quote:
De verzekering is toch precies daarvoor: domme ongelukjes (en ja, het is wellicht onjuist als ik het op mijn persoon gooi, dat domme ongeluk, maar feitelijk is die schade al verzekerd via de verzekering van de andere persoon). En als ik de premie bereken kom ik wel hoger uit dan dat ik nu doe, maar het eigen-risico-schade stukje is 50 cent per maand (de rest van de premies is gewoon hoger dan wat ik nu betaal).
quote:
Ik zoek niet voor niets ervaringen ermee.
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:09 schreef Daeron het volgende:Ik zou gewoon jou dure spullen uit de woonkamer halen, of laat je huisgenoten eraan meebetalen.
Ja, dat kan, of ik kan proberen het te verzekeren. Beetje onhandig als je een chille TV hebt waar je nooit naar kijkt, omdat je films altijd samen met huisgenoten in de woonkamer kijkt

.
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:15 schreef Cappy het volgende:Uitsluitingen staan
hier PDF.
bladzijde 9 staan de uitsluitingen. Je probleem is meer dat je iets gezamenlijk/ gedeeld hebt.
ASR heeft het product ook "allrisk" met een eigen risico van 100,- per schadegeval. Die is wel alleen te sluiten via een tussenpersoon.
Bedankt! Maar ze sluiten enkel de obvious dingen uit. Het ontgaat mij een beetje wat nu het verschil is tussen een normale inboedelverzekering en diezelfde verzekering met all-risks. Vandaar dat ik hoopte dat iemand aan de hand van de door mij beschreven situatie kon uitleggen of het nut heeft een dergelijke verzekering te nemen.
Dat van ASR met een eigen risico zal ik eens bekijken.