misschien ga ik het laatste maar doenquote:Op woensdag 4 november 2009 17:16 schreef DeZwabber het volgende:
de blaadjes worden geel door de luizen die het sap eruit zuigen.
kan je hem niet onderwater stoppen zoals eerst? sowieso zal het een paar keer moeten omdat eitjes niet verzuipen. probeer het gewoon nog een keer.
als aller aller aller aller laatste redmiddel kan je alle blaadjes afknippen, de plant uit de bodem halen, goed afspoelen, alle grond eraf, en in een nieuw (luisvrij) potje stoppen? de plant verzwakt hier enorm van, en kan zelfs doodgaan, maar als je alle luizen eraf krijgt is het misschien het proberen waard.
stom dat dat antiluis niet helpt bij Schnappie. T is biologisch weutikveul "speciaal voor platen die delicaat zijn" Nou Schnappie lijkt wel van porseleinquote:
Sprayen met water met wat afwasmiddel er in (wat meer dan je in je afwassopje zou doen).quote:Op woensdag 4 november 2009 16:58 schreef muisje-eliza het volgende:
Shnappie gaat dood..hij vind de anti-luis niet leuk en de luizen wel...ze vreten m opSchnappie heeft alle happertjes geel met bruine randjes
RIP Schnappie![]()
als je dat doet zou ik meteen de hele bodem onderwater zetten om door te spoelen, als het al niet funest is.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Sprayen met water met wat afwasmiddel er in (wat meer dan je in je afwassopje zou doen).
Dat zou nog kunnen werken. Als laatste redmiddel misschien![]()
En dan daarna het regenwater vervangen waar hij in staat.
Maar zijn het er echt heel veel dan? Op zo'n klein plantje?quote:Op woensdag 4 november 2009 19:52 schreef muisje-eliza het volgende:
Schnappie staat weer onder water
regenwater natuurlijk. Maar die luisjes zitten overal. In zn oksels, in het nog niet uitgevouwen nieuwe steeltje wat ie had gemaakt, in elke happer... Dat gaat nooit lukken met een wattenstaafje zonder dat al die happers dichtgaan voor ik al die etters eruit heb gehaaldquote:Op woensdag 4 november 2009 20:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar zijn het er echt heel veel dan? Op zo'n klein plantje?
Kan je ze er echt niet met een pincet of wattenstaafje af poeren?
Maak er eens een foto van als je wilt?
Of shit, hij staat weer onder water natuurlijk. Onder regenwater? Of leidingwater?
Want misschien dat ie dat de vorige keer niet zo leuk vond?
Heb je de planten in Schnappie zijn omgeving ook gechecked op luis? Die beesten moeten tenslotte ergens vandaan komen...quote:Op woensdag 4 november 2009 20:10 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
regenwater natuurlijk. Maar die luisjes zitten overal. In zn oksels, in het nog niet uitgevouwen nieuwe steeltje wat ie had gemaakt, in elke happer... Dat gaat nooit lukken met een wattenstaafje zonder dat al die happers dichtgaan voor ik al die etters eruit heb gehaald![]()
Schnappie moet de volgende keer maar leren dat luizen best smakelijk kunnen zijn. Verder moeten de luizen het nu doen met de verdrinkingsdood
Jah, die hebben niks... Schnappie staat nu alleen in de badkamer...alweer twee weken btwquote:Op woensdag 4 november 2009 21:10 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Heb je de planten in Schnappie zijn omgeving ook gechecked op luis? Die beesten moeten tenslotte ergens vandaan komen...
verdrinkingsdood is iig het minst schadelijk voor de plantquote:Op woensdag 4 november 2009 20:10 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
regenwater natuurlijk. Maar die luisjes zitten overal. In zn oksels, in het nog niet uitgevouwen nieuwe steeltje wat ie had gemaakt, in elke happer... Dat gaat nooit lukken met een wattenstaafje zonder dat al die happers dichtgaan voor ik al die etters eruit heb gehaald![]()
Schnappie moet de volgende keer maar leren dat luizen best smakelijk kunnen zijn. Verder moeten de luizen het nu doen met de verdrinkingsdood
Schnappie is nu weer aan het verdrinken...ik kan er natuurlijk gewoon een knoflookje bij laten drijven.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:11 schreef Jordy-B het volgende:
Bladluizen hebben een bloedhekel aan knoflook, terwijl de meeste planten knoflook prima kunnen verdragen.
Een middel wat goed werkt en enorm krachtig is, is gewoon een oplossing maken van knoflook, door een stuk of tig tenen een nachtje in een liter water weg te zetten (weg als in: "zo ver mogelijk uit de buurt") en de plant vervolgens met dat knoflookwater te besproeien. Ik gebruik het altijd voor de rozen, als die weer een aanval hebben van bladluis.
Alleen is knoflookwater, wegens voor de hand liggende redenen, niet zo geschikt voor planten die binnen staan.Je kan wel proberen om een teentje knoflook bij de plant in de pot te drukken.
dat heb ik dus al gedaan, en afgezien van dat de luizen zich er niks van aantrekken, is Schnappie nu n beetje geelquote:Op woensdag 4 november 2009 22:06 schreef tubacloud het volgende:
[..]
verdrinkingsdood is iig het minst schadelijk voor de plantals de luizen hardnekkig zijn, zou ik er toch een keer met een anti-luizen goedje over heen gaan.
het effect is dan ook wel te merken op de plant helaas
nou ja, misschien een heel aantal posts/topics geleden, maar zo lang geleden is dat toch nietquote:
dank je welquote:Op woensdag 4 november 2009 22:34 schreef tombolafan het volgende:
Oh, wat erg van Schnappie! Hopelijk helpt het verdrinken van de luizen... Ik ga voor je duimen! Hier bij de verschillende tuincentra alleen zo'n pingularis (?) kunnen scoren:
Colle:
[ afbeelding ]
zaterdag nog naar 1 optie voor een zonnedauw, en anders is het jammer maar helaas.
Hopelijk overleeft Schnappie! Dikkevan Sjors, Georgina, Remy, Dizzy, Miles, Louis, Magic, Colle en Alli
![]()
![]()
Het ruikt niet echt... meer naar gewoon plant (beetje moeilijk te omschrijven... iets frissigs...quote:Op woensdag 4 november 2009 22:40 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
dank je wel![]()
en wat een mooi vetblad zegen leuk om te zien dat het knopje dat er nu aanzit bij die van mij, straks zo n mooie bloem word...ruikt/riekt ie ook nog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |