abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74247013
Serieus, hoe word bijv. Spa gemaakt?
Als het echt bronwater is dat uit een ondergrondse bron ergens in belgie komt dan is die bron toch wel eens een keertje leeg
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_74247033
jij denkt dat een bron een grote ton is die leeggepompt wordt ofzo?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_74247060
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:35 schreef Mirjam het volgende:
jij denkt dat een bron een grote ton is die leeggepompt wordt ofzo?
Ja of iig word aangevuld door water uit de alpen ofzo... maar dan nog, dat is toch eens een keertje op of niet?
pi_74247088
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:36 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Ja of iig word aangevuld door water uit de alpen ofzo... maar dan nog, dat is toch eens een keertje op of niet?
Nog nooit van de waterkringloop gehoord? Even de basisschool overdoen.
pi_74247095
quote:

[..]

quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:37 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Nog nooit van de waterkringloop gehoord? Even de basisschool overdoen.
Ja, ook gelijk even voor die 'word'.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_74247104
quote:

[..]

regen raakt toch ook nooit op?
pi_74247124
Dus bronwater wat ik drink word gerecycled en komt weer in de Spa bron terrecht nadat ik het uit-plas?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74247130
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:38 schreef Mirjam het volgende:

[..]

regen raakt toch ook nooit op?
Of de Rijn of de Maas. Dat water komt ook uit een bron.
pi_74247147
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:39 schreef Mopst3r het volgende:
Dus bronwater wat ik drink word gerecycled en komt weer in de Spa bron terrecht nadat ik het uit-plas?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het regent>regen valt op de grond>regen loopt in de grond>regen zakt verder, wordt daarbij gezuiverd door zand e.d.>spa pompt het op.

de simpele versie.
pi_74247160
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:39 schreef Mopst3r het volgende:
SPOILER
Serieus? Nou vooruit dan. Wat jij uitpiest komt in zee terecht. Daar verdampt het, wolken worden gevormd, die waaien met de westenwind België binnen en regenen uit boven de Ardennen. Het regenwater sijpelt dan door de rotsen heen en komt uiteindelijk weer uit de Spa-bron.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:42:34 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_74247172
Je pist dat komt in het grondwater terecht dat pompt men op stopt het in een fles en hup je hebt bronwater.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:43:28 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_74247184
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoge_Venen
In de Ardennen regent het nogal veel omdat de vochtige lucht die van de Atlantische Oceaan/Noordzee komt daar omhoog moet, en daardoor minder water kan bevatten=dan gaat het regenen daaro.
En dan sla je dus een pijp in de grond ergens onderaan het hoogveen. bv. Spa.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_74247200
Maar wat maakt spa water dan zo bijzonder en uniek?
pi_74247220
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:44 schreef Mopst3r het volgende:
marketing
pi_74247224
quote:
Ja niks natuurlijk.

In Nederland heb je bijvoorbeeld ook gemeentes waar gewoon Bar le Duc uit de kraan komt, omdat het waterleidingbedrijf uit dezelfde bron tapt.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:46:10 #16
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_74247229
quote:
In Spa regent het ook bubbeltjes en die combinatie maakt het zo uniek.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  Boks-Chick zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:47:48 #17
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_74247260
Jullie lachen hem nu wel uit, maar hij heeft wel een goed punt .

Tot een jaar of (ik dacht 30-40 geleden ofzo) kwam het water wat we hier drinken in Den Haag 100% uit de duinen. Omdat het zoete water opraakte, konden we niet meer ongestraft water uit de duinen oppompen. Gevolg: water wordt nu uit de afgedamde Maas gehaald, in de duinen in vennen ''gestort'' alwaar het de bodem inzakt en daar een dag of 60-80 ligt voordat we het oppompen en klaarmaken voor drinkwaterconsumptie.

Dus TS, heul niet gek gedacht. Hoeveel tijd spawater nodig heeft om spawater te worden weet ik niet. Gekeken naar de mineraal- en bacterienhuishouding lijkt het me (maar dat is eerlijk gezegd wel enig gissen) dat hier wel aardig wat tijd over heen gaat. Maar doordat de consumptie/winning van spawater wel veel is maar vele malen minder dan het gebruik van drinkwater in (bijv.) Den Haag, lijkt het dat de bron zichzelf nog voor lange tijd in stand zal kunnen houden .

Mocht de productie zo hoog worden (bijv. als iedereen massaal alleen nog maar spawater gaat drinken) zal de bron snel op zijn.
lolwut
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:50:08 #18
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_74247307
quote:
Is Spa zo bijzonder en uniek dan?
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_74247375
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:50 schreef cheqy het volgende:

[..]

Nederlands kraanwater is net zo goed , zeker als het uit de utrechtse heuvelrug komt. Daar komt oa sourcy weer vandaan.
  Boks-Chick zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:55:32 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_74247401
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:50 schreef cheqy het volgende:

[..]

gewoon een andere mineralen/bacterienhuishouding als andere bronwaters.
lolwut
  Boks-Chick zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:56:08 #21
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_74247412
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:54 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Nederlands kraanwater is net zo goed , zeker als het uit de utrechtse heuvelrug komt. Daar komt oa sourcy weer vandaan.
Het allerbeste (kwalitatief gezien dan) water in Nederland is Veluwewater.
lolwut
pi_74247462
quote:

[..]

De bron is hetzelfde, maar de samenstelling van het water uit de kraan is anders dan die uit de flessen Bar le Duc en Sourcy bijvoorbeeld.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:00:39 #23
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_74247479
quote:

[..]

Nederlands kraanwater is niet overal net zo goed. Hier in Amsterdam bijv is het vrij hard. (veel kalk)
Maar wat betreft kraanwater uit andere delen van Nederland is Spa inderdaad net zo goed dus daarom niet uniek.
Er is maar één bronwater dat ik kan onderscheiden van kraanwater, dus uniek, en dat is Bar le duc.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:02:18 #24
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_74247515
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:56 schreef BrandX het volgende:

[..]

Het allerbeste (kwalitatief gezien dan) water in Nederland is Veluwewater.
Dat wil ik best geloven.
We gaan regelmatig een weekendje naar de Veluwe en dan merk je het al aan je haar als je gedouched hebt. Het voelt veel beter aan.
  Boks-Chick zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:10:27 #25
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_74247662
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:02 schreef cheqy het volgende:

[..]

Dat wil ik best geloven.
We gaan regelmatig een weekendje naar de Veluwe en dan merk je het al aan je haar als je gedouched hebt. Het voelt veel beter aan.
het gaat niet om de hardheid van het water met bepaling tot de kwaliteit
Kalk zit van nature in water. In den haag e.o. wordt er zelfs nog wat aan toegevoegd. Gek genoeg, of anders dan je wellicht zou verwachten, is te zacht (te weinig kalk) water ook niet goed.

Het zit hem vooral in de biologische samenstelling van het veluwewater. Weinig biofilm waardoor bijv. in de basis legionella p. weinig groeimogelijkheid heeft. Vergis je niet, de waterkwaliteit van geheel Nederland is erg goed. Het water staat vierde ter wereld in de ranglijst van het beste drinkwater. Het is ook kwalitatief veel beter dan de meeste bronwaters. Als je kijkt naar bronwater zonder 'bubbels' ben je gewoon gek als je daar 50ct per liter voor betaald minimaal in de winkel, het water uit je kraan is kwalitatief beter en veeeeeel goedkoper. De prijs van kraanwater is ong. 1,5 euro per 1000 (!) liter.
lolwut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')