quote:
Ze heeft met schaatster Elma de Vries. Deze bron is niet heel duidelijk hoor. Maar ze zei het gister ook op tvquote:TILBURG - Een goede vriendin van Ireen Wüst werkt in Tilburg als fysiotherapeut in het nieuwe sportmedische centrum. "Om daar te komen moet ze door dezelfde deur als de ijsbaan en dan ziet ze mijn naam daar staan.
Voor haar is dat iedere keer weer een bijzondere ervaring. Wat dat betreft ben ik blij dat ik inmiddels in Heerenveen woon", zegt de olympisch kampioene van Turijn 2006 op de 3000 meter.
Voor de schaatsster zelf had het niet zo nodig gehoeven dat er in Tilburg een ijsbaan naar haar vernoemd is. Niet nu al althans. "Moet je voor zoiets niet dood zijn dan?", was haar eerste reactie toen de Tilburgse sportwethouder Jan Hamming twee jaar geleden op een zomerse dag in haar geboorteplaats Goirle op de koffie kwam om het idee van een Ireen Wüst IJsbaan te bespreken. "Maar hij zei dat ik al zoveel gepresteerd heb en dat je voor altijd olympisch en wereldkampioen blijft. 'En wat als ik de komende jaren geen deuk in een pakje boter rijd?', vroeg ik. Dat zou hem niet van gedachten doen veranderen."
Na een maand bedenktijd en gesprekken met haar ouders en haar coach Gerard Kemkers was ze er nog niet uit. "Uiteindelijk heb ik het beschouwd als een grote eer, nog mooier dan dat er een straat naar je wordt vernoemd. Als ik zou weigeren, zou ik er spijt van krijgen, zei iedereen. Ik blijf het wel 'de ijsbaan in Tilburg' noemen, want mijn eigen naam krijg ik niet over mijn lippen."
In Goirle is inmiddels de Ireen Wüst Trofee in het leven geroepen. Eind dit jaar wordt deze tweejaarlijkse sportprijs voor het eerst uitgereikt. Afgesproken is dat de naamgeefster hem zelf nooit zal winnen, zelfs niet als ze straks in februari in Vancouver opnieuw olympisch kampioen wordt. En dat is wel het doel, liefst op de 1500 meter. Na twee kwakkeljaren steekt ze op alle fronten lekker in haar vel. Sinds mei heeft ze een 'heel leuke vriendin' en 'mijn lichaam doet op het ijs weer wat mijn hoofd wil'.
Als Wüst zaterdag in Tilburg arriveert om de opening van de baan te verrichten, komt ze rechtstreeks uit Erfurt. Daar in voormalig Oost-Duitsland ligt een andere baan die vernoemd is naar een schaatster, de Gunda Niemann-Stirnemann Halle. "Voor mij is dat vooral een prachtige trainingslocatie. Ik sta er niet zo bij stil dat Gunda een topschaatsster was", zegt Wüst resoluut.
Ja, sorry. Ik had net deze op gemaakt en wilde m linken in de laatste post, maar toen ik op invoeren klikte, bleek jij me net 1sec te snel af. Dit topic was al open toenquote:Op zondag 1 november 2009 12:04 schreef Sitethief het volgende:
Uhm, ik had er ook een geopend aangezien ik hem gesloten had.....
Hoezo sorry?quote:Op zondag 1 november 2009 12:08 schreef Sitethief het volgende:
Doelgroeper? Sorry?
Dat is nog best moeilijk te vinden, tis blijkbaar geen wereldnieuws. Wel grappig hoe in het artikel het weer goed in vel zitten/schaatsen subtiel wordt gelinkt aan de vriendin.quote:Op zondag 1 november 2009 12:12 schreef Qebbel het volgende:
Ze heeft met schaatster Elma de Vries. Deze bron is niet heel duidelijk hoor. Maar ze zei het gister ook op tv.
Ik snap niet wat jij bedoelt met Doelgroep?quote:
enquote:‘Alle lesbische vrouwen zijn eigenlijk biseksueel’, stelde Beatrijs aan het begin van deze toch al zo onzeker stemmende eeuw, en je moet niet gek opkijken als een ogenschijnlijk proto-potje de volgende dag weer een vent heeft.
quote:‘Voor meisjes is gezinsvorming veel bevredigender dan het vervullen van romantische idealen. Daarom moeten ze niet te jong worden aangemoedigd om voor een lesbische levensstijl te kiezen.’
Ja, idd. Mijn radar sloeg ook meteen wild uitquote:Op zondag 1 november 2009 12:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is nog best moeilijk te vinden, tis blijkbaar geen wereldnieuws. Wel grappig hoe in het artikel het weer goed in vel zitten/schaatsen subtiel wordt gelinkt aan de vriendin.
Maar even serieus. Wie dacht het nou niet vanaf de eerste keer dat Wust op tv kwam?
quote:Nu heeft het lesbisch oog de neiging in nagenoeg iedereen een medelesbienne te herkennen (Ireen Wüst maakte de vergissing op enigszins vastberaden wijze te juichen om haar Olympische record en hupsakee, daar hingen wij alweer in de lantarenpalen met onze regenboogvlaggetjes)
quote:Op zondag 1 november 2009 12:33 schreef Vanyel het volgende:
Doelgroep is een vrouw die op vrouwen valt. Nietdoelgroep is visite![]()
Mijn schatje komt (al googlend naar Ireen Wust) met dit leuke verhaal over Beatrijs Ritsema.
Een heel oud stuk, maar wat is zij toch onvoorstelbaar simpel.
[..]
en
[..]
Moest jij ook zo hinniken om wat dat mens over de regenboogvlaggetjes zegt?quote:Op zondag 1 november 2009 12:37 schreef Qebbel het volgende:
[..]
![]()
Dat stuk kwam ik gister ook tegen tijdens het 'ireen wust lesbisch' googlen!!
Ja hilarisch!quote:Op zondag 1 november 2009 12:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Moest jij ook zo hinniken om wat dat mens over de regenboogvlaggetjes zegt?
Ik net pas een half uurtje wakker, gigantisch leuke avond gehad gisteren, maar jezus mijn hoofd!quote:Op zondag 1 november 2009 12:55 schreef Vanyel het volgende:
Oh hier ook hoor. Op tijd opgestaan om te gaan sporten, maar kon het toch ff niet aan vanmorgen.
Geen pijnstillers, gaat vanzelf wel overquote:Op zondag 1 november 2009 13:04 schreef Vanyel het volgende:
Wat heb je voor fijns gedaan (behalve hopelijk vanmorgen een set pijnstillers slikken)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |