Ik zie liever helemaal niemand in die rolquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:54 schreef remlof het volgende:
Ik denk dat ie een stuk minder op tv komt als EU-president.
En toch zie ik liever Verhofstadt in die rol.
Jij ziet liever dat de wereldpolitiek alleen bepaald wordt door China en de VS die schijt hebben aan onze belangen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik zie liever helemaal niemand in die rol
Gelukkig lijkt het er op dat er eindelijk verbetering in zit door Obama/Hillaryquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij ziet liever dat de wereldpolitiek alleen bepaald wordt door China en de VS die schijt hebben aan onze belangen?
en daarvoor ben jij van plan je soevereiniteit op te geven?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Jij ziet liever dat de wereldpolitiek alleen bepaald wordt door China en de VS die schijt hebben aan onze belangen?
Alles voor het liberalismequote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:57 schreef remlof het volgende:
[..]
wat nou soevereiniteit... als er 1 land ultiem afhankelijk is van andere landen is het wel nederlandquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:58 schreef Dibble het volgende:
[..]
en daarvoor ben jij van plan je soevereiniteit op te geven?
Jazeker, want een kutlandje als Nederland heeft in z'n eentje helemaal niks in de melk te brokkelen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:58 schreef Dibble het volgende:
[..]
en daarvoor ben jij van plan je soevereiniteit op te geven?
en dit ook.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Jazeker, want een kutlandje als Nederland heeft in z'n eentje helemaal niks in de melk te brokkelen.
En jij denkt dat een EU-president daar verandering in gaat brengen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Jazeker, want een kutlandje als Nederland heeft in z'n eentje helemaal niks in de melk te brokkelen.
1 Europa is machtiger dan 1 landje van 16 miljoen man jaquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En jij denkt dat een EU-president daar verandering in gaat brengen?
Ja. En een EU minister van buitenlandse zaken.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En jij denkt dat een EU-president daar verandering in gaat brengen?
Waardoor 16 miljoen weer verbleekt bij zo'n 500 miljoenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
1 Europa is machtiger dan 1 landje van 16 miljoen man ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontwikkelingshulp. Weet iemand wat Nederland aan de EU doneert?
Jongens, denk na! Europa wil ons vast niet omdat wij o zo'n leuk landje zijn. We hebben welk de grootste portemonnee ja."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
zit dat calimero klaag- en jankgedrag in onze genen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:06 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Waardoor 16 miljoen weer verbleekt bij zo'n 500 miljoen
Ik ben niet anti-EU ofzo. Harmonisatie wat betreft wet- en regelgeving vind ik super. Echter sommige dingen vind ik gewoon ergens een beetje te ver gaan.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zit dat calimero klaag en jankgedrag in onze genen?
Vertel dat maar eens aan de bevoking van de verse EU-landen. Die klagen steen en been over de torenhoge prijzen sinds de aansluiting. Niets is meer vanzelfsprekend zoals gratis onderwijs, gezondheidszorg en openbaar vervoer. Maar daar liggen de belangen natuurlijk nietquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Verdere Europese eenwording is absoluut hard nodig.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:07 schreef phpmystyle het volgende:
Nee, we zijn vrij onmisbaar voor de EU als doorvoerland. En we stonden aan de wieg van de EU (toen nog EGKS).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontwikkelingshulp. Weet iemand wat Nederland aan de EU doneert?
Jongens, denk na! Europa wil ons vast niet omdat wij o zo'n leuk landje zijn. We hebben welk de grootste portemonnee ja.
Jeetje wat stom zeg van die verse EU-landen, niets hebben ze geleerd van de Oost- en West-Duitsland hereniging.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:10 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
Vertel dat maar eens aan de bevoking van de verse EU-landen. Die klagen steen en been over de torenhoge prijzen sinds de aansluiting. Niets is meer vanzelfsprekend zoals gratis onderwijs, gezondheidszorg en openbaar vervoer. Maar daar liggen de belangen natuurlijk niet
Dat we onmisbaar zijn we geloof ik wel ja, vooral op financieel gebied. Waar het mij om draait is dat we over een tijdje hier niets meer te zeggen hebben, alles wordt immers in Brussel geregeld. En Nederland loopt overal vooraan milieu, ontwikkelingshulp, miljarden euro's naar de EU. En terwijl Duitsland 6 keer zo weinig betaald. En ik geloof niet dat JP nou de geschikte man is om de Nederlandse belangen te behartigen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, we zijn vrij onmisbaar voor de EU als doorvoerland. En we stonden aan de wieg van de EU (toen nog EGKS).
Veel, want onze parlementariėrs weten precies wat er wel en niet op landelijk niveau geregeld kan worden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:13 schreef Alex_Jones het volgende:
Wat voor zin heeft het nog dat onze parlementariėrs wetten maken, als de Europese wetten daarboven staan?
CO2 reductie moet wel op europees niveau willen we daadwerkelijk wat bijdragen. En als wij daar wat meer aan bijdragen hebben de oosteuropese landen met hun oude industrie wat meer tijd om die industrie te moderniseren en hoeven wij er minder geld in te pompen.quote:Economische samenwerking is oké, maar komt niet met voorschriften over hoe krom een banaan mag zijn. En vertel ons niet hoe wij CO2 moeten reduceren of in wat voor auto we moeten rijden.
Den Haag ook, maar die komen uit verschillende provincies ipv uit verschillende landen.quote:Brussel is bovendien vergeven van de lobbyisten, dus betrouwbaarheid ontbreekt ook.
Alsof de europese overheid ook maar iets aan onze belangen doet. Het geld wat wij verdienen gaat toch niet naar onszelf, maar naar landen die corrupt en arm zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach gossie, ik denk ook dat Den Haag niet altijd die beslissingen neemt die het beste zijn voor Gelderland, maar toch ben ik niet voor afscheiding van mijn provincie omdat ik denk dat we als onderdeel van Nederland beter af zijn. En dat geldt mijns inziens ook voor Nederland als onderdeel van de EU.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat we onmisbaar zijn we geloof ik wel ja, vooral op financieel gebied. Waar het mij om draait is dat we over een tijdje hier niets meer te zeggen hebben, alles wordt immers in Brussel geregeld. En Nederland loopt overal vooraan milieu, ontwikkelingshulp, miljarden euro's naar de EU. En terwijl Duitsland 6 keer zo weinig betaald. En ik geloof niet dat JP nou de geschikte man is om de Nederlandse belangen te behartigen.
Ik dacht ook bijna zo na het lezen van de website van Groenlinksquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ach gossie, ik denk ook dat Den Haag niet altijd die beslissingen neemt die het beste zijn voor Gelderland, maar toch ben ik niet voor afscheiding van mijn provincie omdat ik denk dat we als onderdeel van Nederland beter af zijn. En dat geldt mijns inziens ook voor Nederland als onderdeel van de EU.
Ik ben geen GLer, maar ik kies voor een krachtig Europa dat onze belangen kan behartigen op het wereldtoneel. En ik ben best bereid daar een prijs voor te betalen omdat ik er van overtuigd ben dat als we ervoor zouden kiezen om ons te isoleren we op den duur veel en veel slechter af zullen zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik dacht ook bijna zo na het lezen van de website van GroenlinksDus jij kiest voor een Nederland met hoge belastingen op het milieu, een nieuwe lading buitenlanders, je kan er als de donder op zeggen dat Turkije zich ook bij de EU gaat vervoegen. En voor een Nederland waar wij niets meer te zeggen hebben.
Eu beter? Op welke punten?
Klinkt rooskleurig.
d66 dus, en wat gaat er nu niet goed wat bij een grote sterke eu wel goed zou gaan? De laatste jaren zijn het ons toch ook prima vergaan. Vroeger konden we het, dus nu ook wel. Gewoon economische samenwerking, maar geen geheister over milieu, gekke conferenties, en generaal pardons die door Brussel toegekend worden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben geen GLer, maar ik kies voor een krachtig Europa dat onze belangen kan behartigen op het wereldtoneel. En ik ben best bereid daar een prijs voor te betalen omdat ik er van overtuigd ben dat als we ervoor zouden kiezen om ons te isoleren we op den duur veel en veel slechter af zullen zijn.
Want het Franse buitenlandbeleid verkopen als het onze is goed voor ons wil je zeggen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:00 schreef remlof het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |