abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74271256
Je mag mijn Beemer velgjes wel overnemen voor een zacht prijsje.. Zullen er zeker wel onder staan!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74271308
quote:
Op zondag 1 november 2009 10:41 schreef Turquaz52 het volgende:
Je mag mijn Beemer velgjes wel overnemen voor een zacht prijsje.. Zullen er zeker wel onder staan!
E36 = 5-gaats en E30 = 4-gaats. Maar M5 replica's / die velgen die je nu onder je witte hebt staan imo niet echt onder een E30. Ik moet toch vriendelijk bedanken .
pi_74272854
quote:
Op zondag 1 november 2009 10:44 schreef Maharbal het volgende:

[..]

E36 = 5-gaats en E30 = 4-gaats. Maar M5 replica's / die velgen die je nu onder je witte hebt staan imo niet echt onder een E30. Ik moet toch vriendelijk bedanken .
Nee nee nee, niet de M5 velgen..
Maar de 5 spaaks.. maar wist niet dat de e30 maar een 4 gaats was
kun je geen e36/e46 naven gebruiken?
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_74273095
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:04 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee nee nee, niet de M5 velgen..
Maar de 5 spaaks.. maar wist niet dat de e30 maar een 4 gaats was
kun je geen e36/e46 naven gebruiken?
Je kunt van alles ombouwen.
pi_74275584
Respect en tvp
pi_74275627
Netjes. Mijn Galant is ook een E30
  zondag 1 november 2009 @ 13:47:07 #32
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_74275763
TVP voor een van mijn favo auto´s, evah

Vind de kleur ook geweldig bij de auto staan
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_74284995
Grmbl, kon vandaag niet het goede gereedschap vinden om even naar de blower van de kachel te kijken.
Dat moet volgend weekend dan maar, ff langs "schoonfamilie" om daar maar te klussen, die hebben wat meer gereedschap dan ik.

Als ik bij de blower kan (en hij zit waar ik denk dat ie zit: hij kan namelijk op 2 plekken zitten) is het waarschijnlijk slechts een kwestie van weerstandje schoonmaken of vervangen.

Dan kijk ik meteen ook even naar m'n CV, omdat ik daar waarschijnlijk een soldeerboutje voor nodig heb.
Het is allemaal speculatie, maar 95% kans dat er corrossie is in de stekker met alle draden van de deur naar het interieur (in de A-stijl). Dit komt vaak doordat er een draadje vanuit de kabelboom in de auto door de deur gaat om daar een eventuele slot-verwarming te voorzien van stroom. Dit draadje ligt er ongeacht het feit of je slotverwarming hebt of niet, en staat altijd onder spanning. Aangezien er water kan komen in de A-stijl stekker, gaat dit corroderen. Om dit te verhelpen ga ik 1) de stekker goed schoonmaken met contact-spray en 2) het draadje dat (onnodig) door de deur heenloopt afknippen en gewoon rechtstreeks verbinden met de CV-module.

Zoals hierboven uitgelegd loopt dit draadje dus door de deur om o.a de slot-verwarming te voorzien van stroom, maar dit draadje gaat vervolgens ook langs het CV relais en zo naar de CV module. Door het draadje af te knippen voordat het de deur in gaat, heb ik niet te maken met de gecorrodeerde (stekker)verbinding in de deur en gaat het draadje rechtstreeks via het CV relais naar de CV module (zonder door de deur te gaan via de gecorrodeerde stekker verbinding)...

God, heel vaag verhaal maar dat is wat ik er van heb begrepen .
pi_74286614
waaaa.. zoveeel werk.. ik hoop dat je hem voor minder dan 5 meijers hebt gekocht!!
Quote van Tjabbo:
pi_74286694
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:33 schreef Turquaz52 het volgende:
waaaa.. zoveeel werk.. ik hoop dat je hem voor minder dan 5 meijers hebt gekocht!!
Zoveel werk is het ook weer niet, het waren voornamelijk allemaal kleine dingen die gewoon even gedaan moesten worden. De grootste dingen waren eigenlijk de achterasrubbers, E36 stuurhuis en de veren (die nog moeten komen). Rest bestaat uit allemaal kleine dingetjes (en ergernissen)/

Het blijft een auto uit 1989
pi_74286721
vertel..wat heb jij gedokt voor jou auto?
Quote van Tjabbo:
pi_74286806
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:36 schreef Turquaz52 het volgende:
vertel..wat heb jij gedokt voor jou auto?
Veel minder dan die 5 duizend van je .
pi_74288369
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:38 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Veel minder dan die 5 duizend van je .
Dat is 500 geen 5000
pi_74288488
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:12 schreef 3p0x het volgende:

[..]

Dat is 500 geen 5000
Heuj, een meijer was in het gulden tijdperk toch duizend?

Shit, dat is inderdaad 100 gulden haha. Ik dacht aan een rug .

Nop, in dat geval een aantal keren meer. De E30 zie je weliswaar nog wel vaker rondrijden, en voor 500 euro heb je misschien een 316 (waar het een en ander mee mis is). De E30 325i (helemaal M tech II) zie je vrijwel niet meer omdat ze allemaal voor het circuit worden gebruikt. Het begint dus een schaars-goed te worden.

Ze zijn dus duurder in de aanschaf, maar zijn ook erg waardevast. Voor veel minder dan ¤2500 a ¤3000 heb je er niet één en moet er alsnog het een en ander aan gebeuren.

De 325's in echt heel goede / concoursstaat gaan al voor meer dan ¤5000.

Het is echt een oldtimer aan het worden.

[ Bericht 20% gewijzigd door Maharbal op 01-11-2009 20:19:43 ]
pi_74307858
Je hebt er gewoon te veel voor betaald.. persoonlijk zou ik echt serieus niet meer dan een rooie voor hebben betaald (rooie=1000).

Wat denk je dat ik voor mijn Beemer heb betaald? Rijdend natuurlijk..
Quote van Tjabbo:
pi_74307915
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Je hebt er gewoon te veel voor betaald.. persoonlijk zou ik echt serieus niet meer dan een rooie voor hebben betaald (rooie=1000).

1000 E voor een E30 325? Je bent niet goed bij je hoofd. Die dingen zijn gewild, klassiekers en dus duur.

En daarom rij jij dus geen E30

Ik verwacht dat jij zo'n 100 euro en een snicker hebt gegeven voor dat ding.
pi_74309169
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:23 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

1000 E voor een E30 325? Je bent niet goed bij je hoofd. Die dingen zijn gewild, klassiekers en dus duur.

En daarom rij jij dus geen E30

Ik verwacht dat jij zo'n 100 euro en een snicker hebt gegeven voor dat ding.

Weetje wat een 325i kost..? Weetje uberhaubt wat van handelaarsprijzen?? Ik koop jou auto in voor maximaaaaal 200 euri, en dan heb ik het ook gelijk over de export prijs van zo'n oude galant..

Een e30 is echt niet zo over the top auto, je hebt liefhebbers, maar je hebt ook mensen die kijken van wat een oud ding..

Meer als 1000 euri was ie in de staat waarin hij hem kocht niet waard.. En dat zeg ik als een particulier autohandelaar
Quote van Tjabbo:
  maandag 2 november 2009 @ 11:11:22 #43
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74309225
Een nette E30 is gewoon meer dan 1000 euro waard op de particuliere markt. Handelsprijzen liggen altijd lager, maar dan doet de staat er vaak ook weinig toe.

Ik heb mijn E30 ook voor de handelsprijs gekocht (600 euro).
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_74310147
quote:

Ik denk dat het 99% aan hun reet kan roesten wat jij betaald voor een auto. Net zo goed dat het mij aan mijn reet kan roesten wat wie dan ook betaald heeft voor een auto.

Wat mij wel interresseert is hoe tevreden en blij degene is met zijn recente aanschaf en vind ik het uitermate kinderachtig om te gaan steggelen over aanschafprijzen/handelswaarde etc.

Geld is inherent aan het plezier wat je beleefd met je aanschaf. Dus STFU over "Ik maak meer winst op mijn auto bla bla bla... handelsprijzen... bleh."

pi_74310204
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:35 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Ik denk dat het 99% aan hun reet kan roesten wat jij betaald voor een auto. Net zo goed dat het mij aan mijn reet kan roesten wat wie dan ook betaald heeft voor een auto.

Wat mij wel interresseert is hoe tevreden en blij degene is met zijn recente aanschaf en vind ik het uitermate kinderachtig om te gaan steggelen over aanschafprijzen/handelswaarde etc.

Geld is inherent aan het plezier wat je beleefd met je aanschaf. Dus STFU over "Ik maak meer winst op mijn auto bla bla bla... handelsprijzen... bleh."

Waar heb jij last van gek, wat zit jij te flamen hier..

So what als ie meer betaald heeft of minder.. ik was alleen benieuwd.. wilt toch niet zeggen dat ik zijn project niks vind?
Ben juist blij dat er nog een beemer project is hier
Quote van Tjabbo:
  maandag 2 november 2009 @ 11:40:35 #46
182073 invine
blablabla etc.
pi_74310335
tvp mooie bak!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_74310539
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:37 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Waar heb jij last van gek, wat zit jij te flamen hier..

So what als ie meer betaald heeft of minder.. ik was alleen benieuwd.. wilt toch niet zeggen dat ik zijn project niks vind?
Ben juist blij dat er nog een beemer project is hier
Je post stuitte mij tegen de borst, dus zeg ik er wat van.
En dan nu weer over tot de orde van de dag.
  maandag 2 november 2009 @ 11:57:34 #48
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74310942
Zullen we het even gezellig houden hier, lijkt me een prima plan
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74315661
Had je topic ook al gezien op E30fansite, gelukkig hou je m origineel Ik ben zelf niet zo'n fan van M-tech (al is het origineel), maar hij ziet er goed uit. Geef mij maar een mooie kale 316i sedan.. heb ik namelijk zelf , al moet daar nog wel een hoop aan gebeuren voordat ie perfect is.

Om toch nog even op de discussie in te haken, een goede E30 vind je niet voor 1000 euro, zelfs geen 316i.
  maandag 2 november 2009 @ 14:37:02 #50
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74315847
quote:

Een E30 325i die nog niet verkloot is door 3 generaties sjonnies gaat je meer kosten dan dat. Tenzij je een ontzettende schadebak wilt of iets anders geks.

Als het dan ook nog een originele M-tech is met wat leuke opties er op en een 3deurs ipv een sedan oid dan is het helemaal raak.

Ik vind het een strakke bak! Ik ben dan wel fan van de andere goedkope circuitbak (Volvo 360), ik heb laatst in de E30 320 van een maat van me mogen rijden en die 6-cilinders zijn toch wel ontzettend verslavend hoor. Gruwelijk dik gewoon!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')