abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74371231
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:49 schreef Sautor het volgende:

[..]

Around the world
Dat wil ik ook kunnen Maarja, ik ben pas sinds maandag bezig, dus komt nog wel
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_74371294
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 02:50 schreef Sautor het volgende:

[..]

Is dat op het cultuurcentrum? Daar heb ik vorig jaar een filmcursus gedaan, meeeeen wat slecht
De baslessen zijn daar goed vind ik. Hoe het met de rest van de cursussen zit weet ik niet, maar het blijft wel het CC, dus dat het slecht is wil ik best geloven
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  woensdag 4 november 2009 @ 09:22:15 #104
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_74375396
Jeuhj, ik speel deze maand 2 jaar
pi_74375942
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:22 schreef KaMo het volgende:
Feli,
Dan voel ik me met mijn meer dan 15 jaar spelen een ouwe l*l
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  woensdag 4 november 2009 @ 09:45:18 #106
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74375946
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:04 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Wat ik ook wel leuk vind om te spelen is

En iedereen herkent het direct
Zeker! 'Rasputin' en 'Ma Baker' (als hij zo heet) vind ik eigenlijk nog toffer . Van 'Rasputin' is ooit een geniale metalcover gemaakt door Turisas .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 4 november 2009 @ 09:49:06 #107
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74376028
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:45 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Feli,
Dan voel ik me met mijn meer dan 15 jaar spelen een ouwe l*l
Ik speel 15 jaar .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 4 november 2009 @ 09:54:36 #108
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_74376156
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:22 schreef KaMo het volgende:
Gefeliciteerd

Een Stingray taart voor jou

Over 3 maanden sta ik op 2 jaar
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_74376289
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:49 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik speel 15 jaar .
Je mag me komen verzellen in de seniors-club
Volgende optredens:
pi_74376593
Ik speel al 6 jaar, maar dat zegt helemaal niks
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  woensdag 4 november 2009 @ 10:30:14 #111
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74377114
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:59 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Je mag me komen verzellen in de seniors-club
Weet je nog, vroeger, toen alles analoog was? Toen speelden we pas bas! Die jeugd met hun iPod Lijn zes digitale meuk...een abominatie! *schudt vuist*
pi_74377127
Zijn er ook nog andere beginners behalve ik?
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_74377192
Anderhalf jaar hier
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_74378290
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:30 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Weet je nog, vroeger, toen alles analoog was? Toen speelden we pas bas! Die jeugd met hun iPod Lijn zes digitale meuk...een abominatie! *schudt vuist*
* speelt over een line6 top vanwege de veelzijdigheid op de buhne en tijdens repetities; voor zowel bas als contrabas *
Maar live gaat er wel een goede DI tussen samen met een mic voor het cabinet, zodat het zaal geluid optimaal ingesteld kan worden.

Ook is de top erg makkelijk in gebruik - ik kan zelfs 4 presets bewaren. Ideaal voor de repetitie, voor het type instrument, voor de grootte van de zaal etc. In het begin was ik ook anti-modelling maar die techniek gaat zo hard vooruit. En trouwens, in een zaal met 300 man met de band op volle kracht zul je echt niet horen of ik over een echte Ampeg speel of over een line6. In de studio is dat een iets ander verhaal; maar daar gaat meestal de bas rechtstreeks in de DI - of via bi-amping.

Ik heb geen zin om een steeds enorm zware top mee te sjouwen en qua vermogen redt hij het prima op de buhne. Vroegah had ik een aparte Yamaha kast voor basgitaar en ging de contrabas via een uitgebreide preamp naar de DI en terug via de wedge monitors. Aangezien het merendeel van de geluidsmensen problemen heeft met het uitversterken van instrumenten met een klankkast - met name over de monitors - heb ik een tijdje terug besloten om over te stappen. Ook vanwege het gewicht van de Yamaha en ter bescherming van mijn eigen oren (een over de monitor slecht afgesteld contrabas is een feedback-monster).

Mijn stack staat aan de zijkant van de buhne en blaast de buhne op. Dan voel je het laag lekker, hij hoeft niet tering hard te staan, de overige bandleden krijgen genoeg laag mee (veel monitors trekken dat niet goed) en de FOH engineer heeft geen last van geluid dat van de buhne de zaal in lekt. Daarnaast krijg ik via mijn in-ears ook het e.e.a. terug.
Volgende optredens:
  woensdag 4 november 2009 @ 11:11:41 #115
165512 MASD
Music is dead.
pi_74378522
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:04 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Wat ik ook wel leuk vind om te spelen is

En iedereen herkent het direct
Sowieso die cheesy 80's zooi. .

Heb álle Boney M LP's in de kast.
Long live music.
  woensdag 4 november 2009 @ 12:06:21 #116
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_74380476
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:30 schreef IkBenOzan het volgende:
Zijn er ook nog andere beginners behalve ik?
Ja hoor
pi_74380662
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:06 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ja hoor
Hoe lang ben jij al bezig dan? En wat kan je?
  woensdag 4 november 2009 @ 13:05:54 #118
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74382383
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:05 schreef Rooligan het volgende:

[..]

* speelt over een line6 top vanwege de veelzijdigheid op de buhne en tijdens repetities; voor zowel bas als contrabas *
Maar live gaat er wel een goede DI tussen samen met een mic voor het cabinet, zodat het zaal geluid optimaal ingesteld kan worden.

Ook is de top erg makkelijk in gebruik - ik kan zelfs 4 presets bewaren. Ideaal voor de repetitie, voor het type instrument, voor de grootte van de zaal etc. In het begin was ik ook anti-modelling maar die techniek gaat zo hard vooruit. En trouwens, in een zaal met 300 man met de band op volle kracht zul je echt niet horen of ik over een echte Ampeg speel of over een line6. In de studio is dat een iets ander verhaal; maar daar gaat meestal de bas rechtstreeks in de DI - of via bi-amping.

Ik heb geen zin om een steeds enorm zware top mee te sjouwen en qua vermogen redt hij het prima op de buhne. Vroegah had ik een aparte Yamaha kast voor basgitaar en ging de contrabas via een uitgebreide preamp naar de DI en terug via de wedge monitors. Aangezien het merendeel van de geluidsmensen problemen heeft met het uitversterken van instrumenten met een klankkast - met name over de monitors - heb ik een tijdje terug besloten om over te stappen. Ook vanwege het gewicht van de Yamaha en ter bescherming van mijn eigen oren (een over de monitor slecht afgesteld contrabas is een feedback-monster).

Mijn stack staat aan de zijkant van de buhne en blaast de buhne op. Dan voel je het laag lekker, hij hoeft niet tering hard te staan, de overige bandleden krijgen genoeg laag mee (veel monitors trekken dat niet goed) en de FOH engineer heeft geen last van geluid dat van de buhne de zaal in lekt. Daarnaast krijg ik via mijn in-ears ook het e.e.a. terug.
Ik meende ook niet echt wat ik zei natuurlijk . Het was mijn boze senioren act .

Welk type Line 6 heb je? Heb eens op zo'n glimmende top gespeeld toen ik een bas ging testen. Klonk idd erg goed. Viel me wel tegen dat met al die modelling, lichtjes en knopjes ze niet ff ook een tuner ingebouwd hebben. Dat had het voor mij écht afgemaakt .

Ik heb een enorm 8HE-rack, genaamd "The Spaceship" . Loodzwaar, maar is het wel waard. Ik zal binnenkort eens foto's van mijn gear maken .
  woensdag 4 november 2009 @ 13:55:48 #119
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_74384075
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:12 schreef IkBenOzan het volgende:

[..]

Hoe lang ben jij al bezig dan? En wat kan je?
Ik heb mijn bass al een jaar terug gekocht maar heb er een tijd lang niets mee gedaan. Ik begin nu pas een beetje aardigheid er aan te krijgen. ik ben nog steeds bezig nummers uit te pluizen en na te spelen. Oefen meestal op munners van Black Sabbath en dergelijke
pi_74384136
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:32 schreef Brammie1 het volgende:
Anderhalf jaar hier
pi_74398890
Logisch dat een Line 6 veelzijdiger is.
Als je een amp koopt voor de extra functies ipv het geluid!
Death solves all problems: no man, no problem.
  woensdag 4 november 2009 @ 20:57:31 #122
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_74399508
Ik denk dat je uit een line 6 ook een prima geluid kan krijgen
pi_74399646
Dat denk je

Een vriend van mij speelt op eentje. echt waardeloos ding. Maar je hebt wel een drummmer + amp in een!
Death solves all problems: no man, no problem.
  woensdag 4 november 2009 @ 21:10:05 #124
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_74400058
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:00 schreef Rechterbal het volgende:
Dat denk je

Een vriend van mij speelt op eentje. echt waardeloos ding. Maar je hebt wel een drummmer + amp in een!
Verschilt ws ook per serie

http://www.musicstore.de/(...)p/art-BAS0003432-000

Ik denk dat je met zo'n ding best kek geluid kan maken
pi_74400330
Die dingen klinken zo nep als wat live man. En niet alleen live trouwens. Ik vind het persoonlijk maar niks.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')