abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84899684
PM me anders maar als je het weet.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_97884102
Hmmm, er zijn vást meer fixierijders op Fok! Hier de mijne :)

Life needs no brakes.
pi_97906081
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:23 schreef thebakkert het volgende:

[ afbeelding ]
Leuke fiets.

De mijne staat nog steeds op de to-do list :'). Iemand nog goede tips m.b.t. plaatsen om onderdelen te kopen?
full stops and exclamation marks
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:46:18 #54
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_97909197
Binnenkort maar is me hele fiets opnieuw opbouwen, ik gebruik me fixie elke dag dus na de winter is ie helemaal op! Veel roest etc }:|
pi_97927422
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:06 schreef krioro het volgende:

[..]

Leuke fiets.

De mijne staat nog steeds op de to-do list :'). Iemand nog goede tips m.b.t. plaatsen om onderdelen te kopen?
Dankje. Ik heb veel van eBay gehaald (frame, voorvork, crankstel en kettingblad, zadel). Daarnaast van rose.nl (balhoofdstel, stuur, grips, stem) en shop.singlespeed.nl (zadelpen, trappers, straps). Banden bij de LBS en wielen van Marktplaats. Van het achterwiel heb ik ook nog een voorwiel liggen, maar ik kon erg goedkoop aan een Velocity B43 komen :D
Life needs no brakes.
pi_97943884
Ik heb een singlespeed gemaakt. Een dezer dagen komt er wel ff een fotootje :)
pi_97943896
Vette fiets trouwens!
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:55:59 #58
78246 kwoth
Fietsen ja!!!!
pi_97953571
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:23 schreef thebakkert het volgende:

[ afbeelding ]
Ik ken een gozer die heeft twee van deze frames kapot gemaakt. Hij deed er niets speciaals mee. Ik hoorde (en heb het gezien trouwens) dat de geometrie van het TT frame ook echt belabberd is, zelf nadat ze een nieuwe versie hebben uitgebracht.

Ik zou zelf nooit een frame van Leader kopen. Hoe dan ook succes er mee!

Wat betreft onderdelen, ik kan Jelle van Singlespeed.nl aanraden. Prima gozer!
Anyway you want it, that's the way you need it.
pi_97958557
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:55 schreef kwoth het volgende:

[..]

Ik ken een gozer die heeft twee van deze frames kapot gemaakt. Hij deed er niets speciaals mee. Ik hoorde (en heb het gezien trouwens) dat de geometrie van het TT frame ook echt belabberd is, zelf nadat ze een nieuwe versie hebben uitgebracht.

Ik zou zelf nooit een frame van Leader kopen. Hoe dan ook succes er mee!

Wat betreft onderdelen, ik kan Jelle van Singlespeed.nl aanraden. Prima gozer!
http://www.flickr.com/photos/8408068@N04/4655291459/
http://slumworm.blogspot.(...)e-his-leader-v2.html
Heb ze gezien ja :P Heb echter nog niets vreemds kunnen ontdekken. Dat de TT frames een belabberde geometrie hebben kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Zo'n frame hoef ik namelijk niet ;) Over dat breken verder... Ik lees er goede en slechte verhalen over. Wellicht zijn er slechte en goede batches. Overigens kan ik over de 729TRK weinig vinden. De meeste mensen zijn er wel tevreden over omdat het een stalen frame is enzo. Zou wel eens foto's willen zien?

[ Bericht 3% gewijzigd door thebakkert op 09-06-2011 22:26:10 ]
Life needs no brakes.
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:43:20 #60
78246 kwoth
Fietsen ja!!!!
pi_97960173
Ik was vergeten te melden dat het frame beide keren bij de lasnaden gebroken was. Foto's heb ik niet, maar zuig het verhaal niet uit mijn duim hoor.

Sommige mensen zijn tevreden met een carbon of titanium fiets. Het materiaal kan dan wel goed zijn, de framemaker moet er nog wel iets goeds van maken!

Als laatste is het vreemd dat een bedrijf niets doet met de feedback die ze hebben gekregen over de TT frames en bij een nieuwe versie weer dezelfde fouten maken.
pi_97962126
Dat moet ik toegeven, dat is inderdaad dom. Ik heb m'n lasnaden nog even nagekeken en zie niets vreemds iig. Geen haarscheurtjes ook. Was het beide keren dezelfde lasnaad? Zo ja, welke?
Life needs no brakes.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 08:19:03 #62
78246 kwoth
Fietsen ja!!!!
pi_97969722
Bij de balhoofdbuis.
pi_97972663
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 08:19 schreef kwoth het volgende:
Bij de balhoofdbuis.
Hm. Weird. Nouja, je hoort 't wel als ik 'm heb gebroken ;) Gelukkig heb ik er niet heel veel voor betaald (wel nieuw), mocht hij kapot gaan.
Life needs no brakes.
pi_97990386
Thanks voor de tips, ik zal binnenkort eens rond gaan kijken. :Y
full stops and exclamation marks
pi_98020694
Geen probleem! Ik weet ook nog wel eea van onderdelen/kwaliteit af dus mocht je nog vragen daarover hebben, schroomt niet! ;)
Life needs no brakes.
pi_98574877
Dit is mijn singlespeed. Ik heb de fiets laten opbouwen door recycledfixed.org in Amsterdam. Een gozer die mooie fietsen maakt bestaande uit 2dehands en nieuwe onderdelen. Mooie niet dure basic fietsen.

pi_98994129
Ik zit er aan te denken om mijn Jan Janssen Impress om te bouwen naar een single speed/fixed gear. De huidige tandwielen en ketting zijn na een aantal jaar intensief gebruik (eerst van m'n pa geweest, nu heeft hij een Koga en heb ik de Janssen een aantal maanden in m'n bezit) helemaal versleten, dus fietsen is nauwelijks meer mogelijk. Een collega van mij heeft zelf een fiets in elkaar gebouwd met een fixed gear. Ik wil dit dus ook op mijn Jan Janssen 'uitproberen'. Dit vanwege de relatief lagere kosten en makkelijkere onderhoud.

Bevalt het, (wat wel goed zal komen gok ik) ga ik op termijn een fixed gear fiets zelf bouwen.

Nu weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen. Waar moet ik naar kijken? Ga ik voor single speed of fixed gear? Welke onderdelen moet ik hebben? Wat is een goede webshop? Is het reëel om dit binnen een maand klaar te hebben i.v.m. vakantie waar de fiets mee naartoe gaat? Ik ben me overigens al wel aardig aan het inlezen op singlespeed.nl en wat engelstalige websites.

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen :)
  zondag 3 juli 2011 @ 20:48:13 #68
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_98995919
Gewoon ff google gebruiken en je kan het allemaal bestellen en in 1 dag omzetten.
pi_98996511
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:48 schreef KneusTeun het volgende:
Gewoon ff google gebruiken en je kan het allemaal bestellen en in 1 dag omzetten.
Zover was ik al, Google gebruiken. Verder nog aanvullingen?
  maandag 5 september 2011 @ 22:50:28 #70
75556 erkel
back from Dagestan
pi_101614894
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:02 schreef thebakkert het volgende:

[..]

Dankje. Ik heb veel van eBay gehaald (frame, voorvork, crankstel en kettingblad, zadel). Daarnaast van rose.nl (balhoofdstel, stuur, grips, stem) en shop.singlespeed.nl (zadelpen, trappers, straps). Banden bij de LBS en wielen van Marktplaats. Van het achterwiel heb ik ook nog een voorwiel liggen, maar ik kon erg goedkoop aan een Velocity B43 komen :D
Mag ik vragen wat je voor het totaalplaatje betaald hebt?

Of misschien kan iemand anders aangeven wat zo'n mooi, geil fietsje kost als je 'm zelf zo samenstelt? Globaal beeld..
Weisst
pi_102698810
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:50 schreef erkel het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat je voor het totaalplaatje betaald hebt?

Of misschien kan iemand anders aangeven wat zo'n mooi, geil fietsje kost als je 'm zelf zo samenstelt? Globaal beeld..
Zo. Mooi op tijd met antwoorden! :P De fiets is nu helemaal af, en ik heb er 1.320 aan uitgegeven. Afgelopen zaterdag bij Pristine m'n bananen Velocity B43 opgehaald. Denk trouwens dat je er wel veel meer voor kwijt bent als je alles bij een winkel in NL haalt, zal toch wel minstens 30% extra kosten gok ik.

Overigens nu ook een nieuwe cog achter. 17t BLB. En een Gusset lock-ring. De 17t op het oude wiel was gewoonweg krom :')

Life needs no brakes.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:57:49 #72
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_102699512
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 18:43 schreef thebakkert het volgende:

[..]

Zo. Mooi op tijd met antwoorden! :P De fiets is nu helemaal af, en ik heb er 1.320 aan uitgegeven. Afgelopen zaterdag bij Pristine m'n bananen Velocity B43 opgehaald. Denk trouwens dat je er wel veel meer voor kwijt bent als je alles bij een winkel in NL haalt, zal toch wel minstens 30% extra kosten gok ik.

Overigens nu ook een nieuwe cog achter. 17t BLB. En een Gusset lock-ring. De 17t op het oude wiel was gewoonweg krom :')

[ afbeelding ]
Verdomme voor dat geld vind ik hem niet echt nice ofzo :?
Wat was er in godsnaam zo duur?
pi_102709314
Duurste onderdelen afgezien van het frame zijn de wielen en crank. Dan zit je al dik over de 400. Crank is een Sugino RD2 Messenger en de wielen zijn 2 Velocity B43's met BLB naven. Moet je erg je best voor doen als je daar een slag in wilt krijgen ;)

Gelukkig verschilt smaak :)
Life needs no brakes.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:04:46 #74
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_102715124
Waarom zo'n robuuste stem?
(Het lijkt me een freeride/slopestyle stem?)

Verder vind ik het in z'n algemeenheid jammer dat de fixie's nu zo'n hype zijn...
Veel mensen die er een rijden, terwijl ze er niet mee om kunnen gaan..

Ik houd het lekker bij m'n singlespeed mtb mét vrijloop :)
26"
Fading slowly.
pi_102722735
M'n stem is eentje van spank bedoeld om te downhillen inderdaad. Ik wilde sowieso een korte stem, 5cm of minder ivm tricken. Deze paste én goed bij de fiets (vind ik ;) ) en is sterk.
Even een nieuwe foto gemaakt:

[ Bericht 21% gewijzigd door thebakkert op 05-10-2011 19:01:36 ]
Life needs no brakes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')