abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 november 2009 @ 09:16:24 #1
248356 BroodjeBamihap
OddsOddsOdds--->Hiddinkhitt
pi_74306489
Mijn vriendin en ik hebben vorige maand een bouwdepot geregeld bij de bank. Ik heb globaal aangegeven waar we dit voor gaan gebruiken, o.a. de badkamer. Nu hebben we alle materialen t.b.v. verbouwing badkamer tussen maart en juni al gekocht.

Mijn vraag; kunnen we deze bonnetjes nog indienen bij de bank?

Alvast bedankt voor de reacties!
When Chuck Norris does a pushup, he isn’t lifting himself up, he’s pushing the Earth down.
  maandag 2 november 2009 @ 09:36:07 #2
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_74306852
in principe kun je die bonnetjes nog steeds indienen. Je hebt ze immers zelf voorgeschoten. De vraag blijft waarom je dan een bouwdepot hebt...
beer
pi_74307001
Maart wordt lastig. De grens (voor aftrek) ligt op 6 maanden. (en dat wordt soms ook gehanteerd door verstrekkers)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 2 november 2009 @ 09:51:11 #4
248356 BroodjeBamihap
OddsOddsOdds--->Hiddinkhitt
pi_74307222
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:43 schreef Five_Horizons het volgende:
Maart wordt lastig. De grens (voor aftrek) ligt op 6 maanden. (en dat wordt soms ook gehanteerd door verstrekkers)
Oké ik wist die grens niet, ik probeer het gewoon en als het niet lukt dan is het jammer! Het gaat via de Rabobank, zijn er nog mensen die ervaringen met deze bank hebben i.c.m. een bouwdepot?
When Chuck Norris does a pushup, he isn’t lifting himself up, he’s pushing the Earth down.
pi_74312047
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:51 schreef BroodjeBamihap het volgende:

[..]

Oké ik wist die grens niet, ik probeer het gewoon en als het niet lukt dan is het jammer! Het gaat via de Rabobank, zijn er nog mensen die ervaringen met deze bank hebben i.c.m. een bouwdepot?
Je kan toch gewoon ff met de Rabobank contact opnemen. Zij kunnen het je zo vertellen.
Bij mij deden ze niet moeilijk. En na 6 maanden valt het resterende bedrag uit het bouwdepot automatisch vrij.
pi_74317954
quote:
Op maandag 2 november 2009 12:33 schreef RJD het volgende:

[..]
En na 6 maanden valt het resterende bedrag uit het bouwdepot automatisch vrij.
Erm.... nee? Dat wordt normaal gesproken ingelost op de hypotheek.
pi_74323406
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ow, dat was bij mij niet het geval. Na 6 maanden kreeg ik het restant keurig op mijn lopende rekening bijgeschreven.
pi_74324697
Mja, dat is in elk geval niet gebruikelijk. Het wordt op dat moment immers in principe (althans: daar moet, volgens de zorgplicht, de verstrekker vanuit gaan) een box 3-lening.
pi_74328364
Ja, wij hebben ook een bouwdepot bij de Rabobank. Wij hebben ook enkele bonnen ingediend die iets van één of twee maanden daarvoor waren, was geen probleem. Ze hebben bij ons nog nooit moeilijk gedaan en het geld is erg snel op zijn bestemming!

Erg tevreden ermee dus hier.
pi_74331606
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Volgens mij ligt dat aan het bedrag dat nog openstaat.
pi_74332165
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:55 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

Volgens mij ligt dat aan het bedrag dat nog openstaat.
Bij NHG-verstrekkingen, ja. Bij reguliere verstrekkingen wordt vaak datzelfde bedrag aangehouden, maar dat is geen vanzelfsprekendheid. Gewoon zeggen dat 'het bouwdepot vrijvalt' is in elk geval onjuist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')