abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 november 2009 @ 15:00:49 #151
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_74278298
En ik vind als je les geeft aan een tweede klas dat je best zoiets kan gebruiken.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_74278832
Ja, ik gebruik 'em ook, omdat:
- de film is opgenomen in Versailles en je dus mooie beelden ziet van de plek. Coppola heeft sowieso veel gedaan aan het neerzetten van de sfeer die daardoor goed overkomt, al is 't dan niet tot in detail historisch verantwoord;
- de film goed de decadentie weergeeft en dat past mooi bij het gegeven dat er een behoorlijk verschil was tussen het 'volk' en de elite;
- de film ingaat op de propaganda rond M A; de uitspraak dat het volk dan maar cake moet eten terwijl M A dit nooit echt gezegd heeft;
- er een mooie 'making of'bij de film zit, waarin Coppola goed uitlegt waarom ze de film zo gemaakt heeft en ook de biografe aan het woord komt.
- dit mooi aansluit bij de tekstfragmenten die ik uit de biografie heb gehaald;
- het een aardige discussie kan opleveren in de klas over historische films en hoe die gemaakt worden. Ik gebruik ook de recensie van nrc erbij.

Deze mensen zijn het met me eens.

http://www.film-en-geschiedenis.ugent.be/index.php?module=default&action=film.view&id=32
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_74279131
Ik heb 'r ook maar even een cakeje bij gepakt. Geen brioche, wel cake.
Maar, oké.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zondag 1 november 2009 @ 15:59:26 #154
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_74280039
Ik heb Marie Antoinette nog niet gezien, maar kan sowieso niet geloven dat Sofia Coppola een slechte film zou maken.
pi_74280574
Ik vond het ook een goede film.

Het contrast, moderne muziek vs. 'oude beelden' vind ik fantastisch.

Aldus.
pi_74284052
-Edit-

[ Bericht 33% gewijzigd door Claudia_x op 02-11-2009 07:38:34 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_74284726
Kom kom, het kàn nog!
pi_74287473
'Vermoeiende' middag: een wijnproeverij met 68 wijnen. Minder dan de helft geproefd maar dat was al veel. Deze waren bijna te lekker om uit te spugen, maar aangezien ik geen zin had om om te vallen toch maar gedaan. Ik zou wel eens willen blazen om te zien hoeveel ik toch heb binnengekregen.
anonieme razernist
pi_74287492
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:30 schreef Gellius het volgende:
Kom kom, het kàn nog!
Een beetje springen misschien?
anonieme razernist
pi_74288996
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:54 schreef NoCigar het volgende:
'Vermoeiende' middag: een wijnproeverij met 68 wijnen. Minder dan de helft geproefd maar dat was al veel. Deze waren bijna te lekker om uit te spugen, maar aangezien ik geen zin had om om te vallen toch maar gedaan. Ik zou wel eens willen blazen om te zien hoeveel ik toch heb binnengekregen.
68!

Dat is inderdaad een beetje teveel van het goede. 8 is mooi. Dan hoef je ook niet te spugen.
Aldus.
pi_74290143
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:55 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Een beetje springen misschien?
Ja zeg, van mij mag hij er ook wel uit. Zijn bewegingen in de baarmoeder worden steeds pijnlijker. De ene keer voelt het alsof iemand een tractor op mijn bovenbuik parkeert, de andere keer alsof iemand een hooivork onderin m'n buik steekt.

Bovendien kijkt iedereen me aan alsof ik een wandelende waggelende tijdbom ben.
  zondag 1 november 2009 @ 20:46:15 #162
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_74290253
Een baby is de ultieme sexbom.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_74290710
Misschien wordt het wel een heel lelijke baby.
pi_74291442
Maar dan tenminste wel een lieve baby. Vorm of vent?
The real is always way ahead of what we can imagine.
  zondag 1 november 2009 @ 21:08:19 #165
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_74291719
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik bedoelde meer als in tijdbom+oorzaak=sexbom.

Maar een lelijke dochter zou een hoop schelen, hoef je niet zo snel bang te zijn voor loverboys en zo. En een lelijke zoon wordt vast een groot schrijver.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_74293804
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja zeg, van mij mag hij er ook wel uit. Zijn bewegingen in de baarmoeder worden steeds pijnlijker. De ene keer voelt het alsof iemand een tractor op mijn bovenbuik parkeert, de andere keer alsof iemand een hooivork onderin m'n buik steekt.

Bovendien kijkt iedereen me aan alsof ik een wandelende waggelende tijdbom ben.
Dit kun je hem zijn hele leven nog voorhouden. Gelukkig wist Fok! zijn bestanden niet. Grappig trouwens dat zo'n ventje dit misschien over een jaar of tien à vijftien kan teruglezen.
anonieme razernist
pi_74294148
Denk aan 2012.
pi_74294184
Hij kan zelfs de eerste gesprekken tussen zijn ouders teruglezen!
pi_74296793
quote:
<@IR> Of ik besluit halverwege om de manier waarop ik een zin maak besluit te veranderen.
quote:
Raad de #filosoof.
<@???????> zo. op nld 3 was net het eerste dele van ene drieluik over Stanley Kurbick
quote:
Zodiakk maakt de meest exquisiete typefouten van iedereen. Zo ook daarnet weer :
<@zodiakk> oih nee, er kwam opeens een soort onbestemd gevoel van afkeruign in me op

Het zijn pareltjes. Ga zo door.
quote:
[12:49] <zodiakk> ik ga topch maar watr laneger weg... hlaa
[12:49] <zodiakk> s
[12:49] <zodiakk> moet weg
[12:49] <zodiakk> neenee hou me niet tegeb
[12:49] <zodiakk> ik -mopet- gaan
Uit Verzamelpunt geniale #filosofie quotes. Deel 1.
pi_74297034
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 22:08 schreef JAM het volgende:
Mag ik de #jeweetwellers erop wijzen dat dit het forum Kunst en Literatuur is ? Het beschrijven van zielenpoot die onder de douche ligt te sjorren is niet gelijk Kunst. Of literatuur.
pi_74297596
Ha, iets om te lezen.
pi_74298086
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:53 schreef Claudia_x het volgende:
Alle babys zijn lelijk. Je kunt alleen maar hopen dat het later een beetje bijtrekt.
  zondag 1 november 2009 @ 22:39:47 #173
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_74298177
Lelijk in de luier schoonheid in de sluier. Maar ik weet niet of je een zoon met een sluier wil.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_74300025
Afgelopen week was ik een avond in Groningen. Hoewel het al donker was, kon ik zien hoe lelijk de architectuur is. Ik had een vriend opdracht gegeven een cadeau voor de jarige te kopen namen ons beiden. Bij de boekhandel heeft hij geïnformeerd naar een populair vrouwenboek, ze gaven hem The angel's game van Carlos Ruiz Zafón mee. De jarige kende het boek niet. Om half een toog het gezelschap naar de stad. We bezochten de Freaky Thursday van de biologiestudievereniging in Shadrak. Op een gegeven moment hadden we zin om door de muziek te schreeuwen. "Kankerjoden!" riepen we, "Kankerjoden!"

Vlak daarna was het tijd om naar huis te gaan. Ik sliep bij de vriend die het boek had gekocht. Hij was slechts in de gelegenheid mij op de bank te laten slapen. Omdat mij dat een slecht plan leek, gingen we in zijn huis op zoek naar iets waar ik op kon liggen. Om in zijn kamer te komen, moet je eerst dwars door een huis van Vindicat lopen. Daar vonden we een onbeslapen bed. "Deze kunnen we wel meenemen," zei de vriend. "Dit meisje slaapt hier toch nooit." We trokken de tweepersoonsmatras uit het bed en sleepten het naar onze kamer. "Je hebt geluk," zei de vriend. "Het is een knap meisje." Ik heb die nacht heerlijk geslapen.

De volgende ochtend werd ik wakker omdat er hard op onze deur werd gebonkt. De vriend deed voorzichtig open. Het meisje van wie ik het matras had geleend vroeg waar haar matras was gebleven. Ze had haar vriend meegenomen. Het was een meisje dat bij Vindicat heel veel bier heeft gedronken en dus een zware stem heeft. "Als ik erachter kom dat jij het was," zei ze. "dan heb je een groot probleem". Mijn vriend deed de deur open tot hij tegen de matras aankwam waar ik op lag, en liet haar vanaf de gang de kamer in kijken. "Kijk," zei hij, "ik slaap in mijn eigen bed." Dat was de waarheid.

Het meisje van Vindicat vertrok met haar gevolg om op andere deuren te bonken. Toen we dachten dat ze weg was, drukten we de tweepersoonsmatras door de deur en lieten hem een verdieping lager zakken. Vervolgens was het zaak dat ik naar buiten kwam met onze tassen, zonder dat iemand mij zag. In de gang naar het portiek, kwam ik klem te zitten op de trap. Uiteindelijk is het gelukt en zijn we op de trein terug naar Winterswijk gestapt. Mijn vriend zit op dit moment in de trein terug naar Groningen, en als ze erachter komt dat hij het was, dan heeft hij een groot probleem.
pi_74301708
Ik voel me weer helemaal 1990.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')