Waarom is het christendom om te kotsen, geitenneuker ?quote:Op maandag 2 november 2009 00:09 schreef MacorgaZ het volgende:
Misschien stemmen ze voor de standpunten (even buiten beschouwing dat het christendom om te kotsen is), en niet om hoe zo'n lijstrukker eruit ziet.
quote:Op maandag 2 november 2009 00:11 schreef Politiek het volgende:
[..]
Waarom is het christendom om te kotsen, geitenneuker ?
Niet alleen het Christendom, maar al het geloof is voor de zwakkere en minder bedeelde mensen van de wereld, de paupers dusquote:Op maandag 2 november 2009 00:11 schreef Politiek het volgende:
[..]
Waarom is het christendom om te kotsen, geitenneuker ?
ojeeeeequote:Op maandag 2 november 2009 00:14 schreef Agiath het volgende:
[..]
Niet alleen het Christendom, maar al het geloof is voor de zwakkere en minder bedeelde mensen van de wereld, de paupers dus
Ik dacht echt dat je het verzonnen had...quote:Op maandag 2 november 2009 00:07 schreef Politiek het volgende:
Een christenpartij die voor de doodstraf is.
Niet dusquote:Voor uitzonderlijk ernstige en onomstotelijk bewezen gevallen van moord, zoals oorlogsmisdaden of aanslagen gepleegd met een terroristisch motief, moet het (weer) mogelijk zijn om de doodstraf uit te spreken.
Mensen beoordelen op hun geloofsovertuiging, dat getuigd pas van een lage IQquote:Op maandag 2 november 2009 00:14 schreef Agiath het volgende:
[..]
Niet alleen het Christendom, maar al het geloof is voor de zwakkere en minder bedeelde mensen van de wereld, de paupers dus
quote:Op maandag 2 november 2009 00:07 schreef Politiek het volgende:
Een christenpartij die voor de doodstraf is.
Dit heeft niks met het chirstelijke te maken.
Vrouwen die op deze partij stemmen hebben geen leven.
kom maar door met die oneliners, het topic moet weer volquote:Op maandag 2 november 2009 00:28 schreef Noin het volgende:
Geloven begint waar denken ophoudt.
Ik denk dat er alleen vrouwen op de SGP stemmen die daardoor 'gedwongen' worden door hun mannetje.
Van die gebrainwashte types die geheel in dienst staan van het huishouden.
Denk ik.
Het zal je verbazen, maar dat is niet zo.quote:Op maandag 2 november 2009 00:28 schreef Noin het volgende:
Geloven begint waar denken ophoudt.
Ik denk dat er alleen vrouwen op de SGP stemmen die daardoor 'gedwongen' worden door hun mannetje.
Van die gebrainwashte types die geheel in dienst staan van het huishouden.
Denk ik.
Juist in die zin getuigd ipv getuigt schrijvenquote:Op maandag 2 november 2009 00:18 schreef Lux0rious het volgende:
[..]
Mensen beoordelen op hun geloofsovertuiging, dat getuigd pas van een lage IQ.
Mensen die dat denkenquote:Op maandag 2 november 2009 00:34 schreef TimMer1981 het volgende:
En vrouwen die op SGP stemmen zijn compleet geïndoctrineerd (zoals alle SGP-stemmers) en hebben een minderwaardigheidscomplex.
Mensen die dat denkenquote:
Een hij kan nog nadenken ook, dat is ook niet alle politici gegeven tegenwoordig.quote:Op maandag 2 november 2009 00:45 schreef Otis2.0 het volgende:
Bas van der Vlies vind ik wel een sympathieke kerel.
Onzin, een hoop mensen die niet geloven zijn ook zeer intolerant tegen tolerante gelovigen. Tolerante gelovigen zoals de aanhangers van de SGP bijvoorbeeld zijn, zij tolereren anderen, en hebben meestal zelfs meer respect voor anderen dan andersom.quote:Op maandag 2 november 2009 01:08 schreef Ad_rem het volgende:
Denk nou eens kritisch na. Het enige dat voor intolerantie zorgt is geloof.
Je bent het dus eens met mijn stukje,quote:Op maandag 2 november 2009 01:15 schreef Ad_rem het volgende:
Klopt
maar hier ga je weer op de oude weg verder. Wonderlijke gedachtegang. En de verhouding is niet scheef, niet één van de christenen en moslims die ik ken houdt er intolerante gedachten op na.quote:maar bij gelovigen zijn is die verhouding helemaal scheef getrokken naar het intolerante: Ongelovige mensen hebben namelijk geen boeken en geschriften waarin intolerantie aangeleerd en verheerlijkt wordt. (Zoals Christendom en Islam)
quote:Op maandag 2 november 2009 01:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onzin, een hoop mensen die niet geloven zijn ook zeer intolerant tegen tolerante gelovigen. Tolerante gelovigen zoals de aanhangers van de SGP bijvoorbeeld zijn, zij tolereren anderen, en hebben meestal zelfs meer respect voor anderen dan andersom.
quote:Op maandag 2 november 2009 01:15 schreef Ad_rem het volgende:
Klopt maar bij gelovigen zijn is die verhouding helemaal scheef getrokken naar het intolerante: Ongelovige mensen hebben namelijk geen boeken en geschriften waarin intolerantie aangeleerd en verheerlijkt wordt. (Zoals Christendom en Islam)
SGP tolereert ook onderdrukking van Vrouwen en Homo's. Welk lot staat ons ongelovigen te wachten trouwens? De hel dus. Ook allemaal lekker tolerantIk versta toch iets heel anders onder tolerantie.
Nee, sommige mensen zijn toleranter dan anderen, dat heeft weinig met geloof uit te staan. Wel is het denk ik zo dat mensen die intolerant zijn makkelijker tot een geloof aangetrokken worden omdat zij daarmee invulling kunnen geven aan hun intolerantie.quote:Op maandag 2 november 2009 01:19 schreef Ad_rem het volgende:
Intolerantie zal altijd bestaan maar ik geef aan dat geloof een onevenredige bijdrage levert aan intolerantie. Iets wat vermeden kan worden.
Dat is totaal niet waar. Als je wat know-how had van deze "heilige" boeken wist je dat in alle boeken gepromoot wordt dat tolerantie enorm belangrijk is. Er is volgens mij zelf een heel gedeelte in de bijbel gericht op dit specifieke punt.quote:Op maandag 2 november 2009 01:19 schreef Ad_rem het volgende:
Intolerantie zal altijd bestaan maar ik geef aan dat geloof een onevenredige bijdrage levert aan intolerantie. Iets wat vermeden kan worden.
Ik ben zelf Christelijk opgevoed en ben wel op de hoogte wat er in de boeken staat. Genoeg tegenstrijdigheden en uitzonderingen op zaken als tolerantie.quote:Op maandag 2 november 2009 01:20 schreef larry91 het volgende:
[..]Weer iemand die totaal geen idee heeft wat er in al die boeken staat maar wel ff een oordeel velt of alle gelovigen.
Dan weet je vast ook dat er versen over naaste liefde zijn en over tolerantie. Je kunt van alles uit de bijbel en koran, thora halen dat zowel in het voordeel als het nadeel spreekt van dit onderwerp.quote:Op maandag 2 november 2009 01:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
Eens voerden wij die strijd! Karel Martel versloeg de Islamieten in de slag bij Poitiers in 732! Godfried van Bouillon dwong ze in 1099 op de knieën en veroverde Jeruzalem. In 1492 voltooide Ferdinand II van Aragón en Isabella I van Castilië de herovering van het Iberisch Schiereiland en werden de Islamieten weer teruggedrongen waar zij vandaan kwamen! Aan hun zijde van de Middellandse Zee! Dankzij de Inquisitie wisten wij deze status quo te handhaven! Ontkerkelijking en secularisering gingen hand in hand met de terugkomst van de Islam. Onze kerken liepen leeg, de moskeeën lopen vol! Eeuwen werk verpest, dankzij vuige termen als 'democratie', 'individualisering', 'rechten van de mens'. Het christelijke zwaard is bot, het harnas verroest en het strijdros is aan ouderdom overleden. Wij ketenden onszelf met concepten zoals 'recht op de vrijheid van geloof', 'genocide', 'het recht op vrijheid'. We voeren nu een verloren strijd tegen een oude vijand aan wie we zelf de sleutel van onze stadsmuren hebben gegeven.
DEUS VULT! PRO PATRIA, PRO GLORIA!![]()
Godsdienst en intolerantie? Daar herken ik mezelf als gelovige helemaal niet in.
Ik toevallig ook, ben tot aan het vormsel meegelopen. Toen ben ik mijn eigen keuzes gaan maken over of ik wou geloven of niet. Dus ik weet ook dat er zat pro's in de bijbel staan ten goede van tolerantie.quote:Op maandag 2 november 2009 01:24 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Ik ben zelf Christelijk opgevoed en ben wel op de hoogte wat er in de boeken staat. Genoeg tegenstrijdigheden en uitzonderingen op zaken als tolerantie.
Accepteren <> respecteren.quote:Op maandag 2 november 2009 01:04 schreef larry91 het volgende:
Wat zijn er toch een hoop intolerante mensen op deze wereld. Mensen die elkaars geloof of politieke keuze niet accepteren. Jammer..
Geloof is niet alleen wat er staat, maar tevens hoe men het interpreteert en met name wat er NIET staat. In de Bijbel staat niets over Mohammed en de Islam en hoe men daar mee om diende te gaan. Daar heeft men zelf een invulling aangegeven. Et cetera. Geloof is meer dan alleen wat er in een boek staat, het is ook cultureel bepaald en gevormd.quote:Op maandag 2 november 2009 01:32 schreef larry91 het volgende:
[..]
Ik toevallig ook, ben tot aan het vormsel meegelopen. Toen ben ik mijn eigen keuzes gaan maken over of ik wou geloven of niet. Dus ik weet ook dat er zat pro's in de bijbel staan ten goede van tolerantie.
Die vrouwen weten gewoon hun plek. En 'geen leven'? Ze leven zoals God het wil! (Vinden ze.)quote:Op maandag 2 november 2009 00:07 schreef Politiek het volgende:
Vrouwen die op deze partij stemmen hebben geen leven.
Er zijn een paar miljard gelovigen. Die zijn allemaal anders en zeker niet allemaal intolerant.quote:Op maandag 2 november 2009 01:15 schreef Ad_rem het volgende:
Klopt maar bij gelovigen zijn is die verhouding helemaal scheef getrokken naar het intolerante: Ongelovige mensen hebben namelijk geen boeken en geschriften waarin intolerantie aangeleerd en verheerlijkt wordt. (Zoals Christendom en Islam)
SGP tolereert ook onderdrukking van Vrouwen en Homo's. Welk lot staat ons ongelovigen te wachten trouwens? De hel dus. Ook allemaal lekker tolerantIk versta toch iets heel anders onder tolerantie.
Dus als er nog een religie zou zijn die gelooft dat de aarde plat is, dan zou je ze niet als dom mogen beoordelen, omdat je dan zelf een laag IQ hebt? Nee, heel logisch natuurlijk manquote:Op maandag 2 november 2009 00:18 schreef Lux0rious het volgende:
[..]
Mensen beoordelen op hun geloofsovertuiging, dat getuigd pas van een lage IQ.
ik denk dat er ook genoeg zwakkere en minder bedeelde mensen als schapen de evolutietheorie "geloven" zonder er verder over na te denken. Wat mij betreft is atheisme ook een geloof geworden met al die fanatiekelingen tegenwoordig.quote:Op maandag 2 november 2009 00:14 schreef Agiath het volgende:
[..]
Onzin.quote:Op maandag 2 november 2009 00:34 schreef TimMer1981 het volgende:
En vrouwen die op SGP stemmen zijn compleet geïndoctrineerd (zoals alle SGP-stemmers) en hebben een minderwaardigheidscomplex.
Biblebelt.quote:Op maandag 2 november 2009 08:12 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Onzin.
De SGP haalt altijd 2 zetels, dat is in Zeeland en nog ergens (kan ik even niet herinneren).
Tevens snap ik vrouwen ook niet die op de SGP stemmen, die zijn toch tegen stemrecht voor vrouwen?Waarom zou je dan als vrouw op hun stemmen?
Als er nu nog een religie zou zijn die gelooft dat de aarde plat is, mag je dat best zeggen dat dat punt dom is. Om dat gelijk die hele religie / geloofsovertuiging de grond in te boren.. Dat getuigt van een laag IQ jaquote:Op maandag 2 november 2009 07:08 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Dus als er nog een religie zou zijn die gelooft dat de aarde plat is, dan zou je ze niet als dom mogen beoordelen, omdat je dan zelf een laag IQ hebt? Nee, heel logisch natuurlijk man.
Yep.quote:Op maandag 2 november 2009 01:17 schreef star_gazer het volgende:
Sowieso, mensen die op die partij stemmen![]()
Nederland is relatief seculier als je het vergelijkt met de rest van de wereld. Een soort seculier Staphorst bijna, te midden van een steeds religieuzer wordende wereld.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:17 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Yep.
Zeiken ze over Wilders... CDA, ChristenUnie, SGP; ik dacht dat Nederland seculier was? Weer een illusie naar de klote...
De wereld wordt niet steeds religieuzer, mensen worden, alleen aan de buitenkant, steeds Christelijker om tegengas te geven aan de moslimfundamenti's. Had 9/11 niet gebeurd dan had het nog een stuk rustiger geweest in de wereld en hadden er een stuk minder 'Christenen' geweest.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:33 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nederland is relatief seculier als je het vergelijkt met de rest van de wereld. Een soort seculier Staphorst bijna, te midden van een steeds religieuzer wordende wereld.
Ik denk niet dat dat opgaat voor de massale toename van christenen in Zuid-Amerika en Azië.quote:Op woensdag 4 november 2009 01:48 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
De wereld wordt niet steeds religieuzer, mensen worden, alleen aan de buitenkant, steeds Christelijker om tegengas te geven aan de moslimfundamenti's. Had 9/11 niet gebeurd dan had het nog een stuk rustiger geweest in de wereld en hadden er een stuk minder 'Christenen' geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |