Dat vind ik wel een heel goed idee!quote:Op woensdag 4 november 2009 09:34 schreef ShadyLane het volgende:
Zijn er vragen te bedenken waarbij zowel een beroep op inzicht als op leren wordt gedaan? (Want alleen domme leervragen stellen lijkt me ook niks voor 5 VWO). Iets a la "welke van de afspraken in dat-en-dat verdrag viel begrijpelijkerwijs slecht bij die-en-die bevolkingsgroep/partij/beroepssector en waarom?" Zodat ze en de afspraken geleerd moeten hebben, en ook nog wat moeten kunnen beredeneren?
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op woensdag 4 november 2009 09:59 schreef ShadyLane het volgende:
Zie ik vervolgens in het schrift van een leerling staan: "Als in een zin twéééééé (heel hoog) handelingen plaatsvinden..."
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op woensdag 4 november 2009 10:38 schreef Gellius het volgende:
Maar we moeten gemakkelijke schoenen meenemen.![]()
![]()
![]()
.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Help.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
![]()
Dat wordt Afrikaans dansen, Gellius.
			
			
			
			
			
			
			
			Het rommelt al 2 weken.quote:
			
			
			
			
			
			
			
			De hele tijd. En dan weer eruit, en erin, en eruit. Hij wil maar niet rustig worden.quote:
			
			
			
			
			
			
			
			Dat soort vragen stel ik veel en zo zien geschiedenisexamens havo/vwo er ook uit. En dan vaak met bronnen erbij zodat ze kennis en inzicht moeten toepassen in een 'nieuwe situatie'. De taxonomie van Bloom. En wat ik bijvoorbeeld bij een toets in klas II doe bij het onderwerp ontdekkingsreizen: noem vier gevolgen van de ontdekkingsreizen (die staan dan gewoon in het boek, en dat is dus een kennisvraag) en leg uit welk gevolg volgens jou de belangrijkste was voor de lange termijn. Dan moeten ze volgens de laatste trede van Bloom een eigen conclusie trekken en dat beargumenteren waarmee ze kunnen laten zien dat ze een goede redenering kunnen maken.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:34 schreef ShadyLane het volgende:
Zijn er vragen te bedenken waarbij zowel een beroep op inzicht als op leren wordt gedaan? (Want alleen domme leervragen stellen lijkt me ook niks voor 5 VWO). Iets a la "welke van de afspraken in dat-en-dat verdrag viel begrijpelijkerwijs slecht bij die-en-die bevolkingsgroep/partij/beroepssector en waarom?" Zodat ze en de afspraken geleerd moeten hebben, en ook nog wat moeten kunnen beredeneren?
			
			
			
			
			
			
			
			Ik heb 'm niet bij de hand, maar is het die knul?quote:Op woensdag 4 november 2009 11:45 schreef mane het volgende:
[..]
Mijn collega Duits staat trouwens in Onze Taal van deze maand!
			
			
			
			
			
			
			
			Ik zag gisteren op de Torontobrug een meisje met verwaaide, regennatte haren vanonder een baret, kersrode lippenstift en een getailleerde trenchcoat. Het was uiterst Doisneau, en dat in Mokum.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:03 schreef zodiakk het volgende:
Vanochtend kwam ik een bezwete jogster tegen met zo'n zwiepende paardestaart, getuite lippen en een blosje op haar wangen. Dit leidt behoorlijk af, kan ik jullie vertellen.
			
			
			
			quote:Op woensdag 4 november 2009 10:38 schreef Gellius het volgende:
Maar we moeten gemakkelijke schoenen meenemen.![]()
![]()
![]()
.
			
			
			
			
			
			
			
			Ja maar als ik niets zeg dan denken jullie dat ik al aan het bevallen ben! Wacht maar, ik zal me eens een paar daagjes gedeisd houden.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:19 schreef zodiakk het volgende:
Claudia, dit is wel erg RTL-boulevard hoor, dat niet-nieuws brengen van je!
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			blij verrast, of teleurgesteld?quote:Op woensdag 4 november 2009 14:06 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb mijn notes opgevraagd.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |