quote:Op donderdag 5 november 2009 22:37 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Daar heb ik helemaal geen ruimte voorEn dan gaan ze dood aan longkanker.
Ja, ik zweer het je, ik kan nu de kont al niet keren. Alle rotzooi staat sowieso al op planken omdat het nergens anders heen kanquote:Op donderdag 5 november 2009 22:43 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
![]()
Je weet wel dat ze heel klein zijn he?
Mijn vliegenvangert is misschien 5x5 centimeter ofzo.
En als je er eentje koopt zit ie toch al in een grondje met een potje.
Dan doe je er toch niet drie bij elkaar, dan heb je dat probleem niet met overpotten en grondmeuk kopen
Dus gewoon eentje of drie losse naast elkaar!
geen enkele plant stoot co2 uitquote:Op donderdag 5 november 2009 22:45 schreef muisje-eliza het volgende:
mn man wil weten hoe het zit met de CO2 uitstoot bij deze planten.... Of ze "net zo efficient" zijn als "gewone" planten![]()
iemand?
quote:Op donderdag 5 november 2009 22:47 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
geen enkele plant stoot co2 uit
(mits hij in het licht staat natuurlijk)
quote:Op donderdag 5 november 2009 22:47 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
geen enkele plant stoot co2 uit
(mits hij in het licht staat natuurlijk)
quote:Ook planten produceren CO2 en dat doen ze dag en nacht, dus niet alleen 's nachts zoals wel eens gedacht wordt. Maar overdag nemen ze netto meer CO2 op dan ze produceren. 's Nachts echter nemen planten geen CO2 op (een enkele uitzondering daargelaten, bijv. Isoetes) en produceren ze ook CO2. Door deze processen zal er dus ook in een aquarium meestal aanzienlijk meer CO2 aanwezig zijn dan die 0,5 mg/ltr.
sorriequote:
quote:Op donderdag 5 november 2009 22:51 schreef Greys het volgende:
Maar bedoelt haar man dan misschien of ze meer dan andere planten CO2 gebruiken voor hun fotosynthese?
mmmmmmquote:Op donderdag 5 november 2009 22:52 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
sorrie![]()
nou, produceren deze planten (die vliegen eten) meer of minder (of evenveel) zuurstof als
"gewone" planten
woehoe!!!quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:14 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
de plantjes zitten in hun hamsterbak![]()
![]()
alleen wil de camera niet opladen![]()
natuurlijk produceren die CO2.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:08 schreef tombolafan het volgende:
[..]
mmmmmm
stel nou dat het gelijk is he, dat ze evenveel zuurstof produceren als "gewone" planten (lijkt me wel, aangezien ze toch in principe hetzelfde leven als gewone planten?), in hoeverre helpt het dan dat ze vliegen eten? Produceren vliegen ook CO2? Zo ja, dan nemen ze toch bij elke vlieg een CO2-producerend beest uit de lucht...
levend suikerwerkquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:51 schreef tubacloud het volgende:
[..]
natuurlijk produceren die CO2.
De plant vangt de vliegen voornamelijk voor de stikstof etc die ze niet uit de grond kunnen halen (bij gebrek aan stikstof).
Zo'n plant leeft dus niet alleen op CO2, er zijn dus ook stoffen nodig om de cellen te maken etc.
Als de plant alleen op CO2 zou leven (zou overigens wel grappig zijn), dan zou de plant volledig uit suiker (C6H12O6) en water bestaan....
ja, eerst al die vliegen eruit peuterenquote:Op vrijdag 6 november 2009 19:54 schreef tubacloud het volgende:
hehe, zal er wel leuk uitzienen lekker zijn
![]()
15 zou eigenlijk genoeg moeten zijn....quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:57 schreef DeZwabber het volgende:
15tis maar een klein bakkie van 30x40 en als het te weinig is haal ik er nog eentje
maar dit is het enige wattage dat past bij de breedte van de bak
voorlopig gaan de drosera's er onder, na de winterrust komt de dionaea erbijquote:Op zaterdag 7 november 2009 10:30 schreef tubacloud het volgende:
[..]
15 zou eigenlijk genoeg moeten zijn....
Welke planten ga je eronder kweken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |