ASML?quote:Op zondag 1 november 2009 21:54 schreef Noin het volgende:
[..]
Misschien het grootste bedrijf in lithografiemachines van Nederland.
Arbeidersjargon of niet, het blijft 6% loon inleveren terwijl de werklast groter wordt.quote:Op zondag 1 november 2009 22:08 schreef r3gi3boy het volgende:
Wat een simpel arbeidersjargon, die OP. Het zal me niet verbazen als je eerst aan je baas uitleg moest vragen wat er nou allemaal in die brief stond die je vorige week vrijdag tijdens je lunchpauze in je broodtrommeltje met korstloze kaasbammetjes vond.
Dat noemen ze nou een hobby Miertjequote:Op zondag 1 november 2009 22:14 schreef mierenfokker het volgende:
In de turnwereld is het ook geen vetpot zeker
Ze kunnen deze maatregelen ook allemaal niet doorvoeren en het risico lopen dat het bedrijf verlies gaat draaien en ze hierdoor gedwongen ontslagen in de hand werken.quote:Op zondag 1 november 2009 22:15 schreef Noin het volgende:
[..]
Arbeidersjargon of niet, het blijft 6% loon inleveren terwijl de werklast groter wordt.
Wat mij het meest jeukt is dat ze dit soort maatregelen doordrukken in economisch slechte tijden.
Mensen durven nu niet zomaar ergens anders naartoe te gaan en hebben behoefte aan zekerheid.
Het bedrijf speelt daar handig op in.
Ik kan me voorstellen dat offers gevraagd worden bij bedrijven waar het enorm slecht gaat, Liever 6% loon inleveren dan op straat komen te staan. Alleen is dat bij het bedrijf waar ik werk niet het geval. Bonussen krijgen over de rug van de mensen die wel in ploegen zitten en op een zaterdag en zondag moeten werken.
Dat vind ik jammer, en niet erg sociaal. Ik vind het zakelijk en kil, en ze doen het nu in deze tijd omdat ze het kunnen.
Loonkosten zijn slechts 3% van de kosten van een nieuwe machine. De grootverdieners zoals ontwikkelaars, directie, groepsleiders etc zit niet in ploegen. 2/3e van de 'loonkosten' zit dus niet in ploegen, 1% wel.quote:Op zondag 1 november 2009 22:26 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Ze kunnen deze maatregelen ook allemaal niet doorvoeren en het risico lopen dat het bedrijf verlies gaat draaien en ze hierdoor gedwongen ontslagen in de hand werken.
..
Dus het is dit, of het risico dat je binnenkort wellicht op straat komt te staan!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |