abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74238129
Aanstelling voor: Bepaalde tijd, vanaf 15.10.2009 t/m 14.10.2010, onverminderd de mogelijkheid van tussentijdse beeindiging.

Kan iemand mij in gewoon Nederlands uitleggen wat er hier wordt gezegd?
pi_74238217
Dat de mogelijkheid tot tussentijdse beeindiging blijft bestaan.
pi_74238250
Ondanks dat je een contract hebt tot oktober 2010 kunnen ze je nog steeds ieder moment de laan uitschoppen.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:48:38 #4
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_74238277
Dat je een contract voor bepaalde tijd krijgt, maar dat daarmee niet automatisch is gegeven dat je de overeengekomen periode in dienst blijft. Je kan er eerder uitgeschopt worden, waarbij jij niet kan zeggen dat je bijvoorbeeld een contract van drie maanden had en dit ook mag uitzitten.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_74238320
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:46 schreef Maharbal het volgende:
Dat de mogelijkheid tot tussentijdse beeindiging blijft bestaan.
Is het nou echt zo moeilijk voor hun om het gewoon zo te formulieren?

Maarja, bedankt, het staat in de contract van mjn nieuwe bijbaan. En ik ben eerlijk gezegd niet van plan een heel jaar te blijven.
pi_74238329
houd er rekening mee dat de opzeg termijn van de werkgever opdat moment 2x zo hoog moet zijn als die van jouw.
pi_74238388
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:49 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Maarja, bedankt, het staat in de contract van mjn nieuwe bijbaan. En ik ben eerlijk gezegd niet van plan een heel jaar te blijven.
Dan zou ik ook goed de kleine lettertjes voor wat betreft jouw opzegtermijn doorlezen.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_74238505
quote:

[..]

Er zit wel een opzegtermijn aan het opzeggen verbonden, dat zal 1 of 2 maanden bedragen, let daar wel op. Opzegtermijnen gaan ook meestal pas in op de eerste van de maand.
pi_74238594
quote:

[..]

Dat staat er toch ook? Zij gebruiken alleen het woordje onverminderd, zodat het allemaal in 1 zin kan .
pi_74239351
Ik zie nergens iets over opzegtermijn. Ik vraag het morgen even na, voordat ik het contract onderteken. Voor de rest bedankt voor alles!
pi_74239468
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:16 schreef Warrick21 het volgende:
Ik zie nergens iets over opzegtermijn. Ik vraag het morgen even na, voordat ik het contract onderteken. Voor de rest bedankt voor alles!
Staat er ook geen opzegtermijn in het CAO? Let er wel op dat als er geen opzegtermijn is opgenomen het waarschijnlijk ook niet mogelijk zal zijn om je contract überhaupt op te zeggen tussentijds (zowel van jouw kant als die van de werkgever). Vraag deze dingen morgen inderdaad even na.
pi_74239695
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Staat er ook geen opzegtermijn in het CAO? Let er wel op dat als er geen opzegtermijn is opgenomen het waarschijnlijk ook niet mogelijk zal zijn om je contract überhaupt op te zeggen tussentijds (zowel van jouw kant als die van de werkgever). Vraag deze dingen morgen inderdaad even na.
Is het niet gewoon zo dat de wettelijke opzegtermijn (dus 1 maand WN, 2 maanden WG) van toepassing is als er geen termijn in het contract of CAO staat? (en die 'onverminderd' opmerking natuurlijk wel)
pi_74239847
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:26 schreef anboni het volgende:

[..]

Is het niet gewoon zo dat de wettelijke opzegtermijn (dus 1 maand WN, 2 maanden WG) van toepassing is als er geen termijn in het contract of CAO staat? (en die 'onverminderd' opmerking natuurlijk wel)
Nee, niet bij contract voor een bepaalde tijd, als er in het contract/CAO geen mogelijkheid tot opzeggen wordt opgenomen is die er ook gewoon niet. Als er wel in het contract/CAO staat dat tussentijds opzeggen mogelijk zal er iets bijstaan over de opzegtermijn.
pi_74246362
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:47 schreef MaartenGrendel het volgende:
Ondanks dat je een contract hebt tot oktober 2010 kunnen ze je nog steeds ieder moment de laan uitschoppen.
Ook bij een contract voor bepaalde tijd waarin een opzegbeding is opgenomen is nog steeds een ontslagtoestemming van het uwv nodig... dus je er zomaar ieder moment uitschoppen valt ook wel mee.
  maandag 2 november 2009 @ 14:59:56 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_74316590
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:50 schreef morpheus_at_work het volgende:
houd er rekening mee dat de opzeg termijn van de werkgever opdat moment 2x zo hoog moet zijn als die van jouw.
Waarom? Als de opzegtermijn conform het BW is nog steeds niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')