Niet zonder reden neem ik aan.quote:Op zondag 1 november 2009 19:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
We rijden nog steeds 120 op de snelweg, 80 buiten de bebouwde kom en 50 binnen de bebouwde kom. Dus nee, sinds 1970 is er niets veranderd.
Het aantal verkeersdoden is sinds die tijd natuurlijk ook gedaald. Maar toch, in de Duitse deelstaten direct over de grens liggen de maximumsnelheden substantieel hoger en toch vallen er nauwelijks meer doden. Bovendien zijn de wegen daar vaak ook nog minder.quote:
Dat laatste ben ik geheel met je eens. Er zijn dingen die erger zijn dan te hard rijden. En we zouden onderscheid moeten maken tussen te hard rijden op een verlaten weg of te hard rijden bij bv een basisschool.quote:Op zondag 1 november 2009 20:05 schreef Nobu het volgende:
Om het nog maar niet over de VS te hebben, zelfs in de staten waar de maximum snelheid op 60mph ligt vallen er veel meer doden dan op de Nederlandse snelwegen. De enige conclusie die ik daar uit kan trekken is dat andere factoren veel belangrijker zijn dan de gereden snelheid. Daarmee wil ik niet zeggen dat veel te hard rijden niet gevaarlijk is, maar wel dat er in onevenredig veel aandacht voor is.
Juistem.quote:Op zondag 1 november 2009 20:05 schreef Nobu het volgende:
Om het nog maar niet over de VS te hebben, zelfs in de staten waar de maximum snelheid op 60mph ligt vallen er veel meer doden dan op de Nederlandse snelwegen. De enige conclusie die ik daar uit kan trekken is dat andere factoren veel belangrijker zijn dan de gereden snelheid. Daarmee wil ik niet zeggen dat veel te hard rijden niet gevaarlijk is, maar wel dat er in onevenredig veel aandacht voor is.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:00 schreef larry91 het volgende:
De TS rijdt zelf te hard en gaat nu klagen over snelheidsboetes. Je mag best te hard rijden maar dan is een boete een logisch gevolg ervan.
De snelheid is het enige dat je grootschalig kan aanpakken middels borden.quote:Op zondag 1 november 2009 20:05 schreef Nobu het volgende:
quote:Op zondag 1 november 2009 20:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zo kan het dus ook![]()
Man wil boete betalen na 21 jaar
NIJMEGEN - De politie in Nijmegen keek zondagochtend vreemd op toen een man aan de balie vroeg of de politie een personeelspot heeft. De man wilde een 21 jaar oude boete van 60 euro betalen
De man kreeg in 1988 een boete toen hij te hard reed. Omdat de auto van zijn vader was, kreeg de vader de boete van 130 gulden thuisgestuurd. De vader overleed echter korte tijd later aan een ernstige ziekte, waardoor de boete onbetaald bleef.
De hardrijder had zondag 60 euro bij zich en wilde het geld in de personeelspot stoppen. Omdat de politie geen giften aanneemt en omdat de bekeuring inmiddels is verjaard, adviseerde de baliemedewerkster hem om het geld aan een goed doel te geven. De man koos het Koningin Wilhelmina Fonds en verliet opgelucht het bureau, aldus de politie
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_na_21_jaar__.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |