Wat mij vandaag toch weer is overkomen zeg
Zo liep ik vandaag met mijn kornuiten vanuit school richting de metro, na een dag die enerzijds vermoeiend was maar mij echter ook voldoening had geschonken (2 studiepunten binnengehaald). De stemming zat er goed in want het was weer weekend! Maar halverwege de route moesten wij het zebrapad oversteken en toen brak de hel los.
Een jongeman met een mediterraans uiterlijk vond het blijkbaar nodig om hier met relatief hoge snelheid op af te rijden. Zoals iedereen wel weet moet je voorrang afdwingen in het verkeer en dus staken wij gewoon rustig over. Meneer moest hierdoor afremmen en na een hevige tuuter serenade reed hij vervolgens met vol gas door waarbij hij bijna het been van 1 van mijn kameraden raakte. Toen stopte meneer en vroeg ons op een onbeschofte manier of wij niet konden doorlopen. Hierop wees ik de meneer in kwestie op het feit dat wij ons op een zebrapad begaven. Toen ik en mijn 2 kameraden op hem afliepen om hem beleefd een betoog voor te dragen over voorrang, stapte hij snel in zijn auto en reed weg.
Toen vervolgden wij onze reis huiswaarts maar mijn goede bui had een aardige deuk opgelopen
Klacht: Ik ben teleurgesteld in de normen en waarden van mensen met een mediterraans uiterlijk