Als je voorvering hebt neemt dat ook wat van je rem energie op natuurlik, maar als je een fixie hebt met extreem laag stuur en bull dan heb je behoorlijk wat gewicht aan de voorkant liggen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk, zijn zeker over hun stuur gevlogen en klagen nu keihard?
Toevallig was ik gister mijn remafstand (op de mtb) meten, stond bijna elke keer stil binnen 2 meter! Nu is dat natuurlijk wel het andere extreme maar een voorrem kan gewoon je leven meerdere malen redden, als je nooit doortrapt in de stad snap ik het wel maar zodra je dat wel doet...
Nou, nee, meer voor de ritjes door de stad (woon,werk etc). Voor echt toeren pak ik wel m'n hybride fiets.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je wilt er echt meer gaan toeren? Dan ga je je wel kapot trappen
Dikke bandenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:25 schreef Life2.0 het volgende:
Als ik op mijn mtb voorkant blokkeer lig ik ook (al zijn mijn banden wel 5x zo dik). Dat is het hele punt van goed leren fietsen; controle!
Ik heb op mijn racefiets hetzelfde % aan gewicht aan de voorkant, van mijn leven dat ik daar de voorrem af zal halen..
Wat ik bedoel is dat ik op mijn ss (weet niet de vertanding, wel licht) vooral in de stad rij, en snel ook dus daar heb ik veel aan koppel kwijt kunnen maar boven de 25 rijd het eigenlijk niet lekker en boven de 35 kan ik gewoon niet sneller trappen, vandaan moet je altijd even kloten met je tandwielen tot je een lekkere hebt gevondenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:22 schreef Detroit het volgende:
[..]
Nou, nee, meer voor de ritjes door de stad (woon,werk etc). Voor echt toeren pak ik wel m'n hybride fiets.
Maar is er echt sprake van "kapot trappen"? Meestal dat ik op m'n hybride fiets in de hoogste versnelling aan het fietsen ben (zelfs nadat je gewacht hebt voor een stoplicht).
24" met 3"?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:26 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dikke banden
[ afbeelding ]
Met deze M1 voelde ik me een tank op de wegis natuurlijk DH.
Exacte maten weet ik niet meer, maar ik noem het gewoon lomp.quote:
Ach, dit kan ook, worden ook serieus verkocht als strandbike/mudbike/sneeuwbike:quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:32 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Exacte maten weet ik niet meer, maar ik noem het gewoon lomp.
Ik weet dat een maat van mij een yakz had met 8.0 banden... dat was echt belachelijk
Edit: zoiets maar dan paarse fiets.
[ afbeelding ]
Vet, ziet er mooi uit, zeker het frame en de Ritchey classic (de enige mooie Ritchey-productlijnquote:Op zondag 10 juni 2012 18:41 schreef firewirecable het volgende:
Dit weekend al het een en ander besteld:
Controltech Vitesse track handlebar
[ link | afbeelding ]
Cinelli handlebar gel strips
[ link | afbeelding ]
Shimano 105 pedals
[ link | afbeelding ]
Ritchey Classic stem
[ link | afbeelding ]
Ritchey Classic seat post
[ link | afbeelding ]
Miche Pistard WR track wheels
[ link | afbeelding ]
Sugino Messenger RD2
[ link | afbeelding ]
Het frame (Bianchi Pista steel) is inmiddels ook besteld, dus binnenkort kunnen we gaan beginnen!
Enkel nog wat kleine dingen die ik moet kopen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |