quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:44 schreef Maharbal het volgende:
Ik was van plan om er wat van die dempingsmatten achter te gooien, omdat de E30 daar ongelooflijk hard resoneert (zit ook echt dicht bij gewoon metaal... Maar dan wel pas in de lente.
Kan het ook niet vinden ... ga er maar van uit dat het zo rond de 30 is. Zat setjes speakers binnen je budget die aan die norm voldoen.quote:Verder kan ik inderdaad RMS van m'n HU niet vinden, apart. Waar zou ik dat eventueel nog kunnen vinden? Op de doos is iig niets te zien....enfin, speakertjes rond de 35/50 RMS zullen het dus wel worden.
Ehmm ... ik ging er van uit dat 'ie 't wel had maar ik kan het ook nergens vindenquote:edit: Die van mij rept nergens over mosfet (?).
Daar zijn wel wat richtlijnen voor. Gelukkig is het allemaal een stuk simpeler met 2 speakersquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:55 schreef Maharbal het volgende:
O, en nu Googleplexian hier toch in dit topic is....
Hoe kun je je HU het beste instellen? Want je kunt tegenwoordig zoveel instellingen veranderen....en daar heb ik tegenwoordig ook de ballen verstand van. Zijn er richtlijnen/tips etc? Of is 't allemaal puur op gehoor?
He dat heb ik ook bij mijn auto. Daar zitten ze ook bij je scheenbenen. Rechts klinkt idd veel harder dus heb mijn balans ook wat naar links gezet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:28 schreef Maharbal het volgende:
Oja, over balans etc....bij de E30 zitten die dingen raar bij je voeten (men klaagt er heel veel over). Het aparte is dus dat ik voor m'n gevoel meer geluid hoor van rechts (terwijl ik links zit) omdat de speaker links dus echt pal naast m'n voeten zit, en ik de speaker rechts zo kan inkijken als het ware.
Kan goed dat de speakers zo geplaatst zijn dat geluid moeite heeft om mooi de cabine in komen. Een setje dashboard-tweaters doet hier wonderen. Horen waar geluid vandaan komt doe je namelijk hoofdzakelijk met hoge tonen. Daarom kun je Subwoofers ook mono houden (en nagenoeg overal in je auto / woonkamer plaatsen). Ies ook weer beter i.v.m. dat fase-verhaalquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:28 schreef Maharbal het volgende:
Oja, over balans etc....bij de E30 zitten die dingen raar bij je voeten (men klaagt er heel veel over). Het aparte is dus dat ik voor m'n gevoel meer geluid hoor van rechts (terwijl ik links zit) omdat de speaker links dus echt pal naast m'n voeten zit, en ik de speaker rechts zo kan inkijken als het ware.
Ja, veel mensen klagen dus dat die speakers daar zodanig kut zitten dat het nooit echt audiofiel-kwaliteit wordt. Vandaar dat ze de speakers verplaatsen door middel van het zelf werken met MDF, glasvezel etc. om de kaartbakken om te toveren in speakerhouders.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Kan goed dat de speakers zo geplaatst zijn dat geluid moeite heeft om mooi de cabine in komen. Een setje dashboard-tweaters doet hier wonderen. Horen waar geluid vandaan komt doe je namelijk hoofdzakelijk met hoge tonen. Daarom kun je Subwoofers ook mono houden (en nagenoeg overal in je auto / woonkamer plaatsen). Ies ook weer beter i.v.m. dat fase-verhaal
Je komt tegenwoordig moeilijk om 2-weg speakers heenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, veel mensen klagen dus dat die speakers daar zodanig kut zitten dat het nooit echt audiofiel-kwaliteit wordt. Vandaar dat ze de speakers verplaatsen door middel van het zelf werken met MDF, glasvezel etc. om de kaartbakken om te toveren in speakerhouders.
Maar nu ik je dit vertel, moet ik dan nog wel voor zo'n composetje gaan (das toch speaker + tweeter in een?) of kan ik beter losse tweeters kopen en die gewoon in m'n driehoekjes in de A-stijl plakken? Je kunt ze nog wel kopen op ebay...maar als 't ook met een composetje kan..
Ah das duidelijk. Dan koop ik eerst zo'n setje met ingebouwde tweeters en kijk ik later nog eens voor aparte tweeters. Ik heb in ieder geval voorlopig genoeg informatie om even een leuk normaal setje op de kop te tikken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Je komt tegenwoordig moeilijk om 2-weg speakers heenen waarom zou je ze niet nemen? Je kunt het volledige tonenbereik maar beter op zoveel mogelijk plekken in je auto horen. Ik zou dus voor 2-weg (laag + med) in de deuren gaan en als extra die losse tweaters in je A-stijl. 3-weg in de deuren kan ook want hoge tonen komen toch niet voorbij je benen en veel vermogen vragen die membraan-tweaters niet dus daar verlies je het niet op.
Met faden en balans knijp je alleen maar vermogen weg. Beter is altijd om de speakers op de juiste plek te hebben.
Je gaat iig veel verschil merkenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah das duidelijk. Dan koop ik eerst zo'n setje met ingebouwde tweeters en kijk ik later nog eens voor aparte tweeters. Ik heb in ieder geval voorlopig genoeg informatie om even een leuk normaal setje op de kop te tikken.
Erg bedankt voor de info. Als er nog meer is hoor ik het graag!
http://bimmer.roadfly.com(...)gsy2000w07/9558.htmlquote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb jij misschien ook verstand van speakers voor de E46? Ik wil eigenlijk ook wel andere in mijne want die kwaliteit is echt superslecht (nog slechter dan E36).
Ik was bij de MediaMarkt en dacht eigenlijk precies hetzelfdequote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb jij misschien ook verstand van speakers voor de E46? Ik wil eigenlijk ook wel andere in mijne want die kwaliteit is echt superslecht (nog slechter dan E36).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan niet, ik ben pas rond 18:20 thuisgekomen uit Groningen!quote:Op maandag 11 januari 2010 17:02 schreef OxygeneFRL het volgende:
Volgens mij heb ik je net zien rijden....uurtje of half vijf op de Heliconweg!
Spoiler zit - zoals Charged terecht opmerkte - standaard op het M-Technic II pakket. Zo is ie dus uit de fabriek komen rollen.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat een schattige autootjes, maar spoiler had niet gehoeven. Ik blijf het leuk vinden als er een E30 achter me rijdt. Die ronde koplampjes en ze zijn heel erg smal.
Zonde man!quote:Op maandag 11 januari 2010 18:50 schreef Charged het volgende:
Die kofferklep spoiler bedoel je?
Die hoort bij het M-Tech 2 pakket,eraf halen zou een bijna doodzonde zijn.
Icm met een paar mooie AzevA 17" of een paar mooie diepe Borbet T 16" zou het een super plaatje zijn (persoonlijke keuze)
Ik mis de mijne...
Even op http://www.realoem.com/bmw/select.do kijken.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:21 schreef dnzl het volgende:
Kan ik dat chrome om de ramen heen (zoals op de E30 van je vriend) ergens kopen en op mijn E30 zetten?
[ afbeelding ]
Juist die kofferspoiler (van M-Tech2 voor de touring) is retezeldzaamquote:Op maandag 11 januari 2010 19:03 schreef Charged het volgende:
E30 zal ook altijd mooi blijven (mits niet verneukt met allerlei onzin)..die moet je puur en strak houden.
Als ik ooit nog eens een 325i touring met M-Tech2 pakket kan kopen voor een goede prijs doe ik het direct..m'n vriendin heeft m'n Volvo toch al ingepikt.
Ik weet niet, dat soort details hou ik me momenteel nog niet helemaal mee bezig. De zwarte deurklinken hebben ook wel wat (icm de Shadowline). Eerst wil ik de grotere dingen van m'n lijstje gaan afwerken (veren, velgen, bestuudersbekleding etc en natuurlijk standaard onderhoud)quote:Op maandag 11 januari 2010 19:13 schreef Charged het volgende:
Kijk,een hele mooie pic en een verdomd goede keuze qua verenset.
(doe je wel de deurklinken in kleur?)
quote:Het lijstje wat ik in 2010 wil gaan proberen af te werken:
- Beginnende roest weghalen bij wielkastranden
- Roest weghalen bij kentekenplaatverlichting
- H&R -35mm veren monteren
- Nieuwe Alpine 9880R radio
- Bestuurdersstoel zitgedeelte moet een nieuw stofje op
- Alle kleine schroefjes en klemmetjes die ik mis (voor interieur en M-tech set) plaatsen
- Centrale vergrendeling aan de praat krijgen (misschien met afstandbediening er bij)
- 16 of 17 inch Azev A's
- Nieuwe distributieriem
- Misschien hier en daar even kijken naar wat rubbers in het onderstel
- Zorgen dat kachelblower het weer op 4 standen doet
- Waarschijnlijk nieuwe koplampen
- Nieuwe versnellingsbakpook
- Nieuwe "handrem-console", eentje zonder casettedeck
- Chromen tellerringen + wijzers rood maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |