Bron: nosheadlines.nlquote:Ophouden met al dat gekanker, dat is wat de 16-jarige Richelle Laurijsen wil. Ze heeft zelf kanker en niet lang meer te leven. Nu ze de strijd tegen haar ziekte heeft moeten opgeven, heeft ze besloten om te strijden tegen het gebruik van 'kanker' als scheldwoord. "Mensen worden ziek of gaan eraan dood. Als je het als scheldwoord gebruikt dan wil je graag dat iemand het krijgt, maar niemand wil het toch krijgen", zegt ze.
Laurijsen is een campagne gestart, waarvan de website Kanker verziekt je taal vanmiddag wordt gelanceerd. Daar kunnen onder meer posters en flyers worden gedownload. Ze wil de posters en flyers zelf gaan uitdelen op scholen. Verschillende scholen hebben al gezegd dat ze het woord kanker van het schoolplein willen weren. Op haar eigen school in Ermelo lanceert het meisje de campagne.
Volgens de Bond tegen het Vloeken is kanker het meestgebruikte scheldwoord. KWF Kankerbestrijding is blij met deze actie.
quote:Ophouden met al dat gekanker, dat is wat de 16-jarige Richelle Laurijsen wil moet.
quote:
Ben ik de enige die hem verkeerd vind klinken?quote:Volgens de Bond tegen het Vloeken is kanker het meestgebruikte scheldwoord. KWF Kankerbestrijding is blij met deze actie.
kan·ker de; m -s 1 ziekte waarbij kwaadaardige gezwellen optreden 2 voortwoekerend kwaad 3 (plat, in sam) om een grote hekel aan het genoemde uit te drukken: ~herrie, ~ventquote:
Wie zegt er "verbieden"?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:10 schreef Matteüs het volgende:
Krijg de kolere
Krijg de tyfus
Flikker toch op
Val dood
Ik schud ze zo uit de mouw. Allemaal zaken waar anderen niet geassocieerd willen worden. Kolere, tyfus, flikker en dood.
Gaan we nu net als "Negerzoenen" alles verbieden om een paar aandachttrekkers?
Ben zeker geen voorstander van schelden met kanker, maar dit slaat toch nergens op?quote:"Mensen worden ziek of gaan eraan dood. Als je het als scheldwoord gebruikt dan wil je graag dat iemand het krijgt, maar niemand wil het toch krijgen", zegt ze.
Stoere jongen!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:10 schreef Matteüs het volgende:
Krijg de kolere
Krijg de tyfus
Flikker toch op
Val dood
Ik schud ze zo uit de mouw. Allemaal zaken waar anderen niet geassocieerd willen worden. Kolere, tyfus, flikker en dood.
Gaan we nu net als "Negerzoenen" alles verbieden om een paar aandachttrekkers?
Zo komt het natuurlijk wel aan.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:11 schreef Edwinuss het volgende:
Ik scheld met kanker wanneer ik wel. Ligt lekker op de tong, het is gewoon een prachtige krachtterm. Er is wel wat mis met je als je denkt dat mensen het zeggen om je te zieken omdat je kanker hebt
Dat is dan ook weer een goede inderdaadquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:12 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Zo komt het natuurlijk wel aan.
En ga nou niet beweren dat je kanker ook zou zeggen als het geen verschrikkelijke ziekte was...
Respect!!! Bewondering!! Iedereen zou moeten zijn als jij!!!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:11 schreef Edwinuss het volgende:
Ik scheld met kanker wanneer ik wel. Ligt lekker op de tong, het is gewoon een prachtige krachtterm. Er is wel wat mis met je als je denkt dat mensen het zeggen om je te zieken omdat je kanker hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |