abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 november 2009 @ 00:51:26 #51
215192 iPat
Falling feels like flying
pi_74803723
Okee, mijn volledige review na 2x beluisteren:

Music Again:

Knipoog naar de jaren '70 en '80. Rocksound van de jaren 70' met de electro geluiden uit de jaren 80'. Ik moet wel toegeven dat het falsetto stukje teveel op Mika lijkt, en dat de refreinen sprekend Queen zijn. Al met al een leuke opener voor het album, maar dit nummer vind ik iets te speels voor iemand als Adam. En ja, ik weet dat het nummer geschreven is door de zanger van The Darkness.

For Your Entertainment:

Terecht de eerste single van het album. Verreweg het meest commercieel en mainstream van alle nummers, en hiermee schrikken ze degenen die nog nooit van Adam hebben gehoord (nog) niet af. Ik moet toegeven dat de beat zeer aanstekelijk is, en dat Adam's stem wel past bij zo'n nummer. Productie van Dr. Luke is wel top.

Whataya Want From me:

Dit nummer vond ik eerst wel wat hebben. Maar na een paar keer luisteren merkte ik dat het nummer vrij weinig kracht heeft. In tegenstelling tot alle andere nummers vind ik het een erg simpele productie, hoewel het een goede tekst heeft, en Adam het erg goed zingt. Het refrein vind ik op een rare manier erg passen bij de theme van een Japanse anime.

Strut:

Beetje hetzelfde principe als FYE. Hoewel er in dit nummer meer afwisseling is. Verder vind ik dit nummer niet zo heel boeiend om eerlijk te zijn.

Soaked:

MUSE! Dit nummer begint met een hele mooie Middle-East achtige sfeer, maar daarna is het op en top Muse, met in plaats van Matt Bellamy Adam Lambert. Hele dromerige, theatricale zang, met wat klassieke invloeden. Het is duidelijk dat Adam fan is van Muse.

Sure Fire Winners:

Wauw. Ik zou zeggen, Daft Punk gaat de rock kant op? Wat mij betreft het meest vernieuwende nummer van het album. Refreinen zijn good ol' rock, maar de coupletten kan je het best beschrijven als 'robotic'. Synths, vocoders, volgens mij heeft de productie alles uit de kast gehaald. Wat mij betreft één van de beste nummers, mede dankzij Adam's zang.

A Loaded Smile:

Nummer met een ambient-feeling. Eén van de rustigere nummers van het album, maar dit nummer kabbelt maar een beetje verder op hetzelfde tempo. Bovendien vind ik de 'Wah Wah' solo halverwege een beetje lachwekkend.

If I Had You:

Een nummer wat je waarschijnlijk had gehoord in een discotheek 20 jaar geleden. Dit nummer zou het in clubs heel erg goed doen. Maar het nummer heeft uit zichzelf niet veel bijzonders.

Pick U Up:

Ik vind dit persoonlijk een vullertje voor het album. Nergens wordt het erg spannend, maar het wordt ook nergens saai. Lach op het einde, wtf?

Fever:

Ik beschouw Adam Lambert best wel als de mannelijke variant van Lady Gaga, dus het is dan ook niet verwonderlijk dat zij hem een eigen demo heeft gegeven. Maargoed, het nummer is typisch Gaga, strakke productie met een tekst die waarschijnlijk beter niet gehoord kunnen worden door jonge luisteraars. Minpuntje van het nummer is dat de karakteristieke stem van Adam een beetje geneutraliseerd wordt door het nummer.

Sleepwalker:

Ryan Tedder is de man. Als hij maar beseft dat hij soms beter nummers voor zichzelf kan houden, want Onerepublic's nieuwe album is een tegenvaller. Het nummer heeft de bekende Ryan Tedder-drumpatroon, en samen met de strijkers, piano en Adam's zang zorgt dit ervoor dat dit best wel een meesterwerkje is. Het hele nummer heeft een bepaalde duistere sfeer over zich heen (dankzij de sombere tekst ook natuurlijk), en dat is de kracht van het nummer. De gitaarsolo halverwege is een geniale zet geweest. Mijn favoriete nummer van het album.

Aftermath:

Heel erg rock, maar dat is ook alles. Rustige coupletten, explosieve refreinen. Dit nummer was misschien beter geweest voor een vrouwelijke rocker, want ik heb bij dit nummer het idee dat zijn stem niet helemaal tot zijn recht komt in dit nummer.

Broken Open:

Wat is dit? Radiohead meets Goldfrapp? Afsluiter van het album, en het nummer heeft een zweverige en dromerige sfeer over zich heen. De manier hoe Adam zingt en hoe het wordt begeleidt zorgt ervoor dat dit een vreemde eend in de bijt is op het album, maar het is wel een van de betere nummers. Management heeft er goed aan gedaan om dit als de afsluiter van het album te benoemen.

*Time For Miracles:

Na alle nummers gehoord te hebben, vraag ik me dan eigenlijk af wat dit nummer op het album doet(weliswaar als bonus track, maar toch). Dit heeft een hele simpele, maar mooie tekst, en Adam's zang(vooral in de coupletten) is ontroerend. Het bombastische gedeelte aan het eind is heel goed in elkaar gezet, met het strijkorkest en Adam's rock wails.
Als soundtrack van de film, prima. Als nummer op het album, minder geslaagd.

Conclusie:

Ik had vooraf geen verwachtingen opgesteld, aangezien het toch alleen maar tegen kan vallen als je teveel verwacht. Maar ik moet zeggen, voor een runner-up van American Idol, die maar 4 maanden de tijd had om een album te produceren, is dit een heel goed album. Sowieso qua productie is het top, maar blijkbaar heeft Adam zoveel vocale talent dat de producers elke richting met hem op kunnen gaan. Niet alle nummers zijn even sterk, maar dat is mijn mening. Maar voor een debuutalbum, is dit zeer geslaagd, en ik weet zeker dat er nog vele albums komen.
It's never over..
my kingdom for a kiss upon her shoulder..
It's never over..
all my riches for her smile when I slept so soft against her..
pi_74837770
Vind het ook catchy liedjes allemaal. Ben er best blij mee eigenlijk.

En SOAKED! Kom net terug van een Muse concert dus ben nog helemaal in de rock stemming.
  zondag 22 november 2009 @ 18:30:43 #53
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_74913408
sure fire winners is wel gaaf idd....

Maarja, ik vind het toch allemaal wel een beetje minder dan ik gehoop had,
Moet hem nog eens goed luisteren...
  ESF Reporter zondag 22 november 2009 @ 20:04:17 #54
87554 Cee
Welluk?
pi_74916486
Mijn Kris Allen cd is gisteren binnengekomen. Hij is leuk! Beetje te veel heartbreak-liedjes voor een happily married man, maar het is een aangenaam schijfje. Ik kijk echter nog meer uit naar Adam's cd. Hopelijk komt ie over een week binnen.
pi_74921905
Het album is inmiddels al op het net te vinden voor de mensen die niet kunnen wachten!
pi_74925090
Oh ja, op facebook en ik luister er iedere dag naar. Op 2 nummers na vind ik ze allemaal geweldig.
Vanacht de AMA's. Dus morgen zijn er hopelijk filmpjes met zijn optreden van FYE, ben benieuwd.
Heb al allerlei voorstukjes gezien van de repetities en van het maken van zijn clip. Het ziet er allemaal erg hot en sexy uit.
  zondag 22 november 2009 @ 22:47:44 #57
215192 iPat
pi_74925200
Album van Kris krijgt van verschillende bladen een rating van 2,5 / 5.
Album van Adam daarentegen een rating van 4 / 5
It's never over..
It's never over..
  maandag 23 november 2009 @ 05:03:28 #58
215192 iPat
pi_74930525
Auch...Adam ging gruwelijk de mist in bij zijn performance tijdens de AMA's.
It's never over..
It's never over..
  ESF Reporter maandag 23 november 2009 @ 07:33:33 #59
87554 Cee
Welluk?
pi_74930809
...Maar jammer genoeg is 'men' te druk bezig met het feit dat het te sexual en disgusting etc. was en wordt het optreden daarom neergesabeld.
Als ze het dan toch gaan neersabelen, begin dan eerst met de zang die echt niet goed was, het gehaaste, het geluid. Teleurstellend. Oh ja en hij zoent met een kerel aan het eind. Maar dat vond ik bij lange na niet het meest schokkende aan het optreden. Het is zeg maar net zo schokkend als Britney Spears die een heel concert volplaybackt. Je verwacht het van haar (maar ze schijnt er keer op keer mee weg te kunnen komen).
  maandag 23 november 2009 @ 10:39:23 #60
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_74933257
quote:
Op maandag 23 november 2009 07:33 schreef Cee het volgende:
...Maar jammer genoeg is 'men' te druk bezig met het feit dat het te sexual en disgusting etc. was en wordt het optreden daarom neergesabeld.
Als ze het dan toch gaan neersabelen, begin dan eerst met de zang die echt niet goed was, het gehaaste, het geluid. Teleurstellend. Oh ja en hij zoent met een kerel aan het eind. Maar dat vond ik bij lange na niet het meest schokkende aan het optreden. Het is zeg maar net zo schokkend als Britney Spears die een heel concert volplaybackt. Je verwacht het van haar (maar ze schijnt er keer op keer mee weg te kunnen komen).
Ik heb het net op YouTube gekeken, hoewel de kwaliteit nogal schokkerig was, dus volgens mij heb ik een en ander gemist. Ik was namelijk niet zo geschokt ofzo. Ja,. over de zang wel, ernstig geschokt zelfs, want dat klonk niet als Adam Lambert, die normaal gesproken fenomenaal zingt!

Verder denk ik dat ie een beetje tevee fan is van Lady GaGa. Die houdt ook nogal van shockeren, en ik vind de produkties van haar muziekoptredens wel erg geslaagd. Ik denk dat Adam ook zoiets heeft geprobeerd. Het kan mij niet zoveel schelen als ie een vent vol op de bek pakt hoor, of vrij suggestief seksuele handelingen verricht op toneel. Daar moet je dan weer conservatief amerikaan voor zijn om daar standaard tegen te ageren denk ik. In Europa zijn ze wel wat meer gewend.

Totaal verbijsterd ben ik overigens door commentaren op YouTube zoals deze:
quote:
God what a mess....I cannot believe we have sunk to this level of terrible no-talented garbage in the entertainment world. A sure sign that the Jewish formulaic pop-singer shit is DEAD. By the way, this no talented excuse for humanity is a Jew.....they control entertainment...a la disasterous results.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_74944214
Vreselijke performance zeg. Heel Teleurstellend. Je zou inderdaad bijna denken dat ie wil copieeren wat Gaga ook doet. Zoiets van, dat kan ik ook maar hij gaat hier enorm de mist mee in.
Te gehaast, slechte zang, te veel show en te weinig goede zag. En overal waar TE voor staat is niet goed! Less is more zeggen ze altijd, dat heeft ie alleen niet begrepen. Jammer, jammer, gauw vergeten maar weer. Hopelijk zingt ie bij Latterman vanavond weer zolas we van hem gewend zijn.
pi_74944933
De zang was niet geweldig, maar wat een lekkere show! Ik vond het erg entertaining.

Hij heeft aangegeven vanavond bij Letterman een ander nummer te zingen waarbij hij een heel andere kant van zichzelf laat zien. Dan zal de nadruk wel weer op zijn stem liggen, dus ik zou me niet teveel zorgen maken.
pi_74945535
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:11 schreef dutchie88 het volgende:
De zang was niet geweldig, maar wat een lekkere show! Ik vond het erg entertaining.

Hij heeft aangegeven vanavond bij Letterman een ander nummer te zingen waarbij hij een heel andere kant van zichzelf laat zien. Dan zal de nadruk wel weer op zijn stem liggen, dus ik zou me niet teveel zorgen maken.
Precies! Ik kan het wel waarderen dat ie zo ver gaat.. Van de zang weet ik toch wel dat het goed zit. Lekker shockeren dat Amerika Adam!
  maandag 23 november 2009 @ 19:43:14 #64
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_74946063
Is dat Letterman ergens te kijken voor ons hier?
  ESF Reporter maandag 23 november 2009 @ 19:44:01 #65
87554 Cee
Welluk?
pi_74946091
Oh ik wist niet dat ie vanavond bij Letterman komt! Dat wordt hier op Het Gesprek uitgezonden (we liggen wel een week of 2 achter) dus binnenkort kunnen we 't hier op tv zien. Hoeven we niet te youtuben.
pi_74946604
Ik lees net dat hij ‘Whataya Want From Me’ gaat zingen bij Letterman. Uitgerekend het enige nummer dat ik echt niet leuk vind.

Nou ja, misschien is het live wel te pruimen.
  ESF Reporter maandag 23 november 2009 @ 19:59:29 #67
87554 Cee
Welluk?
pi_74946673
Oh Adam, Whataya Want From Me. Jammer.
Hij gaat volgende week trouwens optreden bij Good Morning America. Kunnen we dat ook toevoegen aan 't lijstje.
  maandag 23 november 2009 @ 20:03:28 #68
202348 Susi
Temple of Love
pi_74946824
Soaked is een mooi en fijn nummer zeg
  maandag 23 november 2009 @ 20:05:44 #69
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_74946903
quote:
Op maandag 23 november 2009 19:28 schreef NoNickOne het volgende:

[..]

Precies! Ik kan het wel waarderen dat ie zo ver gaat.. Van de zang weet ik toch wel dat het goed zit. Lekker shockeren dat Amerika Adam!
Precies!!! Dat stelletje conservatieve homofoben mag stevig aangepakt worden hoor.
Kust Britney met Madonna, en alle kerels vinden het supergeil, kust Adam met een van de zangers dan is het een schande. Hoe hypocriet kun je zijn!!

Wat ik wel erg vind zijn de ronduit racistische opmerkingen die bij de commentaren staan, net zoals ik die hierboven ergens heb gequote, daar kan ik echt onpasselijk van worden.

In Europa zou hij in ieder geval een stuk minder controverse oproepen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_74952565
Ik vond het wel een gaaf optreden eigenlijk. Het paste wel bij het nummer.

Ik vind Whattaya Want From Me ook weinig aan.
pi_74953511
quote:
Op maandag 23 november 2009 20:05 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Precies!!! Dat stelletje conservatieve homofoben mag stevig aangepakt worden hoor.
Kust Britney met Madonna, en alle kerels vinden het supergeil, kust Adam met een van de zangers dan is het een schande. Hoe hypocriet kun je zijn!!

Wat ik wel erg vind zijn de ronduit racistische opmerkingen die bij de commentaren staan, net zoals ik die hierboven ergens heb gequote, daar kan ik echt onpasselijk van worden.

In Europa zou hij in ieder geval een stuk minder controverse oproepen.
Misschien is dit juist wel waar Adam op uit was. En hoort dit mij zijn plan om de wereld te veroveren!
pi_74954392
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:01 schreef NoNickOne het volgende:

[..]

Misschien is dit juist wel waar Adam op uit was. En hoort dit mij zijn plan om de wereld te veroveren!
Ik denk dat hij ontzettend geniet van alle geschokte reacties. Hij speelt gewoon een spelletje met ze.
  maandag 23 november 2009 @ 23:25:25 #73
215192 iPat
pi_74954502
We moeten natuurlijk wel denken dat het Amerika is, het land waar je $400.000.000 krijgt als je je hand verbrandt aan een hete kop koffie. Amerika is conservatief. 60% van de bevolking zal waarschijnlijk homofobe gevoelens hebben. Wat Adam heeft gedaan, is rebels, controversieel en tegen de menigte in. Dat was ook zijn bedoeling. Ik heb het idee dat hij zich in het rijtje wil werken van Elvis, Madonna, MJ, Prince, David Bowie etc. Wat mij betreft zou het zo kunnen gebeuren, maar hij moet als beginnend artiest vind ik toch wel voorzichtig zijn met zijn acties. Het zou me niet eens verbazen dat hij zover gaat, dat er een aanslag op hem gepleegd wordt.

Maar goed. Zijn performance op de AMA was niet alledaags. Het belangrijkste, en ook jammerste, was dat zijn zang echt verschrikkelijk was.

PS: Adam was vandaag zoekresultaat #1 op Google
It's never over..
It's never over..
pi_74954826
quote:
Op maandag 23 november 2009 23:25 schreef iPat het volgende:
Het zou me niet eens verbazen dat hij zover gaat, dat er een aanslag op hem gepleegd wordt.
Zo ver zal het niet gaan denk ik.

Het is jammer dat zijn zang niet goed was ja, maar toch zijn veel media lovend over gisteravond. Hij heeft zich toch mooi in de spotlight weten te werken. En hij heeft nu nog zat kansen om te bewijzen dat hij een geniale zanger is.

Ik ben vooral benieuwd hoe het buitenland op hem gaat reageren en dan met name Engeland.
pi_74955202
Ik denk en hoop nog steeds dat Adam echt gigantisch groot kan worden! En dit soort keuzes onderscheiden hem juist van de anderen. Er gaan nog zoveel mooie dingen komen met de beste man!

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2009 23:45:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')