http://www.brabantsdagbla(...)in-man-overleden.ecequote:DEN BOSCH - Een damwand bij het spoor op de Vughterweg op de grens van Den Bosch en Vught is maandagochtend deels ingestort. Een man die in een kuil op enkele meters van het spoor aan het werk was, is op nog onverklaarbare wijze onder het zand terecht gekomen.
De man is met een takel boven het zand getild, maar hij bleek al te zijn overleden. Het ongeval had plaats op de bouwplaats voor de spoorwegonderdoorgang van de nieuwe randweg richting Vlijmen.
De melding kwam rond 08.40 uur binnen bij de politie, aldus een woordvoerster. Hulpdiensten zijn ter plaatse, ook een traumahelikopter is opgeroepen. Treinverkeer tussen Den Bosch en Eindhoven en Tilburg is stilgelegd. De NS zet bussen in.
Volgens mij stik je dan en hap je dat zand in. Heb zoiets een keer gelezen maar dat ging om een graansilo.quote:Op maandag 2 november 2009 10:45 schreef Adelante het volgende:
Levend begraven worden
Word je dan eigenlijk verpulverd door het zand of stik je langzaam omdat het redelijk luchtdicht afsluit?
Ik denk dat die man zich niet zo druk maakte om het feit dat jij stilstond op het station hoorquote:Op maandag 2 november 2009 10:42 schreef bijdehand het volgende:
Stond vanochtend stil op het station. Wat erg voor die man
quote:DEN BOSCH - Ruim vijfhonderd passagiers hebben vanochtend meer dan vier uur vastgezeten in een gestrande trein in Den Bosch. Dat heeft een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen (NS) maandag gezegd.
De trein kwam vast te staan toen een bouwput vlak naast het spoor instortte, waarbij een 45-jarige man om het leven kwam.
Omdat de trein op een "ongelukkig punt" stond konden er volgens de NS geen bussen komen om mensen weg te brengen.
Op last van de brandweer moest de stroom van de bovenleiding gehaald worden. "Toen de stroom terugkwam, bleek ook nog een van de treinstellen kapot", zei de NS-woordvoerder.
Beste oplossing
Vervolgens werd er een monteur bij geroepen. "Dat leek op dat moment de beste oplossing." Er was niet voor gekozen om mensen te evacueren, omdat die dan langs het spoor zouden moeten lopen, wat gevaarlijk kan zijn.
"We gaan grondig evalueren of de gekozen oplossing de beste was", zegt de woordvoerder.
De ruim vijfhonderd mensen hebben het al die uren zonder eten en drinken moeten stellen, voor zover ze dat zelf niet bij zich hadden.
De NS zegt het "vreselijk" te vinden wat er gebeurd is. De mensen die in het kapotte treinstel zaten, moesten het ook stellen zonder verwarming.
Opgevangen
Het treinstel dat het nog deed, kon rond 13.00 uur afgekoppeld worden en op eigen kracht naar station Den Bosch rijden, het andere treinstel is uiteindelijk naar het station gesleept. De passagiers zijn daar opgevangen met koffie, thee en broodjes.
De NS gaat dinsdagochtend dezelfde trein in om erachter te komen wie er precies in de gestrande trein zaten.
"Die krijgen een goedmakertje", zegt de woordvoerder. Dat is dan bovenop de vergoeding bij vertraging, waar de reizigers uiteraard ook recht op hebben.
Treinen
In totaal kwam acht treinen vast te staan toen de bouwput instortte. De andere zeven konden wel snel ontruimd worden.
Het treinverkeer was geruime tijd gestremd. Vanaf twee uur in de middag kwam het spoorverkeer weer langzaam op gang.
Haha, ja, nadat je 4 uur in die kuttrein hebt gezeten nog effe napraten met koffie en broodjes op het stationquote:Op maandag 2 november 2009 15:05 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
![]()
![]()
ben ik ff blij dat ik daar dus niet in zat
Nouja toch netjes dat de mensen in ieder geval gewoon de mogelijkheid krijgen om even nog wat te eten of drinken.quote:Op maandag 2 november 2009 15:09 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Haha, ja, nadat je 4 uur in die kuttrein hebt gezeten nog effe napraten met koffie en broodjes op het station
Ik had 'm zien staan. Er stond ook een trein tussen Den Bosch Oost en Rosmalen. Wat die daar deed...quote:Op maandag 2 november 2009 15:05 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
![]()
![]()
Waarschijnlijk ook wachten..quote:Op maandag 2 november 2009 15:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik had 'm zien staan. Er stond ook een trein tussen Den Bosch Oost en Rosmalen. Wat die daar deed...
en dan dit:quote:Op maandag 2 november 2009 15:09 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Haha, ja, nadat je 4 uur in die kuttrein hebt gezeten nog effe napraten met koffie en broodjes op het station
quote:De NS gaat dinsdagochtend dezelfde trein in om erachter te komen wie er precies in de gestrande trein zaten.
quote:n hoe gevaarlijk is het om langs het spoor te lopen waar toch geen treinen rijden?
Ja, dat weet ik nuquote:Op maandag 2 november 2009 16:00 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook wachten..
alles stond vast
Inderdaad. Drie uur over Helmond - Delft gedaanquote:
En wij dan? Wij hebben ook een uur stilgestaanquote:Op maandag 2 november 2009 15:05 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik moest met bus van Oss naar Den Bosch en dan overstappen andere bus en daarme weer naar Tilburg... nou mooi niet dus.. ik ben omgekeerd en naar huis gegaanquote:Op maandag 2 november 2009 20:32 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
En wij dan? Wij hebben ook een uur stilgestaan.
Jij ook al? Ik kon ook via de efteling gaan. Maar omdat ik alleen maar wiskunde had van kwart voor 11 tot half 1 ging ik maar naar huis.quote:Op maandag 2 november 2009 20:39 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ik moest met bus van Oss naar Den Bosch en dan overstappen andere bus en daarme weer naar Tilburg... nou mooi niet dus.. ik ben omgekeerd en naar huis gegaan
Ja darom,quote:Op maandag 2 november 2009 21:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jij ook al? Ik kon ook via de efteling gaan. Maar omdat ik alleen maar wiskunde had van kwart voor 11 tot half 1 ging ik maar naar huis.
Ik hoef me niet af te melden omdat bij ons niets verplicht isquote:Op maandag 2 november 2009 21:47 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ja darom,
ik heb gewoon gemeld dat ik niet in normaal in tilburg kon komen, dus gewoon afgemeld
De dichtheid van gangbaar zand is ongeveer 1800 kg per kubieke meter. Het lijkt mij eerder waarschijnlijk dat je stikt omdat je longen geen ruimte meer hebben om uit te zetten en zich zo te vullen met een verse teug lucht. Een wurgslang doet het op vergelijkbare wijze, telkens als er uitgeademd wordt spant de slang zich strakker aan, je stikt dus omdat het de longen onmogelijk gemaakt wordt uit te zetten en zo onderdruk te creëren waardoor de lucht naar binnen stroomt.quote:Op maandag 2 november 2009 10:59 schreef Stali het volgende:
Volgens mij stik je dan en hap je dat zand in. Heb zoiets een keer gelezen maar dat ging om een graansilo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |