abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77258125
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:12 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

HIer zit ie toch echt aan de accu vast hoor Zo te zien heb je gewoon het uiteinde van de kabel tussen de pool gepropt en aangedraaid. Er hoort een koperen ring om de bout van de accu. Dan heb je maximaal contact. Nu is er misschien sprake van slechte overdrachtspanning.

Het kan zijn dat je accu inderdaad bij bepaalde delen effe niet genoeg spanning/stroom/kracht kan afgeven. Heb je het ook bij zachte volumes? Heb je je dynamo al eens doorgemeten met een multimeter?
Wat ik bedoelde is dat ik persoonlijk niet dat ding heb vastgemaakt, maar iemand anders .

Ik heb het naar mijn weten bij elk volume, hard of zacht. Elke keer als ik de koppeling intrap en hij komt bij dat toerental slaat ie een fractie van een seconde over. Koppeling los en toeren op laten komen is weer geen probleem.

De dynamo is goed, daar kwam volgens mij 14.1 of 14.2 laadspanning uit met verbruikers (licht) aan. Wat ik wel weet is dat m'n accu dood aan het gaan is (of al dood is). De auto doe ik in principe elke keer als ik thuiskom van de accu, omdat dat ding anders binnen een dag of 2 leeg is getrokken. Er komt dus een nieuwe accu in, maar kan dat verband houden met het overslaan? Of is het toch iets anders?

En wat bedoel je precies met die koperen ring voor maximaal contact? Heb je daar een voorbeeld/plaatje van?
  maandag 25 januari 2010 @ 18:36:58 #252
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77258580
Vermoed dat ie bedoelt dat je ff netjes een ring/oog aan die rode draad moet solderen
Zoiets dus
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77258735
Solderen hoeft niet eens. Gewoon gewoon netjes van deze dingen:
pi_77258787
Ah, en dan de bout van de accu-pool daar doorheen duwen zodat ie dus "optimaal" contact maakt?

Binnenkort maar eens bij de electronicaboer langs dan.

Verder nog tips m.b.t. mijn kleine probleem?
pi_77258813
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:43 schreef Maharbal het volgende:
Ah, en dan de bout van de accu-pool daar doorheen duwen zodat ie dus "optimaal" contact maakt?
Juist. Dat losse gedoe moet je zoveel mogelijk voorkomen.
pi_77258831
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:43 schreef Maharbal het volgende:


Verder nog tips m.b.t. mijn kleine probleem?
Maar goed het zou goed kunnen omdat de versterker geen constante spanning van de accu krijgt hij overslaat bij een bepaald toerental van je motor.en dus van je dynamo.

Koop eerst een nieuwe accu en kijk of het dan weg is.
pi_77258942
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:44 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Maar goed het zou goed kunnen omdat de versterker geen constante spanning van de accu krijgt hij overslaat bij een bepaald toerental van je motor.en dus van je dynamo.

Koop eerst een nieuwe accu en kijk of het dan weg is.
Zal ik doen inderdaad. Even een maandje wachten in ieder geval. Wel even langs de electronicaboer komend weekend ofzo voor zo'n ringetje.

Bedankt voor de info
pi_77278253
1 onderdeel wat je probleem oplost: Condensator

&nd yes i'm back..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77279345
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 02:21 schreef Turquaz52 het volgende:
1 onderdeel wat je probleem oplost: Condensator

&nd yes i'm back..
Als hij gewoon een fatsoenlijke accu heeft, moet dat geen probleem zijn om piekspanningen op te vangen. Tis ook weer niet zo dat hij duizenden watts heeft.
pi_77327073
En juist bij duizenden watts (rms vermogens, geen piek ) moet je GEEN condensator gebruiken, maar gewoon 1 of meerdere stevige accu's icm een goede dynamo. Dan moet het goed gaan. Zelfs tot een 8kw aan vermogen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77327375
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
En juist bij duizenden watts (rms vermogens, geen piek ) moet je GEEN condensator gebruiken, maar gewoon 1 of meerdere stevige accu's icm een goede dynamo. Dan moet het goed gaan. Zelfs tot een 8kw aan vermogen
Yellowtop ftw!
pi_77327453
Northstar / Exide / Yellowtop / Banner

Toch wel 4 die de bekendste zijn met AGM accu's.. Top spul
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77333262
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Northstar / Exide / Yellowtop / Banner

Toch wel 4 die de bekendste zijn met AGM accu's.. Top spul
Bedoel je de Optima Yellow Top?

Lees daar echt alleen maar slechte verhalen over. Bekend issie zeker maar kijk niet gek op als je accu er binnen 6 maanden mee kapt. En dat voor rond de 200 eu winkelwaarde (Jahaaaaa Turq ... jij ken ze voor 20,- krijguh ... weetiktog).
Calm down, please!
pi_77336552
Optima's zijn de laatste jaren wel wat achteruit gegaan idd..
Persoonlijk zou ik momenteel alleen voor Northstar of Exide kiezen.

Optima's liggen rond de 300 a 350 in de winkel oveer het algemeen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77337254
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:18 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Optima's zijn de laatste jaren wel wat achteruit gegaan idd..
Persoonlijk zou ik momenteel alleen voor Northstar of Exide kiezen.

Optima's liggen rond de 300 a 350 in de winkel oveer het algemeen
Maar in de US voor rond de 180 (70 eurocent) dollar te krijgen.
Calm down, please!
pi_77342206
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Bedoel je de Optima Yellow Top?

Lees daar echt alleen maar slechte verhalen over. Bekend issie zeker maar kijk niet gek op als je accu er binnen 6 maanden mee kapt. En dat voor rond de 200 eu winkelwaarde (Jahaaaaa Turq ... jij ken ze voor 20,- krijguh ... weetiktog).
wtf moet ik met optima of zo.. haal 2 accu's voor 10tje per stuk en plaats een voor en een achter & klaar is TurQie

Ben goed ingeburgerd hea?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77343092
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:27 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

wtf moet ik met optima of zo.. haal 2 accu's voor 10tje per stuk en plaats een voor en een achter & klaar is TurQie

Ben goed ingeburgerd hea?
lol
Calm down, please!
pi_77353557
Ik zal inderdaad komende maand even een nieuwe accu er in proppen, kijken of het dan weg is .
pi_77359693
Hier nog een foto waarop ik nog bezig ben met de audio. Hier is wat beter te zien hoe de verlaging uitpakt.

Ik vind het zelf precies genoeg. Het staat goed!

pi_77360346
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:27 schreef Maharbal het volgende:
Hier nog een foto waarop ik nog bezig ben met de audio. Hier is wat beter te zien hoe de verlaging uitpakt.

Ik vind het zelf precies genoeg. Het staat goed!

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit In de zomer houden we wel eens op de zondagmiddag een ''bandjestrap'' meet. Stuk of 10 BMW'tjes bij bv het FEC of de Centrale. Kom ook eens langs, ik tip je wel als er 1 komt
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_77360750
Wat is een bandjestrapmeet?
pi_77364987
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:51 schreef Maharbal het volgende:
Wat is een bandjestrapmeet?
Dat ze willen burnen, donuts maken etc.
pi_77365142
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:51 schreef Maharbal het volgende:
Wat is een bandjestrapmeet?
Gewoon wat dom ouwehoeren, sommige mensen staan bij hun auto wat tegen hun bandje aan de tikken tijdens het praten. Vandaar bandjestrapmeet.

En dus niet burnen, driften e.d Oxy
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_77365162
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 08:14 schreef justmattie het volgende:

[..]

Gewoon wat dom ouwehoeren, sommige mensen staan bij hun auto wat tegen hun bandje aan de tikken tijdens het praten. Vandaar bandjestrapmeet.

En dus niet burnen, driften e.d Oxy
Ok dat was wel erg vergezocht dan.
pi_77365187
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 08:15 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ok dat was wel erg vergezocht dan.
Dat de mensen met een BMW bij de Junokade zoiets doen wil niet zeggen dat gelijk iedereen het doet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_77365196
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 08:18 schreef justmattie het volgende:

[..]

Dat de mensen met een BMW bij de Junokade zoiets doen wil niet zeggen dat gelijk iedereen het doet
En ik weet precies wie je bedoelt
pi_77368018
Burnouts en dergelijk: mij niet gezien . Die mensen liever dan ik. Als ik m'n bandjes al moet verneuken doe ik dat veel liever op het circuit .

Overigens heb ik daar wel eens iemand in een Panda achteruit zien "burnen", zodat ie fictief "RWD" had
pi_77368119
Ik kom al helemaal niet meer op de Junokade om het volk wat er komt. En afgelopen zomer een dooie. Maar we kunnen wel eens een fokmeetje houden
pi_77368219
Ik kom er ook werkelijk nooit. Ik ben er een paar weken geleden één keer geweest omdat twee andere lui hier in de buurt met E30's ff wilden meeten, zodat we elkaars E30's konden bewonderen. Dan vind ik het wel leuk, maar ik sta daar niet echt voor de gezelligheid of om "leuke" auto's te bekijken.

95% daar is dikke troep .
pi_77374421
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 10:42 schreef Maharbal het volgende:
Ik kom er ook werkelijk nooit. Ik ben er een paar weken geleden één keer geweest omdat twee andere lui hier in de buurt met E30's ff wilden meeten, zodat we elkaars E30's konden bewonderen. Dan vind ik het wel leuk, maar ik sta daar niet echt voor de gezelligheid of om "leuke" auto's te bekijken.

95% daar is dikke troep .
Bij het FEC de laatste keer waren zo'n 4x E30, 3x E36 en een E46 330 met sick veel power
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_77391219
De andere zilveren E30 met een nieuw kenteken dat begint met een Jis een vierdeus zag ik, kan ik jullie eindelijk uit elkaar houden!
pi_77391549
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:35 schreef Alexxxxx het volgende:
De andere zilveren E30 met een nieuw kenteken dat begint met een Jis een vierdeus zag ik, kan ik jullie eindelijk uit elkaar houden!
Hmm, ben toch benieuwd welke dat is dan!

Daar zat toch geen M-Tech op? Daar kan je het ook aan zien!
pi_77391838
Alsof ik M tech zie als ik zo'n ding in razende vaart voorbij schiet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77392661
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Alsof ik M tech zie als ik zo'n ding in razende vaart voorbij schiet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die dingen worden vaak bij de pomp gezien .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77392782
Wat verbruik je dan? Ik zit op 1:8 met mn Niva En dan een 35 liter tankje er in he? Dus ook veel pompbezoeken
pi_77393382
Ik rijd heel veel (het grootste deel) in de stad, en dan is met elke keer het gas opentrekken (mits goed warm) 1 op 6 tot 1 op 7 de norm.

Gemiddeld met een beetje snelweg erbij zit ik inderdaad ook op 1 op 8. Normaliter gaat het verbruik een beetje omlaag als de lente weer begint, dus hopelijk haal ik dan 1 op 9 gemiddeld ofzo .

Ik heb afgelopen 2 weken veel snelwegkilometers gemaakt en 48L getankt. De teller staat nu op ~330km en ik kan misschien nog 40 als ik geluk heb . En van die 330km is echt rond de 290 snelweg .

Dat worden er dus waarschijnlijk nog maar 25 ofzo haha.
pi_77393864
Voor het zuinige rijden koop je geen e30 idd, met mijn 318iS doe ik zo'n 400/450 km op een tank
pi_77394308
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:29 schreef Tom_ het volgende:
Voor het zuinige rijden koop je geen e30 idd, met mijn 318iS doe ik zo'n 400/450 km op een tank
Haha, das waarschijnlijk nog een hoger verbruik dan dat ik heb, terwijl de is'jes juist "zuinige sportvariantjes" moeten zijn!

Verder koop je zo'n ding inderdaad niet voor de zuinigheid .
pi_77397051
Wat een supergave wagen

Ik blijf dit topic nog even volgen!
pi_77398291
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:39 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Haha, das waarschijnlijk nog een hoger verbruik dan dat ik heb, terwijl de is'jes juist "zuinige sportvariantjes" moeten zijn!

Verder koop je zo'n ding inderdaad niet voor de zuinigheid .
Ach ja, dagelijks richting werk alleen binnendoor rijden scheelt ook niet echt in het verbruik. Onder de 3000 toeren klinkt ie nogal tam voor een 'sport', en boven de 4500 begint de pret pas echt.
Dus wanneer ie op temperatuur komt wil ik hem nog wel eens doortrekken
pi_77404293
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:04 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ach ja, dagelijks richting werk alleen binnendoor rijden scheelt ook niet echt in het verbruik. Onder de 3000 toeren klinkt ie nogal tam voor een 'sport', en boven de 4500 begint de pret pas echt.
Dus wanneer ie op temperatuur komt wil ik hem nog wel eens doortrekken
Bij 4500 moet ik alweer schakelen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 08:47:22 #292
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77404776
Verbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de motor. M20B25 met een paar ton op de teller en een ingelopen nokkenas zuipt aardig, en heeft meestal ook geen 170PK meer. Contrast tussen mijn oude 325iX (3 ton kms) en mijn iets minder oude E36 325 (2 ton kms) was gevoelsmatig erg groot. Qua prestaties en qua verbruik.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77406431
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
Verbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de motor. M20B25 met een paar ton op de teller en een ingelopen nokkenas zuipt aardig, en heeft meestal ook geen 170PK meer. Contrast tussen mijn oude 325iX (3 ton kms) en mijn iets minder oude E36 325 (2 ton kms) was gevoelsmatig erg groot. Qua prestaties en qua verbruik.
Das inderdaad ook zo. Die van mij heeft ~161k gelopen (althans, als ik moet geloven wat de vorige eigenaren zeggen). Ik heb niet het idee dat ik een erg ingesleten nokkenas heb (het tikken valt ook wel mee). In de winter zuipt ie natuurlijk nog een beetje meer, dus zal in de lente even moeten zien hoe en wat.

@ Die 318is: ja erg hoogtoerige motoren he, dan moet je wel doortrekken voor dat vermogen. Maar het is ook zo leuk als de motor wat op temperatuur is.

Dat geluid van die 6cyl blijft zwaar zwaar verslavend.

En ja, ik weet dat de M42 geen 6cyl is .
pi_77411107
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
Verbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de motor. M20B25 met een paar ton op de teller en een ingelopen nokkenas zuipt aardig, en heeft meestal ook geen 170PK meer. Contrast tussen mijn oude 325iX (3 ton kms) en mijn iets minder oude E36 325 (2 ton kms) was gevoelsmatig erg groot. Qua prestaties en qua verbruik.
Nou misschien verbruikt je auto meer & is ie langzamer dan je e36 omdat ze beide andere motoren zijn EN dat je e30 4x4 is
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77648443
Willekeurige foto omdat ik al een tijdje niks heb gepost:



Ondertussen ben ik druk op zoek naar Azev A velgen. Hopelijk heb ik die tegen het eind van deze maand binnen.
pi_77649289
Top.
pi_77665431
oh ja, zal ff vragen voor de prijs voor de Azev's.. Evt. foto gelijk maken als je wilt..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77671236
Doe maar. Ook de precieze maten wil ik wel weten!
pi_77680163
Kut. Ben he-le-maal vergeten

Was bezig met de e30 van mijn neef, type 1 316 met carburateur uit 87, compleet stock op de VW Velgen na.
Heb veren en schotels geplaatst van een e36 voor
(Past 1 op 1 btw )

Morgen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:01:51 #300
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77683540
Over het verbruik; ik rij toch wel ongeveer 1:10 - 1:9 ongeveer met mijn e30 320i
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')