Dat wil ik ook kunnenquote:
De baslessen zijn daar goed vind ik. Hoe het met de rest van de cursussen zit weet ik niet, maar het blijft wel het CC, dus dat het slecht is wil ik best gelovenquote:Op dinsdag 3 november 2009 02:50 schreef Sautor het volgende:
[..]
Is dat op het cultuurcentrum? Daar heb ik vorig jaar een filmcursus gedaan, meeeeen wat slecht
Feli,quote:
Zeker! 'Rasputin' en 'Ma Baker' (als hij zo heet) vind ik eigenlijk nog tofferquote:Op woensdag 4 november 2009 08:04 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Wat ik ook wel leuk vind om te spelen is
![]()
![]()
![]()
En iedereen herkent het direct![]()
Ik speel 15 jaarquote:Op woensdag 4 november 2009 09:45 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Feli,
Dan voel ik me met mijn meer dan 15 jaar spelen een ouwe l*l
Gefeliciteerdquote:
Je mag me komen verzellen in de seniors-clubquote:
Weet je nog, vroeger, toen alles analoog was? Toen speelden we pas bas! Die jeugd met hun iPod Lijn zes digitale meuk...een abominatie! *schudt vuist*quote:Op woensdag 4 november 2009 09:59 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Je mag me komen verzellen in de seniors-club![]()
* speelt over een line6 top vanwege de veelzijdigheid op de buhne en tijdens repetities; voor zowel bas als contrabas *quote:Op woensdag 4 november 2009 10:30 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Weet je nog, vroeger, toen alles analoog was? Toen speelden we pas bas! Die jeugd met hun iPod Lijn zes digitale meuk...een abominatie! *schudt vuist*
Sowieso die cheesy 80's zooi.quote:Op woensdag 4 november 2009 08:04 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Wat ik ook wel leuk vind om te spelen is
![]()
![]()
![]()
En iedereen herkent het direct![]()
Ja hoorquote:Op woensdag 4 november 2009 10:30 schreef IkBenOzan het volgende:
Zijn er ook nog andere beginners behalve ik?
Hoe lang ben jij al bezig dan? En wat kan je?quote:
Ik meende ook niet echt wat ik zei natuurlijkquote:Op woensdag 4 november 2009 11:05 schreef Rooligan het volgende:
[..]
* speelt over een line6 top vanwege de veelzijdigheid op de buhne en tijdens repetities; voor zowel bas als contrabas *![]()
Maar live gaat er wel een goede DI tussen samen met een mic voor het cabinet, zodat het zaal geluid optimaal ingesteld kan worden.
Ook is de top erg makkelijk in gebruik - ik kan zelfs 4 presets bewaren. Ideaal voor de repetitie, voor het type instrument, voor de grootte van de zaal etc. In het begin was ik ook anti-modelling maar die techniek gaat zo hard vooruit. En trouwens, in een zaal met 300 man met de band op volle kracht zul je echt niet horen of ik over een echte Ampeg speel of over een line6. In de studio is dat een iets ander verhaal; maar daar gaat meestal de bas rechtstreeks in de DI - of via bi-amping.
Ik heb geen zin om een steeds enorm zware top mee te sjouwen en qua vermogen redt hij het prima op de buhne. Vroegah had ik een aparte Yamaha kast voor basgitaar en ging de contrabas via een uitgebreide preamp naar de DI en terug via de wedge monitors. Aangezien het merendeel van de geluidsmensen problemen heeft met het uitversterken van instrumenten met een klankkast - met name over de monitors - heb ik een tijdje terug besloten om over te stappen. Ook vanwege het gewicht van de Yamaha en ter bescherming van mijn eigen oren (een over de monitor slecht afgesteld contrabas is een feedback-monster).
Mijn stack staat aan de zijkant van de buhne en blaast de buhne op. Dan voel je het laag lekker, hij hoeft niet tering hard te staan, de overige bandleden krijgen genoeg laag mee (veel monitors trekken dat niet goed) en de FOH engineer heeft geen last van geluid dat van de buhne de zaal in lekt. Daarnaast krijg ik via mijn in-ears ook het e.e.a. terug.
Ik heb mijn bass al een jaar terug gekocht maar heb er een tijd lang niets mee gedaan. Ik begin nu pas een beetje aardigheid er aan te krijgen. ik ben nog steeds bezig nummers uit te pluizen en na te spelen. Oefen meestal op munners van Black Sabbath en dergelijkequote:Op woensdag 4 november 2009 12:12 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Hoe lang ben jij al bezig dan? En wat kan je?
Verschilt ws ook per seriequote:Op woensdag 4 november 2009 21:00 schreef Rechterbal het volgende:
Dat denk je
Een vriend van mij speelt op eentje. echt waardeloos ding. Maar je hebt wel een drummmer + amp in een!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |