Fixie klinkt zo kut, zeg gewoon fiets. Tevensquote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:58 schreef KeimpeHart het volgende:
http://fietsen-brommers.m(...)nnondale-six-13.html
Overweeg deze fixie te kopen en de verkoper te mailen. Er zit een Trickstuff exentriker erbij zodat de ketting op spanning blijft..
Jullie mening?
Vet fietsje hoor. Ik had denk ik wel voor zwart stuurlint gekozen.quote:Op maandag 9 juli 2012 23:20 schreef firewirecable het volgende:
Alleen de rem moet er nog op (die komt morgen)
[ link | afbeelding ]
Niet zo veel. Zit je stuur wat lager. Maar als elk frame er het zelfde uit zou zien dan zou het ook maar zo saai zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:25 schreef KeimpeHart het volgende:
[ afbeelding ]
Wat voor nut heeft zo'n schuin aflopnende bovenbuis?
Meestal als ik de blog van pristine lees krijg ik het gevoel dat het alleen om uiterlijk gaat. Plus je kan wel een speciaal frame kopen maar misschien vind je dat helemaal niet fijn rijden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:30 schreef KeimpeHart het volgende:
Ik zie zoveel frame constructies. Van de cinelli frames speciaal voor fixies van Mash, zitten er ook zoveel verschillen in de frames, dat ik wel eens wil weten welk nut de verschillen kunnen hebben.
trackframe, minder luchtweerstand, dieper zittenquote:Op woensdag 11 juli 2012 23:25 schreef KeimpeHart het volgende:
[ afbeelding ]
Wat voor nut heeft zo'n schuin aflopnende bovenbuis?
Dat is een idee, ja. Maar 400 euro is niet alsof het niks is, dat je zo kunt uitproberen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:04 schreef vault_tec het volgende:
Dan moet je echt naar een fietsen maker gaan om je op te laten meten. Enige probleem is dat je ballen op je frame komen bij stoplichten als je een te groot frame hebt. Frames zijn zo gemaakt dat alle hoeken het zelfde zijn. Een hoger frame is dus ook iets langer als het goed is.
Volgens mij zoek je er veel meer achter dan er achter zit. Probeer een fiets te lenen van een vriend en probeer dat eens een middag? Je kan altijd een instap model van 400 euro kopen die kant en klaar is bij pristine. Kan je daar op rijden en weet je daarna wat je wel en niet in een fiets zoekt en dus een duurdere fiets kopen die wel naar jouw eisen is.
800+ is veel meer als je het niks vind. maar ik snap het wel.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:17 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Dat is een idee, ja. Maar 400 euro is niet alsof het niks is, dat je zo kunt uitproberen.
Dus ik zoek het liever goed, zodat het ook gelijk goed is voor dat prijs.
Je hoeft niet per se een messenger/fixed frame te nemen. Heb zelfs fixed mountain bikes gezien.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:06 schreef KeimpeHart het volgende:
Thnx. Dus maar genoegen nemen met een 58-frame.
Op zoek naar inspiratie om een fiets te bouwen, kwam ik deze tegen:
[ afbeelding ]
Van dit topic: http://www.mountainbike.n(...)14&t=89387&view=next
Damn, dat is een mooie fiets. Zoiets wil ik dus bouwen, maar dan fixed. Helaas kan ik geen Cannondale messenger frames meer vinden.
smaken verschillen!quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:06 schreef KeimpeHart het volgende:
Thnx. Dus maar genoegen nemen met een 58-frame.
Op zoek naar inspiratie om een fiets te bouwen, kwam ik deze tegen:
[ afbeelding ]
Van dit topic: http://www.mountainbike.n(...)14&t=89387&view=next
Damn, dat is een mooie fiets. Zoiets wil ik dus bouwen, maar dan fixed. Helaas kan ik geen Cannondale messenger frames meer vinden.
Ik heb juist hoe strakker de ketting hoe makkelijker ik skid. Ik rij 48-16. Ga een dag op een natte asfalt weg skidden, dan snap je gelijk de techniek. Heb je ook toeclips of straps, want zonder is hel.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:45 schreef decicco het volgende:
Klopt ja, heb ze al vaker zien rond fietsen maar met die mensen kom je niet echt makkelijk in contact volgens mij.
Misschien een domme vraag, maar ik zit hier toch al een tijdje mee.
Het lukt mij maar niet om te skidden. Ik heb het idee dat het zelfs niets meer met kracht in de benen te maken heeft maar volgens mij is het de spanning van de ketting die tegenwerkt of kan dat niet?
Als ik naar andere mensen kijk die skidden hebben zij vaker een klein terugslag in de ketting waardoor ze de skid kunnen voortzetten maar bij mij vertraagt hij alleen maar en lukt het mij niet om te skidden.
Iemand misschien een idee hoe dit komt of wat ik verkeerd doe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |