abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74244539
Donderdag 29-10 gezien op het 8 uur journaal en de foto greep mij zo aan dat ik op zoek ben gegaan naar het verhaal achter de foto.

Op 23 september 2008 stierf Dorothy, een vrouwelijke chimpansee van ruim 40 jaar oud, aan een hartaanval. Zij had 8 jaar doorgebracht in het Kameroen Sanaga-Yong Chimpanzee Rescue Center, wat chimpansees opvangt die ten prooi zijn gevallen aan commerciële handel of niet meer terug kunnen keren naar hun natuurlijke habitat.

Dorothy was een moeder en een geliefd figuur binnen deze groep chimpansees en haar verzorgers besloten om de apen getuige te laten zijn van haar begrafenis, zodat ze misschien zouden begrijpen in hun eigen denkwijze dat Dorothy niet terug zou keren in de groep.

Het meest opvallend was wel de terugkerende stilte van de chimpansees bij het zien van de overleden Dorothy op weg naar haar laatste rustplaats. Hierboven zie je een foto van dat moment.

Een verzorger maakte een foto van dat moment en stuurde het op naar NGC.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Best bijzonder om zo te zien...
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 02:32:15 #2
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_74244924
Zeer bijzonder. Alle blikken zijn gericht op de dode chimpansee. Deze foto overtuigt mij ervan dat ze dondersgoed beseffen wat er gaande is.

Mooi enzo.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_74244986
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 02:32 schreef tonja het volgende:
Zeer bijzonder. Alle blikken zijn gericht op de dode chimpansee. Deze foto overtuigt mij ervan dat ze dondersgoed beseffen wat er gaande is.

Mooi enzo.
daar ben ik van overtuigd...
dat geldt overigens niet alleen voor chimpansees, maar volgens mij zijn alle dieren véél slimmer dan wij denken.

indrukwekkende foto
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_74244987
Wat een schitterende foto.
pi_74244996
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 02:42 schreef Stali het volgende:
Wat een schitterende foto.
Wat Stali zegt.
pi_74245046
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 02:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat Stali zegt.
Wat zG. zegt.

[ Bericht 38% gewijzigd door ElisaB op 31-10-2009 11:26:05 ]
Resistance is futile.
pi_74247809
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 02:32 schreef tonja het volgende:

Mooi enzo.
Dat had ik dus ook! Je ziet ze gewoon bedroefd zijn en afscheid nemen..
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:26:48 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74247925
Wat droevig
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_74248398
Ik zag hem in de krant staan en was ook meteen getroffen door de onmiskenbaar als verdriet en verslagenheid herkenbare emoties af te lezen aan de gezichten en lichaamstaal van die chimpansees.
Wat voor meer bewijs hebben we nog meer nodig om de nauwe relatie tussen mens en dier erkennen?
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_74261388
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:55 schreef outtayourleague het volgende:
Ik zag hem in de krant staan en was ook meteen getroffen door de onmiskenbaar als verdriet en verslagenheid herkenbare emoties af te lezen aan de gezichten en lichaamstaal van die chimpansees.
Wat voor meer bewijs hebben we nog meer nodig om de nauwe relatie tussen mens en dier erkennen?
In welk krant stond ie dan?
pi_74261572
ik dacht al... waar ken ik die foto van.
Hij staat in het National Geographic magazine van aankomende maand (die al binnen is)
Die apen kijken idd heel bedroefd
pi_74262234
Dit is idd wel erg sneu
I approve this message
  zondag 1 november 2009 @ 09:51:29 #13
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_74270678
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:50 schreef Adolecens het volgende:

[..]

In welk krant stond ie dan?
nrc
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_74320994
Ik zag hem laatst ook in NRC staan ja. Indrukwekkende foto.
"This madness ends now!"
  donderdag 5 november 2009 @ 12:22:26 #15
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_74415296
Had het ook op het journaal gezien, prachtige foto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')