abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76156441
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 16:24 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Nee, dat is de M20B27 met de 2.7L (325e) - ~127PK maar extra koppel

Ik heb gewoon de M20B25 met de 2.5L (325i) - ~170PK . Wel gewoon 12 kleppen.
Ok, nog steeds lekker veel pk, al heeft de M50 nogal wat voordelen tov zijn voorganger.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_76159385
Mooie auto!
Wat doet deze qua topsnelheid en acceleratie?
pi_76159470
Net wat minder dan de 8 seconden (sommige bronnen claimen 7,4 en sommige 7,8 dus de waarheid zal wel ergens in het midden liggen).

Topsnelheid heb ik nog niet geprobeerd, maar schijnbaar halen redelijk wat mensen 240 op de teller met zo'n ding. Misschien dat ik in de zomer het nog 's op de autobahn uitprobeer.
pi_76177003
325i Cabrio van 1986 die ik gehad heb haalde makkelijk 225. Dus met beetje doorzetten kom je wat hoger uit nog.

Zijn zeker geen trage auto's alleen zo'n cabrio rijdt 1 op 6 ongeveer haha. Denk dat een sedan/coupe iets beter doet ivm met lagere gewicht.
pi_76177335
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:04 schreef JipJapGoedje het volgende:
325i Cabrio van 1986 die ik gehad heb haalde makkelijk 225. Dus met beetje doorzetten kom je wat hoger uit nog.

Zijn zeker geen trage auto's alleen zo'n cabrio rijdt 1 op 6 ongeveer haha. Denk dat een sedan/coupe iets beter doet ivm met lagere gewicht.
Zuipers zijn het inderdaad haha.

Met elke keer een beetje doortrekken in de stad (uiteraard pas nadat ie goed is opgewarmd) haalde ik vorige maand 1 op 6 gemiddeld. Op de snelweg haal je met 120/125 1 op 10 (1 op 11 als je mazzel hebt) en een normaal rijgedrag in de stad levert je ongeveer 1 op 8 op.
pi_76177568
Met zo'n auto kan je ook niet normaal optrekken
pi_76178098
Het kan wel, maar dat geluid is zo verbluffend mooi dat je dat niet wil .
  dinsdag 29 december 2009 @ 13:35:49 #108
182073 invine
blablabla etc.
pi_76178431
Een beetje plezier mag ook wel wat kosten
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_76178454
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:27 schreef Maharbal het volgende:
Het kan wel, maar dat geluid is zo verbluffend mooi dat je dat niet wil .
Ja dat bedoel ik ervaar ik zelf ook zo
pi_76178546
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:35 schreef invine het volgende:
Een beetje plezier mag ook wel wat kosten
Vind ik ook. Hierbij komt dan wel dat ik niet te veel met de auto rijd, want het is echt een beetje een hobby hebbeding, aangezien ik geen auto nodig heb. Leuke dingen kosten nou eenmaal geld, en dat heb ik er in dit geval wel voor over.
pi_76178757
He ben jij trouwens wel eens van de weg gehaald als je op ene vrijdagavond wat door de stad rijdt ofzo? Ik hoor hier en daar om me heen van kennissen die vrij strak getunede auto's dat ze vaak worden aangehouden. Ik heb een spoiler van 2 meter en ben nog nooit aangehouden.
pi_76178919
Nog nooit, maar ik heb dan denk ik ook niet een al te opvallende auto (nouja, meningen kunnen verschillen).
pi_76178943
Kunnen we wel es cruisen
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:38:34 #114
182073 invine
blablabla etc.
pi_76183220
Denk niet dat jouw galant hem bijhoud..
pi_76183430
Whatever.

[ Bericht 96% gewijzigd door OxygeneFRL op 29-12-2009 15:50:10 ]
pi_76183474
Flamewars graag in het topic van Turquaz houden!

pi_76183894
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
He ben jij trouwens wel eens van de weg gehaald als je op ene vrijdagavond wat door de stad rijdt ofzo? Ik hoor hier en daar om me heen van kennissen die vrij strak getunede auto's dat ze vaak worden aangehouden. Ik heb een spoiler van 2 meter en ben nog nooit aangehouden.
Ik ben nog maar 1x gepakt omdat ik met mistlampen reed. Mocht achter oom agent op de motor aan rijden Gelukkig bleef het bij een waarschuwing
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_76187285
Ik heb ook wel eens m'n mistlamper voor aan gehad, maar die dingen verblinden eigenlijk niemand omdat ze zo laag zitten. Maar het mag dus per definitie niet? Ook al verblind je er niemand mee?
pi_76187360
Klopt. Ik had van die led mitslampen in mijn voorbumper (bijna aan de grond). Toen ik een politieauto tegenkwam zette hij zijn auto effe voor de mijne en maakte duidelijk dat die lampjes uit moeten.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:54:00 #120
182073 invine
blablabla etc.
pi_76190234
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:29 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb ook wel eens m'n mistlamper voor aan gehad, maar die dingen verblinden eigenlijk niemand omdat ze zo laag zitten. Maar het mag dus per definitie niet? Ook al verblind je er niemand mee?
Je mag mistlampen voeren met minder dan 50m zicht en in combinatie met stadslicht als het regent (zo heb ik het geleerd)
pi_76191321
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:54 schreef invine het volgende:

[..]

Je mag mistlampen voeren met minder dan 50m zicht en in combinatie met stadslicht als het regent (zo heb ik het geleerd)
Ja, ik wist dat dat het geval was voor mistlampen achter en mistlampen voor, maar ik dacht dat het werd gedoogd als je niemand verblindde (mijn mistlampen geven voornamelijk naar de zijkanten meer licht).
pi_76191852
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:29 schreef Maharbal het volgende:
Het schijnt dat er ook verschil in zit tussen het soort model. Je kan ook bermverlichting hebben had die agent het over, dit was bij mij niet het geval. Maar mistig of regen was het die dag niet, wel +- 20 graden
pi_76191972
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:19 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, ik wist dat dat het geval was voor mistlampen achter en mistlampen voor, maar ik dacht dat het werd gedoogd als je niemand verblindde (mijn mistlampen geven voornamelijk naar de zijkanten meer licht).
Er worden niet dezelfde voorwaarden gesteld aan mistlichten dan bv. bij dim lichten inzake uitlijning.
Als iedereen met die krengen constant aan rijdt wordt het een zootje.

Laat staan die after market dingen die ongesynchroniseerd 90° omhoog stralen ed
De signalisatie van je wagen is uitgedacht door de constructeur, hier hoef je verder niets aan te 'verbeteren'
Het enige wat je moet doen is het eigenlijk gebruiken zoals voorgeschreven door het verkeersregelement.

Trouwens, ik twijfel er niet aan dat de jouwe wél goed afgesteld zijn.
Maar ik kan ook perfect veilig 200kph rijden als de autobaan leeg is. Toch is dat geen geldig excuus.

Dus, niet zeuren, de regels zijn er voor iedereen: mistlampen uit als er geen mist of sneeuwval is.
En vooral geen exttra after market rommel die het alleen maar erger maakt
pi_76192419
Overigens erger ik mij minder aan mensen met mistlampen aan, dan aan die kneuzen in opels en golfjes met hun aftermarket xenon, die of verkeerd afgesteld staan, of gewoon geen lens in de koplamp hebben.
pi_76193817
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:34 schreef errorken2 het volgende:

[..]

Er worden niet dezelfde voorwaarden gesteld aan mistlichten dan bv. bij dim lichten inzake uitlijning.
Als iedereen met die krengen constant aan rijdt wordt het een zootje.

Laat staan die after market dingen die ongesynchroniseerd 90° omhoog stralen ed
De signalisatie van je wagen is uitgedacht door de constructeur, hier hoef je verder niets aan te 'verbeteren'
Het enige wat je moet doen is het eigenlijk gebruiken zoals voorgeschreven door het verkeersregelement.

Trouwens, ik twijfel er niet aan dat de jouwe wél goed afgesteld zijn.
Maar ik kan ook perfect veilig 200kph rijden als de autobaan leeg is. Toch is dat geen geldig excuus.

Dus, niet zeuren, de regels zijn er voor iedereen: mistlampen uit als er geen mist of sneeuwval is.
En vooral geen exttra after market rommel die het alleen maar erger maakt
Het was meer een vraag van algemene aard. Het is niet dat ik elke keer met mistlampen aan rijd, ik heb het hoogstens één keer gedaan.

Overigens heb ik geen aftermarkenspul maar kwam mijn auto gewoon met mistlampen.

En ik beaam dat over onafgestelde xenon. Doe het er dan niet op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')