quote:Nee dat klopt niet wat je zegt.
Op vrijdag 26 april 2002 16:57 schreef stinkie het volgende:[..]
Klopt wel, of zijn turken en marokkanen geen allochtonen dan? Blijkbaar vormt die groep ook nog eens 1/3 van de allochtonen, dus de titel klopt perfect.
Het enige wat je met zekerheid kunt zeggen is dat een kwart van de Marokkanen en Turken in Nederland met zijn neef of nicht trouwt. Eén op de vier dus
75% --> daar 1/3 van = ongeveer één kwart van het totaal (25%).
quote:Nee die klopt niet, 1/3 v/d Turken en Marokkanen die hun partner uit het buitenland haalt, trouwt met neef of nicht.
Op vrijdag 26 april 2002 16:57 schreef stinkie het volgende:[..]
Klopt wel, of zijn turken en marokkanen geen allochtonen dan? Blijkbaar vormt die groep ook nog eens 1/3 van de allochtonen, dus de titel klopt perfect.
quote:Inderdaad, vandaar mijn verbazing dat zoiets dus als cultuurbepalend wordt gezien. Want als ik me een post van X-Ray goed herinner komen er zo'n 20.000 mensen per jaar op die manier het land in. Je zou dus over zo'n 6000 gevallen spreken. Het lijkt mij gewoon een te laag aantal om dat als cultuurbepalend te zien.
Op vrijdag 26 april 2002 17:05 schreef VAK het volgende:Dus het is níet 1/3 van "de" allochtonen. Het is zelfs niet 1/3 van de Turken en Marokkanen. Het is 1/3 van de Turken en Marokkanen die hun partner uit het buitenaldn haalt.
quote:Behalve dan dat er meer gehandicapten kinderen worden geboren waardoor de kosten voor de gezondheidszorg stijgen.
Op vrijdag 26 april 2002 17:04 schreef Ulx het volgende:[..]
Waarom zou ik me boos moeten maken over het huwelijksleven van een stel mensen? None of my g*ddamn business, IMHO.
En: Veel Turkse en Marokkaanse echtgenoten raken in psychische problemen als ze geconfronteerd worden met de zorg voor een (verstandelijk) gehandicapt kind. Dikwijls komen ze daardoor ook in grote geldzorgen. --> geeft ook weer problemen.
quote:het is weer typerend voor je dat je alleen maar doorhamert op de uitspraak van de poster die stelt dat het en achterlijke cultuur is. Of het er nou wel of niet veel zijn, heb je zelf helemaal geen mening over het feit dat het hier om inteelt gaat?
Op vrijdag 26 april 2002 17:12 schreef Ulx het volgende:[..]
Inderdaad, vandaar mijn verbazing dat zoiets dus als cultuurbepalend wordt gezien. Want als ik me een post van X-Ray goed herinner komen er zo'n 20.000 mensen per jaar op die manier het land in. Je zou dus over zo'n 6000 gevallen spreken. Het lijkt mij gewoon een te laag aantal om dat als cultuurbepalend te zien.
quote:volgens mij (correct me if i'm wrong) is er ook nog eens een enorme taboe in deze cultuur rond gehandicapte kinderen. Dat maakt de zaak alleen maar erger.
Op vrijdag 26 april 2002 17:13 schreef R@b het volgende:[..]
Behalve dan dat er meer gehandicapten kinderen worden geboren waardoor de kosten voor de gezondheidszorg stijgen.
En: Veel Turkse en Marokkaanse echtgenoten raken in psychische problemen als ze geconfronteerd worden met de zorg voor een (verstandelijk) gehandicapt kind. Dikwijls komen ze daardoor ook in grote geldzorgen. --> geeft ook weer problemen.
quote:Wel erg kort door de bocht, want ook jij moet opdraaien voor de sociale maatschappelijke gevolgen van dit probleem.
Op vrijdag 26 april 2002 17:05 schreef Nuoro het volgende:Moeten ze zelf weten, als ze zo doorgaan roeien ze zichzelf dus op den duur gewoon uit.
Zit jij er soms mee? Ik niet hoor. Zie het punt van discussie ook eigenlijk niet zo. Of het moet zo zijn dat we de verstandelijk gehandicapte kinderen die ze krijgen gewoon laten creperen, of dat we ze -bij wijze van voorzorg en voor hun eigen bestwil natuurlijk- allemaal laten steriliseren.
Maar goed, dat krijg je er nooit door. Dussss, laat ze maar lekker hun gang gaan. Op een gegeven moment raken ze dan vanzelf wel zover op ons achter dat ze eigenlijk alleen nog maar geschikt zijn om het vuile werk op te knappen en dan vormen ze een soort van sociale onderlaag en dat hebben ze dan mooi aan zichzelf te danken.
Not my prob'.
quote:Het is ook een achterlijke uitspraak. Vandaar.
Op vrijdag 26 april 2002 17:16 schreef eRR_ het volgende:[..]
het is weer typerend voor je dat je alleen maar doorhamert op de uitspraak van de poster die stelt dat het en achterlijke cultuur is. Of het er nou wel of niet veel zijn, heb je zelf helemaal geen mening over het feit dat het hier om inteelt gaat?
En mijn mening: Het lijkt me niets om met mijn nichtje te trouwen.
quote:dit heet natuurlijke selectie
Op vrijdag 26 april 2002 16:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Eenderde van de Turken en Marokkanen die een partner uit het land van herkomst haalt, trouwt met een neef of een nicht. Hierdoor lopen zij veel meer kans op kinderen met een (verstandelijk) handicap of erfelijke ziektes.
quote:Dat zijn ze al, anders zaten ze niet hier...
Op vrijdag 26 april 2002 17:05 schreef Nuoro het volgende:
Op een gegeven moment raken ze dan vanzelf wel zover op ons achter
quote:Waarom? Het is toch ook achterlijk als je -notabene verouderde en achterhaalde- cultuur het voorschrijft om met je nicht te trouwen, het wetenschappelijk onderbouwde feit dat er achterlijke kinderen uit voortkomen volkomen negerend?
Op vrijdag 26 april 2002 17:20 schreef Ulx het volgende:
Het is ook een achterlijke uitspraak. Vandaar.
[Dit bericht is gewijzigd door eRR_ op 26-04-2002 17:27]
quote:Ah, dus jij wil het liever anders oplossen? Nou kom maar met een voorstel dan zou ik zeggen. Btw, harder dan ik was in mijn post, kun je nu toch niet meer zijn (niet binnen de wet tenminste), that was the limit.
Op vrijdag 26 april 2002 17:18 schreef R@b het volgende:[..]
Wel erg kort door de bocht, want ook jij moet opdraaien voor de sociale maatschappelijke gevolgen van dit probleem.
Maar dan wil ik wel 'ns wat creatieve oplossingen horen, geen gemierenneuk over procenten dus en ook niet of het wel of niet representatief is voor de islamitische cultuur in general. Er ligt hier dus blijkbaar een probleem (volgens dit onderzoek althans), wat moet er/zou er aan gedaan (kunnen) worden volgens jou?
quote:Je herinnert je de post niet goed want het betreft het dubbele (40.000). Dus zo'n 40.000 allochtonenkomen het land binnen om met al aanwezige 40.000 allochtonen te trouwen. Dus je praat over zo'n 13.000 stelletjes met neef/nichtrelatie.
Inderdaad, vandaar mijn verbazing dat zoiets dus als cultuurbepalend wordt gezien. Want als ik me een post van X-Ray goed herinner komen er zo'n 20.000 mensen per jaar op die manier het land in. Je zou dus over zo'n 6000 gevallen spreken. Het lijkt mij gewoon een te laag aantal om dat als cultuurbepalend te zien.
quote:Contradictio in terminis, maar ja je gaat er nou eenmaal onvoorwaardelijk tegenin omdat je innerlijke linkse stem dat zegt?
Op vrijdag 26 april 2002 17:20 schreef Ulx het volgende:[..]
Het is ook een achterlijke uitspraak. Vandaar.
En mijn mening: Het lijkt me niets om met mijn nichtje te trouwen.
[Dit bericht is gewijzigd door B.R.Oekhoest op 26-04-2002 17:31]
quote:op LPF stemmen
Op vrijdag 26 april 2002 17:26 schreef Nuoro het volgende:[..]
Ah, dus jij wil het liever anders oplossen? Nou kom maar met een voorstel dan zou ik zeggen. Btw, harder dan ik was in mijn post, kun je nu toch niet meer zijn (niet binnen de wet tenminste), that was the limit.
Maar dan wil ik wel 'ns wat creatieve oplossingen horen, geen gemierenneuk over procenten dus en ook niet of het wel of niet representatief is voor de islamitische cultuur in general. Er ligt hier dus blijkbaar een probleem (volgens dit onderzoek althans), wat moet er/zou er aan gedaan (kunnen) worden volgens jou?
quote:Alleen doet zo'n 75% (als de cijfers die ik eerder las kloppen, tenminste) er niet aan mee, dus kun je niet op basis van dat bericht roepen dat de cultuur achterlijk is. Hooguit dat de familie/bruid/bruidegom achterlijk is.
Op vrijdag 26 april 2002 17:25 schreef eRR_ het volgende:[..]
Waarom? Het is toch ook achterlijk als je -notabene verouderde en achterhaalde- cultuur het voorschrijft om met je nicht te trouwen, het wetenschappelijk onderbouwde feit dat er achterlijke kinderen uit voorkomen volkomen negerend?
En er is een verhoogde kans op handicaps. Bij mijn weten zijn de koningshuizen in europa ook vrijwel allemaal familie, en veel gehandicapten zitten daar bij mijn weten niet tussen.
Het HOEFT dus niet te leiden tot problemen.
quote:Da's afschuiverij. Wat zou er dan gebeuren?
Op vrijdag 26 april 2002 17:27 schreef eRR_ het volgende:[..]
op LPF stemmen
quote:Het is misschien niet cultuurbepalend, maar een redelijk groot aantal mensen die tot die cultuur behoren doen daar aan en het is blijkbaar geaccepteerd.
Bij ons (hindustaans) is zoiets bijvoorbeeld echt onacceptabel. Men kijkt daar echt heel erg ver. Blijkbaar is het in veel islamitische culturen wel acceptabel (in ieder geval Turks en Marokkaans). Om dan de hele cultuur gelijk als achterlijk te bestempelen vind ik ook ver gaan, maar zulke dingen moeten wel ontmoetigd worden door de overheid vind ik.
quote:Nou, als je prinses I. tegen dolfijnen en bomen ziet neuzelen.....
Op vrijdag 26 april 2002 17:30 schreef Ulx het volgende:[..]
En er is een verhoogde kans op handicaps. Bij mijn weten zijn de koningshuizen in europa ook vrijwel allemaal familie, en veel gehandicapten zitten daar bij mijn weten niet tussen.
quote:Want? Die hebben een plan waardoor dit niet meer voorkomt? Wat mag dat dan wel wezen?
Op vrijdag 26 april 2002 17:27 schreef eRR_ het volgende:[..]
op LPF stemmen
Btw, inmiddels ZIJN er dus al duizenden allochtonen met hun neef of nicht getrouwd en reken er maar op dat die kinderen hebben of krijgen. Wat moet daarmee gebeuren dan volgens LPF? Hebben die een beleidsplan in deze? Zo ja, wat houdt dat dan in?
quote:en klaus is nou ook niet echt het toonbeeld van gezondheid
Op vrijdag 26 april 2002 17:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:[..]
Nou, als je prinses I. tegen dolfijnen en bomen ziet neuzelen.....
quote:Ow sure, daar ben ik ook niet op tegen. Maar ik denk dat het een beetje lastig te realiseren is.
Op vrijdag 26 april 2002 17:32 schreef VAK het volgende:
zulke dingen moeten wel ontmoetigd worden door de overheid vind ik.
quote:Bezien in de context van een westers geindustrialiseerd land, waar zij zich nou eenmaal in bevinden (ook al wil alleen hun portemonnee dat weten), is het wel achterlijk te noemen. In een globalere context ligt het wel wat anders.
Op vrijdag 26 april 2002 17:32 schreef VAK het volgende:[..]
Blijkbaar is het in veel islamitische culturen wel acceptabel (in ieder geval Turks en Marokkaans). Om dan de hele cultuur gelijk als achterlijk te bestempelen vind ik ook ver gaan, maar zulke dingen moeten wel ontmoetigd worden door de overheid vind ik.
quote:Ten eerste roep ik dat niet, ik ben er gewoon wel duidelijk in dat dat gedeelte van de cultuur die het huwen van een nicht voorschrijft volstrekt achterlijk is.
Op vrijdag 26 april 2002 17:30 schreef Ulx het volgende:[..]
Alleen doet zo'n 75% (als de cijfers die ik eerder las kloppen, tenminste) er niet aan mee, dus kun je niet op basis van dat bericht roepen dat de cultuur achterlijk is. Hooguit dat de familie/bruid/bruidegom achterlijk is.
quote:dus het voordeel van de twijfel, we zien wel wat eruit voortkomt?
Het HOEFT dus niet te leiden tot problemen.
[Dit bericht is gewijzigd door eRR_ op 26-04-2002 17:39]
quote:weet ik niet. Wat moet ik dan, in mijn eentje ten strijde trekken?
Op vrijdag 26 april 2002 17:31 schreef Ulx het volgende:[..]
Da's afschuiverij. Wat zou er dan gebeuren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |