abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77250549
quote:
Op maandag 25 januari 2010 14:16 schreef Maharbal het volgende:
We hebben nog goed gekeken of er daar roosters of ventilatie liep voor de verwarming, maar konden niets ontdekken. Het kan best zo zijn dat in zo'n oude auto er simpelweg geen ventilatie naar de voetjes van de passagiers loopt .

Qua ademruimte is het niet megaveel, maar er zit nog wel een paar cm boven. Aangezien er niet zo heel vaak iemand op zit (en de stoel kan ook naar boven etc.) lijkt mij dat genoeg? Als dat ding toch te heet wordt, waar kun je dat aan merken? Het feit dat je nu ineens stoelverwarming op je passagiersstoel hebt?

Overigens nog een vraagje: telkens als ik afrem/de koppeling intrapt (zodat de toeren gewoon zakken naar ~500) slaat het geluid even over als ie de 600/700 toeren passeert. Het duurt maar echt een fractie van een seconde en daarna gaat het weer prima als ik optrek etc, bochten maak...maar zodra ik dus weer rem en de toeren de grens van 600/700 passeren, slaat ie weer even een fractie over. Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Dat is dus alleen als de toeren naar beneden gaan door afremmen. Als de toeren die grens weer passeren bij optrekken is er niks aan de hand.
Zou dat kunnen samenvallen met het feit dat mijn accu al niet meer al te goed is (en volgende maand vervangen wordt)?
Hoe heb je je voedingskabel gelegd, gezekerd? apart van signaalkabel? Dik genoeg?

En je merkt het als je versterker te warm wordt dat ie in protect vliegt en dus uitgaat.
pi_77251335
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:23 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Hoe heb je je voedingskabel gelegd, gezekerd? apart van signaalkabel? Dik genoeg?

En je merkt het als je versterker te warm wordt dat ie in protect vliegt en dus uitgaat.
Voedingskabel gaat rechtstreeks van de accu naar de versterker. De kabel lijkt me dik genoeg (zie plaatjes), of niet? En wat bedoel je met de signaalkabel? De kabel die van de versterker naar de speakers/radio gaat? In dat geval ligt alles apart, want de voedingskabel komt van achteren (accu achterin) terwijl de radio dus voorin ligt etc. De voedingskabel loopt gewoon naast de accukabel het interieur in.
pi_77251440
Sorry kan hier geen plaatjes zien op me werk. Met signaalkabel bedoel ik RCA kabel (van versterker naar radio).

Hoe heb je de accu achterin aangesloten zodat die ook wordt opgeladen? met een Diodebrug?
pi_77251591
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Sorry kan hier geen plaatjes zien op me werk. Met signaalkabel bedoel ik RCA kabel (van versterker naar radio).

Hoe heb je de accu achterin aangesloten zodat die ook wordt opgeladen? met een Diodebrug?
Die signaalkabel ligt inderdaad dus apart, omdat de accu achterin ligt.

Verder is het daadwerkelijk aansluiten op de accu gedaan door de persoon die mij hielp, aangezien hij er meer verstand van had. Ik heb dus werkelijk geen idee wat een diodebrug is. Wat bedoel je precies met dat de accu wordt opgeladen (of bedoel je versterker?).

Aangezien we er hier met woorden (ik weet er te weinig van) niet uit gaan komen, schiet ik zometeen wel even een plaatje van de aansluiting op de accu. Kun je het eventueel vanavond bekijken?
pi_77251930
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:45 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Die signaalkabel ligt inderdaad dus apart, omdat de accu achterin ligt.

Verder is het daadwerkelijk aansluiten op de accu gedaan door de persoon die mij hielp, aangezien hij er meer verstand van had. Ik heb dus werkelijk geen idee wat een diodebrug is. Wat bedoel je precies met dat de accu wordt opgeladen (of bedoel je versterker?).

Aangezien we er hier met woorden (ik weet er te weinig van) niet uit gaan komen, schiet ik zometeen wel even een plaatje van de aansluiting op de accu. Kun je het eventueel vanavond bekijken?
Nou ik neem aan dat je accu achterin opgeladen wordt anders is hij na een paar minuten leeg Er moet dus een kabel tussen je voorste accu/dynamo naar achter gelegd worden.
pi_77251985
Pics:




Mijn accu ligt altijd achterin, er is dus geen voorste accu. Hoort bij de 50/50 gewichtsverdeling van BMW etc.

edit: Daarom snapte ik je opmerking over opladen al niet .
pi_77256717
Ten eerste je hebt een vrij dun kabeltje. IK heb 16mm2. Beter de dik dan te dun (ivm brand)
Ten tweede heb je de voeding niet echt netjes aan de accu vastgemaakt.
pi_77257123
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ten eerste je hebt een vrij dun kabeltje. IK heb 16mm2. Beter de dik dan te dun (ivm brand)
Ten tweede heb je de voeding niet echt netjes aan de accu vastgemaakt.
Ik heb 'm dus niet aan de accu vastgemaakt. Hoe zou het anders moeten/kunnen?

Maar dat verklaart toch nog niet waarom dat ding een beetje overslaat als ik afrem/koppeling intrap en het toerental bij een bepaald toerengebied komt. Ligt het dan alsnog aan de accu?
  maandag 25 januari 2010 @ 18:11:43 #249
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77257715
Nee wat dat betreft zit ie goed zat aan de accu hoor
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_77257752
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:55 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik heb 'm dus niet aan de accu vastgemaakt. Hoe zou het anders moeten/kunnen?

Maar dat verklaart toch nog niet waarom dat ding een beetje overslaat als ik afrem/koppeling intrap en het toerental bij een bepaald toerengebied komt. Ligt het dan alsnog aan de accu?


HIer zit ie toch echt aan de accu vast hoor Zo te zien heb je gewoon het uiteinde van de kabel tussen de pool gepropt en aangedraaid. Er hoort een koperen ring om de bout van de accu. Dan heb je maximaal contact. Nu is er misschien sprake van slechte overdrachtspanning.

Het kan zijn dat je accu inderdaad bij bepaalde delen effe niet genoeg spanning/stroom/kracht kan afgeven. Heb je het ook bij zachte volumes? Heb je je dynamo al eens doorgemeten met een multimeter?
pi_77258125
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:12 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

HIer zit ie toch echt aan de accu vast hoor Zo te zien heb je gewoon het uiteinde van de kabel tussen de pool gepropt en aangedraaid. Er hoort een koperen ring om de bout van de accu. Dan heb je maximaal contact. Nu is er misschien sprake van slechte overdrachtspanning.

Het kan zijn dat je accu inderdaad bij bepaalde delen effe niet genoeg spanning/stroom/kracht kan afgeven. Heb je het ook bij zachte volumes? Heb je je dynamo al eens doorgemeten met een multimeter?
Wat ik bedoelde is dat ik persoonlijk niet dat ding heb vastgemaakt, maar iemand anders .

Ik heb het naar mijn weten bij elk volume, hard of zacht. Elke keer als ik de koppeling intrap en hij komt bij dat toerental slaat ie een fractie van een seconde over. Koppeling los en toeren op laten komen is weer geen probleem.

De dynamo is goed, daar kwam volgens mij 14.1 of 14.2 laadspanning uit met verbruikers (licht) aan. Wat ik wel weet is dat m'n accu dood aan het gaan is (of al dood is). De auto doe ik in principe elke keer als ik thuiskom van de accu, omdat dat ding anders binnen een dag of 2 leeg is getrokken. Er komt dus een nieuwe accu in, maar kan dat verband houden met het overslaan? Of is het toch iets anders?

En wat bedoel je precies met die koperen ring voor maximaal contact? Heb je daar een voorbeeld/plaatje van?
  maandag 25 januari 2010 @ 18:36:58 #252
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77258580
Vermoed dat ie bedoelt dat je ff netjes een ring/oog aan die rode draad moet solderen
Zoiets dus
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77258735
Solderen hoeft niet eens. Gewoon gewoon netjes van deze dingen:
pi_77258787
Ah, en dan de bout van de accu-pool daar doorheen duwen zodat ie dus "optimaal" contact maakt?

Binnenkort maar eens bij de electronicaboer langs dan.

Verder nog tips m.b.t. mijn kleine probleem?
pi_77258813
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:43 schreef Maharbal het volgende:
Ah, en dan de bout van de accu-pool daar doorheen duwen zodat ie dus "optimaal" contact maakt?
Juist. Dat losse gedoe moet je zoveel mogelijk voorkomen.
pi_77258831
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:43 schreef Maharbal het volgende:


Verder nog tips m.b.t. mijn kleine probleem?
Maar goed het zou goed kunnen omdat de versterker geen constante spanning van de accu krijgt hij overslaat bij een bepaald toerental van je motor.en dus van je dynamo.

Koop eerst een nieuwe accu en kijk of het dan weg is.
pi_77258942
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:44 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Maar goed het zou goed kunnen omdat de versterker geen constante spanning van de accu krijgt hij overslaat bij een bepaald toerental van je motor.en dus van je dynamo.

Koop eerst een nieuwe accu en kijk of het dan weg is.
Zal ik doen inderdaad. Even een maandje wachten in ieder geval. Wel even langs de electronicaboer komend weekend ofzo voor zo'n ringetje.

Bedankt voor de info
pi_77278253
1 onderdeel wat je probleem oplost: Condensator

&nd yes i'm back..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77279345
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 02:21 schreef Turquaz52 het volgende:
1 onderdeel wat je probleem oplost: Condensator

&nd yes i'm back..
Als hij gewoon een fatsoenlijke accu heeft, moet dat geen probleem zijn om piekspanningen op te vangen. Tis ook weer niet zo dat hij duizenden watts heeft.
pi_77327073
En juist bij duizenden watts (rms vermogens, geen piek ) moet je GEEN condensator gebruiken, maar gewoon 1 of meerdere stevige accu's icm een goede dynamo. Dan moet het goed gaan. Zelfs tot een 8kw aan vermogen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77327375
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
En juist bij duizenden watts (rms vermogens, geen piek ) moet je GEEN condensator gebruiken, maar gewoon 1 of meerdere stevige accu's icm een goede dynamo. Dan moet het goed gaan. Zelfs tot een 8kw aan vermogen
Yellowtop ftw!
pi_77327453
Northstar / Exide / Yellowtop / Banner

Toch wel 4 die de bekendste zijn met AGM accu's.. Top spul
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77333262
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Northstar / Exide / Yellowtop / Banner

Toch wel 4 die de bekendste zijn met AGM accu's.. Top spul
Bedoel je de Optima Yellow Top?

Lees daar echt alleen maar slechte verhalen over. Bekend issie zeker maar kijk niet gek op als je accu er binnen 6 maanden mee kapt. En dat voor rond de 200 eu winkelwaarde (Jahaaaaa Turq ... jij ken ze voor 20,- krijguh ... weetiktog).
Calm down, please!
pi_77336552
Optima's zijn de laatste jaren wel wat achteruit gegaan idd..
Persoonlijk zou ik momenteel alleen voor Northstar of Exide kiezen.

Optima's liggen rond de 300 a 350 in de winkel oveer het algemeen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77337254
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:18 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Optima's zijn de laatste jaren wel wat achteruit gegaan idd..
Persoonlijk zou ik momenteel alleen voor Northstar of Exide kiezen.

Optima's liggen rond de 300 a 350 in de winkel oveer het algemeen
Maar in de US voor rond de 180 (70 eurocent) dollar te krijgen.
Calm down, please!
pi_77342206
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Bedoel je de Optima Yellow Top?

Lees daar echt alleen maar slechte verhalen over. Bekend issie zeker maar kijk niet gek op als je accu er binnen 6 maanden mee kapt. En dat voor rond de 200 eu winkelwaarde (Jahaaaaa Turq ... jij ken ze voor 20,- krijguh ... weetiktog).
wtf moet ik met optima of zo.. haal 2 accu's voor 10tje per stuk en plaats een voor en een achter & klaar is TurQie

Ben goed ingeburgerd hea?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77343092
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:27 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

wtf moet ik met optima of zo.. haal 2 accu's voor 10tje per stuk en plaats een voor en een achter & klaar is TurQie

Ben goed ingeburgerd hea?
lol
Calm down, please!
pi_77353557
Ik zal inderdaad komende maand even een nieuwe accu er in proppen, kijken of het dan weg is .
pi_77359693
Hier nog een foto waarop ik nog bezig ben met de audio. Hier is wat beter te zien hoe de verlaging uitpakt.

Ik vind het zelf precies genoeg. Het staat goed!

pi_77360346
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:27 schreef Maharbal het volgende:
Hier nog een foto waarop ik nog bezig ben met de audio. Hier is wat beter te zien hoe de verlaging uitpakt.

Ik vind het zelf precies genoeg. Het staat goed!

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit In de zomer houden we wel eens op de zondagmiddag een ''bandjestrap'' meet. Stuk of 10 BMW'tjes bij bv het FEC of de Centrale. Kom ook eens langs, ik tip je wel als er 1 komt
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')