abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74266064
Hé dames, ik vroeg het in het vorige topic al maar hoe zit het met de seks met je partner als je kind(eren) bij je in bed slapen?
pi_74266086
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hé dames, ik vroeg het in het vorige topic al maar hoe zit het met de seks met je partner als je kind(eren) bij je in bed slapen?
En jij kunt alleen in bed met je partner sex hebben?
pi_74266107
Heheh daar is antwoord op gegeven hoor
Volgens mij ik zelfs Dat je overal seks kan hebben. Niet alleen in bed.
En co sleepen kan ook zo dat je kindje niet letterlijk bij je in bed ligt maar in een eigen bedje naast het bed.
(dat heb ik dus ze slaapt bij mij in haar bedje maar wel direct tegen mijn bed)

En als een kindje slaapt merkt het toch niet veel Maar ik heb geen seksleven dus ik spreek niet uit ervaring
pi_74266202
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:46 schreef Pvoesss het volgende:
Heheh daar is antwoord op gegeven hoor
Volgens mij ik zelfs Dat je overal seks kan hebben. Niet alleen in bed.
En co sleepen kan ook zo dat je kindje niet letterlijk bij je in bed ligt maar in een eigen bedje naast het bed.
(dat heb ik dus ze slaapt bij mij in haar bedje maar wel direct tegen mijn bed)

En als een kindje slaapt merkt het toch niet veel Maar ik heb geen seksleven dus ik spreek niet uit ervaring
Oh, ok. Dacht dat co-sleeping betekent dat je kindje ook echt bij je in bed slaapt.
pi_74266245
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:45 schreef p_iglet het volgende:

[..]

En jij kunt alleen in bed met je partner sex hebben?
Kan me voorstellen dat je na de keukentafel, de bank en het toilet ook eens lekker in bed met elkaar wilt rollebollen.
pi_74266292
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:39 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Dat is niet waar, ik probeer het namelijk altijd en ik weet dat het er verkeerd uitkomt maar een betere manier heb ik gewoon niet voor ogen (daar hebben we al veel bewijs van..) over deze posts doe ik ook al zo lang. Ik zie dus ook vaak niet goed wat ik precies verkeerd doe als ik het post, totdat er reacties komen. En dan is het al te laat uiteraard maargoed, dit is volkomen offtopic..:+
Ok, sorry dan. Ik dacht dat je het wel wist, maar niet eens probeerde te verbeteren. Tof dat je het in elk geval probeert, jammer dat het nog niet zo lukt.
Gewoon op blijven letten dan, waar mensen op reageren. Dan moet je op een gegeven moment toch wel wat meer inzicht krijgen lijkt me?

En het is misschien wel offtopic, maar ik denk dat je ongenuanceerd uitdrukken wel mee helpt aan zo´n uit de hand gelopen discussie zoals hier net geweest is.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74266299
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oh, ok. Dacht dat co-sleeping betekent dat je kindje ook echt bij je in bed slaapt.
men neme een ledikant, sloopt daar de spijlen aan 1 kant vanaf, tada, co-sleeper
En bij ons zitten de spijlen erin dus ik til haar heel soms terug in bed als ze erg vast slaapt.
pi_74266381
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik heb wel wat afbeeldingen van co sleeping voor je eventueel?
pi_74266382
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:53 schreef tessie het volgende:

[..]

Ok, sorry dan. Ik dacht dat je het wel wist, maar niet eens probeerde te verbeteren. Tof dat je het in elk geval probeert, jammer dat het nog niet zo lukt.
Gewoon op blijven letten dan, waar mensen op reageren. Dan moet je op een gegeven moment toch wel wat meer inzicht krijgen lijkt me?

En het is misschien wel offtopic, maar ik denk dat je ongenuanceerd uitdrukken wel mee helpt aan zo´n uit de hand gelopen discussie zoals hier net geweest is.
Ik deed dus expres niet mee
En ik probeer het wel ja, af en toe zie je wel eens een 'wat vervelend voor je (empahtie) maar..' post van me. ziet er erg onnatuurlijk uit ik ben sociaal enigzins verknipt maar ben best aardig

En vaak is er natuurlijk een wedstrijdje wie er het grappigst en het lompst is en daar doe ik ook wel aan mee.. dan is het alleen nog uit te vinden wanneer dat juist niet te doen Ik ga ook niet voor de lol topics af om daar wat mensen even de grond in te boren en daarna weer te vertrekken zoals ik mensen vaak zie doen.
pi_74266383
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:14 schreef miss_sly het volgende:
En het gaat gewoon op de oude voet verder.

Ik krijg er gewoon steeds minder zin in om hier iets over mezelf en mijn manier van omgaan met Senna te posten. Het gaat steeds meer voelen als me kwetsbaarder opstellen dan ik wil zijn.

Mag ik als 'buitenstaander' even iets zeggen? Ik heb een paar keer op m'n handen moeten zitten tijdens dit topic, door jouw reacties.

Als lurker volg ik jullie babietjestopics en wat me sinds de geboorte van Senna opvalt is (zodra je op je welverdiende roze wolk belandde ) je/jullie manier van omgaan met Senna, de liefde en aandacht spat van m'n scherm en wat mij betreft had ze geen liefhebbender ouders kunnen treffen. Wellicht dat je daarom niet veel reacties krijgt want er valt niets op aan te merken.

Daarom vind ik het oprecht jammer dat juist jij nu zo onzeker overkomt en telkens de behoefte hebt je te verdedigen. Nérgens voor nodig, imo.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_74266400
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:53 schreef tessie het volgende:

[..]

she started the whole damn thing
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74266456
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:57 schreef Estrys het volgende:

[..]

Volgens mij waren we daar al over uit dat het allemaal verkeerd ging.
Kunnen we nu toch verder met het topic zoals het de bedoeling was
pi_74266459
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:57 schreef Estrys het volgende:

[..]

Egni, topickapers

Ik wilde het gezellig over AP hebben, maar men moet zonodig discussies voeren op een discussieforum

pi_74266466
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:57 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik deed dus expres niet mee
En ik probeer het wel ja, af en toe zie je wel eens een 'wat vervelend voor je (empahtie) maar..' post van me. ziet er erg onnatuurlijk uit ik ben sociaal enigzins verknipt maar ben best aardig

En vaak is er natuurlijk een wedstrijdje wie er het grappigst en het lompst is en daar doe ik ook wel aan mee.. dan is het alleen nog uit te vinden wanneer dat juist niet te doen Ik ga ook niet voor de lol topics af om daar wat mensen even de grond in te boren en daarna weer te vertrekken zoals ik mensen vaak zie doen.
Het is ook niet de bedoeling dat je je er zelf ongemakkelijk bij gaat voelen omdat het zo onnatuurlijk voelt natuurlijk. Maar ik denk dat het wel iets is om over na te denken, je hoeft niet zomaar op te geven omdat het tot nu toe misscihen nog niet helemaal gelukt is zoals je zou willen. Ik vind het in elk geval wel leuk om te horen dat je er wel mee bezig bent, want eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht.
Ik zou zeggen:
Vooral doorgaan
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74266485
hup, in de hoek met die hardnekkige volwassenen
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 00:04:15 #241
5428 crew  miss_sly
pi_74266511
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:57 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Mag ik als 'buitenstaander' even iets zeggen? Ik heb een paar keer op m'n handen moeten zitten tijdens dit topic, door jouw reacties.

Als lurker volg ik jullie babietjestopics en wat me sinds de geboorte van Senna opvalt is (zodra je op je welverdiende roze wolk belandde ) je/jullie manier van omgaan met Senna, de liefde en aandacht spat van m'n scherm en wat mij betreft had ze geen liefhebbender ouders kunnen treffen. Wellicht dat je daarom niet veel reacties krijgt want er valt niets op aan te merken.

Daarom vind ik het oprecht jammer dat juist jij nu zo onzeker overkomt en telkens de behoefte hebt je te verdedigen. Nérgens voor nodig, imo.
Dat is lief van je om te zeggen. Ik vind het gewoon een nare gewaarwording om zo bekritiseerd te worden (want zo voelt het) omdat ik het iets anders wil doen.

Ik snap alleen niet helemaal waarom je juist door mijn reacties dan op je handen moest zitten. zei ik zulke vreselijke dingen dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74266547
quote:
Op zondag 1 november 2009 00:02 schreef poemojn het volgende:
hup, in de hoek met die hardnekkige volwassenen
D & V trouwens
pi_74266559
da's dus een ander forum idd
pi_74266657
quote:
Op zondag 1 november 2009 00:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is lief van je om te zeggen. Ik vind het gewoon een nare gewaarwording om zo bekritiseerd te worden (want zo voelt het) omdat ik het iets anders wil doen.

Ik snap alleen niet helemaal waarom je juist door mijn reacties dan op je handen moest zitten. zei ik zulke vreselijke dingen dan?
Nee joh! Alleen kwam je zo onzeker over doordat je de behoefte had je te moeten verdedigen. En daar werd ik pissig van. Want jullie doen het imo fantastisch.
Trouwens, dat vind ik van alle moeders hier, kan niemand noemen waarbij ik zou twijfelen aan de liefde voor het kind. Maar elk kind, elke ouder is anders, gelukkig wel, maar daardoor zal er altijd discussie blijven.
En als het om kinderen gaat wil dat dus wel eens uit de hand lopen. Zolang het respect maar de overhand houdt.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 00:18:53 #245
5428 crew  miss_sly
pi_74266778
Bedankt!
En je hebt gelijk, en zou ik minder moeten doen. Maar wat ben je toch kwetsbaar als het om je kind gaat

En nu ga ik slapen en nog even knuffelen met mijn kind
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74267030

Slaap lekker!
  zondag 1 november 2009 @ 00:44:26 #247
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_74267247
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:24 schreef tessie het volgende:

[..]

Waarom vraag je er dan naar?
No offence (of misschien eigenlijk wel) maar ik vind dit zo´n zwak antwoord. Ja daar ben ik nu eenmaal slecht in, ja zo ben ik nou eenmaal. Alsof dat een excuus is om lomp te doen.

Je hoeft geen interesse te faken. Ik zei ook, als je geinteresseerd bent, kan je vragen waarom iemand het zo doet. Je kan toch gewoon je best doen om jezelf wat neutraler uit te drukken? Dan ben je toch niet gelijk nep. Ik noem dat gewoon fatsoen.
Maar het is wel haar manier van zich uiten en reageren.
Ik herken dat wel, mijn man is exact zo en ik heb het ook wel een beetje.
Maar mijn man zegt wat hij denkt op zijn soms wel wat harde manier, mensen die hem niet goed kennen schrikken daar wel eens van, mensen die hem wel goed kennen waarderen het en vragen zelfs zijn mening, hij zegt immers toch zijn waarheid.

Uiteraard kan je rekening houden met anderen, maar vind niet dat kleurdoos hier anders zou moeten reageren dan ze in het echt zou doen puur en alleen omdat anders op teentjes getrapt kan worden.
De een is nu eenmaal gevoeliger dan de ander en degen die gevoeliger zijn zullen het zich misschien sterker aantrekken, maar iedereen is anders.

Niet iedereen heeft het in zich om kusjeknuffelkroel te reageren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_74267691
Als iedereen nu gewoon vanuit zijn/haar eigen ervaringen zou spreken zonder constant te vergelijken met andere methodes ("in tegenstelling tot de mainstream moeders", "in plaats van bv/fv", "ik ken mensen die hun kind van de trap gooien") dan is er volgens mij geen probleem.

Ik had nog een vraagje: is er vanuit AP ook een koppeling naar schooltype te maken? Zouden jullie (vanuit de AP-gedachtegang dus) bijvoorbeeld kiezen voor Montessori, Vrijeschool, een christelijke school, een openbare school of juist weer iets anders?
  zondag 1 november 2009 @ 01:34:04 #249
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74267992
Pfoe wat een discussie! Ik denk even lekker bijlezen tijdens het kolven (yay, ik geef bv met de fles! bruggenbouwer!) maar het is een halve (hele?) rel geworden hier.
Ik moet zeggen dat ik een aantal posts uit het eerste deel erg interessant vond. Echt dingen die me aan het denken hebben gezet. Wel jammer (verdrietig) om ook te lezen dat sommige mensen zich zo niet-thuis-voelen in het babytjestopic, dat had ik niet gedacht. Ik vind het juist een verrijking, om over verschillende manieren van opvoeden te lezen, dus ik hoor graag jullie visie. Ik had nog nooit over AP gehoord maar als ik zo wat posts van o.a. Pvoesss lees kan ik me goed vinden in de principes. Ik hoop dan ook dat er ofwel hier, ofwel in het babytjestopic meer over zal worden gepost.

Aan de ene kant lijkt juist een 'eigen' topic me erg zinvol. Een discussieforum is ten slotte niet alleen voor de discussie-op-dit-moment maar ook een fijne plaats om terug te lezen hoe andere mensen het op een ander moment hebben gedaan. Zoals ik in mijn geval bijvoorbeeld steun of nuttige tips zou kunnen vinden in een reflux-topic uit 2007. Dus een eigen topic lijkt me fijn voor andere AP-ouders of alternatievo's of hoe ze zich dan ook willen noemen later, als naslagwerk. In het babietjestopic raakt zoiets toch sneller verloren tussen het algemene 'kijk hij kan staan' en 'vandaag weer inentingen'.

Ik hoop echt dat het topic van de grond gaat komen. Vanuit mezelf gesproken: hoe meer methodes of manieren-van-dingen-aanpakken of tips ik in mijn mentale gereedschapskoffertje kan stoppen, hoe groter de kans dat ik iets vind wat werkt voor mijn kind en mij. Dus zelfs al ga ik het niet op manier zus of manier zo doen, er over lezen en er over nadenken is alleen maar een verrijking.

Om even maar een persoonlijk voorbeeld aan te dragen: zonder het forum en zonder het aanbod van Asy om een draagdoek te lenen was ik Thomas niet gaan dragen. Terwijl ik er nu zo blij mee ben, want het blijkt voor ons de perfecte oplossing. Als hij onrustig is komt hij in de draagdoek tot rust zodat hij kan slapen. Waar voor een ander het inbakeren (ook geprobeerd) de oplossing bleek, was dat voor ons de draagdoek. Dat bedoel ik met het gereedschapskoffertje. Je probeert dingen en pikt eruit wat voor jou werkt.

Hopelijk morgen weer met frisse moed? Ik zou het erg jammer vinden als jullie het hierna voor gezien zouden houden. En nu ga ik mijn zoon de fles geven.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74269653
Oeh Cara, dat heb ik ook een tijd gedaan. Maar ik hoop dat als Thomas wat groter is je weer gewoon kan voeden.
Ik hoop ook dat het gaat lukken op een wat relaxtere manier , het topic bedoel ik dus.

Ancient Sound, mijn nichtje zit op een kdv dat de Gordon methode aanhangt. Ik zou sneller voor een school kiezen als het Dalton of Montesori omdat daar ruimte is voor eigen ontwikkeling.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')