Waar zijn al die kut regeltjes goed voor?quote:Wat mag? Als je 15 bent, dan mag je wel al zelfstandig werken maar alleen 'niet -industrieel' werk. Je mag wel:
* werken in een winkel (maar geen kassa werk)
* werken in de horeca (hotel, restaurant of café) en dan mag je wel in de bediening werken maar dan mag je geen alcohol serveren.
* werken in de tuinbouw (bloemen, planten en fruit) maar dan mag er niet net gespoten zijn met bestrijdingsmiddelen. Dan moet je eerst 2 weken wachten.
* kranten, folders en huis-aan-huis bladen bezorgen.
* in een supermarkt werken als het maar niet in het magazijn is.
* werken in een pretpark, museum, camping of manege.
Werktijden
Na school: Je mag niet voor 7 uur 's ochtends werken of na 7 uur 's avonds. Per dag mag je 2 uur werken. Per week mag je niet meer dan 12 uur werken. Op zaterdag mag je 8 uur werken.
Als je vakantie hebt: mag je 8 uur per dag werken en nooit meer dan 40 uur per week. Je mag 6 weken in totaal werken en niet meer dan 4 weken achter elkaar door. Je hebt recht op een half uur pauze als je 4,5 uur gewerkt hebt.
Op zondag: Je mag alleen op zondag werken als je de zaterdag ervoor vrij hebt gehad. In een periode van 13 weken mag je niet meer dan 9 zondagen werken.
En overduidelijk homoquote:Op zondag 1 november 2009 19:47 schreef T_Lord het volgende:
Ik ben een baas die bijna 15 herfsten jong is,
Oké het is (waarschijnlijk) wel goed bedoelt maar het pakt zeker niet goed uit (voor mij iig).quote:Op zondag 1 november 2009 19:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Dat is gedaan om jou te beschermen tegen de werkgever die graag een naïeve goedkope arbeidskracht wil die hij 60 uur per week kan afbeulen.
School is belangrijker als je 15 bent.
Vrijheid ten top dus.
Goh, hoe zou dat nou komen?quote:Op zondag 1 november 2009 19:58 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
ga in een derde wereldland wonen, daar kennen ze dit soort regels niet
Waarom wil je zoveel gaan werken dan voor een loon waar je per maand amper een fiets van kan kopen? Thuis niet gezellig?quote:Op zondag 1 november 2009 19:57 schreef T_Lord het volgende:
[..]
Oké het is (waarschijnlijk) wel goed bedoelt maar het pakt zeker niet goed uit (voor mij iig).
Gast, ik verschuil me nergens achter en dat weet je zelf (hopelijk) ookquote:Op zondag 1 november 2009 20:02 schreef hugecooll het volgende:
Zeggen dat je niet te lui bent om te werken en je dan verschuilen achter regeltjes
Slecht voorbeeld aangezien je fietsen hebt van ¤89 en fietsen van +¤1000....quote:Op zondag 1 november 2009 20:00 schreef Equites het volgende:
[..]
Waarom wil je zoveel gaan werken dan voor een loon waar je per maand amper een fiets van kan kopen? Thuis niet gezellig?
Jij wil 50 uur gaan werken per week? Haha ok man ga je gang, hoor je over een paar weken wel weer, geld is leuk maar het is niet het belangrijkste. Heb je ooit welles een baantje gehad?quote:Op zondag 1 november 2009 20:10 schreef T_Lord het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld aangezien je fietsen hebt van ¤89 en fietsen van +¤1000..... Maargoed om antwoord te geven op je vraag : ik vind ¤3 p/u prima want als ik iedere week zo'n 20 uur zou werken (en in de vakantie's 50) is dat toch al gauw zo'n ¤5000 per jaar en daar kan ik toch wel een hoop leuke dingen mee doen/kopen...
Zie PM.quote:Op zondag 1 november 2009 20:13 schreef Equites het volgende:
[..]
Jij wil 50 uur gaan werken per week? Haha ok man ga je gang, hoor je over een paar weken wel weer, geld is leuk maar het is niet het belangrijkste. Heb je ooit welles een baantje gehad?
Ja tuurlijk omdat ik 2 keer het woord fokking gebruik ben ik gelijk een debiel die meer tijd aan onderwijs moet besteden.quote:Op zondag 1 november 2009 20:12 schreef Nobu het volgende:
Gezien het aantal keren fokking in de OP denk ik dat je die tijd beter aan onderwijs kunt besteden.
Correct.quote:Op zondag 1 november 2009 20:27 schreef T_Lord het volgende:
Ja tuurlijk omdat ik 2 keer het woord fokking gebruik ben ik gelijk een debiel die meer tijd aan onderwijs moet besteden..
Ja want daar had ik ook echt iets over te zeggen hè.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net alsof ik serieus word genomen als hosselaar om m'n 15de.quote:Op zondag 1 november 2009 21:08 schreef Buschetta het volgende:
dude ga gewoon hosselen man. Je bent nu nog te jong om echt in de problemen te komen en fast cash te maken.
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet dat ik met een bijbaantje (waarschijnlijk) nooit kapitalen ga verdienen maar, vakkenvullen verdient écht zo goed als niets, het uurloon dat je ontvangt is meestal wel oké maar, je maakt gewoon zo super weinig uren dat je niet meer als 2 tientjes zal verdienen per week en dat schiet ook niet echt op... En ik heb bovendien ook niet echt zin om op m'n 17e te horen te krijgen dat mijn contract niet verlengt wordt omdat ik te oud ben...quote:Op zondag 1 november 2009 20:49 schreef n0ir het volgende:
Vakkenvullen mag en het is de tofste bijbaan in de wereld.
.
[ Bericht 36% gewijzigd door T_Lord op 01-11-2009 21:37:31 ]Sig' v1.0..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |