abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74294842
Erg fijn ja. Kreeg vandaag een mail dat we volgend jaar 6% ploegentoeslag gaan inleveren, en dat we onze ADV dagen kwijt raken.
In ruil voor de ADV dagen krijgen we een vast vrije middag (die bepaald wordt door de teamleiders).
M.a.w. het kan zijn dat ik elke dinsdagmiddag vrij krijg... wtf.. wat heb ik daar nou weer aan?
Vrijdagmiddag zou nog fijn zijn maar slechts 1 op de 5 werknemers heeft dus dat 'gelukje'.
Dit nieuwe schema geldt alleen voor mensen op de werkvloer, de heren directie blijven buiten schot.
En onze O.R. slikt het allemaal voor zoete koek schijnbaar.

Klacht: een bedrijf wat een miljardenomzet heeft en dan toch de werknemers wil korten op hun loon, EN ook nog eens een stuk flexibiliteit af pakt. Ze pakken de economische malaise aan om allerlei schijtmaatregelen er door te drukken. Bah !
pi_74294898
Zelf de OR in dan, zeikerd!
You can trust me, trust nobody...
  zondag 1 november 2009 @ 21:52:57 #3
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_74294950
Welk bedrijf?
pi_74295042
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:52 schreef JuiceJuice het volgende:
Welk bedrijf?
Misschien het grootste bedrijf in lithografiemachines van Nederland.
pi_74295176
Ga er tegenin, of zeik niet.
Death solves all problems: no man, no problem.
  zondag 1 november 2009 @ 21:56:15 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74295185
ASML? Hebben ze daar ook ploegendienst?
The End Times are wild
  zondag 1 november 2009 @ 21:57:37 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_74295404
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:54 schreef Noin het volgende:

[..]

Misschien het grootste bedrijf in lithografiemachines van Nederland.
ASML?
pi_74295629
Dan zoek je een andere baan knul. Dat zielige gedoe van mensen op 'de werkvloer' altijd. Snap nou eens dat het bedrijf jou net zo hard nodig heeft als jij het bedrijf. Vind je het niet meer leuk, dan zoek je iets anders.

Ja, dat is makkelijk praten voor iemand met een leuke baan met een aardig salaris, maar dit is ook niet m'n eerst baan...
  zondag 1 november 2009 @ 22:03:45 #10
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_74295738
niemand houdt je tegen om ander werk te zòeken
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_74296076
Wat een simpel arbeidersjargon, die OP. Het zal me niet verbazen als je eerst aan je baas uitleg moest vragen wat er nou allemaal in die brief stond die je vorige week vrijdag tijdens je lunchpauze in je broodtrommeltje met korstloze kaasbammetjes vond.
pi_74296417
GEBR. NUECKMFEST V.O.F?
pi_74296600
In de turnwereld is het ook geen vetpot zeker
pi_74296661
quote:
Op zondag 1 november 2009 22:08 schreef r3gi3boy het volgende:
Wat een simpel arbeidersjargon, die OP. Het zal me niet verbazen als je eerst aan je baas uitleg moest vragen wat er nou allemaal in die brief stond die je vorige week vrijdag tijdens je lunchpauze in je broodtrommeltje met korstloze kaasbammetjes vond.
Arbeidersjargon of niet, het blijft 6% loon inleveren terwijl de werklast groter wordt.
Wat mij het meest jeukt is dat ze dit soort maatregelen doordrukken in economisch slechte tijden.
Mensen durven nu niet zomaar ergens anders naartoe te gaan en hebben behoefte aan zekerheid.
Het bedrijf speelt daar handig op in.

Ik kan me voorstellen dat offers gevraagd worden bij bedrijven waar het enorm slecht gaat, Liever 6% loon inleveren dan op straat komen te staan. Alleen is dat bij het bedrijf waar ik werk niet het geval. Bonussen krijgen over de rug van de mensen die wel in ploegen zitten en op een zaterdag en zondag moeten werken.
Dat vind ik jammer, en niet erg sociaal. Ik vind het zakelijk en kil, en ze doen het nu in deze tijd omdat ze het kunnen.
pi_74296798
quote:
Op zondag 1 november 2009 22:14 schreef mierenfokker het volgende:
In de turnwereld is het ook geen vetpot zeker
Dat noemen ze nou een hobby Miertje
pi_74297382
quote:
Op zondag 1 november 2009 22:15 schreef Noin het volgende:

[..]

Arbeidersjargon of niet, het blijft 6% loon inleveren terwijl de werklast groter wordt.
Wat mij het meest jeukt is dat ze dit soort maatregelen doordrukken in economisch slechte tijden.
Mensen durven nu niet zomaar ergens anders naartoe te gaan en hebben behoefte aan zekerheid.
Het bedrijf speelt daar handig op in.

Ik kan me voorstellen dat offers gevraagd worden bij bedrijven waar het enorm slecht gaat, Liever 6% loon inleveren dan op straat komen te staan. Alleen is dat bij het bedrijf waar ik werk niet het geval. Bonussen krijgen over de rug van de mensen die wel in ploegen zitten en op een zaterdag en zondag moeten werken.
Dat vind ik jammer, en niet erg sociaal. Ik vind het zakelijk en kil, en ze doen het nu in deze tijd omdat ze het kunnen.
Ze kunnen deze maatregelen ook allemaal niet doorvoeren en het risico lopen dat het bedrijf verlies gaat draaien en ze hierdoor gedwongen ontslagen in de hand werken.

Je zou er vanuit moeten kunnen gaan dat een bedrijf van dergelijke grootte natuurlijk empathie heeft voor haar werknemers en dat er vanuit de O.R. heus wel meegedacht wordt over wat in de huidige situatie het meest rationele besluit moet worden. Dit soort besluiten zijn nooit makkelijk in een economisch zware tijd, maar moeten wel gemaakt worden om het voortbestaan van het bedrijf zeker te stellen.

Dus het is dit, of het risico dat je binnenkort wellicht op straat komt te staan!
pi_74298709
quote:
Op zondag 1 november 2009 22:26 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Ze kunnen deze maatregelen ook allemaal niet doorvoeren en het risico lopen dat het bedrijf verlies gaat draaien en ze hierdoor gedwongen ontslagen in de hand werken.
..
Dus het is dit, of het risico dat je binnenkort wellicht op straat komt te staan!
Loonkosten zijn slechts 3% van de kosten van een nieuwe machine. De grootverdieners zoals ontwikkelaars, directie, groepsleiders etc zit niet in ploegen. 2/3e van de 'loonkosten' zit dus niet in ploegen, 1% wel.
Nu gaan ze dus bezuinigen in die groep van 1%. Al met al gaat het hier om tiendes van een promille van de kosten van een machine. Peanuts dus, en dat is nou juist het probleem.
Ik heb er geen problemen mee loon in te leveren als het slecht gaat met het bedrijf, als we moeten knokken om te overleven. Zoals gezegd: liever geld inleveren dan op straat komen te staan.
Maar wat ze hier aan het doen zijn is 10.000 euro uitsparen op een miljardenomzet.
2,5 weken vakantie weg, en dit geintje gaat me gewoon bijna 150 euro netto (!) per maand kosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')