abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74322492
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:09 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Weetje wat een 325i kost..? Weetje uberhaubt wat van handelaarsprijzen?? Ik koop jou auto in voor maximaaaaal 200 euri, en dan heb ik het ook gelijk over de export prijs van zo'n oude galant..

Een e30 is echt niet zo over the top auto, je hebt liefhebbers, maar je hebt ook mensen die kijken van wat een oud ding..

Meer als 1000 euri was ie in de staat waarin hij hem kocht niet waard.. En dat zeg ik als een particulier autohandelaar
Gast, de prijzen die jij noemt zijn exportprijzen voor auto`s met 3 ton (niet op de teruggedraaide teller uiteraard) achter de kiezen, schadebakken, afgetrapte sjonniehokken (liefst met grote MOH / tribalsticker) en slopers.....

Overigens ben jij geen autohandelaar, maar auto opkoper

De waarde van een auto is een uniek gegeven die dmv variabele parameters per auto verschillend kan zijn. Waarom kun je auto`s immers taxeren (en voor die waarde verzekeren)?

Overigens is dit geen trol/flame reactie maar een stukje uitleg over hoe de autohandel in elkaar zit.

In het verlengde ervan zou ik meteen de TS willen adviseren zijn auto te laten taxeren (als dat al niet gebeurd is)
pi_74324206
Mooie E30! Kleur zie je ook niet vaak.

Hier in de straat woont een oud vrouwtje, beetje het clichéverhaal, die één keer per week boodschappen doet in haar Beemertje (1 van de eerste E30's, 1e eigenaar!!) en er verder nooit mee rijdt. De lak verkeert in showroomstaat, totaal geen schade.. Ik ben benieuwd hoeveel km het heeft gelopen, misschien 40-50k..
Ik wacht op de dag dat ze die te koop zet
pi_74357375
Dank iedereen voor de reacties!

Over taxatie: De auto zal inderdaad nog moeten worden getaxeerd. Ik denk dat ik dat maar na de winter of iets dergelijks doe. Als iemand nu tegen me oprijdt word ik in ieder geval niet vrolijk qua dagwaarde, dus laten we daar niet aan denken.

Verder @ Turq:

Een E30 325i UBERHAUPT voor minder dan ¤2000 vind je vrijwel nergens, maar dan ook nergens. Alleen al de motor kost je een slordige 500/600. Ik ga hier niet lopen flamen ofzo, maar je zou misschien eens wat meer research moeten doen voordat je jezelf benoemt tot autotrack nummer 2.
De E30 is qua prijs niet te vergelijken met een E36. De E36 is (helaas) de afgetrapte sjonniebak van nu, met de bijbehorende lagere prijzen. De E30 is gewoon al een klassieker met ("helaas") de bijbehorende prijzen. Met klassiekers werkt het toch anders qua prijzen. Zoals Lausteen al aangaf heb je inderdaad vaak niet eens een goede 316i voor ¤1000.
Laten we het dan niet over het feit hebben dat dit ding uitgerust is met allemaal opties + Mtech II af-fabriek, en dan praten we over een pak meer dan de door jou genoemde bedragen. Ik had het zelf ook graag anders gewild, maar het zij zo .

Enfin, niet dat het veel uitmaakt. De mensen die zich een beetje met E30's bezighouden weten dat de prijzen die jij noemt helemaal nergens op zijn gebaseerd, en nogal onzin. Ook autohandelaren hebben die dingen niet voor ¤1000 (a la, de 316i/318i misschien).

@ Lausteen: Hij wordt inderdaad zo origineel mogelijk gehouden qua exterieur. Er komen dus alleen andere velgen op, en daar blijft het bij. Ik vind het M tech II pakketje eigenlijk wel leuk.

Nogmaals iedereen bedankt voor de complimenten .

Dit weekend dan eindelijk even (hopelijk) het euvel met de kachelblower en CV oplossen en een klein roestplekje bijwerken. Gelukkig is het roestplekje bij de A-stijl onderin de deur (waar de deur verbonden zit met de carrosserie), en daar kan dus naar hartelust geschuurd, genovoroxed en gelakstift worden .

[ Bericht 9% gewijzigd door Maharbal op 03-11-2009 18:12:20 ]
  dinsdag 3 november 2009 @ 18:11:28 #54
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74357512
die GekkeTurk roept maar wat, laat hem lekker gaan
E30
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_74357617
Waar het bij deze wagen om gaat is dat het een M-Tech2 is..zeer geliefd bij liefhebbers..ik zou zelf voor een goede 325i M-Tech2 graag een 1500 Euro neerleggen en dan zou de eigenaar als hij wist wat hij had me recht in m'n gezicht uitlachen.
Een apart model nou al en zeker een klassieker in wording.
  dinsdag 3 november 2009 @ 18:17:38 #56
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74357699
Precies. Beetje E30 is al 1500 euro waard particulier, in standaard trim.

Dat turquaz voor 200 euro een rotte 316 e30 typ 1 kan kopen, boeit niets
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 3 november 2009 @ 18:20:00 #57
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74357769
Zo, en nu gaan we het weer fijn alleen over de auto van Maharbal hebben
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74359673
Mensen die met netjes omgaan met hun oude BMW

Maar blijven mooie auto's die E30's. Zal ook wel lekker klinken, zo'n 325i
pi_74359742
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:20 schreef lezut het volgende:
Mensen die met netjes omgaan met hun oude BMW

Maar blijven mooie auto's die E30's. Zal ook wel lekker klinken, zo'n 325i
O echt, eargasm! Elke keer als ik dat geluid hoor krijg ik een glimlach op m'n gezicht. Ben dan net een giechelend klein meisje. Mensen in de omgeving Leeuwarden zijn altijd welkom om het aan te horen .
pi_74360395
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:22 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mensen in de omgeving Leeuwarden zijn altijd welkom om het aan te horen .
Joepie
pi_74360539
Wanneer hebben we de Fryske PTA meet? Lada, MX5, E30, Galant, wat hebben we nog meer?
pi_74361014
Ja goed idee
pi_74361941
Stuur maar een berichtje (of post hier / in de ekte ekte topic) en ik kom langs .
pi_74362183
Als een vrijwilliger de organisatie op zich wil nemen (lees: datum en locatie prikken ) mag die een vers topic openen hier in PTA
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 november 2009 @ 20:27:01 #65
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74362289
Ik ben vaak in Groningen, maar op en neer naar Leeuwarden is wel een aardig eindje.

En meetings doe ik niet, en met Friezen al helemaal niet...
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_74362499
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:27 schreef Catch22- het volgende:

En meetings doe ik niet, en met Friezen al helemaal niet...
Opgelost dus.

Ik kan aankomend weekend ook niet. Maar goed OT.
pi_74363536
oi,ik kom ook,fries of niet
pi_74487140
Was bezig met een roestplekje weg te halen "in" de A-stijl, waar de stekker met electrische draden het interieur in gaat vanuit de bestuurdersdeur.

Ineens werd het te donker, pffff. Het meeste is geschuurd, morgen schoonmaken, ontvetten, novorox, nog 's novorox en dan maandag met een lakstift (klein oppervlak). Pics volgen!
pi_74488952
effe tvp-tje ofcoz
Calm down, please!
pi_74494005
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Wanneer hebben we de Fryske PTA meet? Lada, MX5, E30, Galant, wat hebben we nog meer?
E36 316
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_74514699
Godverde.......

Kon ik vandaag eindelijk even bezig met de novorox (omdat alles er nu los hangt dicht het rubber op die plek niet meer goed af, er komt dus een heel klein beetje vocht in. Niet leuk als erachter allemaal elec. draden hangen.), smeer ik het er op... is het verdomme ineens mistig, dus heel vochtig en 5 graden kouder......

Morgen kan ik dus weer schuren, weer novorox, weer laten drogen....grmbl.
pi_74576353
Dit weer is zo compleet waardeloos om met novorox te werken. Het droogt niet goed, dus in plaats van de gebruikelijke 24 uur wachten wordt het waarschijnlijk 48 of misschien 72 uur voordat ik er met een lakstift overheen kan.

Zul je net zien dat 't volgend jaar weer moet omdat 't nu met dit weer niet goed gaat.....
Ach ja, het houdt je bezig .

Hopelijk kan ik dit weekend even wat pics er van posten (niet te veel verwachten, paar schuur, novorox en lakstift pics). Alle kleine beetjes doen 't 'm zal ik maar zeggen .
pi_74714558
al een update?
pi_74811812
Ja.

Het was constant regenachtig, dus heb niet echt foto's kunnen maken.
Doordat het oppervlak te groot was om met een lakstift aan de gang te gaan, ziet het er niet echt mooi uit. Gelukkig zit het als het ware in de deur en zit er een rubber omhulsel omheen, waardoor je een groot deel niet kunt zien.
In de zomer ga ik nog maar eens aan de slag, maar dan met een spuitbusje en evt. wat plamuur om kleine oneffenheden weg te krijgen. Voor nu is de roest tenminste weg en zit er weer lak op.

Verder heb ik een set -35mm H&R sportveren besteld (eibach veren geannuleerd: duurde me te lang).
35mm is toch echt het maximum dat ik wil qua verlagin. Van mij hoefde het niet per sé nog meer verlaagd dan de standaard -20mm van het M techniek pakket. Maar aangezien één veer LA apk afkeur was heb ik toch maar besloten om alles rondom te voorzien van kwalitatief betere veren.

Voor het eind van deze maand is het nog de bedoeling dat ik aan de slag ga met een vriend om de roest bij m'n kentekenplaatverlichting weg te krijgen (dat wordt lassen) en wat roest in m'n wielkasten (dit wordt staalborstelen / epoxy-primer / eventueel plamuur (denk dat het niet nodig is) / spuitbus etc). Aangezien het van de buitenkant niet te zien is, kunnen we dit mooi zelf afwerken.

Van het monteren van de veren + aan de slag met de roest ga ik sowieso foto's maken. Ik hoop dat het allemaal nog lukt voor december. Het wordt immers steeds kouder....en de pekeltijd zal binnenkort wel beginnen, wat niet ten goede komt aan de roest.

Kwam er overigens ook achter dat ie olie verbruikt. Ik natuurlijk helemaal in paniek, maar dat scheen niet nodig te zijn. Hij doet ongeveer 250ml op 900km of iets dergelijks. Dat is dus een kleine liter op ~3500 km.
Ik heb mij doen vertellen dat tot 1L op 1500/2000 km nog normaal is, dus dat is ook weer "gedaan".
Misschien ooit uitvogelen waar ik olie lek (want hij lekt 't ook minimaal) om het "verbruik" nog wat bij te schroeven. Verder ga ik bij de volgende oliewissel eens 15W40 proberen, aangezien dat ook het verbruik en lekken tegen schijnt te gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Maharbal op 18-11-2009 12:51:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')