abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74210615
Waarom is een dergelijk systeem wel geregeld om bedrijven te waarschuwen tegen particulieren die een slechte reputatie als het gaat om betalen van vice versa niet ?

Nu kan door middel van een faillissement een zakelijke partij keer op keer klanten belazeren door particulieren allerlei voorschotten te laten betalen en dan vervolgens niet leveren .

Het was bij DAS je goed recht net op TV . Die kerel had tal van mensen opgelicht maar kon niet veroordeeld worden omdat hij steeds "failliet" ging en hetzelfde kunstje flikte ,

Eigen verantwoording bij de mensen ok , maar een voorschot is in bepaalde branches zeer gebruikelijk en niemand kan iets doen om dit te voorkomen ?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_74212923
Ook voor bedrijven bestaan er registers om het betalingsgedrag te controleren. Wanneer je twijfelt over een bedrijf, kun je zo een rapportje opvragen. Vooral kredietverzekeraars leveren die dienst. Er zitten wel kosten aan verbonden.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 01:46:10 #3
129071 Thaan
Nee mijn kind, ik ben je opa
pi_74244531
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 00:33 schreef Winner_Taco het volgende:

Het was bij DAS je goed recht net op TV . Die kerel had tal van mensen opgelicht maar kon niet veroordeeld worden omdat hij steeds "failliet" ging en hetzelfde kunstje flikte ,

Onzin. Bij een BV kunnen de eigenaren dan wel niet aansprakelijk worden gesteld bij normaal faillisement, zo kan dat wel indien een faillisement voortvloeit uit wanbeleid. Het is dus niet zo dat bij een BV je er simpelweg áltijd onderuit kan komen door je BV failliet te laten gaan.
pi_74247083
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 01:46 schreef Thaan het volgende:

Onzin. Bij een BV kunnen de eigenaren dan wel niet aansprakelijk worden gesteld bij normaal faillisement, zo kan dat wel indien een faillisement voortvloeit uit wanbeleid. Het is dus niet zo dat bij een BV je er simpelweg áltijd onderuit kan komen door je BV failliet te laten gaan.
Dat zij er niet onderuit komen betekent echter nog steeds niet dat TS zijn geld terug ziet en ik denk dat het TS daar om te doen is. Nog liever heeft TS denk ik gewoon dat er geleverd wordt zonder gedoe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')