Er is een verschil tussen fixed gear liefhebbers en hipster liefhebbers. Voor een fixie ga je geen goed klassiek frame verneuken.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 02:48 schreef jeunessegaspillee het volgende:
Jammer dat hier zo weinig Fixed Gear liefhebbers zijn
Daarom heb ik m'n frame ook onaangetast gelaten. Omdat het m'n eerste racefiets is. Vind het juist mooi om zo'n fiets retro te laten.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 05:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen fixed gear liefhebbers en hipster liefhebbers. Voor een fixie ga je geen goed klassiek frame verneuken.
Vind een kaal frame gewoon mooier, wat heb ik aan braze-ons als ze toch niet van nut zijn? Daarnaast moet het frame toch gespoten worden, omdat er oppervlakkige roestplekjes zittenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 05:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen fixed gear liefhebbers en hipster liefhebbers. Voor een fixie ga je geen goed klassiek frame verneuken.
Oppervalkkige roestplekjes zijn geen reden om een frame over te spuiten. Gewoon voorzichtig de roest weghalen en de lak voorzichtig bijpunten. Dus niet met de botte bijl er over heen. een klassiek frame mag best wat sporen van gebruik hebben, dat geeft de fiets karakter. Wat een fiets geen karakter geeft is 'm ontdoen van alle historie en er gewoon een hippe kleur overheen mikken.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 10:26 schreef jeunessegaspillee het volgende:
[..]
Vind een kaal frame gewoon mooier, wat heb ik aan braze-ons als ze toch niet van nut zijn? Daarnaast moet het frame toch gespoten worden, omdat er oppervlakkige roestplekjes zitten
Ik snap je gevoel wel, heb zelf een berg classic (motoren dan) in de schuur staan maar in the end blijft het een gebruiksvoorwerpquote:Op dinsdag 15 mei 2012 16:25 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Oppervalkkige roestplekjes zijn geen reden om een frame over te spuiten. Gewoon voorzichtig de roest weghalen en de lak voorzichtig bijpunten. Dus niet met de botte bijl er over heen. een klassiek frame mag best wat sporen van gebruik hebben, dat geeft de fiets karakter. Wat een fiets geen karakter geeft is 'm ontdoen van alle historie en er gewoon een hippe kleur overheen mikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |