abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77035098
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:20 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Hoedenplankspeakers is zoooo 1996.
Thuis zet je je boxen toch ook naast de tv en niet achter de bank?
't Klopt dat deuren vaak minder klinken bij oude auto's, maar daar valt ook inderdaad wat aan te doen.
Bij oude auto's schijnen de deuren inderdaad minder te klinken, maar bij de E30 is dat helemaal het geval. De speakers zitten bij de E30 namelijk helemaal bij de pedalen, en zitten ergens onderin tegen je enkels/hielen aan te blazen, vandaar dat het in de E30 vaak nog een stukje erger is en dus lastiger is om op te lossen. Om dit helemaal op te lossen zou je de speakers moeten verplaatsen naar zelfgemaakte deurpanelen op de plaats waar nu de kaartbakken zitten.
  woensdag 20 januari 2010 @ 00:09:05 #227
182073 invine
blablabla etc.
pi_77036865
Maar is het geluid echt zo slecht dat je je er aan ergert? Ik heb mijn voorste boxen ook redelijk laag zitten.. niet helemaal bij pedalen iets meer naar de stoel toe maar toch.

Ik heb ook achter 2 speakers iets hoger dan het zitvlak van de achterbank, klinkt prima! Maar dat is standaard zo. (dat ze op die plek zitten)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_77040677
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:20 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Hoedenplankspeakers is zoooo 1996.
De auto is zooooo 1982 ... dus
quote:
Thuis zet je je boxen toch ook naast de tv en niet achter de bank?
Ja hoor ... ik zet ze allemaal naast de TV
quote:
't Klopt dat deuren vaak minder klinken bij oude auto's, maar daar valt ook inderdaad wat aan te doen.
Inderdaad : meer speakers plaatsen en goed isoleren. Dat is waarom auto's met een signature hifi set meestal 6 ( ) of meer speakers hebben. Geluid dat aleen bij je voeten vandaan komt is akoestisch gezien gewoon ruk. Voorbeeldje :
quote:
Although you normally see the B&O badge on premium home entertainment and stereo set-ups, it has turned its attention to the A8’s interior and given the car an acoustic makeover.

The shape of the cabin has been precisely mapped and the textures of the materials used throughout noted to ensure B&O’s sound engineers have all the information they need to create the ideal audio environment. Wind and road noise were also accurately measured at a range of speeds.

Armed with all the data, the team came up with the perfect formula. A total of 14 active speakers have been fitted, delivering more than 1,000W of power. Each one has its own amplifier and is housed in an individual aluminium case. The fit and finish are sublime – for example, two tiny high-frequency speakers slide up out of the top of the dashboard when you turn the hi-fi on. It’s controlled through the same MMI dial as the standard A8’s stereo, but the sound produced by the Bang & Olufsen system is simply staggering.
Calm down, please!
pi_77041020
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:20 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Hoedenplankspeakers is zoooo 1996.
Thuis zet je je boxen toch ook naast de tv en niet achter de bank?
't Klopt dat deuren vaak minder klinken bij oude auto's, maar daar valt ook inderdaad wat aan te doen.
Je weet dat ovaaltjes (hoedenplankspeakers) mid range zijn en dus ondersteuning zijn voor de sub? Daarom zitten ze achterin.
pi_77041153
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 08:15 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Je weet dat ovaaltjes (hoedenplankspeakers) mid range zijn en dus ondersteuning zijn voor de sub? Daarom zitten ze achterin.
Sub is altijd ondersteunend voor de andere speakers, natuurlijk
Calm down, please!
pi_77041212
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:09 schreef invine het volgende:
Maar is het geluid echt zo slecht dat je je er aan ergert? Ik heb mijn voorste boxen ook redelijk laag zitten.. niet helemaal bij pedalen iets meer naar de stoel toe maar toch.

Ik heb ook achter 2 speakers iets hoger dan het zitvlak van de achterbank, klinkt prima! Maar dat is standaard zo. (dat ze op die plek zitten)
Bij vrijwel alle auto's tegenwoordig zitten die dingen redelijk laag, maar alsnog zodanig dat het geluid vrij omhoog kan richting je hoofd etc. Bij mij zitten ze dus echt bij de pedalen, en dan knalt het geluid deels die kleine ruimte in en gaat het minder klinken.

Dat is althans de theorie er achter als ik het goed heb begrepen.

Sowieso klinkt het bij mij op dit moment niet omdat er speakers uit '89 in zitten .

Ik zal komend ook wel wat foto's schieten van de plaats van de speakers.
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:45:38 #232
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77053460
Hoge tonen worden veel sneller gedempt dan lage tonen, daarom zitten er altijd in/op/bij het dashboard of de A-stijlen tweeters, en in de deur mid-range tot laag
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_77212475
Gister een kleine 5 uur bezig geweest met het installeren van het audio-gebeuren.

Eerst begonnen met het weghalen van de passagiersstoel, aangezien ik daar de versterker onder wilde hebben:


De deurpanelen moesten er uiteraard ook af, aangezien we kabels moesten leggen voor de tweeters:



Na wat gepruts waren de draden aan beide kanten gelegd:


Toen mochten de deurpanelen er weer op:


Gepruts moet het leggen van de bedrading van de speakers en crossovers naar de versterker:


En ja, het stofje op de zitting van de bestuurdersstoel moet even vervangen worden. Gelukkig kun je dat nog nieuw bij de BMW dealer halen. Dat wordt dan ook ergens in de lente gedaan.

Mijn accu ligt achterin, dus de bedrading voor de versterker moest van achteren komen:


En hier kwam het weer tevoorschijn:


De versterker goed neerleggen, draden aansluiten etc:


Aangezien er geen plaats meer was voor mijn crossovers onder de middenconsole, zitten ze op een andere plek. Een ligt boven de ABS computer (links onder dashboard) en de andere ligt boven de ECU (recht boven het dashboardkastje).

Uiteindelijk alles netjes aangesloten en nog even zitten prutsen met de versterker. Mijn radio krijgt geen constante stroom (dus hij kan niet aan als de auto niet op contact staat) en dus hebben we de versterker zo aangesloten dat dat ding aangaat als de radio aangaat. Nog even gezocht naar de correcte kabel achter de radio, maar dat was na 10 min prutsen ook opgelost.

Tenslotte is er nu toch ook een dikkere speakerkabel in gekomen.

Onderweg terug even goed beluisterd natuurlijk en het klinkt een stuk beter dan m'n vorige speakers uit '89. Ik kan nu daadwerkelijk de instrumenten van elkaar onderscheiden. Alleen ben bang dat ik toch nog een beetje meer bass wil, wat inhoudt dat ik misschien toch maar 's ooit moet kijken naar een bescheiden sub .
pi_77238385
Let je er wel een beetje op dat de versterker warm wordt? En graag gekoeld wil worden?
pi_77238657
quote:
Op maandag 25 januari 2010 07:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
Let je er wel een beetje op dat de versterker warm wordt? En graag gekoeld wil worden?
Verschilt dat ook niet per versterker en hoeveel watt die dingen zijn?

Ik had hier en daar al gelezen dat mensen die dingen ook onder de stoelen voorin hadden gezet.
pi_77238665
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:16 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Verschilt dat ook niet per versterker en hoeveel watt die dingen zijn?

Ik had hier en daar al gelezen dat mensen die dingen ook onder de stoelen voorin hadden gezet.
De vloer is de koudste plek in de auto ... dat zit wel goed. Wat Oxy denk ik bedoelt is dat je 'm wel laat ademen (geen tapijt en rotzooi er overheen).
Calm down, please!
pi_77238682
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:18 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

De vloer is de koudste plek in de auto ... dat zit wel goed. Wat Oxy denk ik bedoelt is dat je 'm wel laat ademen (geen tapijt en rotzooi er overheen).
Er zit niks overheen inderdaad. We hebben 'm netjes vastgezet met van die tapijt-schroeven (waarmee je normaal je vloerkleedjes in de bekleding draait) en de bedrading met wat tape op dat ding.
pi_77238834
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:19 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Er zit niks overheen inderdaad. We hebben 'm netjes vastgezet met van die tapijt-schroeven (waarmee je normaal je vloerkleedjes in de bekleding draait) en de bedrading met wat tape op dat ding.
Niet dat íe toevallig naast een rooster van je verwarming ligt
Calm down, please!
pi_77238909
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Niet dat íe toevallig naast een rooster van je verwarming ligt
Dat dus. Ik heb onder mijn stoelen verwarming liggen voor de voetjes van de passagiers. Het zou bij mij daar ook wel passen maar het is daar aardig warm. En ik weet niet hoe hoog je stoel is maar heel veel ademsvrjiheid zou hij bij mij niet hebben. Vandaar.
pi_77247659
We hebben nog goed gekeken of er daar roosters of ventilatie liep voor de verwarming, maar konden niets ontdekken. Het kan best zo zijn dat in zo'n oude auto er simpelweg geen ventilatie naar de voetjes van de passagiers loopt .

Qua ademruimte is het niet megaveel, maar er zit nog wel een paar cm boven. Aangezien er niet zo heel vaak iemand op zit (en de stoel kan ook naar boven etc.) lijkt mij dat genoeg? Als dat ding toch te heet wordt, waar kun je dat aan merken? Het feit dat je nu ineens stoelverwarming op je passagiersstoel hebt?

Overigens nog een vraagje: telkens als ik afrem/de koppeling intrapt (zodat de toeren gewoon zakken naar ~500) slaat het geluid even over als ie de 600/700 toeren passeert. Het duurt maar echt een fractie van een seconde en daarna gaat het weer prima als ik optrek etc, bochten maak...maar zodra ik dus weer rem en de toeren de grens van 600/700 passeren, slaat ie weer even een fractie over. Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Dat is dus alleen als de toeren naar beneden gaan door afremmen. Als de toeren die grens weer passeren bij optrekken is er niks aan de hand.
Zou dat kunnen samenvallen met het feit dat mijn accu al niet meer al te goed is (en volgende maand vervangen wordt)?
pi_77250549
quote:
Op maandag 25 januari 2010 14:16 schreef Maharbal het volgende:
We hebben nog goed gekeken of er daar roosters of ventilatie liep voor de verwarming, maar konden niets ontdekken. Het kan best zo zijn dat in zo'n oude auto er simpelweg geen ventilatie naar de voetjes van de passagiers loopt .

Qua ademruimte is het niet megaveel, maar er zit nog wel een paar cm boven. Aangezien er niet zo heel vaak iemand op zit (en de stoel kan ook naar boven etc.) lijkt mij dat genoeg? Als dat ding toch te heet wordt, waar kun je dat aan merken? Het feit dat je nu ineens stoelverwarming op je passagiersstoel hebt?

Overigens nog een vraagje: telkens als ik afrem/de koppeling intrapt (zodat de toeren gewoon zakken naar ~500) slaat het geluid even over als ie de 600/700 toeren passeert. Het duurt maar echt een fractie van een seconde en daarna gaat het weer prima als ik optrek etc, bochten maak...maar zodra ik dus weer rem en de toeren de grens van 600/700 passeren, slaat ie weer even een fractie over. Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Dat is dus alleen als de toeren naar beneden gaan door afremmen. Als de toeren die grens weer passeren bij optrekken is er niks aan de hand.
Zou dat kunnen samenvallen met het feit dat mijn accu al niet meer al te goed is (en volgende maand vervangen wordt)?
Hoe heb je je voedingskabel gelegd, gezekerd? apart van signaalkabel? Dik genoeg?

En je merkt het als je versterker te warm wordt dat ie in protect vliegt en dus uitgaat.
pi_77251335
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:23 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Hoe heb je je voedingskabel gelegd, gezekerd? apart van signaalkabel? Dik genoeg?

En je merkt het als je versterker te warm wordt dat ie in protect vliegt en dus uitgaat.
Voedingskabel gaat rechtstreeks van de accu naar de versterker. De kabel lijkt me dik genoeg (zie plaatjes), of niet? En wat bedoel je met de signaalkabel? De kabel die van de versterker naar de speakers/radio gaat? In dat geval ligt alles apart, want de voedingskabel komt van achteren (accu achterin) terwijl de radio dus voorin ligt etc. De voedingskabel loopt gewoon naast de accukabel het interieur in.
pi_77251440
Sorry kan hier geen plaatjes zien op me werk. Met signaalkabel bedoel ik RCA kabel (van versterker naar radio).

Hoe heb je de accu achterin aangesloten zodat die ook wordt opgeladen? met een Diodebrug?
pi_77251591
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
Sorry kan hier geen plaatjes zien op me werk. Met signaalkabel bedoel ik RCA kabel (van versterker naar radio).

Hoe heb je de accu achterin aangesloten zodat die ook wordt opgeladen? met een Diodebrug?
Die signaalkabel ligt inderdaad dus apart, omdat de accu achterin ligt.

Verder is het daadwerkelijk aansluiten op de accu gedaan door de persoon die mij hielp, aangezien hij er meer verstand van had. Ik heb dus werkelijk geen idee wat een diodebrug is. Wat bedoel je precies met dat de accu wordt opgeladen (of bedoel je versterker?).

Aangezien we er hier met woorden (ik weet er te weinig van) niet uit gaan komen, schiet ik zometeen wel even een plaatje van de aansluiting op de accu. Kun je het eventueel vanavond bekijken?
pi_77251930
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:45 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Die signaalkabel ligt inderdaad dus apart, omdat de accu achterin ligt.

Verder is het daadwerkelijk aansluiten op de accu gedaan door de persoon die mij hielp, aangezien hij er meer verstand van had. Ik heb dus werkelijk geen idee wat een diodebrug is. Wat bedoel je precies met dat de accu wordt opgeladen (of bedoel je versterker?).

Aangezien we er hier met woorden (ik weet er te weinig van) niet uit gaan komen, schiet ik zometeen wel even een plaatje van de aansluiting op de accu. Kun je het eventueel vanavond bekijken?
Nou ik neem aan dat je accu achterin opgeladen wordt anders is hij na een paar minuten leeg Er moet dus een kabel tussen je voorste accu/dynamo naar achter gelegd worden.
pi_77251985
Pics:




Mijn accu ligt altijd achterin, er is dus geen voorste accu. Hoort bij de 50/50 gewichtsverdeling van BMW etc.

edit: Daarom snapte ik je opmerking over opladen al niet .
pi_77256717
Ten eerste je hebt een vrij dun kabeltje. IK heb 16mm2. Beter de dik dan te dun (ivm brand)
Ten tweede heb je de voeding niet echt netjes aan de accu vastgemaakt.
pi_77257123
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ten eerste je hebt een vrij dun kabeltje. IK heb 16mm2. Beter de dik dan te dun (ivm brand)
Ten tweede heb je de voeding niet echt netjes aan de accu vastgemaakt.
Ik heb 'm dus niet aan de accu vastgemaakt. Hoe zou het anders moeten/kunnen?

Maar dat verklaart toch nog niet waarom dat ding een beetje overslaat als ik afrem/koppeling intrap en het toerental bij een bepaald toerengebied komt. Ligt het dan alsnog aan de accu?
  maandag 25 januari 2010 @ 18:11:43 #249
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77257715
Nee wat dat betreft zit ie goed zat aan de accu hoor
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_77257752
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:55 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik heb 'm dus niet aan de accu vastgemaakt. Hoe zou het anders moeten/kunnen?

Maar dat verklaart toch nog niet waarom dat ding een beetje overslaat als ik afrem/koppeling intrap en het toerental bij een bepaald toerengebied komt. Ligt het dan alsnog aan de accu?


HIer zit ie toch echt aan de accu vast hoor Zo te zien heb je gewoon het uiteinde van de kabel tussen de pool gepropt en aangedraaid. Er hoort een koperen ring om de bout van de accu. Dan heb je maximaal contact. Nu is er misschien sprake van slechte overdrachtspanning.

Het kan zijn dat je accu inderdaad bij bepaalde delen effe niet genoeg spanning/stroom/kracht kan afgeven. Heb je het ook bij zachte volumes? Heb je je dynamo al eens doorgemeten met een multimeter?
pi_77258125
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:12 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

HIer zit ie toch echt aan de accu vast hoor Zo te zien heb je gewoon het uiteinde van de kabel tussen de pool gepropt en aangedraaid. Er hoort een koperen ring om de bout van de accu. Dan heb je maximaal contact. Nu is er misschien sprake van slechte overdrachtspanning.

Het kan zijn dat je accu inderdaad bij bepaalde delen effe niet genoeg spanning/stroom/kracht kan afgeven. Heb je het ook bij zachte volumes? Heb je je dynamo al eens doorgemeten met een multimeter?
Wat ik bedoelde is dat ik persoonlijk niet dat ding heb vastgemaakt, maar iemand anders .

Ik heb het naar mijn weten bij elk volume, hard of zacht. Elke keer als ik de koppeling intrap en hij komt bij dat toerental slaat ie een fractie van een seconde over. Koppeling los en toeren op laten komen is weer geen probleem.

De dynamo is goed, daar kwam volgens mij 14.1 of 14.2 laadspanning uit met verbruikers (licht) aan. Wat ik wel weet is dat m'n accu dood aan het gaan is (of al dood is). De auto doe ik in principe elke keer als ik thuiskom van de accu, omdat dat ding anders binnen een dag of 2 leeg is getrokken. Er komt dus een nieuwe accu in, maar kan dat verband houden met het overslaan? Of is het toch iets anders?

En wat bedoel je precies met die koperen ring voor maximaal contact? Heb je daar een voorbeeld/plaatje van?
  maandag 25 januari 2010 @ 18:36:58 #252
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77258580
Vermoed dat ie bedoelt dat je ff netjes een ring/oog aan die rode draad moet solderen
Zoiets dus
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77258735
Solderen hoeft niet eens. Gewoon gewoon netjes van deze dingen:
pi_77258787
Ah, en dan de bout van de accu-pool daar doorheen duwen zodat ie dus "optimaal" contact maakt?

Binnenkort maar eens bij de electronicaboer langs dan.

Verder nog tips m.b.t. mijn kleine probleem?
pi_77258813
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:43 schreef Maharbal het volgende:
Ah, en dan de bout van de accu-pool daar doorheen duwen zodat ie dus "optimaal" contact maakt?
Juist. Dat losse gedoe moet je zoveel mogelijk voorkomen.
pi_77258831
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:43 schreef Maharbal het volgende:


Verder nog tips m.b.t. mijn kleine probleem?
Maar goed het zou goed kunnen omdat de versterker geen constante spanning van de accu krijgt hij overslaat bij een bepaald toerental van je motor.en dus van je dynamo.

Koop eerst een nieuwe accu en kijk of het dan weg is.
pi_77258942
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:44 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Maar goed het zou goed kunnen omdat de versterker geen constante spanning van de accu krijgt hij overslaat bij een bepaald toerental van je motor.en dus van je dynamo.

Koop eerst een nieuwe accu en kijk of het dan weg is.
Zal ik doen inderdaad. Even een maandje wachten in ieder geval. Wel even langs de electronicaboer komend weekend ofzo voor zo'n ringetje.

Bedankt voor de info
pi_77278253
1 onderdeel wat je probleem oplost: Condensator

&nd yes i'm back..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77279345
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 02:21 schreef Turquaz52 het volgende:
1 onderdeel wat je probleem oplost: Condensator

&nd yes i'm back..
Als hij gewoon een fatsoenlijke accu heeft, moet dat geen probleem zijn om piekspanningen op te vangen. Tis ook weer niet zo dat hij duizenden watts heeft.
pi_77327073
En juist bij duizenden watts (rms vermogens, geen piek ) moet je GEEN condensator gebruiken, maar gewoon 1 of meerdere stevige accu's icm een goede dynamo. Dan moet het goed gaan. Zelfs tot een 8kw aan vermogen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77327375
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:32 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
En juist bij duizenden watts (rms vermogens, geen piek ) moet je GEEN condensator gebruiken, maar gewoon 1 of meerdere stevige accu's icm een goede dynamo. Dan moet het goed gaan. Zelfs tot een 8kw aan vermogen
Yellowtop ftw!
pi_77327453
Northstar / Exide / Yellowtop / Banner

Toch wel 4 die de bekendste zijn met AGM accu's.. Top spul
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77333262
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Northstar / Exide / Yellowtop / Banner

Toch wel 4 die de bekendste zijn met AGM accu's.. Top spul
Bedoel je de Optima Yellow Top?

Lees daar echt alleen maar slechte verhalen over. Bekend issie zeker maar kijk niet gek op als je accu er binnen 6 maanden mee kapt. En dat voor rond de 200 eu winkelwaarde (Jahaaaaa Turq ... jij ken ze voor 20,- krijguh ... weetiktog).
Calm down, please!
pi_77336552
Optima's zijn de laatste jaren wel wat achteruit gegaan idd..
Persoonlijk zou ik momenteel alleen voor Northstar of Exide kiezen.

Optima's liggen rond de 300 a 350 in de winkel oveer het algemeen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77337254
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 15:18 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Optima's zijn de laatste jaren wel wat achteruit gegaan idd..
Persoonlijk zou ik momenteel alleen voor Northstar of Exide kiezen.

Optima's liggen rond de 300 a 350 in de winkel oveer het algemeen
Maar in de US voor rond de 180 (70 eurocent) dollar te krijgen.
Calm down, please!
pi_77342206
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Bedoel je de Optima Yellow Top?

Lees daar echt alleen maar slechte verhalen over. Bekend issie zeker maar kijk niet gek op als je accu er binnen 6 maanden mee kapt. En dat voor rond de 200 eu winkelwaarde (Jahaaaaa Turq ... jij ken ze voor 20,- krijguh ... weetiktog).
wtf moet ik met optima of zo.. haal 2 accu's voor 10tje per stuk en plaats een voor en een achter & klaar is TurQie

Ben goed ingeburgerd hea?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77343092
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:27 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

wtf moet ik met optima of zo.. haal 2 accu's voor 10tje per stuk en plaats een voor en een achter & klaar is TurQie

Ben goed ingeburgerd hea?
lol
Calm down, please!
pi_77353557
Ik zal inderdaad komende maand even een nieuwe accu er in proppen, kijken of het dan weg is .
pi_77359693
Hier nog een foto waarop ik nog bezig ben met de audio. Hier is wat beter te zien hoe de verlaging uitpakt.

Ik vind het zelf precies genoeg. Het staat goed!

pi_77360346
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:27 schreef Maharbal het volgende:
Hier nog een foto waarop ik nog bezig ben met de audio. Hier is wat beter te zien hoe de verlaging uitpakt.

Ik vind het zelf precies genoeg. Het staat goed!

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit In de zomer houden we wel eens op de zondagmiddag een ''bandjestrap'' meet. Stuk of 10 BMW'tjes bij bv het FEC of de Centrale. Kom ook eens langs, ik tip je wel als er 1 komt
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_77360750
Wat is een bandjestrapmeet?
pi_77364987
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:51 schreef Maharbal het volgende:
Wat is een bandjestrapmeet?
Dat ze willen burnen, donuts maken etc.
pi_77365142
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:51 schreef Maharbal het volgende:
Wat is een bandjestrapmeet?
Gewoon wat dom ouwehoeren, sommige mensen staan bij hun auto wat tegen hun bandje aan de tikken tijdens het praten. Vandaar bandjestrapmeet.

En dus niet burnen, driften e.d Oxy
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_77365162
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 08:14 schreef justmattie het volgende:

[..]

Gewoon wat dom ouwehoeren, sommige mensen staan bij hun auto wat tegen hun bandje aan de tikken tijdens het praten. Vandaar bandjestrapmeet.

En dus niet burnen, driften e.d Oxy
Ok dat was wel erg vergezocht dan.
pi_77365187
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 08:15 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ok dat was wel erg vergezocht dan.
Dat de mensen met een BMW bij de Junokade zoiets doen wil niet zeggen dat gelijk iedereen het doet
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_77365196
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 08:18 schreef justmattie het volgende:

[..]

Dat de mensen met een BMW bij de Junokade zoiets doen wil niet zeggen dat gelijk iedereen het doet
En ik weet precies wie je bedoelt
pi_77368018
Burnouts en dergelijk: mij niet gezien . Die mensen liever dan ik. Als ik m'n bandjes al moet verneuken doe ik dat veel liever op het circuit .

Overigens heb ik daar wel eens iemand in een Panda achteruit zien "burnen", zodat ie fictief "RWD" had
pi_77368119
Ik kom al helemaal niet meer op de Junokade om het volk wat er komt. En afgelopen zomer een dooie. Maar we kunnen wel eens een fokmeetje houden
pi_77368219
Ik kom er ook werkelijk nooit. Ik ben er een paar weken geleden één keer geweest omdat twee andere lui hier in de buurt met E30's ff wilden meeten, zodat we elkaars E30's konden bewonderen. Dan vind ik het wel leuk, maar ik sta daar niet echt voor de gezelligheid of om "leuke" auto's te bekijken.

95% daar is dikke troep .
pi_77374421
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 10:42 schreef Maharbal het volgende:
Ik kom er ook werkelijk nooit. Ik ben er een paar weken geleden één keer geweest omdat twee andere lui hier in de buurt met E30's ff wilden meeten, zodat we elkaars E30's konden bewonderen. Dan vind ik het wel leuk, maar ik sta daar niet echt voor de gezelligheid of om "leuke" auto's te bekijken.

95% daar is dikke troep .
Bij het FEC de laatste keer waren zo'n 4x E30, 3x E36 en een E46 330 met sick veel power
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_77391219
De andere zilveren E30 met een nieuw kenteken dat begint met een Jis een vierdeus zag ik, kan ik jullie eindelijk uit elkaar houden!
pi_77391549
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:35 schreef Alexxxxx het volgende:
De andere zilveren E30 met een nieuw kenteken dat begint met een Jis een vierdeus zag ik, kan ik jullie eindelijk uit elkaar houden!
Hmm, ben toch benieuwd welke dat is dan!

Daar zat toch geen M-Tech op? Daar kan je het ook aan zien!
pi_77391838
Alsof ik M tech zie als ik zo'n ding in razende vaart voorbij schiet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77392661
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Alsof ik M tech zie als ik zo'n ding in razende vaart voorbij schiet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die dingen worden vaak bij de pomp gezien .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77392782
Wat verbruik je dan? Ik zit op 1:8 met mn Niva En dan een 35 liter tankje er in he? Dus ook veel pompbezoeken
pi_77393382
Ik rijd heel veel (het grootste deel) in de stad, en dan is met elke keer het gas opentrekken (mits goed warm) 1 op 6 tot 1 op 7 de norm.

Gemiddeld met een beetje snelweg erbij zit ik inderdaad ook op 1 op 8. Normaliter gaat het verbruik een beetje omlaag als de lente weer begint, dus hopelijk haal ik dan 1 op 9 gemiddeld ofzo .

Ik heb afgelopen 2 weken veel snelwegkilometers gemaakt en 48L getankt. De teller staat nu op ~330km en ik kan misschien nog 40 als ik geluk heb . En van die 330km is echt rond de 290 snelweg .

Dat worden er dus waarschijnlijk nog maar 25 ofzo haha.
pi_77393864
Voor het zuinige rijden koop je geen e30 idd, met mijn 318iS doe ik zo'n 400/450 km op een tank
pi_77394308
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:29 schreef Tom_ het volgende:
Voor het zuinige rijden koop je geen e30 idd, met mijn 318iS doe ik zo'n 400/450 km op een tank
Haha, das waarschijnlijk nog een hoger verbruik dan dat ik heb, terwijl de is'jes juist "zuinige sportvariantjes" moeten zijn!

Verder koop je zo'n ding inderdaad niet voor de zuinigheid .
pi_77397051
Wat een supergave wagen

Ik blijf dit topic nog even volgen!
pi_77398291
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:39 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Haha, das waarschijnlijk nog een hoger verbruik dan dat ik heb, terwijl de is'jes juist "zuinige sportvariantjes" moeten zijn!

Verder koop je zo'n ding inderdaad niet voor de zuinigheid .
Ach ja, dagelijks richting werk alleen binnendoor rijden scheelt ook niet echt in het verbruik. Onder de 3000 toeren klinkt ie nogal tam voor een 'sport', en boven de 4500 begint de pret pas echt.
Dus wanneer ie op temperatuur komt wil ik hem nog wel eens doortrekken
pi_77404293
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 23:04 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ach ja, dagelijks richting werk alleen binnendoor rijden scheelt ook niet echt in het verbruik. Onder de 3000 toeren klinkt ie nogal tam voor een 'sport', en boven de 4500 begint de pret pas echt.
Dus wanneer ie op temperatuur komt wil ik hem nog wel eens doortrekken
Bij 4500 moet ik alweer schakelen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 08:47:22 #292
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77404776
Verbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de motor. M20B25 met een paar ton op de teller en een ingelopen nokkenas zuipt aardig, en heeft meestal ook geen 170PK meer. Contrast tussen mijn oude 325iX (3 ton kms) en mijn iets minder oude E36 325 (2 ton kms) was gevoelsmatig erg groot. Qua prestaties en qua verbruik.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_77406431
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
Verbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de motor. M20B25 met een paar ton op de teller en een ingelopen nokkenas zuipt aardig, en heeft meestal ook geen 170PK meer. Contrast tussen mijn oude 325iX (3 ton kms) en mijn iets minder oude E36 325 (2 ton kms) was gevoelsmatig erg groot. Qua prestaties en qua verbruik.
Das inderdaad ook zo. Die van mij heeft ~161k gelopen (althans, als ik moet geloven wat de vorige eigenaren zeggen). Ik heb niet het idee dat ik een erg ingesleten nokkenas heb (het tikken valt ook wel mee). In de winter zuipt ie natuurlijk nog een beetje meer, dus zal in de lente even moeten zien hoe en wat.

@ Die 318is: ja erg hoogtoerige motoren he, dan moet je wel doortrekken voor dat vermogen. Maar het is ook zo leuk als de motor wat op temperatuur is.

Dat geluid van die 6cyl blijft zwaar zwaar verslavend.

En ja, ik weet dat de M42 geen 6cyl is .
pi_77411107
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
Verbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de motor. M20B25 met een paar ton op de teller en een ingelopen nokkenas zuipt aardig, en heeft meestal ook geen 170PK meer. Contrast tussen mijn oude 325iX (3 ton kms) en mijn iets minder oude E36 325 (2 ton kms) was gevoelsmatig erg groot. Qua prestaties en qua verbruik.
Nou misschien verbruikt je auto meer & is ie langzamer dan je e36 omdat ze beide andere motoren zijn EN dat je e30 4x4 is
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77648443
Willekeurige foto omdat ik al een tijdje niks heb gepost:



Ondertussen ben ik druk op zoek naar Azev A velgen. Hopelijk heb ik die tegen het eind van deze maand binnen.
pi_77649289
Top.
pi_77665431
oh ja, zal ff vragen voor de prijs voor de Azev's.. Evt. foto gelijk maken als je wilt..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77671236
Doe maar. Ook de precieze maten wil ik wel weten!
pi_77680163
Kut. Ben he-le-maal vergeten

Was bezig met de e30 van mijn neef, type 1 316 met carburateur uit 87, compleet stock op de VW Velgen na.
Heb veren en schotels geplaatst van een e36 voor
(Past 1 op 1 btw )

Morgen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:01:51 #300
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_77683540
Over het verbruik; ik rij toch wel ongeveer 1:10 - 1:9 ongeveer met mijn e30 320i
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')