abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74390645
Shnappie gaat dood..hij vind de anti-luis niet leuk en de luizen wel...ze vreten m op Schnappie heeft alle happertjes geel met bruine randjes

RIP Schnappie
  Designer woensdag 4 november 2009 @ 17:16:38 #177
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_74391190
de blaadjes worden geel door de luizen die het sap eruit zuigen.

kan je hem niet onderwater stoppen zoals eerst? sowieso zal het een paar keer moeten omdat eitjes niet verzuipen. probeer het gewoon nog een keer.

als aller aller aller aller laatste redmiddel kan je alle blaadjes afknippen, de plant uit de bodem halen, goed afspoelen, alle grond eraf, en in een nieuw (luisvrij) potje stoppen? de plant verzwakt hier enorm van, en kan zelfs doodgaan, maar als je alle luizen eraf krijgt is het misschien het proberen waard.
🐙
pi_74391223
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:16 schreef DeZwabber het volgende:
de blaadjes worden geel door de luizen die het sap eruit zuigen.

kan je hem niet onderwater stoppen zoals eerst? sowieso zal het een paar keer moeten omdat eitjes niet verzuipen. probeer het gewoon nog een keer.

als aller aller aller aller laatste redmiddel kan je alle blaadjes afknippen, de plant uit de bodem halen, goed afspoelen, alle grond eraf, en in een nieuw (luisvrij) potje stoppen? de plant verzwakt hier enorm van, en kan zelfs doodgaan, maar als je alle luizen eraf krijgt is het misschien het proberen waard.
misschien ga ik het laatste maar doen
  Designer woensdag 4 november 2009 @ 17:21:20 #179
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_74391320
er kleeft wel veel risico aan he

edit: misschien valt het risico wel mee, je kan ze blijkbaar ook in die toestand kopen.
🐙
pi_74391398
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:21 schreef DeZwabber het volgende:
er kleeft wel veel risico aan he
stom dat dat antiluis niet helpt bij Schnappie. T is biologisch weutikveul "speciaal voor platen die delicaat zijn" Nou Schnappie lijkt wel van porselein

Oke, ik ga m nog n keer verzuipen voor een paar dagen en komen die klotebeestjes dan weer terug gaat de schaar erin

Oh Edit op jouw edit nou misschien is dat afknippen dan wel beter voor hem
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 november 2009 @ 18:11:06 #181
163650 Greys
pi_74392798
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:58 schreef muisje-eliza het volgende:
Shnappie gaat dood..hij vind de anti-luis niet leuk en de luizen wel...ze vreten m op Schnappie heeft alle happertjes geel met bruine randjes

RIP Schnappie
Sprayen met water met wat afwasmiddel er in (wat meer dan je in je afwassopje zou doen).
Dat zou nog kunnen werken. Als laatste redmiddel misschien
En dan daarna het regenwater vervangen waar hij in staat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 november 2009 @ 18:12:06 #182
163650 Greys
pi_74392839
Oh en nog een gekke vraag, kan je ze er echt niet met de hand af krijgen?
Met een wattenstaafje gedompeld in iets plakkerigs?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Designer woensdag 4 november 2009 @ 18:29:26 #183
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_74393402
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Sprayen met water met wat afwasmiddel er in (wat meer dan je in je afwassopje zou doen).
Dat zou nog kunnen werken. Als laatste redmiddel misschien
En dan daarna het regenwater vervangen waar hij in staat.
als je dat doet zou ik meteen de hele bodem onderwater zetten om door te spoelen, als het al niet funest is.

edit: Natuurlijke vijanden van bladluizen

Deze beestjes voeden zich met bladluizen:

*
Lieveheersbeestjes en de larven ervan
*
Larven van galgmuggen
*
Larven van gaasvliegen
*
Oorwormen
*
Sluipwespen Aphidius ervi

Bladluizen milieuvriendelijk bestrijden

Hoe kan je bladluizen wegkrijgen zonder schadelijke gevolgen voor fauna en flora?

*
In beperkte aantallen kan je ze met de hand van planten verwijderen.
*
Spuit een stevige straal koud water op de bladluizen. Herhaal dit om de paar dagen en de bladluizen geven het op en trekken elders naar toe.
*
Plant lavendel of knoflookbollen aan de voet van rozen.
*
Bij een aangetaste boom bevestig je best zo snel mogelijk een smalle strook lijm rond de stam zodat mieren niet meer naar boven klimmen voor hun portie honingdauw.
*
Maak een aftreksel van knoflook en besproei daarmee de planten. Als je dit verschillende keren herhaalt, verspreiden de planten een lookluchtje waar bladluizen én andere insecten niet happig op zijn.
*
Je kan ook een paar besproeien met een aftreksel van brandnetels. Laat daarvoor jonge brandnetels een week in emmer water weken, waarna je het mengsel filtert.
*
Maak vangpotten met stro of verfrommeld krantenpapier en hang die een nacht in een boom. Er kruipen dan oorwormen in. De dag erna hang je de vangpotten bij de aangetaste planten. De oorwormen klaren vervolgens de klus.
*
Planten die je mag dompelen, mogen helemaal kopje onder gaan in een emmer. Laat ze een paar uren staan en je bent van de bladluizen af. Daarna wel enkele dagen geen water meer geven.

zomaar wat dingen die ik op internet gevonden heb
misschien is de knoflook een leuke om te proberen, klinkt minder schadelijk als zeepsop

edit: misschien werkt de luizenstrip niet hierom:

Minder milieuvriendelijk van bladluizen verlost

Je kan natuurlijk onmiddellijk naar een plantencentrum trekken om insecticide te kopen. Weet echter dat bladluizen ondertussen resistent zijn tegen heel wat insecticiden omdat ze in het verleden massaal gebruikt werden.

[ Bericht 29% gewijzigd door DeZwabber op 04-11-2009 18:37:15 ]
🐙
pi_74396709
Schnappie staat weer onder water
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 november 2009 @ 20:00:53 #185
163650 Greys
pi_74397023
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:52 schreef muisje-eliza het volgende:
Schnappie staat weer onder water
Maar zijn het er echt heel veel dan? Op zo'n klein plantje?
Kan je ze er echt niet met een pincet of wattenstaafje af poeren?
Maak er eens een foto van als je wilt?
Of shit, hij staat weer onder water natuurlijk. Onder regenwater? Of leidingwater?
Want misschien dat ie dat de vorige keer niet zo leuk vond?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_74397380
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:00 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar zijn het er echt heel veel dan? Op zo'n klein plantje?
Kan je ze er echt niet met een pincet of wattenstaafje af poeren?
Maak er eens een foto van als je wilt?
Of shit, hij staat weer onder water natuurlijk. Onder regenwater? Of leidingwater?
Want misschien dat ie dat de vorige keer niet zo leuk vond?
regenwater natuurlijk. Maar die luisjes zitten overal. In zn oksels, in het nog niet uitgevouwen nieuwe steeltje wat ie had gemaakt, in elke happer... Dat gaat nooit lukken met een wattenstaafje zonder dat al die happers dichtgaan voor ik al die etters eruit heb gehaald
Schnappie moet de volgende keer maar leren dat luizen best smakelijk kunnen zijn. Verder moeten de luizen het nu doen met de verdrinkingsdood
  Designer woensdag 4 november 2009 @ 20:14:46 #187
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_74397562

🐙
pi_74397867
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:14 schreef DeZwabber het volgende:
[ afbeelding ]

dat is lief
  woensdag 4 november 2009 @ 21:10:45 #189
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_74400087
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:10 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

regenwater natuurlijk. Maar die luisjes zitten overal. In zn oksels, in het nog niet uitgevouwen nieuwe steeltje wat ie had gemaakt, in elke happer... Dat gaat nooit lukken met een wattenstaafje zonder dat al die happers dichtgaan voor ik al die etters eruit heb gehaald
Schnappie moet de volgende keer maar leren dat luizen best smakelijk kunnen zijn. Verder moeten de luizen het nu doen met de verdrinkingsdood
Heb je de planten in Schnappie zijn omgeving ook gechecked op luis? Die beesten moeten tenslotte ergens vandaan komen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_74400839
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:10 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Heb je de planten in Schnappie zijn omgeving ook gechecked op luis? Die beesten moeten tenslotte ergens vandaan komen...
Jah, die hebben niks... Schnappie staat nu alleen in de badkamer...alweer twee weken btw
pi_74402716
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:10 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

verdrinkingsdood is iig het minst schadelijk voor de plant als de luizen hardnekkig zijn, zou ik er toch een keer met een anti-luizen goedje over heen gaan.
het effect is dan ook wel te merken op de plant helaas
Janitor: You're stupid.
JD: That's it?
Janitor: Give it time, it'll eat at you.
pi_74402927
Bladluizen hebben een bloedhekel aan knoflook, terwijl de meeste planten knoflook prima kunnen verdragen.

Een middel wat goed werkt en enorm krachtig is, is gewoon een oplossing maken van knoflook, door een stuk of tig tenen een nachtje in een liter water weg te zetten (weg als in: "zo ver mogelijk uit de buurt") en de plant vervolgens met dat knoflookwater te besproeien. Ik gebruik het altijd voor de rozen, als die weer een aanval hebben van bladluis.

Alleen is knoflookwater, wegens voor de hand liggende redenen, niet zo geschikt voor planten die binnen staan. Je kan wel proberen om een teentje knoflook bij de plant in de pot te drukken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_74403144
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:11 schreef Jordy-B het volgende:
Bladluizen hebben een bloedhekel aan knoflook, terwijl de meeste planten knoflook prima kunnen verdragen.

Een middel wat goed werkt en enorm krachtig is, is gewoon een oplossing maken van knoflook, door een stuk of tig tenen een nachtje in een liter water weg te zetten (weg als in: "zo ver mogelijk uit de buurt") en de plant vervolgens met dat knoflookwater te besproeien. Ik gebruik het altijd voor de rozen, als die weer een aanval hebben van bladluis.

Alleen is knoflookwater, wegens voor de hand liggende redenen, niet zo geschikt voor planten die binnen staan. Je kan wel proberen om een teentje knoflook bij de plant in de pot te drukken.
Schnappie is nu weer aan het verdrinken...ik kan er natuurlijk gewoon een knoflookje bij laten drijven.
* muisje-eliza rent naar boven met teentje knoflook
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:06 schreef tubacloud het volgende:

[..]

verdrinkingsdood is iig het minst schadelijk voor de plant als de luizen hardnekkig zijn, zou ik er toch een keer met een anti-luizen goedje over heen gaan.
het effect is dan ook wel te merken op de plant helaas
dat heb ik dus al gedaan, en afgezien van dat de luizen zich er niks van aantrekken, is Schnappie nu n beetje geel of dat door de luizen of door het middel komt weet ik niet, maar ik ga die knoflook eens proberen
pi_74403241
blabladubbel
  Designer woensdag 4 november 2009 @ 22:31:51 #195
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_74403957
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:06 schreef tubacloud het volgende:
dat is een tijd geleden
🐙
pi_74404057
Oh, wat erg van Schnappie! Hopelijk helpt het verdrinken van de luizen... Ik ga voor je duimen! Hier bij de verschillende tuincentra alleen zo'n pingularis (?) kunnen scoren:
Colle:

zaterdag nog naar 1 optie voor een zonnedauw, en anders is het jammer maar helaas.

Hopelijk overleeft Schnappie! Dikke van Sjors, Georgina, Remy, Dizzy, Miles, Louis, Magic, Colle en Alli
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_74404147
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:31 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

dat is een tijd geleden
nou ja, misschien een heel aantal posts/topics geleden, maar zo lang geleden is dat toch niet
  Designer woensdag 4 november 2009 @ 22:37:38 #198
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_74404181
bijna twee weken niks gezegd op heel fok niet

[ Bericht 0% gewijzigd door DeZwabber op 04-11-2009 22:44:45 ]
🐙
pi_74404283
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:34 schreef tombolafan het volgende:
Oh, wat erg van Schnappie! Hopelijk helpt het verdrinken van de luizen... Ik ga voor je duimen! Hier bij de verschillende tuincentra alleen zo'n pingularis (?) kunnen scoren:
Colle:
[ afbeelding ]

zaterdag nog naar 1 optie voor een zonnedauw, en anders is het jammer maar helaas.

Hopelijk overleeft Schnappie! Dikke van Sjors, Georgina, Remy, Dizzy, Miles, Louis, Magic, Colle en Alli
dank je wel

en wat een mooi vetblad zeg en leuk om te zien dat het knopje dat er nu aanzit bij die van mij, straks zo n mooie bloem word...ruikt/riekt ie ook nog?
pi_74404982
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:40 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

dank je wel

en wat een mooi vetblad zeg en leuk om te zien dat het knopje dat er nu aanzit bij die van mij, straks zo n mooie bloem word...ruikt/riekt ie ook nog?
Het ruikt niet echt... meer naar gewoon plant (beetje moeilijk te omschrijven... iets frissigs... )
Er zit nog 1 grote knop aan, en daarnaast nog 2 knopjes helemaal onderin
wordt een mooi plantje!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')