abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74244905
Hoi,

De reclame van Centraal Beheer is vast wel bekend: een man is druk bezig met een TV ophangen en uiteindelijk stoot hij een (dure?) vaas om. Gelukkig is de beste man 'All Risks' eigen-schuld-schade verzekerd bij bij Centraal Beheer, dus krijgt hij het gewoon vergoed.

Nu, ik heb zojuist een dure TV aangeschaft en er staat ook wel meer rotzooi in de woonkamer die vrij veel waard is. Aangezien ik in een huis woon met 2 andere huisgenoten (geen gezin oid, is een studentenwoning) en de woonkamer gedeeld wordt, komen er nogal wat mensen over de vloer. Zeker met wat bier op, vliegen de bierdopjes door de kamer en gaat het er soms wild aan toe.

Omdat ik geen zin heb om met die gasten in de slag te gaan (op hun aansprakelijkheidsverzekering oid) mede omdat ik soms niet eens weet wie wat gesloopt heeft, wil ik de boel op m'n eigen naam verzekeren. Met die 'All Risks' verzekering dus. Echter kwam ik niet echt uit de polisvoorwaarden tot hoever alles al verzekerd is (en in hoeverre ik dit nu niet al verzekerd heb).

Mijn vraag dus aan iemand met kennis van deze verzekering: in hoeverre gaat die verzekering nut hebben op mijn situatie? Of zou ik dit al afgedekt hebben met het (goedkopere) ABN AMRO studentenpakket inboedelverzekering?

Aanvullende vraag: weet iemand meer verzekeraars die dit aanbieden? Independer bood niet echt veel uitkomst en met Google verdwaal ik in allemaal adviseurs en resellers en wat al niet meer...

Alvast bedankt voor het antwoord!
Activ8
pi_74245003
Ik denk dat je dit kunt shaken, tenzij je een torenhoge premie betaalt.
pi_74245758
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 02:29 schreef XBL het volgende:
....
De reclame van Centraal Beheer....

....
Mijn vraag dus aan iemand met kennis van deze verzekering: in hoeverre gaat die verzekering nut hebben op mijn situatie?
055 - 579 8000

of

https://www.centraalbehee(...).jsp?pageType=module
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_74248624
Ik zou gewoon jou dure spullen uit de woonkamer halen, of laat je huisgenoten eraan meebetalen.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:15:42 #5
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74254278
Uitsluitingen staan hier PDF.

bladzijde 9 staan de uitsluitingen. Je probleem is meer dat je iets gezamenlijk/ gedeeld hebt.

ASR heeft het product ook "allrisk" met een eigen risico van 100,- per schadegeval. Die is wel alleen te sluiten via een tussenpersoon.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:32:51 #6
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_74256150
Hey dat is wel interessant. Ik kom maar op een euro'tje of 6 per maand incl belastingen. Wel het 3 dubbele van wat ik nu betaal geloof ik, maar nog steeds geen fuck en ik sloop nogal eens iets van mezelf
pi_74274310
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 02:44 schreef TimMer1981 het volgende:
Ik denk dat je dit kunt shaken, tenzij je een torenhoge premie betaalt.
De verzekering is toch precies daarvoor: domme ongelukjes (en ja, het is wellicht onjuist als ik het op mijn persoon gooi, dat domme ongeluk, maar feitelijk is die schade al verzekerd via de verzekering van de andere persoon). En als ik de premie bereken kom ik wel hoger uit dan dat ik nu doe, maar het eigen-risico-schade stukje is 50 cent per maand (de rest van de premies is gewoon hoger dan wat ik nu betaal).
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 08:11 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

055 - 579 8000

of

https://www.centraalbehee(...).jsp?pageType=module
Ik zoek niet voor niets ervaringen ermee.
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:09 schreef Daeron het volgende:
Ik zou gewoon jou dure spullen uit de woonkamer halen, of laat je huisgenoten eraan meebetalen.
Ja, dat kan, of ik kan proberen het te verzekeren. Beetje onhandig als je een chille TV hebt waar je nooit naar kijkt, omdat je films altijd samen met huisgenoten in de woonkamer kijkt .
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:15 schreef Cappy het volgende:
Uitsluitingen staan hier PDF.

bladzijde 9 staan de uitsluitingen. Je probleem is meer dat je iets gezamenlijk/ gedeeld hebt.

ASR heeft het product ook "allrisk" met een eigen risico van 100,- per schadegeval. Die is wel alleen te sluiten via een tussenpersoon.
Bedankt! Maar ze sluiten enkel de obvious dingen uit. Het ontgaat mij een beetje wat nu het verschil is tussen een normale inboedelverzekering en diezelfde verzekering met all-risks. Vandaar dat ik hoopte dat iemand aan de hand van de door mij beschreven situatie kon uitleggen of het nut heeft een dergelijke verzekering te nemen.

Dat van ASR met een eigen risico zal ik eens bekijken.
Activ8
  zondag 1 november 2009 @ 14:22:41 #8
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_74277028
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:56 schreef XBL het volgende:

[..]

Bedankt! Maar ze sluiten enkel de obvious dingen uit. Het ontgaat mij een beetje wat nu het verschil is tussen een normale inboedelverzekering en diezelfde verzekering met all-risks. Vandaar dat ik hoopte dat iemand aan de hand van de door mij beschreven situatie kon uitleggen of het nut heeft een dergelijke verzekering te nemen.

Dat van ASR met een eigen risico zal ik eens bekijken.
Het verschil zit in de waslijst van dingen die wel verzekerd zijn op een normale uitgebreide inboedel verzekering.
Die polissen omschrijven wat er WEL gedekt is en de standaard dingen die niet gedekt zijn. Dus wat niet in voorwaarden staat is geen dekking.
Maar in het kort kun je zeggen dat all-risks het eigen gebrek dekt.

ASR verwoord het zo :

Wij bieden dekking voor de schade aan of het verlies van de inboedel. De
schade of het verlies moet ontstaan zijn door een gebeurtenis die
plotseling en onvoorzien van buitenaf op de verzekerde zaken inwerkt.

Deze dekking geldt ook als de gebeurtenis een gevolg is van een eigen
gebrek.
De gebeurtenis moet plaats vinden binnen het woonhuis.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')