Wat ik bedoelde is dat ik persoonlijk niet dat ding heb vastgemaakt, maar iemand andersquote:Op maandag 25 januari 2010 18:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
HIer zit ie toch echt aan de accu vast hoorZo te zien heb je gewoon het uiteinde van de kabel tussen de pool gepropt en aangedraaid. Er hoort een koperen ring om de bout van de accu. Dan heb je maximaal contact. Nu is er misschien sprake van slechte overdrachtspanning.
Het kan zijn dat je accu inderdaad bij bepaalde delen effe niet genoeg spanning/stroom/kracht kan afgeven. Heb je het ook bij zachte volumes? Heb je je dynamo al eens doorgemeten met een multimeter?
Juist. Dat losse gedoe moet je zoveel mogelijk voorkomen.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:43 schreef Maharbal het volgende:
Ah, en dan de bout van de accu-pool daar doorheen duwen zodat ie dus "optimaal" contact maakt?
Maar goed het zou goed kunnen omdat de versterker geen constante spanning van de accu krijgt hij overslaat bij een bepaald toerental van je motor.en dus van je dynamo.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:43 schreef Maharbal het volgende:
Verder nog tips m.b.t. mijn kleine probleem?
Zal ik doen inderdaad. Even een maandje wachten in ieder geval. Wel even langs de electronicaboer komend weekend ofzo voor zo'n ringetje.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar goed het zou goed kunnen omdat de versterker geen constante spanning van de accu krijgt hij overslaat bij een bepaald toerental van je motor.en dus van je dynamo.
Koop eerst een nieuwe accu en kijk of het dan weg is.
Als hij gewoon een fatsoenlijke accu heeft, moet dat geen probleem zijn om piekspanningen op te vangen. Tis ook weer niet zo dat hij duizenden watts heeft.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 02:21 schreef Turquaz52 het volgende:
1 onderdeel wat je probleem oplost: Condensator![]()
&nd yes i'm back..
Yellowtop ftw!quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
En juist bij duizenden watts (rms vermogens, geen piek) moet je GEEN condensator gebruiken, maar gewoon 1 of meerdere stevige accu's icm een goede dynamo. Dan moet het goed gaan. Zelfs tot een 8kw aan vermogen
Bedoel je de Optima Yellow Top?quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Northstar / Exide / Yellowtop / Banner
Toch wel 4 die de bekendste zijn met AGM accu's.. Top spul
Maar in de US voor rond de 180 (70 eurocent) dollar te krijgen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:18 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Optima's zijn de laatste jaren wel wat achteruit gegaan idd..
Persoonlijk zou ik momenteel alleen voor Northstar of Exide kiezen.
Optima's liggen rond de 300 a 350 in de winkel oveer het algemeen
wtf moet ik met optima of zo.. haal 2 accu's voor 10tje per stuk en plaats een voor en een achter & klaar is TurQiequote:Op woensdag 27 januari 2010 13:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Bedoel je de Optima Yellow Top?
Lees daar echt alleen maar slechte verhalen over. Bekend issie zeker maar kijk niet gek op als je accu er binnen 6 maanden mee kapt. En dat voor rond de 200 eu winkelwaarde (Jahaaaaa Turq ... jij ken ze voor 20,- krijguh ... weetiktog).
lolquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
wtf moet ik met optima of zo.. haal 2 accu's voor 10tje per stuk en plaats een voor en een achter & klaar is TurQie![]()
Ben goed ingeburgerd hea?
Ziet er goed uitquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:27 schreef Maharbal het volgende:
Hier nog een foto waarop ik nog bezig ben met de audio. Hier is wat beter te zien hoe de verlaging uitpakt.
Ik vind het zelf precies genoeg. Het staat goed!
[ afbeelding ]
Gewoon wat dom ouwehoeren, sommige mensen staan bij hun auto wat tegen hun bandje aan de tikken tijdens het praten. Vandaar bandjestrapmeet.quote:
Ok dat was wel erg vergezocht dan.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:14 schreef justmattie het volgende:
[..]
Gewoon wat dom ouwehoeren, sommige mensen staan bij hun auto wat tegen hun bandje aan de tikken tijdens het praten. Vandaar bandjestrapmeet.
En dus niet burnen, driften e.d Oxy
Dat de mensen met een BMW bij de Junokade zoiets doen wil niet zeggen dat gelijk iedereen het doetquote:Op donderdag 28 januari 2010 08:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ok dat was wel erg vergezocht dan.
En ik weet precies wie je bedoeltquote:Op donderdag 28 januari 2010 08:18 schreef justmattie het volgende:
[..]
Dat de mensen met een BMW bij de Junokade zoiets doen wil niet zeggen dat gelijk iedereen het doet
Bij het FEC de laatste keer waren zo'n 4x E30, 3x E36 en een E46 330 met sick veel powerquote:Op donderdag 28 januari 2010 10:42 schreef Maharbal het volgende:
Ik kom er ook werkelijk nooit. Ik ben er een paar weken geleden één keer geweest omdat twee andere lui hier in de buurt met E30's ff wilden meeten, zodat we elkaars E30's konden bewonderen. Dan vind ik het wel leuk, maar ik sta daar niet echt voor de gezelligheid of om "leuke" auto's te bekijken.
95% daar is dikke troep.
Hmm, ben toch benieuwd welke dat is dan!quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:35 schreef Alexxxxx het volgende:
De andere zilveren E30 met een nieuw kenteken dat begint met een Jis een vierdeus zag ik, kan ik jullie eindelijk uit elkaar houden!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Alsof ik M tech zie als ik zo'n ding in razende vaart voorbij schietDie dingen worden vaak bij de pomp gezienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, das waarschijnlijk nog een hoger verbruik dan dat ik heb, terwijl de is'jes juist "zuinige sportvariantjes" moeten zijn!quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:29 schreef Tom_ het volgende:
Voor het zuinige rijden koop je geen e30 idd, met mijn 318iS doe ik zo'n 400/450 km op een tank
Ach ja, dagelijks richting werk alleen binnendoor rijden scheelt ook niet echt in het verbruik. Onder de 3000 toeren klinkt ie nogal tam voor een 'sport', en boven de 4500 begint de pret pas echt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha, das waarschijnlijk nog een hoger verbruik dan dat ik heb, terwijl de is'jes juist "zuinige sportvariantjes" moeten zijn!
Verder koop je zo'n ding inderdaad niet voor de zuinigheid.
Bij 4500 moet ik alweer schakelenquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:04 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Ach ja, dagelijks richting werk alleen binnendoor rijden scheelt ook niet echt in het verbruik. Onder de 3000 toeren klinkt ie nogal tam voor een 'sport', en boven de 4500 begint de pret pas echt.
Dus wanneer ie op temperatuur komt wil ik hem nog wel eens doortrekken
Das inderdaad ook zo. Die van mij heeft ~161k gelopen (althans, als ik moet geloven wat de vorige eigenaren zeggen). Ik heb niet het idee dat ik een erg ingesleten nokkenas heb (het tikken valt ook wel mee). In de winter zuipt ie natuurlijk nog een beetje meer, dus zal in de lente even moeten zien hoe en wat.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
Verbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de motor. M20B25 met een paar ton op de teller en een ingelopen nokkenas zuipt aardig, en heeft meestal ook geen 170PK meer. Contrast tussen mijn oude 325iX (3 ton kms) en mijn iets minder oude E36 325 (2 ton kms) was gevoelsmatig erg groot. Qua prestaties en qua verbruik.
Nou misschien verbruikt je auto meer & is ie langzamer dan je e36 omdat ze beide andere motoren zijn EN dat je e30 4x4 isquote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
Verbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de motor. M20B25 met een paar ton op de teller en een ingelopen nokkenas zuipt aardig, en heeft meestal ook geen 170PK meer. Contrast tussen mijn oude 325iX (3 ton kms) en mijn iets minder oude E36 325 (2 ton kms) was gevoelsmatig erg groot. Qua prestaties en qua verbruik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |