Hoe heb je je voedingskabel gelegd, gezekerd? apart van signaalkabel? Dik genoeg?quote:Op maandag 25 januari 2010 14:16 schreef Maharbal het volgende:
We hebben nog goed gekeken of er daar roosters of ventilatie liep voor de verwarming, maar konden niets ontdekken. Het kan best zo zijn dat in zo'n oude auto er simpelweg geen ventilatie naar de voetjes van de passagiers loopt.
Qua ademruimte is het niet megaveel, maar er zit nog wel een paar cm boven. Aangezien er niet zo heel vaak iemand op zit (en de stoel kan ook naar boven etc.) lijkt mij dat genoeg? Als dat ding toch te heet wordt, waar kun je dat aan merken? Het feit dat je nu ineens stoelverwarming op je passagiersstoel hebt?
Overigens nog een vraagje: telkens als ik afrem/de koppeling intrapt (zodat de toeren gewoon zakken naar ~500) slaat het geluid even over als ie de 600/700 toeren passeert. Het duurt maar echt een fractie van een seconde en daarna gaat het weer prima als ik optrek etc, bochten maak...maar zodra ik dus weer rem en de toeren de grens van 600/700 passeren, slaat ie weer even een fractie over. Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Dat is dus alleen als de toeren naar beneden gaan door afremmen. Als de toeren die grens weer passeren bij optrekken is er niks aan de hand.
Zou dat kunnen samenvallen met het feit dat mijn accu al niet meer al te goed is (en volgende maand vervangen wordt)?
Voedingskabel gaat rechtstreeks van de accu naar de versterker. De kabel lijkt me dik genoeg (zie plaatjes), of niet? En wat bedoel je met de signaalkabel? De kabel die van de versterker naar de speakers/radio gaat? In dat geval ligt alles apart, want de voedingskabel komt van achteren (accu achterin) terwijl de radio dus voorin ligt etc. De voedingskabel loopt gewoon naast de accukabel het interieur in.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hoe heb je je voedingskabel gelegd, gezekerd? apart van signaalkabel? Dik genoeg?
En je merkt het als je versterker te warm wordt dat ie in protect vliegt en dus uitgaat.
Die signaalkabel ligt inderdaad dus apart, omdat de accu achterin ligt.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Sorry kan hier geen plaatjes zien op me werk. Met signaalkabel bedoel ik RCA kabel (van versterker naar radio).
Hoe heb je de accu achterin aangesloten zodat die ook wordt opgeladen? met een Diodebrug?
Nou ik neem aan dat je accu achterin opgeladen wordt anders is hij na een paar minuten leegquote:Op maandag 25 januari 2010 15:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Die signaalkabel ligt inderdaad dus apart, omdat de accu achterin ligt.
Verder is het daadwerkelijk aansluiten op de accu gedaan door de persoon die mij hielp, aangezien hij er meer verstand van had. Ik heb dus werkelijk geen idee wat een diodebrug is. Wat bedoel je precies met dat de accu wordt opgeladen (of bedoel je versterker?).
Aangezien we er hier met woorden (ik weet er te weinig van) niet uit gaan komen, schiet ik zometeen wel even een plaatje van de aansluiting op de accu. Kun je het eventueel vanavond bekijken?
Ik heb 'm dus niet aan de accu vastgemaakt. Hoe zou het anders moeten/kunnen?quote:Op maandag 25 januari 2010 17:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ten eerste je hebt een vrij dun kabeltje. IK heb 16mm2. Beter de dik dan te dun (ivm brand)
Ten tweede heb je de voeding niet echt netjes aan de accu vastgemaakt.
quote:Op maandag 25 januari 2010 17:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb 'm dus niet aan de accu vastgemaakt. Hoe zou het anders moeten/kunnen?
Maar dat verklaart toch nog niet waarom dat ding een beetje overslaat als ik afrem/koppeling intrap en het toerental bij een bepaald toerengebied komt. Ligt het dan alsnog aan de accu?
Wat ik bedoelde is dat ik persoonlijk niet dat ding heb vastgemaakt, maar iemand andersquote:Op maandag 25 januari 2010 18:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
HIer zit ie toch echt aan de accu vast hoorZo te zien heb je gewoon het uiteinde van de kabel tussen de pool gepropt en aangedraaid. Er hoort een koperen ring om de bout van de accu. Dan heb je maximaal contact. Nu is er misschien sprake van slechte overdrachtspanning.
Het kan zijn dat je accu inderdaad bij bepaalde delen effe niet genoeg spanning/stroom/kracht kan afgeven. Heb je het ook bij zachte volumes? Heb je je dynamo al eens doorgemeten met een multimeter?
Juist. Dat losse gedoe moet je zoveel mogelijk voorkomen.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:43 schreef Maharbal het volgende:
Ah, en dan de bout van de accu-pool daar doorheen duwen zodat ie dus "optimaal" contact maakt?
Maar goed het zou goed kunnen omdat de versterker geen constante spanning van de accu krijgt hij overslaat bij een bepaald toerental van je motor.en dus van je dynamo.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:43 schreef Maharbal het volgende:
Verder nog tips m.b.t. mijn kleine probleem?
Zal ik doen inderdaad. Even een maandje wachten in ieder geval. Wel even langs de electronicaboer komend weekend ofzo voor zo'n ringetje.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar goed het zou goed kunnen omdat de versterker geen constante spanning van de accu krijgt hij overslaat bij een bepaald toerental van je motor.en dus van je dynamo.
Koop eerst een nieuwe accu en kijk of het dan weg is.
Als hij gewoon een fatsoenlijke accu heeft, moet dat geen probleem zijn om piekspanningen op te vangen. Tis ook weer niet zo dat hij duizenden watts heeft.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 02:21 schreef Turquaz52 het volgende:
1 onderdeel wat je probleem oplost: Condensator![]()
&nd yes i'm back..
Yellowtop ftw!quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
En juist bij duizenden watts (rms vermogens, geen piek) moet je GEEN condensator gebruiken, maar gewoon 1 of meerdere stevige accu's icm een goede dynamo. Dan moet het goed gaan. Zelfs tot een 8kw aan vermogen
Bedoel je de Optima Yellow Top?quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Northstar / Exide / Yellowtop / Banner
Toch wel 4 die de bekendste zijn met AGM accu's.. Top spul
Maar in de US voor rond de 180 (70 eurocent) dollar te krijgen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:18 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Optima's zijn de laatste jaren wel wat achteruit gegaan idd..
Persoonlijk zou ik momenteel alleen voor Northstar of Exide kiezen.
Optima's liggen rond de 300 a 350 in de winkel oveer het algemeen
wtf moet ik met optima of zo.. haal 2 accu's voor 10tje per stuk en plaats een voor en een achter & klaar is TurQiequote:Op woensdag 27 januari 2010 13:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Bedoel je de Optima Yellow Top?
Lees daar echt alleen maar slechte verhalen over. Bekend issie zeker maar kijk niet gek op als je accu er binnen 6 maanden mee kapt. En dat voor rond de 200 eu winkelwaarde (Jahaaaaa Turq ... jij ken ze voor 20,- krijguh ... weetiktog).
lolquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wtf moet ik met optima of zo.. haal 2 accu's voor 10tje per stuk en plaats een voor en een achter & klaar is TurQie![]()
Ben goed ingeburgerd hea?
Ziet er goed uitquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:27 schreef Maharbal het volgende:
Hier nog een foto waarop ik nog bezig ben met de audio. Hier is wat beter te zien hoe de verlaging uitpakt.
Ik vind het zelf precies genoeg. Het staat goed!
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |