terwijl ik luister naar Hallo Venray's vertolking van Van Oekels 'menne nasibal':quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. Een cameraatje in een mobieltje is ook geen concurrentie voor Canon. En precies zo denk ik over Google en navigatiesystemen. Google is heel goed in zoekmachines en internet, maar niet automatisch ook in het maken van routeplanners.
Verder hoef ik TT ook niet op de langere termijn, maar dat is eerder omdat er met de verkoop van kastjes niks te verdienen valt en dat TT veel overhead kosten heeft.
Het is geen investeren maar speculeren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
terwijl ik luister naar Hallo Venray's vertolking van Van Oekels 'menne nasibal':
menne nasibal, menne nasibal
menne nasibal is heet
ja, pak 'm dan ook niet beet
want menne nasibal is heet
Waarom speculeer je in bedrijven waar je in essentie geen flinstertje geloof in hebt?
Hallo Venrayquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
terwijl ik luister naar Hallo Venray's vertolking van Van Oekels 'menne nasibal':
menne nasibal, menne nasibal
menne nasibal is heet
ja, pak 'm dan ook niet beet
want menne nasibal is heet
Waarom speculeer je in bedrijven waar je in essentie geen flinstertje geloof in hebt?
met alle respect, ik hoor wishfull thinking....quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is geen investeren maar speculeren.
Verder is geen flintertje geloof overdreven. TT is gewoon winstgevend, het is geen UPC oid waar de doodsklok al maandenlang voor luidt.
Zie eruit als golf 2 idd.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:08 schreef Vandergeld het volgende:
US indices kiezen voor de weg naar boven, ik verwacht tot donderdag/vrijdag hogere koersen.
Dat wil toch niet zeggen dat je op korte termijn wel degelijk een rebound kan geven omdat het terecht harder dan anderen is afgestraft en dus een goede rebound mogelijkheid biedt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
met alle respect, ik hoor wishfull thinking....
ik heb er vandaag aan gedacht om een positie T2 in te nemen, maar ik dacht ook: waarom in hadesnaam? Ik vind het een baggerbedrijf met een dood product, een bedrijf wat bovendien tussen de molenstenen van echte bedrijven terecht gaat komen, waarom zou ik?
Voor die golf 3 ga ik flink inslaan voor mijn porto die me naar de miljoen moet brengenquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
lol
Volgende week mag je een golf 3 kopen
Ik wil ze in ieder geval niet te lang aanhouden (ongeacht de prijs). Als iedereen weer "gewend" is aan een koers tussen de 6 en de 7 euro komt die rebound niet meer. Denk tot eind deze week, hangt er van af. Maar als er 2 euro afging enkel omdat Google hintte ook iets met navigatie te willen gaan doen, dan vond ik dat overdreven. Dat was mijn motivatie in ieder geval.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
met alle respect, ik hoor wishfull thinking....
ik heb er vandaag aan gedacht om een positie T2 in te nemen, maar ik dacht ook: waarom in hadesnaam? Ik vind het een baggerbedrijf met een dood product, een bedrijf wat bovendien tussen de molenstenen van echte bedrijven terecht gaat komen, waarom zou ik?
ik denk eerder een surfboard voor de lijnendiscipelenquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:16 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
lol
Volgende week mag je een golf 3 kopen
'k weet niet. Ik heb als principe aangeleerd om niet te beleggen of te speculeren in aandelen die ik bagger vind, ongeacht de koers.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik wil ze in ieder geval niet te lang aanhouden (ongeacht de prijs). Als iedereen weer "gewend" is aan een koers tussen de 6 en de 7 euro komt die rebound niet meer. Denk tot eind deze week, hangt er van af. Maar als er 2 euro afging enkel omdat Google hintte ook iets met navigatie te willen gaan doen, dan vond ik dat overdreven. Dat was mijn motivatie in ieder geval.
Een goede contra-indicator is dat advieslijstje op IEX.nl Daar staat TomTom meestal bovenaan, wat aangeeft dat veel particulieren die erin zitten hopen dat het stijgt. Dat vind ik dan altijd weer weinig veelbelovend, ik heb liever een aandeel waar zij nooit van gehoord hebben. We zullen in ieder geval wel zien.
Ja, in principe heb je daar ook wel gelijk in. Lukt het op KT niet, dan heb je nog altijd een aandeel waar je fundamenteel in gelooft. Maar een beetje gokken is af en toe ook wel leuk. Tot nu toe is er nog niks aan de hand hoor!quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
'k weet niet. Ik heb als principe aangeleerd om niet te beleggen of te speculeren in aandelen die ik bagger vind, ongeacht de koers.
Liberty Global zou ik trouwens ongezien kopen, goede solide business die cable tv
ik heb er geen last van hoor. Maar als je dit met serieuze bedragen doet, en bovendien niet virtueel op internet voor meerdere eer en glorie van je user-id (wat bij LXIV niet het geval is overigens), denk je er wel zes keer over naquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, in principe heb je daar ook wel gelijk in. Lukt het op KT niet, dan heb je nog altijd een aandeel waar je fundamenteel in gelooft. Maar een beetje gokken is af en toe ook wel leuk. Tot nu toe is er nog niks aan de hand hoor!
quote:11/02/2009- 2:43pm S&P MAINTAINS HOLD OPINION ON SHARES OF YRC WORLDWIDE (YRCW) :
Shares in YRCW trade down sharply today following publication of details regarding a proposed debt-for-equity exchange, through which holders of certain notes would receive common shares and convertible preferred shares that upon conversion would represent 95% of the equity. While current shareholders will experience a much greater dilution than we had anticipated, we believe this more aggressive move helps YRCW avoid bankruptcy. We reduce our target price by $2.00 to $4.00, based on a peer-discount price-to-sales ratio and our revised estimate of shares outstanding. /KKirkeby-CFA
Google is goed in algoritmes en het bedenken van toepassingen daarvoor.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:50 schreef LXIV het volgende:
Google is heel goed in zoekmachines en internet, maar niet automatisch ook in het maken van routeplanners.
Only time can tell of TT nog een interessant verdienmodel kan bedenken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:29 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Google is goed in algoritmes en het bedenken van toepassingen daarvoor.
En daar horen routeplanners weer wel bij...
Ik schat de kansen hoger in dat T2 wordt overgenomen door een grotere jongen want op lange termijn zijn ze net zo gedoemd te mislukken als Garmin (die ik overigens beter vind dan t2)quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Only time can tell of TT nog een interessant verdienmodel kan bedenken.
Hoeveel CFC zit daar nog in? Met het aanvullen van de voorraden enzo? Ik kan me niet voorstellen dat er een maand na dit programma daadwerkelijke groei is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Toch nog plusjes op de borden in Amerika op de Donnie Jones na. En GM had eindelijk weer eens een positief resultaat voor de verkoop van autootjes! (waar we 2 jaar op hebben moeten wachten)
Om even een vergelijking te geven van de auto sales oktober, USA vs Azie
Ford 3% groei
GM 4% groei
Hyundai 49% groei
Subaru 41% groei
En hoe lager de koers, hoe goedkoper de overname.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik schat de kansen hoger in dat T2 wordt overgenomen door een grotere jongen want op lange termijn zijn ze net zo gedoemd te mislukken als Garmin (die ik overigens beter vind dan t2)
De cijfers geven geloof ik het verschil aan met oktober 2008, en deze maand was geloof ik een van de slechtste maanden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoeveel CFC zit daar nog in? Met het aanvullen van de voorraden enzo? Ik kan me niet voorstellen dat er een maand na dit programma daadwerkelijke groei is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |