quote:A fixed-gear bicycle (or fixed wheel bicycle) is a bicycle that has no freewheel, meaning it cannot coast — the pedals are always in motion when the bicycle is moving. The sprocket is screwed directly onto the hub. When the rear wheel turns, the pedals turn in the same direction. This allows a cyclist to stop without using a brake, by resisting the rotation of the cranks, and also to ride in reverse.
Track cycling in a velodrome has always used fixed-gear track bikes, but fixed-gear bicycles are now used on the road, a trend generally seen as being led by bicycle messengers.
remmen is gewoon een techniek die je moet leren, daarnaast maakt het ook veel uit welk verzet je rijdt. en optrekken gaat harstikke snel;)quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:59 schreef Sm0keZ het volgende:
Hm nee, lijkt me best pijnlijk om hard te remmen met zo'n fiets... Laat staan het optrekken, mên wat zal dat langzaam gaan
quote:zijn er nog meer wegpiraten hier![]()
Nee. Fixed rijden is al decennialang een gewoonte onder veel aktieve fietsers. Met name in de winter om zo de benodigde souplesse te kweken.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 07:58 schreef kwoth het volgende:
Hoort dit draadje niet in LIF thuis? Aangezien het hier slechts gaat om het tonen van het materiaal, zich proberen te identificeren met bepaalde groeperingen en het aannemen van een bepaalde rijstijl in het dagelijkse verkeer namelijk:
[..]
Dat klopt, en daar ben ik van op de hoogte. Alleen op de manier waarop het rijden met een vast verzet hier gepresenteerd wordt denk ik dat het beter in LIF thuis hoort.quote:Op maandag 2 november 2009 18:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee. Fixed rijden is al decennialang een gewoonte onder veel aktieve fietsers. Met name in de winter om zo de benodigde souplesse te kweken.
Mijn planning om een fixed te bouwen gaat zeker niet uit van leuke kleurtjes en geen remmen. Mijn planning gaat uit van trainen op souplesse en sterker te worden voor het wielerseizeon.quote:Op maandag 2 november 2009 19:57 schreef kwoth het volgende:
[..]
Dat klopt, en daar ben ik van op de hoogte. Alleen op de manier waarop het rijden met een vast verzet hier gepresenteerd wordt denk ik dat het beter in LIF thuis hoort.
Misschien een 'brutale' invulling, maar deze jongens zijn niet bezig met souplesse en vinden de winter maar koud. Het gaat ze om leuke kleurtjes en geen remmen.
Niet die wielen zo neequote:Op maandag 23 november 2009 17:59 schreef bbaadd het volgende:
toch niet die wielenverder ben ik ook nog opzoek naar zo'n frame, ding dat ik nu heb is kut
Op zich ziet ie er best leuk uit, dat wel.quote:obey - fixed gear bike by fuji 56mm (released 4/08)
Obey have teamed up with Japan-based Fuji Bikes for this limited edition fixed gear bike. The frame itself is a matte black with all accents anodized gold. This bike has many components that Fuji has made specially for this bike while also featuring: Mache Primato 48T crank set. Mache bottom bracket. 18T fixed track cog. KMC Z410 chain and the Brooks Swift leather saddle. 300 of these bikes will be available worldwide. with 75 going to Obey clothing retailers. this bike was originally released in April of 2008. the size is 56mm. domestic shipping only. this is an open box item. taken for photographs and display. condition is new and unused.
$1198
Ik heb een matzwart framequote:
welke maat?quote:Op maandag 18 januari 2010 20:28 schreef krioro het volgende:
[..]
Ik heb een matzwart frame. Niet dik helaas, en ook een beetje een kleine maat. Verder op het moment weinig, komt ooit nog wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |