abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74279190
Welkom bij deel 34 van de Google Earth Quiz, Wereld Editie

Google Earth is tof, Google Earth is de hele aarde in satellietfoto\'s. En daar is uiteraard een leuk spel van te maken.

De Spelregels
Maak een screenshot van een opvallende en/of bekende plek ergens op de wereld in Google Earth (of de webvariant ervan op Google Maps) en laat anderen raden wat er precies wordt getoond. Degene met het goede antwoord maakt een nieuwe opgave. Je mag zo ver inzoomen als je zelf wilt, maar hou het wel een beetje herkenbaar. Het is dus fair als je Noord boven laat op de foto.

De plaatser keurt de antwoorden goed of fout, niet naderhand je post editten!
We spelen in dit topic om punten. De punten worden na sluiting van het topic getelt en in de Wiki gezet.

Wiki, voor puntentelling, opgavenlijst en OP.

Om het punten tellen een beetje hanteerbaar te houden, is het de bedoeling dat je in de post waarin je het punt geeft aan de winnaar ook de tussenstand en de locaties bijwerkt.

Ik hoop dat deze editie iets meer op algemene kennis verder borduurt en minder op het zoeken van een bepaalde plek.

laatste opgave van TARAraboemdijee :

Wat is de naam van dit gebied en wat is heeft hier 'plaatsgevonden'?

[ Bericht 4% gewijzigd door redunzl op 01-11-2009 15:34:58 ]
pi_74279269
Martians landed here in HG Wells novel The War of the Worlds, they landed in an open area of Horsell Common surrounded by large sandpits, this is the exact location of those pits.

Horsell Common, UK

Toch engeland... de stukken land linksboven deden me al daaraan denken maar de kleuren wijken nogal af van de rest van UK.

[ Bericht 0% gewijzigd door redunzl op 01-11-2009 15:55:34 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 november 2009 @ 15:34:43 #3
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_74279319
Is de wiki bijgewerkt? En hier is het toch een winnaar per deel? Redunzl heeft dan gewonnen, gefeliciteerd.
Wat doen we met het punt voor Horsell Common, want dat was inderdaad correct!

De eerste foto bevatte de Time Machine, naar het boek van HG Wells, de tweede foto was uit War of the Worlds met Tom Cruise, ook naar het boek van HG Wells
Maar in het boek landden de Martians in Horsell Common

De opgave was mede te danken aan Jeff Wayne, wiens album ik aan het luisteren was toen ik een nieuwe opgave zocht
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_74279442
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Is de wiki bijgewerkt? En hier is het toch een winnaar per deel? Redunzl heeft dan gewonnen, gefeliciteerd.
Wat doen we met het punt voor Horsell Common, want dat was inderdaad correct!

De eerste foto bevatte de Time Machine, naar het boek van HG Wells, de tweede foto was uit War of the Worlds met Tom Cruise, ook naar het boek van HG Wells
Maar in het boek landden de Martians in Horsell Common

De opgave was mede te danken aan Jeff Wayne, wiens album ik aan het luisteren was toen ik een nieuwe opgave zocht
[ afbeelding ]
thanks
mooie opgave, vermoedde al dat het iets heel bekends zou zijn maar 'War of the Worlds' had ik niet verwacht

ik tel het laatste punt wel bij deel 33, zal vanavond de wiki bijwerken
pi_74279449
Komt er een nieuwe opdracht?
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts.
- Bertrand Russell
pi_74279476
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:39 schreef newClear het volgende:
Komt er een nieuwe opdracht?
eh ja, zal even zoeken
pi_74279896
volgende, wat en waar:

FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 november 2009 @ 16:20:11 #8
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_74280685
Mount Vernon, Virginia, USA
Oude landgoed van George Washington.

Weet je zeker dat deze niet eerder is geweest?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 november 2009 @ 16:23:44 #9
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_74280820
Google Earth Quiz - Wereld Editie # 33
Jawel dus, door mij geplaatst (daarom herkende ik hem ook direct)
Blijkbaar is de opgavelijst niet goed bijgewerkt
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 november 2009 @ 16:24:35 #10
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_74280848
Ohnee, natuurlijk niet, want die zat in deel 33

Doe maar een nieuwe redunzl
pi_74281100
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ohnee, natuurlijk niet, want die zat in deel 33

Doe maar een nieuwe redunzl
ik heb idd in de wiki opgavenlijst gekeken maar niet in deel 33,
ga een nieuwe zoeken
pi_74281325
2e poging, wat en waar?

pi_74282633
het is iets op een berg....
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_74297445
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Mount Vernon, Virginia, USA
Oude landgoed van George Washington.

Weet je zeker dat deze niet eerder is geweest?
Ja, zeker weten...die heb ik toen gevonden
pi_74297599
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:32 schreef redunzl het volgende:
Martians landed here in HG Wells novel The War of the Worlds, they landed in an open area of Horsell Common surrounded by large sandpits, this is the exact location of those pits.

Horsell Common, UK

Toch engeland... de stukken land linksboven deden me al daaraan denken maar de kleuren wijken nogal af van de rest van UK.
Paar minuten geleden...Toeval???

FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 november 2009 @ 22:42:57 #16
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_74298388
Yes! Ze gaan weer een optreden doen volgend jaar?
Ik baalde zo dat ik het had gemist afgelopen juni

Overigens, Google Ads halen steekwoorden uit de site, dus is geen toeval
pi_74299084
Grappig....
Wat voor optreden...of is dat een domme vraag
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 november 2009 @ 10:18:59 #18
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_74307805
Jeff Wayne bracht gebaseerd op War of the Worlds dit album uit in 1978, een musical version. Met onder meer Richard Burton, Justin Hayward, Christ Thompson en Julie Covington.
Je kent misschien de cover van de LP/CD wel:

Of anders het openingsnummer, The Eve of the War:

In 2006 zijn ze begonnen met een live-show hiervan op poten te zetten, vanwege de enorme populariteit.
Eerst alleen een tour in de UK, daarna de USA, en vorig jaar dus Europa, waaronder Nederland eind juni. Ik kon toen helaas niet. Heb wel de DVD in huis

Hier live (van de DVD):
pi_74316787
Ja...nou ik het hoor...ik ken het inderdaad. Goede muziek!
Maar de hoes zegt me niks.
pi_74324682
Mooi, het ''nummer" was bekend, maar die live uitvoering...fantastisch!

Heb je al kaarten voor 25 nov. 2010, let op waar je ze besteld, er zijn enorme prijsverschillen. Amsterdam Arena van 66,- tot 109,-
Op 26 november 2010 in Merksem, Belgie rond de 70,-
pi_74341774

Ještěd, Tsjechie

The dominant feature of Liberec is the 1012-metre high Ještěd Mountain, atop which is the remarkable silhouette of a television transmission tower and mountain hotel. This unusual structure also required unusual building procedures, some of which were tried out in practice for the very first time. The designer of the project was architect Karel Hubáček. The building has won a great many awards for its originality, for example it is a national cultural monument and the Building of the 20th Century, with efforts now being made to have it listed as a UNESCO monument. There is a wonderful view of the surrounding area from the top of the mountain, which can be reached on foot or by cable car. Meanwhile, the slopes of Ještěd Mountain offer ideal conditions for winter and summer sports and so it comes as no surprise that the place is a magnet for tourists all year round.
pi_74343218
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 10:10 schreef Maizena het volgende:
[ afbeelding ]

Ještěd, Tsjechie

The dominant feature of Liberec is the 1012-metre high Ještěd Mountain, atop which is the remarkable silhouette of a television transmission tower and mountain hotel. This unusual structure also required unusual building procedures, some of which were tried out in practice for the very first time. The designer of the project was architect Karel Hubáček. The building has won a great many awards for its originality, for example it is a national cultural monument and the Building of the 20th Century, with efforts now being made to have it listed as a UNESCO monument. There is a wonderful view of the surrounding area from the top of the mountain, which can be reached on foot or by cable car. Meanwhile, the slopes of Ještěd Mountain offer ideal conditions for winter and summer sports and so it comes as no surprise that the place is a magnet for tourists all year round.
helemaal goed!

Maizena 1

Wat is er langsgekomen in dit topic:
Ještěd hotel, Tsjechie
pi_74344354
Ook iets met een mooi uitzicht...

Wat en waar...

pi_74347125
hoog en droog

House In The Clouds
Uplands Rd, Thorpeness, Leiston, IP16, United Kingdom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo