abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74248996
Ik verveelde me wat, dus heb ik maar besloten om hier een topicje te openen. De auto is nu een week of 6 in mijn bezit en sinds vorige week dinsdag heeft ie APK en mag ik er mee rondrijden. Al te grote verbouwingen hoeft men niet te verwachten, maar het gewone onderhoud + alles wat ik kan doen, ga ik ook doen. Het leuke aan deze oudere auto's is dat je veel zelf kunt doen omdat ze zo simpel zijn. Ik heb absoluut geen ervaring met motortechniek of wat dan ook, dus dat gaan we gaandeweg maar langzaam leren .

Ik heb al op een ander forum wat posts gemaakt, dus voor het gemak zal ik de even hier plaatsen.

Nog wat info over de auto:

-Af fabriek MtechII uitgevoerd
-ABS
-Centrale deurvergrendeling
-Check-control
-Elektrische ramen
-Elektrisch schuifdak
-Elec. spiegels
-Elec. antenne
-Mistlampen
-Stuurbekrachtiging

18 september 2009:

Een paar weken geleden heb ik een stuurbekrachtigingspomp op de kop getikt van. Deze week heb ik ook nog een stuurbekrachtigingsvloeistofreservoir (scrabble woord?) besteld bij d-parts, en vandaag was ie geleverd. Naar mijn weten mis ik nog één slangetje, dus daar zal ik achteraan moeten. Jammer genoeg heb ik het reservoir wel zonder dop gekregen.

Ik heb even geregeld dat de auto op een brug kon, zodat een monteur even een "voor-apk" kon doen. Er waren een aantal dingetjes die gedaan moesten worden alvorens de auto gekeurd kan worden:
- Linker zijkant knipperlicht:
- Remleidingen + brandstofleidingen schuren + tectyleren
- Paar pluisjes weghalen van de bestuurdersgordel ( oll: )
- Linker achterveer zat een stukje gesplinterd. Moest dus vervangen
- Stuurkogelhoesje rechtsvoor moet vervangen
- Kentekenverlichting: zit maar één gaatje in. Het andere gaatje voor de kentekenverlichting is dichtgelast (zat/zit nog een beetje roest achter, vandaar denk ik)? , dus daar moet ik waarschijnlijk een gat in maken. Of is het niet nodig dat beide lampjes het doen?
- Stuurbekrachtiging moet terug worden ingebouwd
- Het ABS lampje brandt
- De accu zit los. Hier moet ik dus even een plaatje aan vastmaken oid
- Mitslamp rechtsvoor deed het niet
- Stadslichten deden het niet
- Ruitenwisserbladen waren versleten
- De koplampen hoogteverstelling is doorgeknipt, maar het knopje zit er nog wel in. Moet ik nog even uitbouwen.
- Ruitenwissersproeiers moesten aangesloten

Al met al een redelijke lijst, maar gelukkig zijn het vooral kleine dingetjes die zo te doen zijn.

Vooralsnog heb ik het volgende al kunnen doen:
- Stadslichten gemaakt. Hier zaten gewoon helemaal geen lampjes meer in .
- Mistlamp gemaakt. Lampje vervangen.
- Ruitenwisserbladen vervangen
- Linker zijkant-knipperlicht was niet geaard. Draadje zit nu om een bout heen en hij doet het weer.
- Pluisjes riem weggehaald
- Rem- en brandstofleidingen zijn geschuurd en getectyleerd
- Setje Eibach verlagingsveren (30mm) besteld, aangezien dat goedkoper is dan originele mtech 2 achterveren (¤275 vs ¤~179) euro, terwijl eibach zelfs beter schijnt te zijn. Hopelijk zijn deze volgende week binnen.
- Nieuwe ruitenwisserbladen
- Ruitenwissersproeiers aangesloten

Al met al niet een spannende openingspost met spannende dingen, maar het geeft toch een beetje voldoening om beetje bij beetje de kleine dingetjes te doen. Ik ga morgen proberen het stuurkogelhoesje zelf te vervangen. Aangezien ik nog nooit echt iets met een auto heb gedaan, afgezien van het lampjes wisselen , wordt dit nog wat. Hopelijk lukt het!
---------------------------------------------------------------------------------------------
18 september 2009:

Was ik vergeten: de auto moet nog worden ingevoerd. Het tijdelijke kenteken is binnen en aanstaande maandag is het zover. Ik had oorspronkelijk een rdw-invoer en apk-keuring 2-in-1 deal gedaan, maar heb de apk keuring toch maar afgeblazen. Ik krijg 'm voor die tijd niet apk-klaar, dus dan is het alleen maar zonde van m'n geld.

---------------------------------------------------------------------------------------------
19 september 2009:

Vandaag het stuurkogelhoesje vervangen en gekeken of m'n ABS sensoren het doen. De voorste sensoren heb ik door kunnen meten...en daar kreeg ik allemaal verschillende waardes. Ik neem aan zolang ik waardes krijg, dat 't goed is?
De achterste sensoren heb ik nog niet gedaan, daar moet ik volgens mij voor onder de achterbank.

Ik moet wel zeggen dat dat het stuurkogelhoesje het duurste stukje rubber is dat ik ooit heb gekocht. ¤1.80 + ¤174 onkosten (onderweg gelaserd. )

Ondertussen nog een paar foto's geschoten. Eerst stond de auto op een krik, later kon ik 'm op de brug zetten.

Op de krik:



Op de brug:



Nog te doen:
ABS lampje brandt - verhelpen
Stuurbekrachtiging installeren - Mis alleen nog 2e helft van de stuurhuis - pomp drukslang
Achterveren (rondom eibach) - installeren, maar die moeten nog binnenkomen
Accu vastzetten - Iemand hier nog tips voor?
Gat maken voor 2e kentekenplaatverlichtinkje

---------------------------------------------------------------------------------------------
20 september 2009:

Vandaag geprobeerd het ABS-lampje-euvel op te lossen....alle sensoren doorgemeten maar die waren in orde. Nu ben ik even op zoek naar iemand met een ABS computer, zodat ik even kan controleren of dat 't is.
Geen geluk vandaag dus

Ik zit er over na te denken om het ABS lampje maar even door te lussen voor de APK (wil 'm met ~1/1.5 week voor de APK), zodat ik erna in alle tijd (en vrolijk rondtuffend!) kan kijken waarom het ABS lampje brandt.

Ik wacht ondertussen geduldig op m'n eibach veertjes en de stuurbekrachtigingsslang!

---------------------------------------------------------------------------------------------
21 september 2009:



Mooi knutselwerk met m'n verfsetje van de middelbare school nog .

Vandaag is de auto ingevoerd en van de week komen de papieren binnen! :pompom:
Wat heerlijk om even snel een rondje met de auto door de stad te doen! Eindelijk rijden (afgezien van een klein doodlopend landweggetje vanaf de boerderij waar ie staat ).


---------------------------------------------------------------------------------------------
20 oktober 2009:

Een grote update:

Vandaag was het eindelijk zover, de auto kon worden opgehaald bij Offenga (oude BMW specialist in Franeker) vandaan nadat een waslijst aan dingen was gedaan door hen (en al eerder door mij wat dingen).

- E36 bekrachtigd stuurhuis ingebouwd
- Achterasrubbers vervangen
- Draadbende in motorcompartiment is nu netjes geordend (accu-polen die loshingen bij de carrosserie!)
- Nieuwe olie + oliefilter
- Stuurkogelhoes (had ik al eerder vervangen)
- Veel lampjes moesten vervangen worden
- Nieuwe ruitenwisserbladen
- Rechter koplamp zat vol water. Moest worden schoongemaakt voor een fatsoenlijk lichtbeeld voor de APK
- Brandstofleiding zat niet overal goed vast. Nu wel
- Brandstofleidingen en remleidingen geschuurd en getectyleerd (eerder gedaan)
- 30mm eibach veren moeten nog komen (laten lang op zich wachten!)
- Bij de radio was het een dikke kabelbende. Nieuwe isostekkers gekocht en aangesloten, maar m'n speaker linksvoor doet het niet. Dit weekend even kijken wat het euvel is.
- Ruitenwissersproeiers zijn weer aangesloten etc.

En hij is dan ook eindelijk door de APK! Na 5 weken stil te hebben gestaan (landweggetjes en ritje richting RDW tellen niet mee!) mag ie nu officieel rijden. En wat een genot! Het is net een kart!

Alvast goodies aangeschaft
- Mtech II stuur (heb ik er meteen ingezet)
- Vloermatjes
- Mothers kleikit en nog wat meuk

Wellicht dat er binnenkort 16" Azev A's nog onderkomen.

Mijn to do list is groot, maar de to do list voor de nabije toekomst is:
- Nieuwe headunit (waarschijnlijk een Alpine)
- Chromen tellerringen (+ even de wijzertjes rood/oranje maken)

Na alle dingen hierboven krijgt m'n bankrekening de komende tijd rust. Omdat het herfst is zijn bijna alle blaadjes van de geldboom weggewaaid!
Komend weekend even met een vriend/forumgenoot onze beide E30's goed onder handen nemen: wassen, kleien, waxen, interieur er uit en goed schoonmaken, vloermatjes leggen etc. Dit weekend komen dan wel fatsoenlijke foto's van het eindresultaat, maar nu eerst even twee snelle impressieshots.

Voor de E30 staat de E46 van m'n moeder, waar ik (tot voor kort) regelmatig in reed. Dat zijn ook fantastische dingen!



pi_74249034
24 en 25 oktober 2009:

Ik en een vriend hebben beide onze E30's gewassen, gekleid, in de wax gezet, mijn interieur is er uit geweest en alles is schoongemaakt. Heeft 10 uur geduurd voor mijn auto. Hier en paar pics:








Disclaimers: Mijn mtech II bumper zakt wat door, hiervoor moet ik nieuwe clipjes bestellen. Verder blijf ik tot ~januari/februari even op deze velgjes rondrijden (tenzij ik echt een onweerstaanbaar aanbod tegenkom).
pi_74249063
Binnenkort to do list:

Mijn kachel-blower doet het slechts goed op de hoogste stand (stand 4). Een bekend euvel waarbij ik waarschijnlijk even een weerstandje moet schoonblazen of vervangen. Dat ga ik straks even doen.

Verder ga ik even kijken naar m'n CV die het niet doet. Waarschijnlijk komt dit door corrossie in de "stekkers" in de a-stijlen, bij de deuren etc. Ook straks even naar kijken.

Komende maand:

Een nieuwe headunit. Waarschijnlijk de Alpine 9880R. Mijn eisen waren mooi geluid, amber kleuren (i.v.m kleuren van dashboard) en een USB achterop de HU.

O ja, dat moet ook nog: Zodra mijn veren zijn gemonteerd moet de auto worden uitgelijnd. Das helaas niet gebeurd na het monteren van het E36 stuurhuis.

[ Bericht 11% gewijzigd door Maharbal op 31-10-2009 12:45:46 ]
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:44:55 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74253580
Tof projectje zo, ik heb een stiekem een zwak voor die generatie van de 3-serie
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74254339
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:44 schreef Klonk het volgende:
Tof projectje zo, ik heb een stiekem een zwak voor die generatie van de 3-serie
Dat moet ook wel, want om z'n zuinigheid koop je 'm niet .
pi_74255963
Puike bak al vind ik persoonlijk de zwarte velgen niet erbij staan (alsof je op winterbandjes rond rijdt )
pi_74256282
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 17:24 schreef Jimmie het volgende:
Puike bak al vind ik persoonlijk de zwarte velgen niet erbij staan (alsof je op winterbandjes rond rijdt )
De velgen vind ik wel grappig, maar daar is alles mee gezegd. Ik heb alleen besloten dat ik waarschijnlijk pas rond januari/februari een ander setje velgen koop (Azev A's of Alpina's. Ik neig meer naar de Azev's)

So for the time being, they will do .
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:27:44 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74258977
Dikke bak !!

Azev A is het wiel dat eronder hoort, en anders een oldskool Borbet of zo
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74259172
Prachtige wagens!

Helemaal in het zilver zoals de jouwe. Mooi dat je een E30 hebt kunnen vinden die nog niet is opgeofferd aan de driftscene of de E30 cup van de ZAC en weet ik veel waar al die E30'jes blijven???
pi_74259230
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:27 schreef Sounddragon het volgende:
Dikke bak !!

Azev A is het wiel dat eronder hoort, en anders een oldskool Borbet of zo
Dank!

Azev A is inderdaad helemaal mijn ding, dit wordt hoogstwaarschijnlijk ook de velg die er onder komt. Borbet is dan weer niet echt mijn smaak.
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:33 schreef LangeJan het volgende:
Prachtige wagens!

Helemaal in het zilver zoals de jouwe. Mooi dat je een E30 hebt kunnen vinden die nog niet is opgeofferd aan de driftscene of de E30 cup van de ZAC en weet ik veel waar al die E30'jes blijven???
Ja, was ik ook blij mee. En dan had dat ding ook nog 's het M-Technic II pakket, toen kon m'n dag niet meer stuk .

Als je in zo'n ding hebt gereden (met bijbehorend goed onderstel, stabi's e.d.) dan snap je waarschijnlijk waarom die dingen allemaal op het circuit / driftscene belanden. Het zijn echt grote karts voor op de openbare weg. Fantastisch om in te rijden! En het hogere gejank van die 6 cylinder .
pi_74259296
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:35 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Azev A is inderdaad helemaal mijn ding, dit wordt hoogstwaarschijnlijk ook de velg die er onder komt. Borbet is dan weer niet echt mijn smaak.
M3 Contour velgen zijn ook wel mooi. Maar goed Horen eigenlijk op een E36
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:39:34 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74259330
die zijn 5 gaats toch ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74259360
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:39 schreef Sounddragon het volgende:
die zijn 5 gaats toch ??
Volgens mij ook inderdaad.

Er zijn echter genoeg mensen die gewoon een onderstel nemen die 5-gaats compatible is .
pi_74259366
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:39 schreef Sounddragon het volgende:
die zijn 5 gaats toch ??
O fuck ja
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:45:41 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74259533
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:40 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Volgens mij ook inderdaad.

Er zijn echter genoeg mensen die gewoon een onderstel nemen die 5-gaats compatible is .
Je zal inderdaad ongetwijfeld de naven enzo kunnen ombouwen, moet je er wel voor over hebben natuurlijk, en volgens mij wilde je hem een beetje standaard houden toch ??
Er is zat moois te koop voor een E30
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74259617
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je zal inderdaad ongetwijfeld de naven enzo kunnen ombouwen, moet je er wel voor over hebben natuurlijk, en volgens mij wilde je hem een beetje standaard houden toch ??
Er is zat moois te koop voor een E30
Hij wordt redelijk standaard gehouden inderdaad (voor zover hij dat al is). Er komen eigenlijk alleen andere velgen op, verder wordt er niks aan het uiterlijk veranderd (alleen verbeterd, delen opnieuw gespoten of whatever).

Dingen zoals onderstel ga ik wel mee prutsen. Zoals hierboven beschreven wacht ik nog op m'n eibach veren.

Verder is er inderdaad genoeg leuks te vinden voor de E30. Ik moet mezelf elke keer in bedwang houden . Eerst even een goeie headunit scoren tijdens de Sint/Kerst uitverkoop. Ik heb hier positieve reacties gekregen op mijn keuze voor de Alpine van een of andere gekke forumgenoot. Ik vraag me af wie dat ook alweer was .
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:02:49 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74260119
9880R was het toch ??



Mooi dingegie hoor

* owns a 9855R

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74260127
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:44 schreef Klonk het volgende:
Tof projectje zo, ik heb een stiekem een zwak voor die generatie van de 3-serie
pi_74260180
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
9880R was het toch ??

[ afbeelding ]

Mooi dingegie hoor

* owns a 9855R

[ afbeelding ]
Yep yep! Met amber verlichting, zodat het een beetje matched met m'n dashboard. Ik hoor er overal fantastische verhalen over, dus ik ben benieuwd. Ik moet mezelf even dwingen om gewoon even te wachten op de kortingen voor de feestdagen.
pi_74260577
Mooi ding hoor
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:52:12 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74261440
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:04 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Yep yep! Met amber verlichting, zodat het een beetje matched met m'n dashboard. Ik hoor er overal fantastische verhalen over, dus ik ben benieuwd. Ik moet mezelf even dwingen om gewoon even te wachten op de kortingen voor de feestdagen.
die 9855 heeft 256 kleuren, matcht altijd

Het is inderdaad wel mooi als je displaykleur een beetje bij je dash past, al kan eigenlijk heel het type radio niet bij het bouwjaar van de auto maar da's weer een ander verhaal
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74261483
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

die 9855 heeft 256 kleuren, matcht altijd

Het is inderdaad wel mooi als je displaykleur een beetje bij je dash past, al kan eigenlijk heel het type radio niet bij het bouwjaar van de auto maar da's weer een ander verhaal
Klopt. Maar ik ga ook geen grof geld neerleggen voor een Becker .
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:02:42 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_74261731
Alpine is beter

Becker is voor ouwe mannen in een Mercedes of BMW.. Mijn Astra gaat er binnenkort uit, maar de Alpine gaat de plaats innemen van het stuk JVC bagger in de Benz, en misschien de rest van de kermis ook nog wel,
En zoniet heb ik nog wel wat leuke goodies voor je in de aanbieding tzt.. (multimedialink, Ipodlink, wisselaar, ai-netkabel 6m)
Of is de jouwe al Ipod direkt ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_74262002
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:02 schreef Sounddragon het volgende:
Alpine is beter

Becker is voor ouwe mannen in een Mercedes of BMW.. Mijn Astra gaat er binnenkort uit, maar de Alpine gaat de plaats innemen van het stuk JVC bagger in de Benz, en misschien de rest van de kermis ook nog wel,
En zoniet heb ik nog wel wat leuke goodies voor je in de aanbieding tzt.. (multimedialink, Ipodlink, wisselaar, ai-netkabel 6m)
Of is de jouwe al Ipod direkt ??
Euh, volgens mij niet:

Aansluitingen
* "Full Speed" aansluiting voor iPod (mbv optionele Alpine KCE-422i)

Niet dat het erg veel uitmaakt, aangezien ik geen Ipod heb. Het belangrijkste is dat ik in m'n dashboardkastje een USB stickje van een paar gb kan neerleggen en die kan aansluiten op de radio. T.z.t misschien nog andere boxjes voorin, en dan houdt de audiopret voor mij waarschijnlijk op (heeeeeel misschien achterin...omdat ik daar op dit moment al gaten heb zitten in de hoedenplank + aansluitingen). Maar boxen is sowieso pas in het nieuwe jaar.
pi_74262879
E30

Bekende fotolocaties
pi_74271256
Je mag mijn Beemer velgjes wel overnemen voor een zacht prijsje.. Zullen er zeker wel onder staan!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74271308
quote:
Op zondag 1 november 2009 10:41 schreef Turquaz52 het volgende:
Je mag mijn Beemer velgjes wel overnemen voor een zacht prijsje.. Zullen er zeker wel onder staan!
E36 = 5-gaats en E30 = 4-gaats. Maar M5 replica's / die velgen die je nu onder je witte hebt staan imo niet echt onder een E30. Ik moet toch vriendelijk bedanken .
pi_74272854
quote:
Op zondag 1 november 2009 10:44 schreef Maharbal het volgende:

[..]

E36 = 5-gaats en E30 = 4-gaats. Maar M5 replica's / die velgen die je nu onder je witte hebt staan imo niet echt onder een E30. Ik moet toch vriendelijk bedanken .
Nee nee nee, niet de M5 velgen..
Maar de 5 spaaks.. maar wist niet dat de e30 maar een 4 gaats was
kun je geen e36/e46 naven gebruiken?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74273095
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:04 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee nee nee, niet de M5 velgen..
Maar de 5 spaaks.. maar wist niet dat de e30 maar een 4 gaats was
kun je geen e36/e46 naven gebruiken?
Je kunt van alles ombouwen.
pi_74275584
Respect en tvp
pi_74275627
Netjes. Mijn Galant is ook een E30
  zondag 1 november 2009 @ 13:47:07 #32
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_74275763
TVP voor een van mijn favo auto´s, evah

Vind de kleur ook geweldig bij de auto staan
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_74284995
Grmbl, kon vandaag niet het goede gereedschap vinden om even naar de blower van de kachel te kijken.
Dat moet volgend weekend dan maar, ff langs "schoonfamilie" om daar maar te klussen, die hebben wat meer gereedschap dan ik.

Als ik bij de blower kan (en hij zit waar ik denk dat ie zit: hij kan namelijk op 2 plekken zitten) is het waarschijnlijk slechts een kwestie van weerstandje schoonmaken of vervangen.

Dan kijk ik meteen ook even naar m'n CV, omdat ik daar waarschijnlijk een soldeerboutje voor nodig heb.
Het is allemaal speculatie, maar 95% kans dat er corrossie is in de stekker met alle draden van de deur naar het interieur (in de A-stijl). Dit komt vaak doordat er een draadje vanuit de kabelboom in de auto door de deur gaat om daar een eventuele slot-verwarming te voorzien van stroom. Dit draadje ligt er ongeacht het feit of je slotverwarming hebt of niet, en staat altijd onder spanning. Aangezien er water kan komen in de A-stijl stekker, gaat dit corroderen. Om dit te verhelpen ga ik 1) de stekker goed schoonmaken met contact-spray en 2) het draadje dat (onnodig) door de deur heenloopt afknippen en gewoon rechtstreeks verbinden met de CV-module.

Zoals hierboven uitgelegd loopt dit draadje dus door de deur om o.a de slot-verwarming te voorzien van stroom, maar dit draadje gaat vervolgens ook langs het CV relais en zo naar de CV module. Door het draadje af te knippen voordat het de deur in gaat, heb ik niet te maken met de gecorrodeerde (stekker)verbinding in de deur en gaat het draadje rechtstreeks via het CV relais naar de CV module (zonder door de deur te gaan via de gecorrodeerde stekker verbinding)...

God, heel vaag verhaal maar dat is wat ik er van heb begrepen .
pi_74286614
waaaa.. zoveeel werk.. ik hoop dat je hem voor minder dan 5 meijers hebt gekocht!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74286694
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:33 schreef Turquaz52 het volgende:
waaaa.. zoveeel werk.. ik hoop dat je hem voor minder dan 5 meijers hebt gekocht!!
Zoveel werk is het ook weer niet, het waren voornamelijk allemaal kleine dingen die gewoon even gedaan moesten worden. De grootste dingen waren eigenlijk de achterasrubbers, E36 stuurhuis en de veren (die nog moeten komen). Rest bestaat uit allemaal kleine dingetjes (en ergernissen)/

Het blijft een auto uit 1989
pi_74286721
vertel..wat heb jij gedokt voor jou auto?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74286806
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:36 schreef Turquaz52 het volgende:
vertel..wat heb jij gedokt voor jou auto?
Veel minder dan die 5 duizend van je .
pi_74288369
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:38 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Veel minder dan die 5 duizend van je .
Dat is 500 geen 5000
pi_74288488
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:12 schreef 3p0x het volgende:

[..]

Dat is 500 geen 5000
Heuj, een meijer was in het gulden tijdperk toch duizend?

Shit, dat is inderdaad 100 gulden haha. Ik dacht aan een rug .

Nop, in dat geval een aantal keren meer. De E30 zie je weliswaar nog wel vaker rondrijden, en voor 500 euro heb je misschien een 316 (waar het een en ander mee mis is). De E30 325i (helemaal M tech II) zie je vrijwel niet meer omdat ze allemaal voor het circuit worden gebruikt. Het begint dus een schaars-goed te worden.

Ze zijn dus duurder in de aanschaf, maar zijn ook erg waardevast. Voor veel minder dan ¤2500 a ¤3000 heb je er niet één en moet er alsnog het een en ander aan gebeuren.

De 325's in echt heel goede / concoursstaat gaan al voor meer dan ¤5000.

Het is echt een oldtimer aan het worden.

[ Bericht 20% gewijzigd door Maharbal op 01-11-2009 20:19:43 ]
pi_74307858
Je hebt er gewoon te veel voor betaald.. persoonlijk zou ik echt serieus niet meer dan een rooie voor hebben betaald (rooie=1000).

Wat denk je dat ik voor mijn Beemer heb betaald? Rijdend natuurlijk..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74307915
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Je hebt er gewoon te veel voor betaald.. persoonlijk zou ik echt serieus niet meer dan een rooie voor hebben betaald (rooie=1000).

Wat denk je dat ik voor mijn Beemer heb betaald? Rijdend natuurlijk..
1000 E voor een E30 325? Je bent niet goed bij je hoofd. Die dingen zijn gewild, klassiekers en dus duur.

En daarom rij jij dus geen E30

Ik verwacht dat jij zo'n 100 euro en een snicker hebt gegeven voor dat ding.
pi_74309169
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:23 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

1000 E voor een E30 325? Je bent niet goed bij je hoofd. Die dingen zijn gewild, klassiekers en dus duur.

En daarom rij jij dus geen E30

Ik verwacht dat jij zo'n 100 euro en een snicker hebt gegeven voor dat ding.

Weetje wat een 325i kost..? Weetje uberhaubt wat van handelaarsprijzen?? Ik koop jou auto in voor maximaaaaal 200 euri, en dan heb ik het ook gelijk over de export prijs van zo'n oude galant..

Een e30 is echt niet zo over the top auto, je hebt liefhebbers, maar je hebt ook mensen die kijken van wat een oud ding..

Meer als 1000 euri was ie in de staat waarin hij hem kocht niet waard.. En dat zeg ik als een particulier autohandelaar
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 2 november 2009 @ 11:11:22 #43
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74309225
Een nette E30 is gewoon meer dan 1000 euro waard op de particuliere markt. Handelsprijzen liggen altijd lager, maar dan doet de staat er vaak ook weinig toe.

Ik heb mijn E30 ook voor de handelsprijs gekocht (600 euro).
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_74310147
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Je hebt er gewoon te veel voor betaald.. persoonlijk zou ik echt serieus niet meer dan een rooie voor hebben betaald (rooie=1000).

Wat denk je dat ik voor mijn Beemer heb betaald? Rijdend natuurlijk..
Ik denk dat het 99% aan hun reet kan roesten wat jij betaald voor een auto. Net zo goed dat het mij aan mijn reet kan roesten wat wie dan ook betaald heeft voor een auto.

Wat mij wel interresseert is hoe tevreden en blij degene is met zijn recente aanschaf en vind ik het uitermate kinderachtig om te gaan steggelen over aanschafprijzen/handelswaarde etc.

Geld is inherent aan het plezier wat je beleefd met je aanschaf. Dus STFU over "Ik maak meer winst op mijn auto bla bla bla... handelsprijzen... bleh."

pi_74310204
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:35 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Ik denk dat het 99% aan hun reet kan roesten wat jij betaald voor een auto. Net zo goed dat het mij aan mijn reet kan roesten wat wie dan ook betaald heeft voor een auto.

Wat mij wel interresseert is hoe tevreden en blij degene is met zijn recente aanschaf en vind ik het uitermate kinderachtig om te gaan steggelen over aanschafprijzen/handelswaarde etc.

Geld is inherent aan het plezier wat je beleefd met je aanschaf. Dus STFU over "Ik maak meer winst op mijn auto bla bla bla... handelsprijzen... bleh."

Waar heb jij last van gek, wat zit jij te flamen hier..

So what als ie meer betaald heeft of minder.. ik was alleen benieuwd.. wilt toch niet zeggen dat ik zijn project niks vind?
Ben juist blij dat er nog een beemer project is hier
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 2 november 2009 @ 11:40:35 #46
182073 invine
blablabla etc.
pi_74310335
tvp mooie bak!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_74310539
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:37 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Waar heb jij last van gek, wat zit jij te flamen hier..

So what als ie meer betaald heeft of minder.. ik was alleen benieuwd.. wilt toch niet zeggen dat ik zijn project niks vind?
Ben juist blij dat er nog een beemer project is hier
Je post stuitte mij tegen de borst, dus zeg ik er wat van.
En dan nu weer over tot de orde van de dag.
  maandag 2 november 2009 @ 11:57:34 #48
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74310942
Zullen we het even gezellig houden hier, lijkt me een prima plan
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74315661
Had je topic ook al gezien op E30fansite, gelukkig hou je m origineel Ik ben zelf niet zo'n fan van M-tech (al is het origineel), maar hij ziet er goed uit. Geef mij maar een mooie kale 316i sedan.. heb ik namelijk zelf , al moet daar nog wel een hoop aan gebeuren voordat ie perfect is.

Om toch nog even op de discussie in te haken, een goede E30 vind je niet voor 1000 euro, zelfs geen 316i.
  maandag 2 november 2009 @ 14:37:02 #50
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74315847
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Je hebt er gewoon te veel voor betaald.. persoonlijk zou ik echt serieus niet meer dan een rooie voor hebben betaald (rooie=1000).

Wat denk je dat ik voor mijn Beemer heb betaald? Rijdend natuurlijk..
Een E30 325i die nog niet verkloot is door 3 generaties sjonnies gaat je meer kosten dan dat. Tenzij je een ontzettende schadebak wilt of iets anders geks.

Als het dan ook nog een originele M-tech is met wat leuke opties er op en een 3deurs ipv een sedan oid dan is het helemaal raak.

Ik vind het een strakke bak! Ik ben dan wel fan van de andere goedkope circuitbak (Volvo 360), ik heb laatst in de E30 320 van een maat van me mogen rijden en die 6-cilinders zijn toch wel ontzettend verslavend hoor. Gruwelijk dik gewoon!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74322492
quote:
Op maandag 2 november 2009 11:09 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


Weetje wat een 325i kost..? Weetje uberhaubt wat van handelaarsprijzen?? Ik koop jou auto in voor maximaaaaal 200 euri, en dan heb ik het ook gelijk over de export prijs van zo'n oude galant..

Een e30 is echt niet zo over the top auto, je hebt liefhebbers, maar je hebt ook mensen die kijken van wat een oud ding..

Meer als 1000 euri was ie in de staat waarin hij hem kocht niet waard.. En dat zeg ik als een particulier autohandelaar
Gast, de prijzen die jij noemt zijn exportprijzen voor auto`s met 3 ton (niet op de teruggedraaide teller uiteraard) achter de kiezen, schadebakken, afgetrapte sjonniehokken (liefst met grote MOH / tribalsticker) en slopers.....

Overigens ben jij geen autohandelaar, maar auto opkoper

De waarde van een auto is een uniek gegeven die dmv variabele parameters per auto verschillend kan zijn. Waarom kun je auto`s immers taxeren (en voor die waarde verzekeren)?

Overigens is dit geen trol/flame reactie maar een stukje uitleg over hoe de autohandel in elkaar zit.

In het verlengde ervan zou ik meteen de TS willen adviseren zijn auto te laten taxeren (als dat al niet gebeurd is)
pi_74324206
Mooie E30! Kleur zie je ook niet vaak.

Hier in de straat woont een oud vrouwtje, beetje het clichéverhaal, die één keer per week boodschappen doet in haar Beemertje (1 van de eerste E30's, 1e eigenaar!!) en er verder nooit mee rijdt. De lak verkeert in showroomstaat, totaal geen schade.. Ik ben benieuwd hoeveel km het heeft gelopen, misschien 40-50k..
Ik wacht op de dag dat ze die te koop zet
pi_74357375
Dank iedereen voor de reacties!

Over taxatie: De auto zal inderdaad nog moeten worden getaxeerd. Ik denk dat ik dat maar na de winter of iets dergelijks doe. Als iemand nu tegen me oprijdt word ik in ieder geval niet vrolijk qua dagwaarde, dus laten we daar niet aan denken.

Verder @ Turq:

Een E30 325i UBERHAUPT voor minder dan ¤2000 vind je vrijwel nergens, maar dan ook nergens. Alleen al de motor kost je een slordige 500/600. Ik ga hier niet lopen flamen ofzo, maar je zou misschien eens wat meer research moeten doen voordat je jezelf benoemt tot autotrack nummer 2.
De E30 is qua prijs niet te vergelijken met een E36. De E36 is (helaas) de afgetrapte sjonniebak van nu, met de bijbehorende lagere prijzen. De E30 is gewoon al een klassieker met ("helaas") de bijbehorende prijzen. Met klassiekers werkt het toch anders qua prijzen. Zoals Lausteen al aangaf heb je inderdaad vaak niet eens een goede 316i voor ¤1000.
Laten we het dan niet over het feit hebben dat dit ding uitgerust is met allemaal opties + Mtech II af-fabriek, en dan praten we over een pak meer dan de door jou genoemde bedragen. Ik had het zelf ook graag anders gewild, maar het zij zo .

Enfin, niet dat het veel uitmaakt. De mensen die zich een beetje met E30's bezighouden weten dat de prijzen die jij noemt helemaal nergens op zijn gebaseerd, en nogal onzin. Ook autohandelaren hebben die dingen niet voor ¤1000 (a la, de 316i/318i misschien).


@ Lausteen: Hij wordt inderdaad zo origineel mogelijk gehouden qua exterieur. Er komen dus alleen andere velgen op, en daar blijft het bij. Ik vind het M tech II pakketje eigenlijk wel leuk.

Nogmaals iedereen bedankt voor de complimenten .

Dit weekend dan eindelijk even (hopelijk) het euvel met de kachelblower en CV oplossen en een klein roestplekje bijwerken. Gelukkig is het roestplekje bij de A-stijl onderin de deur (waar de deur verbonden zit met de carrosserie), en daar kan dus naar hartelust geschuurd, genovoroxed en gelakstift worden .

[ Bericht 9% gewijzigd door Maharbal op 03-11-2009 18:12:20 ]
  dinsdag 3 november 2009 @ 18:11:28 #54
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74357512
die GekkeTurk roept maar wat, laat hem lekker gaan
E30
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_74357617
Waar het bij deze wagen om gaat is dat het een M-Tech2 is..zeer geliefd bij liefhebbers..ik zou zelf voor een goede 325i M-Tech2 graag een 1500 Euro neerleggen en dan zou de eigenaar als hij wist wat hij had me recht in m'n gezicht uitlachen.
Een apart model nou al en zeker een klassieker in wording.
  dinsdag 3 november 2009 @ 18:17:38 #56
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74357699
Precies. Beetje E30 is al 1500 euro waard particulier, in standaard trim.

Dat turquaz voor 200 euro een rotte 316 e30 typ 1 kan kopen, boeit niets
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 3 november 2009 @ 18:20:00 #57
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74357769
Zo, en nu gaan we het weer fijn alleen over de auto van Maharbal hebben
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74359673
Mensen die met netjes omgaan met hun oude BMW

Maar blijven mooie auto's die E30's. Zal ook wel lekker klinken, zo'n 325i
pi_74359742
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:20 schreef lezut het volgende:
Mensen die met netjes omgaan met hun oude BMW

Maar blijven mooie auto's die E30's. Zal ook wel lekker klinken, zo'n 325i
O echt, eargasm! Elke keer als ik dat geluid hoor krijg ik een glimlach op m'n gezicht. Ben dan net een giechelend klein meisje. Mensen in de omgeving Leeuwarden zijn altijd welkom om het aan te horen .
pi_74360395
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:22 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mensen in de omgeving Leeuwarden zijn altijd welkom om het aan te horen .
Joepie
pi_74360539
Wanneer hebben we de Fryske PTA meet? Lada, MX5, E30, Galant, wat hebben we nog meer?
pi_74361014
Ja goed idee
pi_74361941
Stuur maar een berichtje (of post hier / in de ekte ekte topic) en ik kom langs .
pi_74362183
Als een vrijwilliger de organisatie op zich wil nemen (lees: datum en locatie prikken ) mag die een vers topic openen hier in PTA
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 november 2009 @ 20:27:01 #65
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74362289
Ik ben vaak in Groningen, maar op en neer naar Leeuwarden is wel een aardig eindje.

En meetings doe ik niet, en met Friezen al helemaal niet...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_74362499
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:27 schreef Catch22- het volgende:


En meetings doe ik niet, en met Friezen al helemaal niet...
Opgelost dus.

Ik kan aankomend weekend ook niet. Maar goed OT.
pi_74363536
oi,ik kom ook,fries of niet
pi_74487140
Was bezig met een roestplekje weg te halen "in" de A-stijl, waar de stekker met electrische draden het interieur in gaat vanuit de bestuurdersdeur.

Ineens werd het te donker, pffff. Het meeste is geschuurd, morgen schoonmaken, ontvetten, novorox, nog 's novorox en dan maandag met een lakstift (klein oppervlak). Pics volgen!
pi_74488952
effe tvp-tje ofcoz
Calm down, please!
pi_74494005
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Wanneer hebben we de Fryske PTA meet? Lada, MX5, E30, Galant, wat hebben we nog meer?
E36 316
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_74514699
Godverde.......

Kon ik vandaag eindelijk even bezig met de novorox (omdat alles er nu los hangt dicht het rubber op die plek niet meer goed af, er komt dus een heel klein beetje vocht in. Niet leuk als erachter allemaal elec. draden hangen.), smeer ik het er op... is het verdomme ineens mistig, dus heel vochtig en 5 graden kouder......

Morgen kan ik dus weer schuren, weer novorox, weer laten drogen....grmbl.
pi_74576353
Dit weer is zo compleet waardeloos om met novorox te werken. Het droogt niet goed, dus in plaats van de gebruikelijke 24 uur wachten wordt het waarschijnlijk 48 of misschien 72 uur voordat ik er met een lakstift overheen kan.

Zul je net zien dat 't volgend jaar weer moet omdat 't nu met dit weer niet goed gaat.....
Ach ja, het houdt je bezig .

Hopelijk kan ik dit weekend even wat pics er van posten (niet te veel verwachten, paar schuur, novorox en lakstift pics). Alle kleine beetjes doen 't 'm zal ik maar zeggen .
pi_74714558
al een update?
pi_74811812
Ja.

Het was constant regenachtig, dus heb niet echt foto's kunnen maken.
Doordat het oppervlak te groot was om met een lakstift aan de gang te gaan, ziet het er niet echt mooi uit. Gelukkig zit het als het ware in de deur en zit er een rubber omhulsel omheen, waardoor je een groot deel niet kunt zien.
In de zomer ga ik nog maar eens aan de slag, maar dan met een spuitbusje en evt. wat plamuur om kleine oneffenheden weg te krijgen. Voor nu is de roest tenminste weg en zit er weer lak op.

Verder heb ik een set -35mm H&R sportveren besteld (eibach veren geannuleerd: duurde me te lang).
35mm is toch echt het maximum dat ik wil qua verlagin. Van mij hoefde het niet per sé nog meer verlaagd dan de standaard -20mm van het M techniek pakket. Maar aangezien één veer LA apk afkeur was heb ik toch maar besloten om alles rondom te voorzien van kwalitatief betere veren.

Voor het eind van deze maand is het nog de bedoeling dat ik aan de slag ga met een vriend om de roest bij m'n kentekenplaatverlichting weg te krijgen (dat wordt lassen) en wat roest in m'n wielkasten (dit wordt staalborstelen / epoxy-primer / eventueel plamuur (denk dat het niet nodig is) / spuitbus etc). Aangezien het van de buitenkant niet te zien is, kunnen we dit mooi zelf afwerken.

Van het monteren van de veren + aan de slag met de roest ga ik sowieso foto's maken. Ik hoop dat het allemaal nog lukt voor december. Het wordt immers steeds kouder....en de pekeltijd zal binnenkort wel beginnen, wat niet ten goede komt aan de roest.

Kwam er overigens ook achter dat ie olie verbruikt. Ik natuurlijk helemaal in paniek, maar dat scheen niet nodig te zijn. Hij doet ongeveer 250ml op 900km of iets dergelijks. Dat is dus een kleine liter op ~3500 km.
Ik heb mij doen vertellen dat tot 1L op 1500/2000 km nog normaal is, dus dat is ook weer "gedaan".
Misschien ooit uitvogelen waar ik olie lek (want hij lekt 't ook minimaal) om het "verbruik" nog wat bij te schroeven. Verder ga ik bij de volgende oliewissel eens 15W40 proberen, aangezien dat ook het verbruik en lekken tegen schijnt te gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Maharbal op 18-11-2009 12:51:22 ]
pi_74828688
Hier nog een pic van een nieuw embleem dat ik er op heb gezet (vorige was verweerd).
Ik heb dit embleem van iemand die zei dat ze nep waren, en dat is niet te zien (maar wel te voelen). Voor een tientje wilde ik het wel proberen, maar ik haal volgend jaar wel een originele. Die dingen zijn origineel ¤25 euro ofzo, BMW-prijs he .




Verder zijn zonet ook m'n veren binnengekomen. Even kijken wanneer ik die eronder zet.

pi_74833010
Lekker fris zo'n nieuw logo voorop !
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 18 november 2009 @ 22:11:47 #78
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74833630
kostte dat setje veren?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_74836066
Van MP af. Iemand had ze gekocht, maar voordat hij ze kon installeren was z'n E30 verkocht (aankoopbonnen e.d. waren allemaal aanwezig).

Volgens mij kosten die dingen normaal ¤195, ik heb iig minder betaald .
  woensdag 18 november 2009 @ 23:15:52 #80
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_74836339
Oke.. Ik zit er namelijk ook over te denken om mijn e30 iets te verlagen...

En evt andere remmerij... Heb best wat fading, maar misschien moet het systeem eens ontlucht worden ofzo...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_74836400
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:15 schreef Catch22- het volgende:
Oke.. Ik zit er namelijk ook over te denken om mijn e30 iets te verlagen...

En evt andere remmerij... Heb best wat fading, maar misschien moet het systeem eens ontlucht worden ofzo...
Ik zou inderdaad met ontluchten beginnen.

Ik zou trouwens ook even kijken naar dempers als je gaat verlagen. Ik heb nu zelf geen dempers genomen omdat hier al andere dempers onder zaten i.v.m. het M techniek onderstel (andere dempers + al 20mm verlaagd). Als het goed is moet de extra -15mm niet al te veel uitmaken, maar op den duur zal ik ook andere dempers moeten halen.
pi_74836437
Heb je nog een mooie fotoshoot in de planning of misschien toch stiekem een circuitdagje?
Ik zou graag nog wat mooie E30 foto's willen zien
pi_74836772
quote:
Op woensdag 18 november 2009 23:18 schreef LangeJan het volgende:
Heb je nog een mooie fotoshoot in de planning of misschien toch stiekem een circuitdagje?
Ik zou graag nog wat mooie E30 foto's willen zien
Een circuitdagje ga ik waarschijnlijk volgende lente/zomer doen, dan is er wat meer tijd en werkt het weer wat beter mee.

Foto's maken doe ik niet zo veel, alleen als een vriend van mij er is eigenlijk (vaak met zijn E30). We maken die dingen dan 's schoon en schieten een paar plaatjes (ik heb zelf ook geen camera).

Ik kan wel foto's gaan schieten met m'n telefoon (wel 8MP, maartoch), maar of dat nou onder een fotoshoot valt weet ik niet.
pi_75434973
Toch even een TVP plaatsen, wil dit graag blijven volgen. Helaas wordt er al een tijdje niet meer echt iets gepost....
pi_75439464
fix dat bak van jou, en dan fix ik mijn M-Tech en gaan we samen een dagje na Zandvoort
Ik douw er gewoon mijn andere bmw zijn kentekenplaten op
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_75440301
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:38 schreef Turquaz52 het volgende:
fix dat bak van jou, en dan fix ik mijn M-Tech en gaan we samen een dagje na Zandvoort
Ik douw er gewoon mijn andere bmw zijn kentekenplaten op
incl kapotte vanos? Anders fix je die witte ff
pi_75440345
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:59 schreef 3p0x het volgende:

[..]

incl kapotte vanos? Anders fix je die witte ff
Kapotte vanos is eerder gefixt dan een gekke automaten ombouw
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_75440385
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Kapotte vanos is eerder gefixt dan een gekke automaten ombouw
Waarom duurt het dan zo lang?

Wij willen pics TS!
pi_75440590
quote:
Op woensdag 9 december 2009 12:01 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Waarom duurt het dan zo lang?

Wij willen pics TS!
Auto heeft geen vaste lasten en zit lekker te wachten todat ik me daarin verdiep.
De Witte beemer heeft #1 Prioriteit ivm. daily
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_75448374
vette E30!
welke motor heb je er precies in?

alpine met amber verlichting heb ik ook in mijn E34. past prachtig in het interieur.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_76046616
Ik heb al een tijdje niet gepost, omdat er niet veel aan gedaan is (druk met studie en het weer is gewoon mega poep om in te werken in de buitenlucht).

Maar toch een minimale update om aan te geven dat de auto nog vrolijk rondtuft en een fototje in de sneeuw (op een plek waar je met zo'n auto heel vaak komt )




Na O&N komt de Alpine 9880R autoradio er in en vanaf februari Azev A velgen. Ik ben er nog niet over uit of het 16" worden (misschien dan wel 9J) of 17".

Voor de post hierboven: Hier ligt de M20B25 2.5L 6cyl met 170pk in. Fantastisch om te horen, fantastisch om mee te rijden!

Binnen nu en twee weken komen de H&R -35mm verlagingsveren (in plaats van de M-tech -20MM nu) er onder.

Het lijstje wat ik in 2010 wil gaan proberen af te werken:

- Beginnende roest weghalen bij wielkastranden
- Roest weghalen bij kentekenplaatverlichting
- H&R -35mm veren monteren
- Nieuwe Alpine 9880R radio
- Bestuurdersstoel zitgedeelte moet een nieuw stofje op
- Alle kleine schroefjes en klemmetjes die ik mis (voor interieur en M-tech set) plaatsen
- Centrale vergrendeling aan de praat krijgen (misschien met afstandbediening er bij)
- 16 of 17 inch Azev A's
- Nieuwe distributieriem
- Misschien hier en daar even kijken naar wat rubbers in het onderstel
- Zorgen dat kachelblower het weer op 4 standen doet
- Waarschijnlijk nieuwe koplampen
- Nieuwe versnellingsbakpook
- Nieuwe "handrem-console", eentje zonder casettedeck
- Chromen tellerringen + wijzers rood maken

Lekker in de lente met fatsoenlijk weer aan de slag!

Ik zal proberen voor O&N nog even een kort filmpje te maken van het geluid van dat ding (inclusief tunneltjes! )
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:33 schreef mighty_myte het volgende:
vette E30!
welke motor heb je er precies in?

alpine met amber verlichting heb ik ook in mijn E34. past prachtig in het interieur.
Yep .
pi_76046814
He zal ik eens langskomen om te buurten? Ben toch vlakbij en lijkt me wel es vet om em van dichtbij te bekijken.
pi_76046889
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 12:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
He zal ik eens langskomen om te buurten? Ben toch vlakbij en lijkt me wel es vet om em van dichtbij te bekijken.
edit: Ik hoor net dat we weer gaan eten ( ). Misschien beter even een andere keer dan met kerst? Dan moet je binnenkort nog maar 's een post hier neergooien ofzo.

[ Bericht 21% gewijzigd door Maharbal op 25-12-2009 13:00:34 ]
pi_76047652
Ja heb het ook niet over nu
Maar gewoon een keer. Woon ook in Leeuwarden
pi_76052178
Jij hebt gewoon een ETA blok toch? een 12 klepper?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_76052403
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 16:11 schreef Turquaz52 het volgende:
Jij hebt gewoon een ETA blok toch? een 12 klepper?
Nee, dat is de M20B27 met de 2.7L (325e) - ~127PK maar extra koppel

Ik heb gewoon de M20B25 met de 2.5L (325i) - ~170PK . Wel gewoon 12 kleppen.
pi_76053832
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 16:24 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Nee, dat is de M20B27 met de 2.7L (325e) - ~127PK maar extra koppel

Ik heb gewoon de M20B25 met de 2.5L (325i) - ~170PK . Wel gewoon 12 kleppen.
Hmm nice, en de 2.5L 24v met Vanos is een M50B25 blok toch?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_76054213
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:47 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hmm nice, en de 2.5L 24v met Vanos is een M50B25 blok toch?
Dat hangt dacht ik van het jaartal af. Vanaf 1994 of 1995 was het de M52B25 met minder pk (170), maar die werd volgens mij gebruikt in de 323 etc. De M50B25 is eeeeuh echt uit de 325 met 192pk dacht ik.

Het is in ieder geval de opvolger van de M20.
pi_76054351
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 18:15 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat hangt dacht ik van het jaartal af. Vanaf 1994 of 1995 was het de M52B25 met minder pk (170), maar die werd volgens mij gebruikt in de 323 etc. De M50B25 is eeeeuh echt uit de 325 met 192pk dacht ik.

Het is in ieder geval de opvolger van de M20.
Dan heb ik een M52B25 in me M-Tech zitten, maar wil nu een M50B25 in me 318i
thanQ!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_76056616
So mooie bmw Maharbal ! mijn complimenten !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')