:ROFLOL
Op vrijdag 26 april 2002 16:47 schreef Armageddon het volgende:
Vandaar dat die marokkanen zich als debielen gedragen.
quote:Ik zeker niet nee, en ik ken ook eigenlijk niemand die dat risico wel bewust zou nemen, maar zij dus blijkbaar wel. Dan kom je automatisch bij het volgende punt: in hoeverre ZIJN deze mensen zich eigenlijk bewust van dit risico en if so, op welke wijze gaan ze daarmee om? Waar liggen hun prioriteiten in deze en is het ethisch verantwoord om daar aan te tornen dmv opgelegde wetten?
Op vrijdag 26 april 2002 18:33 schreef Leatherface het volgende:
No offense, maar het is gewoon een vorm van inteelt. Echt zeer gevaarlijk.Je gaat in zo'n situatie toch zeker geen kinderen nemen, als het risico op een (verstandelijk) handicap of ernstige ziekte tamelijk groot is.
Ik bedoel, je hebt het hier dus niet meer over hoofddoekjes oid... Waar ligt de grens? Waar ligt ie nu en ook, waar ligt ie 'straks'?
quote:
Op vrijdag 26 april 2002 17:17 schreef eRR_ het volgende:[..]
volgens mij (correct me if i'm wrong) is er ook nog eens een enorme taboe in deze cultuur rond gehandicapte kinderen. Dat maakt de zaak alleen maar erger.
quote:Misschien hebben ze (criminele allochtoontjes) wel allemaal een lichte verstandelijke handicap en kunnen ze er dus niks aan doen dat ze zich zo asociaal gedragen.
Op zaterdag 27 april 2002 09:41 schreef X-Ray het volgende:
Hmm... zou dat het verklaren dat een groep zich zo crimineel en asociaal als de pest gedraagt?
Zou eigenlijk onderzocht moeten worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 27-04-2002 16:04]
quote:Met dit soort reacties maak je de boel alleen maar onbespreekbaarder.
Op zaterdag 27 april 2002 12:54 schreef Gia het volgende:[..]
Misschien hebben ze wel allemaal een lichte verstandelijke handicap en kunnen ze er dus niks aan doen dat ze zich zo asociaal gedragen.
Dit heeft in ieder geval geen fuck met Links Nederland te maken, de link van Lithion naar het 'discussiëren onmogelijk'-topic was dus ook terecht. Blijkbaar leert rechts Fok! (de oorzaak van het onmogelijke in de discussies hier) het nooit... maar nu ben ik zelf ook weer bezig.
Dit is dus één onderzoek van die Eldering. Ik zou hier graag officiële cijfers over zien voordat ik het aanneem. Een derde is vrij veel. Maar ik zou er niet van opkijken, moet ik zeggen. Hoe dan ook, de laatste tijd zijn er een aantal wetten aangenomen die de importhuwelijken drastisch moeten inperken.
quote:
Van Boxtel: betalen om bruid te halen
de Volkskrant, Voorpagina, 19 januari 2002
Van onze verslaggeverMarokkanen en Turken in Nederland moeten de overheid voortaan een 'substantieel' bedrag betalen als zij hun bruid of bruidegom uit het land van herkomst willen halen. Dat heeft het kabinet vrijdag besloten. Het bedrag is bedoeld als bijdrage in de inburgering van de nieuwe immigrant. Het kabinet wil ermee ontmoedigen dat partners uit het buitenland worden gehaald.
De ministerraad stemde vrijdag in met een nota van minister Van Boxtel van Grotesteden- en Integratiebeleid over integratie en immigratie. Tussen de 70 en 80 procent van de Marokkanen en Turken in Nederland haalt de partner uit het land van herkomst. Dat wordt als problematisch ervaren voor de integratie van deze minderheden. Kinderen uit dergelijke huwelijken zullen dan ook weer aanpassings- en taalproblemen hebben.
Jaarlijks komen er ongeveer negenduizend bruiden en bruidegommen over uit Marokko en Turkije. Het voorstel van het kabinet geldt overigens voor iedereen die zijn partner uit het buitenland haalt. Ook autochtone Nederlanders vallen eronder.
Verder wil Van Boxtel een financiële bijdrage vragen voor het laten overkomen van kinderen in het kader van gezinshereniging.
Over concrete bedragen laat de nota zich niet uit, maar volgens Van Boxtel moet het om een 'substantieel' bedrag gaan. Het parlement moet zich nog over de voorstellen buigen. Een eerder uitgelekt plan van Van Boxtel om gezinshereniging voor mensen met een tijdelijke verblijfsvergunning te beperken, is uit de nota geschrapt.
Van Boxtel wil af van het achterstandenbeleid voor etnische minderheden, schrijft hij. Hij wil dat er een algemeen beleid komt voor mensen met een sociale achterstand, ongeacht hun etnische achtergrond. Om diezelfde reden twijfelt de minister eraan of de registratie van allochtonen moet worden uitgebreid tot de derde generatie, die nu niet wordt meegeteld. Hij laat wel onderzoeken of zo'n uitbreiding nut heeft.
quote:-edit-
Op zaterdag 27 april 2002 12:54 schreef Gia het volgende:[..]
Misschien hebben ze wel allemaal een lichte verstandelijke handicap en kunnen ze er dus niks aan doen dat ze zich zo asociaal gedragen.
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 27-04-2002 14:57]
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 27-04-2002 14:57]
quote:Akkoord, vervang ze maar door criminele allochtoontjes.
Op zaterdag 27 april 2002 13:19 schreef R@b het volgende:[..]
Met dit soort reacties maak je de boel alleen maar onbespreekbaarder.
quote:dan nog is het een debiele opmerking, die nergens op slaat, niet onderbouwd is en denigrerend, respectloos en dom
Op zaterdag 27 april 2002 16:03 schreef Gia het volgende:[..]
Akkoord, vervang ze maar door criminele allochtoontjes.
quote:Een tijdje terug toevallig een turks artikel over gelezen. Het is iets wat inderdaad in dorpsgemeenschappen relatief veel voorkomt. Het wordt ook door Turkse wetenschappers als onderdeel van een achterlijke cultuur gezien.
Op vrijdag 26 april 2002 16:46 schreef Ulx het volgende:
En de turken/marokkanen die daar wonen? Wat zijn de cijfers daar over? Is dat veel lager, dan zou je kunnen zeggen dat Nederland er voor zorgt dat allochtonen een achterlijke cultuur krijgen.
[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 27-04-2002 17:15]
quote:NEE
Op zaterdag 27 april 2002 14:41 schreef Groenlinks het volgende:Zal Pim dan toch gelijk hebben over die achtelijkheid bij dat volk.
Want Pim Fortuyn heeft dat helemaal nooit gezegd.
Fortuyn had het over een achterlijke cultuur, niet over de mensen (moslims) zelf. Sterker nog, hij heeft niets tegen het geloven in een hogere macht op welke manier dan ook, zolang dat op verlichte wijze gebeurd.
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 17:10 schreef HiZ het volgende:Het wordt ook door Turkse wetenschappers als onderdeel van een achterlijke cultuur gezien.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 27-04-2002 17:21]
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 27-04-2002 17:21]
quote:Niet alleen Van Boxtel.
Op zaterdag 27 april 2002 14:50 schreef Meneer_Aart het volgende:
Hoe dan ook, de laatste tijd zijn er een aantal wetten aangenomen die de importhuwelijken drastisch moeten inperken.
De VVD gaat nog veel verder met hardere maatregelen om de almaar groeiende instroom van allochtonen te stoppen.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 27-04-2002 17:22]
Volgende persoonlijke aanvallen worden met bans beloond. Het is genoeg geweest.
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 27-04-2002 17:41]
quote:O. Zo zo, Fortuyn-de-Boeddha heeft geen enkel probleem met religie, [i]zolang die religie op verlichte wijze beleden wordt.[i] Nou nou nou nou nou, die Pim leidt ons de weg hoor, halleluja.
Op zaterdag 27 april 2002 17:14 schreef R@b het volgende:
Fortuyn had het over een achterlijke cultuur, niet over de mensen (moslims) zelf. Sterker nog, hij heeft niets tegen het geloven in een hogere macht op welke manier dan ook, zolang dat op verlichte wijze gebeurd.
quote:Je post slaat nergens op en al helemaal niet op het onderwerp, maar vooruit.
Op zaterdag 27 april 2002 18:27 schreef Ringo het volgende:[..]
O. Zo zo, Fortuyn-de-Boeddha heeft geen enkel probleem met religie, [i]zolang die religie op verlichte wijze beleden wordt.[i] Nou nou nou nou nou, die Pim leidt ons de weg hoor, halleluja.
Iedereen mag geloven wat hij of zij wil. Maar geloof is geen vrijbrief om (achterlijke) standpunten te mogen verkondigen en bedrijven.
Over het in eigen kring trouwen; nog een reden om te pleiten voor een Monoculturele samenleving. Anders krijg je van die enclaves (ghetto's) waarin inteelt hoogtij viert. Net als vroeger in die kleine christelijke dorpjes
quote:Cultuur staat niet los van de mensen en is geen statisch gegeven, met andere woorden; cultuur wordt gemaakt door mensen zoals mensen ook zelf invulling geven aan een geloof. Het is dan ook nogal flauw om te zeggen dat Pim over 'een cultuur' praat en niet over mensen.
Op zaterdag 27 april 2002 17:14 schreef R@b het volgende:[..]
NEE
Want Pim Fortuyn heeft dat helemaal nooit gezegd.
Overigens verweet Pim in het betreffende interview niet alleen de moslims het een en ander, tussen neus en lippen verkondigde deze verlichte meneer ook dat orthodox gelovige christenen altijd liegen.
quote:dat was redelijk inhoudelijk aangepakt en er niet op reageren is iemand opmerkingen laten maken die niet door de beugel kunnen ... dus ... niet zo hebberig op die edit knop duwen en niet mij aanpakken maar diegene die ongenuanceerd allochtonen gelijk stelt met genetische ziekten ... dat ik daar niets over mag zeggen en er zo een paar uur naar moet kijken hoe makkelijk de dommen ogeneneerd kunnen posten vind ik een legitieme manier genoeg
Op zaterdag 27 april 2002 17:24 schreef Re het volgende:
-edit-
Je kunt of inhoudelijk de stelling aanpakken, of er niet op reageren.Volgende persoonlijke aanvallen worden met bans beloond. Het is genoeg geweest.
-edit-
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |